abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30983130
Euhhhh die 40% gaat om verkrachtingen he, om dingen die zo serieus zijn dat ze bij justitie terrecht komen en er een veroordeling aan vast hangt...
Dat gaat niet over sexuele intimidatie, die cijfers zijn nog vele malen hoger namelijk, maar lastig te controleren hoe ernstig de zaken waren.

Ik ben er zeker niet voor om iedereen die een keer aan mijn kont zit ongevraagd op te sluiten, wel vind ik het machtig irritand en ook bij mensen die ik wel aantrekkelijk vind, als iemand dat zomaar even doet weet hij dat hij bij mij geen enkele kans meer maakt, ook al was hij mijn prins op het witte paard qua uiterlijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:04:47 #152
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_30983280
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:59 schreef erodome het volgende:
Euhhhh die 40% gaat om verkrachtingen he, om dingen die zo serieus zijn dat ze bij justitie terrecht komen en er een veroordeling aan vast hangt...
Dat gaat niet over sexuele intimidatie, die cijfers zijn nog vele malen hoger namelijk, maar lastig te controleren hoe ernstig de zaken waren.

Ik ben er zeker niet voor om iedereen die een keer aan mijn kont zit ongevraagd op te sluiten, wel vind ik het machtig irritand en ook bij mensen die ik wel aantrekkelijk vind, als iemand dat zomaar even doet weet hij dat hij bij mij geen enkele kans meer maakt, ook al was hij mijn prins op het witte paard qua uiterlijk.
Dus... 40% van alle vrouwen in Nederland is wel eens verkracht?

En wat jouw prins op het witte paard betreft: Hij heeft ook risico's genomen hoor
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_30983403
Volgens de statestieken wel, verkrachting en sexueel misbruik, zie de site van justitie...

En wat mijn prins op het witte paard betrefd, ja hij heeft idd ene fiks risiko gelopen als hij zomaar betast in het voorbij gaan, hij had maar zo een blauw oog kunnen hebben...
Het is dat je lekker uit bent en totaal geen zin in rottigheid hebt, anders was dit al meerdere keren gebeurt, wat is er toch mis met mannen die denken dat iemand het leuk vindt dat ze je zomaar betasten zonder eerst te polsen of iemand dat wel wil toelaten...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:18:02 #154
106776 Nickthedick
pi_30983679
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:10 schreef erodome het volgende:
Volgens de statestieken wel, verkrachting en sexueel misbruik, zie de site van justitie...

En wat mijn prins op het witte paard betrefd, ja hij heeft idd ene fiks risiko gelopen als hij zomaar betast in het voorbij gaan, hij had maar zo een blauw oog kunnen hebben...
Het is dat je lekker uit bent en totaal geen zin in rottigheid hebt, anders was dit al meerdere keren gebeurt, wat is er toch mis met mannen die denken dat iemand het leuk vindt dat ze je zomaar betasten zonder eerst te polsen of iemand dat wel wil toelaten...
Ik geloof geen reet van die 40% no matter what voor statistieken je mijn kant op gooit, ook al zouden alle vrouwen in nederland die aan de criteria voldeden mij persoonlijk een e-mail sturen... ik geloof het gewoon niet. En ik denk dat als jij wat meer logisch zou nadenken, jij ook zou inzien dat het onzin is.

Volgens mij heb ik ook eens ergens gelezen dat er meer valse aangiften van verkrachting worden gedaan dan dat er werkelijk sprake was van verkrachting... zijn die ook bij jouw statistieken inbegrepen?
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_30984058
Dat zou je aan justitie moeten vragen, niet aan mij...

Ik geloof het wel, ken teveel vrouwen die toch wel wat meegemaakt hebben in hun leven, vergeet ook niet dat het kindermisbruik ook in die cijfers zit he....

Bij mij op school in het laatste jaar dat ik op school zit hebben we eens gepraat in de klas over sexueel misbruik, nu hadden we een klas met welgeteld 2 jongens en een stuk of 25 meiden, van die 25 die daar zaten hadden er inc. mijzelf zo'n 10 met sexueel misbruik te maken gehad...

Je wil niet weten hoe vaak dit voorkomt, maar laten we het eens wat omlaag halen en er 30% van maken, dan nog hebben we het over enorme aantallen, echt serieus enorme aantallen...

Maar kijk de wereld eens in en zie eens wat mannen doen zodra ze in een nare situatie als oorlog zitten en stel je dan nog eens de vraag of je je deze cijfers kan voorstellen.....
pi_30984073
Nou ik weet wel dat verdomd veel van m'n kennissen en vrienden als kind seksueel misbruikt zijn, ik schat dat alleen al op een vierde/een vijfde (ik heb een gevarieerde kennissenkring)
Tel daar nog de verkrachtigen bij op en de aanrandingen (en dat is ook in de metro aan je tieten worden vastgepakt) en je hebt een heel groot percentage.
Persoonlijk ben ik als kind 2 jaar seksueel misbruikt en al meerdere keren aangerand en 1 keer bijna vermoord, en ik ga zo goed als nooit uit of loop 's nachts over straat of in foute buurten of iets dergelijks. Kun je nagaan.

En ik kleed me zeer conservatief als ik de deur uit ga.
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:42:22 #157
106776 Nickthedick
pi_30984397
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:31 schreef erodome het volgende:
Dat zou je aan justitie moeten vragen, niet aan mij...

Ik geloof het wel, ken teveel vrouwen die toch wel wat meegemaakt hebben in hun leven, vergeet ook niet dat het kindermisbruik ook in die cijfers zit he....

Bij mij op school in het laatste jaar dat ik op school zit hebben we eens gepraat in de klas over sexueel misbruik, nu hadden we een klas met welgeteld 2 jongens en een stuk of 25 meiden, van die 25 die daar zaten hadden er inc. mijzelf zo'n 10 met sexueel misbruik te maken gehad...

Je wil niet weten hoe vaak dit voorkomt, maar laten we het eens wat omlaag halen en er 30% van maken, dan nog hebben we het over enorme aantallen, echt serieus enorme aantallen...

Maar kijk de wereld eens in en zie eens wat mannen doen zodra ze in een nare situatie als oorlog zitten en stel je dan nog eens de vraag of je je deze cijfers kan voorstellen.....
Ik vind het nog steeds gelul. Ik weet niet in wat voor klas jij zit, maar er zitten vast een hoop fantasten tussen.

Als 40% van alle vrouwen verkracht is, hoeveel mannen zijn dan verkrachters? En waarom zitten ze niet in de gevangenis? Afgaande op Pareto min niet-vreemgaande verkrachters en (nog) ongemelde verkrachtingen is ongeveer Hmmmm... 30% van alle mannen in Nederland een verkrachter?

Laat me niet lachen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:46:26 #158
106776 Nickthedick
pi_30984524
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:31 schreef Sessy het volgende:
Nou ik weet wel dat verdomd veel van m'n kennissen en vrienden als kind seksueel misbruikt zijn, ik schat dat alleen al op een vierde/een vijfde (ik heb een gevarieerde kennissenkring)
Tel daar nog de verkrachtigen bij op en de aanrandingen (en dat is ook in de metro aan je tieten worden vastgepakt) en je hebt een heel groot percentage.
Persoonlijk ben ik als kind 2 jaar seksueel misbruikt en al meerdere keren aangerand en 1 keer bijna vermoord, en ik ga zo goed als nooit uit of loop 's nachts over straat of in foute buurten of iets dergelijks. Kun je nagaan.

En ik kleed me zeer conservatief als ik de deur uit ga.
Ik vind het erg dat je zoiets hebt meegemaakt, maar dan nog. Met wat voor lui ga je in godsnaam om? Ik weet dat kindermisbruik voorkomt (en vaak in grotere getale dan mensen beseffen), maar die cijfers die jij tevoorschijn tovert lijken me niet erg representatief.
pi_30984562
Niet alleen verkrachtingen, maar ook aanrandingen, Nick. En dat is, wederom, ook een klap op 't achterwerk of een greep bij de tieten in het openbaar vervoer.
pi_30984665
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:46 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik vind het erg dat je zoiets hebt meegemaakt, maar dan nog. Met wat voor lui ga je in godsnaam om? Ik weet dat kindermisbruik voorkomt (en vaak in grotere getale dan mensen beseffen), maar die cijfers die jij tevoorschijn tovert lijken me niet erg representatief.
Het is een zesde volgens belangenorganisaties van misbruikte kinderen, waarbij het verschil tussen misbruikte jongens en meisjes overigens vrij gering is. Het is ook mijn ervaring dat misbruikte meisjes later veel vaker last van een lage eigendunk hebben, en jongens veel vaker agressief doen.

Ik ga niet met rare lui om. Ik ga echt met allerlei soorten mensen om. Trouwens Peter R de Vries bijv is ook misbruikt als kind bijvoorbeeld, en heel, echt heel veel verschillende soorten mensen. Heel veel mensen vertellen het ook alleen als je echt een hele nauwe band met ze hebt.
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:51:47 #161
106776 Nickthedick
pi_30984727
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:47 schreef Sessy het volgende:
Niet alleen verkrachtingen, maar ook aanrandingen, Nick. En dat is, wederom, ook een klap op 't achterwerk of een greep bij de tieten in het openbaar vervoer.
Die statistieken komen van erodome en zij heeft het toch duidelijk over verkrachting.

Wat die aanranding betreft... zet mij dan ook maar op dat lijstje. Als je iedereen; mannen EN vrouwen gaat vragen of ze wel eens ongevraagd betast zijn, kom je in beide gevallen denk ik ver boven de 40% (toegegeven: vrouwen wel meer).
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:55:09 #162
106776 Nickthedick
pi_30984863
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:50 schreef Sessy het volgende:

[..]

Het is een zesde volgens belangenorganisaties van misbruikte kinderen, waarbij het verschil tussen misbruikte jongens en meisjes overigens vrij gering is. Het is ook mijn ervaring dat misbruikte meisjes later veel vaker last van een lage eigendunk hebben, en jongens veel vaker agressief doen.

Ik ga niet met rare lui om. Ik ga echt met allerlei soorten mensen om. Trouwens Peter R de Vries bijv is ook misbruikt als kind bijvoorbeeld, en heel, echt heel veel verschillende soorten mensen. Heel veel mensen vertellen het ook alleen als je echt een hele nauwe band met ze hebt.
1 op 6 vind ik wel erg veel. Wat wordt er precies onder misbruik verstaan dan?
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:55:54 #163
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30984893
40% van de vrouwen wordt verkracht? Tuurlijk.
Hup, aan het werk!
pi_30984956
Die statistiek die erodome geeft klopt volgens mij niet. Ik weet me wel een statistiek van iets van 40% te herinneren, maar dat was alles bij elkaar, verkrachtingen, kindermisbruik, seksuele intimidatie en aanrandingen, maar dan alleen voor zover deze werden gemeld. De meeste aanrandingen worden niet gemeld.
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:02:32 #165
106776 Nickthedick
pi_30985164
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:57 schreef Sessy het volgende:
Die statistiek die erodome geeft klopt volgens mij niet. Ik weet me wel een statistiek van iets van 40% te herinneren, maar dat was alles bij elkaar, verkrachtingen, kindermisbruik, seksuele intimidatie en aanrandingen, maar dan alleen voor zover deze werden gemeld. De meeste aanrandingen worden niet gemeld.
Waarschijnlijk dat 40% van alle vrouwen wel eens een situatie heeft meegemaakt waarin zij zich ongemakkelijk voelden vanwege de seksuele lading van de situatie.

Zoiets kan ik me voorstellen.
pi_30985262
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:55 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

1 op 6 vind ik wel erg veel. Wat wordt er precies onder misbruik verstaan dan?
Andere bronnen stellen het zelfs op 23% van de kinderen voor alleen al onder de 8 jaar, waarbij rond de 40% nooit aangifte van wordt gedaan. Maar goed ik kreeg van m'n psycholoog zelfs de "tip" om geen aangifte van te doen omdat het volgens haar vreselijk veel voorkwam en de politie er toch niks mee deed, en anders het niet te bewijzen bleek na zo veel jaar (er gaan meestal jaren overheen voordat iemand er psychisch zo ver mee klaar is dat ze ervoor uit durven te komen)

Onder misbruik verstaan ze het onzedelijk betasten van geslachtsorganen, het dwingen tot het betasten van de geslachtsorganen van de misbruiker (vaak ook vrouwen overigens die dat doen, niet alleen maar mannen hoor!), gedwongen orale/anale/normale seks. En volgens mij vielen seksueel getinte "straffen" zoals het voor de klas naakt neerzetten van een kind of zo daar ook onder, maar dat weet ik niet zeker. 1x is voldoende om van misbruik te spreken, al komt het vaak systematisch voor.
pi_30985343
Nickthedick ik heb bewondering voor het vertrouwen dat je in de mensheid legt maar ik zeg je, dat vertrouwen is niet gerechtvaardigt. Het maakt me geen reet uit of je me gelooft of niet, maar in 's Godsnaam, mocht je besluiten kinderen te nemen, lees die sites van de belangenorganisaties door op de symptomen (gedragsveranderingen) van misbruikte kinderen en let op. Ik ken ook veel mensen die op die manier uit seksueel misbruik "gered" zijn, doordat de ouders opletten, voordat het erger kon worden. Let in 's hemelsnaam op als je straks kinderen hebt. Asjeblieft.
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:14:48 #168
106776 Nickthedick
pi_30985673
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:04 schreef Sessy het volgende:

[..]

Andere bronnen stellen het zelfs op 23% van de kinderen voor alleen al onder de 8 jaar, waarbij rond de 40% nooit aangifte van wordt gedaan. Maar goed ik kreeg van m'n psycholoog zelfs de "tip" om geen aangifte van te doen omdat het volgens haar vreselijk veel voorkwam en de politie er toch niks mee deed, en anders het niet te bewijzen bleek na zo veel jaar (er gaan meestal jaren overheen voordat iemand er psychisch zo ver mee klaar is dat ze ervoor uit durven te komen)

Onder misbruik verstaan ze het onzedelijk betasten van geslachtsorganen, het dwingen tot het betasten van de geslachtsorganen van de misbruiker (vaak ook vrouwen overigens die dat doen, niet alleen maar mannen hoor!), gedwongen orale/anale/normale seks. En volgens mij vielen seksueel getinte "straffen" zoals het voor de klas naakt neerzetten van een kind of zo daar ook onder, maar dat weet ik niet zeker. 1x is voldoende om van misbruik te spreken, al komt het vaak systematisch voor.
Naakt voor de klas zetten?

Maar anyway. Ik probeer me even zoiets voor te stellen, dat mensen daarmee in de openheid treden. Ik ben namelijk redelijk geinteresseert in psychologie en doe ook een studie die daarmee te maken heeft: Hoe komen ze daarmee naar buiten? (die ervaring)? En daarmee bedoel ik: onder welke omstandigheden, welk moment, is het in een groep of alleen met een therapeut? Hoe worden de symptomen herkend?
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:20:30 #169
106776 Nickthedick
pi_30985891
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:06 schreef Sessy het volgende:
Nickthedick ik heb bewondering voor het vertrouwen dat je in de mensheid legt maar ik zeg je, dat vertrouwen is niet gerechtvaardigt. Het maakt me geen reet uit of je me gelooft of niet, maar in 's Godsnaam, mocht je besluiten kinderen te nemen, lees die sites van de belangenorganisaties door op de symptomen (gedragsveranderingen) van misbruikte kinderen en let op. Ik ken ook veel mensen die op die manier uit seksueel misbruik "gered" zijn, doordat de ouders opletten, voordat het erger kon worden. Let in 's hemelsnaam op als je straks kinderen hebt. Asjeblieft.
Als je mij wat beter zou kennen, zou je waarschijnlijk weten dat ik een uber-cynicus ben (met humanistiche trekken ironisch genoeg). Dit betekent dat ik zowel degenen die verdacht worden van misbruik EN diegenen die anderen van misbruik beschuldigen even betrouwbaar/onbetrouwbaar vind.

Ik probeer in dit soort situaties zo objectief mogelijk te blijven en me vooral niet te laten leiden door emoties.
pi_30986083
De symptomen worden niet herkend, dat is het helaas

Maar goed wat je vaak hoort is dat je het ineens zit te msn'en met mensen die je heel goed in het echt ook kent (maar msn creert toch een soort afstand waardoor je vaak op heel andere thema's in gaat dan als je bijv. op de universiteit zit te kletsen) en je hebt het over intimiteit (niet eens over seks, niet per se althans, kan ook om een kus of omarming geven gaan) en dan zegt iemand, mja ik kan dat niet/vind dat niet fijn/etc, vraag je waarom, zeggen ze omdat er vroeger iets is voorgevallen wat ze niet zo fijn vonden daarmee (in verschillende bewoordingen hoor). Vraag je wat, geven ze meestal een antwoord in de richting van "is lang geleden" etc. Meh ik vertel dan eerlijk dat ik als kind misbruikt ben, zonder in details te treden overigens, en dat gesprek loopt dan gewoon verder en ze vertellen het hele verhaal.
Het bizarste wat ik heb gehoord was van een meisje dat met haar broertje aan een 15 jarige babysitter werd overgelaten destijds waarbij de babysitter ze dus naakt liet rondlopen als ze niet gehoorzaamden en het zusje de piemel van de jongen deed aanraken en zo.

Soms is het ook andersom, dan vragen mensen bijv. waarom ik voor m'n huidige studie (rechten) heb gekozen of vertel ik dat ik in bepaalde situaties heel vaag reageer, dat fysieke intimiteit voor mij eigenlijk geen betekenis heeft, nouja, ik kan het niet uitleggen, maar het is voor mij gewoon iets fysieks en verder helemaal niks, m'n lichaam staat voor mijn perceptie echt totaal los van m'n geest. Hoe dan ook dan vertel je wel eens van, tsja, da's omdat er toen ik een kind was een jongen met grote regelmaat aan me heeft gezeten en dan hoor je verhalen terug van die persoon/zijn vriend of haar vriendin, zus, neef, nicht, etc.

Daarnaast reageren mensen op msn makkelijker als je het ze vertelt. Ik vertel het ook alleen op internet tegenwoordig, omdat als je het in het echte leven vertelt meteen een stilte valt en mensen niet weten wat te zeggen terwijl op msn ze er wel normaal op reageren, bijv vragen of je ooit aangifte hebt gedaan of "shit zeg, wat een lul" of zo iets dergelijks zeggen.
pi_30986273
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:20 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Als je mij wat beter zou kennen, zou je waarschijnlijk weten dat ik een uber-cynicus ben (met humanistiche trekken ironisch genoeg). Dit betekent dat ik zowel degenen die verdacht worden van misbruik EN diegenen die anderen van misbruik beschuldigen even betrouwbaar/onbetrouwbaar vind.
Maakt me niet uit wat je vindt. Ik zeg alleen, zorg dat jouw kinderen daar geen slachtoffer van worden.

Ik heb persoonlijk ook sterk het vermoeden dat zelf misbruikt zijn als kind ook mensen tot pedofilie pusht, zo uit m'n eigen ervaringen, omdat ik ook van sommige mensen die als kind misbruikt zijn hoor dat ze zelf dat ook zouden willen doen maar dat ze anderen niet willen aandoen wat ze zelf ondergaan hebben. Maar dat zal zeker niet voor iedereen gelden. In elk geval de correlatie tussen suicide, gewelddadig en asociaal gedrag en kindermisbruik is bewezen, 13x zoveel tieners die misbruikt zijn plegen zelfmoord las ik laatst dan tieners die niet misbruikt zijn.
Dus daarom.

In het belang van je eigen kinderen en van de hele maatschappij, let op je eigen kinderen straks. All I'm asking. Wat je vindt of niet vindt maakt me niet uit.
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:38:42 #172
106776 Nickthedick
pi_30986564
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:25 schreef Sessy het volgende:
De symptomen worden niet herkend, dat is het helaas

Maar goed wat je vaak hoort is dat je het ineens zit te msn'en met mensen die je heel goed in het echt ook kent (maar msn creert toch een soort afstand waardoor je vaak op heel andere thema's in gaat dan als je bijv. op de universiteit zit te kletsen) en je hebt het over intimiteit (niet eens over seks, niet per se althans, kan ook om een kus of omarming geven gaan) en dan zegt iemand, mja ik kan dat niet/vind dat niet fijn/etc, vraag je waarom, zeggen ze omdat er vroeger iets is voorgevallen wat ze niet zo fijn vonden daarmee (in verschillende bewoordingen hoor). Vraag je wat, geven ze meestal een antwoord in de richting van "is lang geleden" etc. Meh ik vertel dan eerlijk dat ik als kind misbruikt ben, zonder in details te treden overigens, en dat gesprek loopt dan gewoon verder en ze vertellen het hele verhaal.
Het bizarste wat ik heb gehoord was van een meisje dat met haar broertje aan een 15 jarige babysitter werd overgelaten destijds waarbij de babysitter ze dus naakt liet rondlopen als ze niet gehoorzaamden en het zusje de piemel van de jongen deed aanraken en zo.

Soms is het ook andersom, dan vragen mensen bijv. waarom ik voor m'n huidige studie (rechten) heb gekozen of vertel ik dat ik in bepaalde situaties heel vaag reageer, dat fysieke intimiteit voor mij eigenlijk geen betekenis heeft, nouja, ik kan het niet uitleggen, maar het is voor mij gewoon iets fysieks en verder helemaal niks, m'n lichaam staat voor mijn perceptie echt totaal los van m'n geest. Hoe dan ook dan vertel je wel eens van, tsja, da's omdat er toen ik een kind was een jongen met grote regelmaat aan me heeft gezeten en dan hoor je verhalen terug van die persoon/zijn vriend of haar vriendin, zus, neef, nicht, etc.

Daarnaast reageren mensen op msn makkelijker als je het ze vertelt. Ik vertel het ook alleen op internet tegenwoordig, omdat als je het in het echte leven vertelt meteen een stilte valt en mensen niet weten wat te zeggen terwijl op msn ze er wel normaal op reageren, bijv vragen of je ooit aangifte hebt gedaan of "shit zeg, wat een lul" of zo iets dergelijks zeggen.
Heb je er wel eens bij stilgestaan hoe de seksuele opvattingen van de mensen in je omgeving je ervaringen in het verleden hebben beinvloed? Ik bedoel: zou wat jij meegemaakt hebt een andere uitwerking op je hebben gehad als je in een andere omgeving was opgevoed waar andere seksuele opvattingen geldden?
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:44:52 #173
106776 Nickthedick
pi_30986778
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:31 schreef Sessy het volgende:

[..]

Maakt me niet uit wat je vindt. Ik zeg alleen, zorg dat jouw kinderen daar geen slachtoffer van worden.

Ik heb persoonlijk ook sterk het vermoeden dat zelf misbruikt zijn als kind ook mensen tot pedofilie pusht, zo uit m'n eigen ervaringen, omdat ik ook van sommige mensen die als kind misbruikt zijn hoor dat ze zelf dat ook zouden willen doen maar dat ze anderen niet willen aandoen wat ze zelf ondergaan hebben.
Ik heb gehoord dat het juist een excuus is voor mensen die kinderen seksueel misbruiken.
quote:
Maar dat zal zeker niet voor iedereen gelden. In elk geval de correlatie tussen suicide, gewelddadig en asociaal gedrag en kindermisbruik is bewezen, 13x zoveel tieners die misbruikt zijn plegen zelfmoord las ik laatst dan tieners die niet misbruikt zijn.
Dus daarom.

In het belang van je eigen kinderen en van de hele maatschappij, let op je eigen kinderen straks. All I'm asking. Wat je vindt of niet vindt maakt me niet uit.
Ik zal op m'n kinderen letten (als ik ze ooit krijg).
pi_30987185
Ik denk dat als ik in het streng-christelijke milieu van m'n grootmoeder (die mij eerst opvoedde, maar die overigens wel getongzoend heeft met haar destijds 12-jarige zoon) opgegroeid was, dat ik er dan helemaal nooit mee klaar was geworden. Ik ben volgens mijn oma een hoer omdat ik een relatie van 3,5 jaar achter de rug heb terwijl geen van haar huwelijken langer dan 2 jaar standhield, "maar dat waren wel huwelijken".
Wat dat betreft was het feit dat m'n moeder nooit moeilijk deed over seks wel m'n redding. Daarnaast heeft het ook heel erg geholpen dat m'n vriend niet extreem reageerde toen ik 't hem vertelde (hij was de eerste die ik 't vertelde). Hij vond me er niet vies om of schuldig aan en deed ook niet of het een groot drama van wereldformaat was waar ik nu voor eeuwig en altijd door getekend moest zijn - en als misbruikt kind heb je toch heel veel het gevoel dat het aan jezelf ligt, dat je zelf vies bent et cetera. En dat gevoel trok daardoor weg en toen kon ik 't gaan verwerken ook. De psycholoog daarentegen heeft totaal niet geholpen, zij stelde allemaal vragen over hoe ik me voelde en dergelijks terwijl ik daar nog helemaal niet aan toe was om die vragen te beantwoorden. De vragen die ik op dat moment voor mezelf moest beantwoorden waren meer van een doen-aard. Doe ik aangifte? Wat doe ik hier verder mee? Vertel ik dit aan m'n moeder? Vertel ik dit aan m'n vrienden?
En uiteindelijk ben ik er zelf dus ook heel goed mee klaar geworden door dus te stellen voor mezelf dat je lichaam niks met je geest te maken heeft. Je lichaam is vrij makkelijk kapot te maken, vooral als je klein en fysiek zwak bent, je geest kapotmaken is veel en veel moeilijker. Ik ben er nog steeds boos om hoor, dat er mensen zijn die dat soort dingen doen, dat het mij is aangedaan, maar voor de rest zit ik er niet mee.
Opvallend detail is wel dat ik last had van bepaald compulsief gedrag waar ik toen mee gestopt ben, maar toen kreeg ik anorexia, dat heb ik dan weer verruild voor een alcoholprobleem en roken, toen ik met die allebei stopte ging ik mezelf pijn doen en had ik zelfmoordneigingen (o.a. om het feit dat ik vreselijk werd gepest op school overigens), daar kwam ik toen later dus overheen toen ik dat seksuele misbruik op een rijtje had gezet. Maar daarvoor verruilde ik het ene psychische probleem voor het andere.

Ik neem wel m'n moeder ontzettend kwalijk dat ze nooit beter op heeft gelet, maar dat heeft ze nooit, ook niet toen ik later zelfmoord wilde plegen en hoe fout alles ueberhaupt altijd is gegaan.
pi_30987452
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:44 schreef Nickthedick het volgende:
Ik heb gehoord dat het juist een excuus is voor mensen die kinderen seksueel misbruiken.
Een excuus waar een kern van waarheid in zit blijkbaar. Wat ik hoorde was van mensen afkomstig die dat dus absoluut *niet* deden, maar er wel soms de neigingen toe voelden. Wat mezelf betreft, tsja ik weet 't niet. M'n vriend is 16 ik ben 19 momenteel, maar jonger moet het ook echt niet worden wat mij betreft. Ik weet niet of ik daar last van heb. Wel weet ik dat ik vroeger absoluut niet adequaat reageerde op blonde jongens (die jongen was dus blond)... Leek wel of ik hen hetzelfde wilde aandoen als mezelf was aangedaan, onafhankelijk van of ze jonger of ouder waren. Nooit echt gedaan op zich behalve 1 keer dat ik een jongen van mijn leeftijd z'n neus tussen m'n tieten heb geduwd maar ik denk niet dat hij daar een grootschalig psychisch trauma aan zal hebben overgehouden - althans, hoop ik niet. Vooral op die leeftijd, bedoel tieten voor een 14 jarige... Mja.

Wat ik ook vreemd vind is hoe de ggz gefaald heeft bij mij. Ze hebben al toen ik 10 was en het kindermisbruik nog aan de gang was geconstateerd dat ik een haat jegens mannen had, maar hebben er verder nooit vraagtekens bij gezet alleen omdat m'n moeder en vader gescheiden zijn en m'n vader mij wel eens had geslagen. Een scheiding is toch onvoldoende om aan te nemen dat iemand een diepgewortelde haat tegen alle mannen heeft, zoals zij dat stelden in het onderzoeksrapport dat ze m'n moeder toestuurden dat ik dan uit de kast heb gehaald en heb gelezen? Mja blijkbaar niet. Hadden ze er vraagtekens bij gezet, hadden ze er een einde aan kunnen maken. Het is ueberhaupt m'n geluk geweest dat ik door een scheiding & verhuizing uit die situatie werd gehaald een half jaar voor m'n eerste menstruatie, anders had ik vrees ik nog gelijk een tienerzwangerschap op m'n rekening kunnen schrijven straks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')