Waarom is Theo van Gogh dan vermoord?quote:Op donderdag 22 september 2005 17:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Kijk, het is mooi meegenomen als niet-of andersgelovigen de islam respecteren, maar zo belangrijk is het nou weer niet voor ons. De islam is nl. een self-respecfull religie die het niet nodig heeft, en zelfs met de meest extreme haat overeind blijft.²
Zou je je vrouw wel een pak rammel verkopen als ze het eens was met Ayaan?quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ik je nou zeg dat mijn vrouw wel wat te vertellen heeft. Geloof je me dan? Ik denk het niet, maar je zou me wel (al te graag) geloven als ik je zou vertellen dat ik mijn vrouw dagelijks voorzie van een goed pak rammel met een ouderwets strijkijzer. Selectiviteit is je helaas niet vreemd, en toch heb ik je hoog zitten omdat je duidelijk een voorstander bent van wederzijds respect.²
/\quote:An nisa (De vrouwen)
34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.
Heb dat al eens vaker gevraagd. Hij is van mening dat met tuchtigen niet slaan kan worden bedoeld, maar bijvoorbeeld ernstig toespreken. Mja... het is maar wat je er zelf in leest natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 september 2005 03:28 schreef Cynical het volgende:
[..]
/\
BansheeBoy, kun je dit toelichten aub?![]()
Dat argument heeft hij dan niet meer:quote:Op vrijdag 23 september 2005 08:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb dat al eens vaker gevraagd. Hij is van mening dat met tuchtigen niet slaan kan worden bedoeld, maar bijvoorbeeld ernstig toespreken. Mja... het is maar wat je er zelf in leest natuurlijk.
Ja maar, je kunt het natuurlijk niet zo makkelijk bekijken. Het woord dat origineel gebruikt werd bestond natuurlijk niet in het Nederlands en toen heeft de vertaler het in zijn onwetendheid maar vertaald als tuchtigen, terwijl eigenlijk "ernstig toespreken" bedoeld werd.quote:Op vrijdag 23 september 2005 09:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat argument heeft hij dan niet meer:
tuch·ti·gen (ov.ww.)
1 lichamelijk straffen => castigeren, kastijden
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=tuchtigen
Maar natuurlijk. Dat is het!quote:Op vrijdag 23 september 2005 09:14 schreef Lod het volgende:
[..]
Ja maar, je kunt het natuurlijk niet zo makkelijk bekijken. Het woord dat origineel gebruikt werd bestond natuurlijk niet in het Nederlands en toen heeft de vertaler het in zijn onwetendheid maar vertaald als tuchtigen, terwijl eigenlijk "ernstig toespreken" bedoeld werd.
Dat is dan een ernstig tekort van Submission en geeft dus een verkeerd beeldquote:Op vrijdag 23 september 2005 16:46 schreef Cynical het volgende:
Maar waarom dan laten ze het dan niet bij "ernstig toespreken"?![]()
Submission ging niet over "ernstig toespreken", hoor.
Nee het was het doel van Submission om te laten zien dat moslimmannen het meestal niet bij "ernstig toespreken" laten, maar veel verder gaan dan dat. Dat vertelde die vrouw ook, en dat was ook te zien (aan haar lichaam).quote:Op vrijdag 23 september 2005 17:33 schreef Lod het volgende:
[..]
Dat is dan een ernstig tekort van Submission en geeft dus een verkeerd beeld
Geef nou gewoon toe dat dit een schopje naar boven was balhaar, je bent vast weer alle berichten aan het doornemen en tegelijkertijd aan het masturberen he viesmannetjequote:Op zondag 25 september 2005 00:51 schreef zoalshetis het volgende:
mensen bagetalliseren graag als het om echte problemen gaat van een groep die ultra agressief is en geen hand in eigen boezem steekt.
wie ben jij? leer eerst een schrijven, dan praten we verder. nu klink je net als een domme marokkaan.quote:Op zondag 25 september 2005 01:21 schreef Deadre het volgende:
[..]
Geen nou gewoon toe dat dit een schopje naar boven was balhaar, je bent vast weer alle berichten aan het doornemen en tegelijkertijd aan het masturberen he viesmannetje![]()
En vergeet de hoofdletters nietquote:Op zondag 25 september 2005 01:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wie ben jij? leer eerst eens schrijven, dan praten we verder. nu klink je net als een domme marokkaan.
zag je mijn duidelijke uitleg? of is die al die jaren aan je voorbij gegaan?quote:
Efficiėntie is gewoon een slap excuus voor luiheidquote:Op zondag 25 september 2005 03:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zag je mijn duidelijke uitleg? of is die al die jaren aan je voorbij gegaan?
Hallo domme Nederlander, waarom maak jij geen gebruik van hoofdletters? Je hebt het ook nog eens over het leren van "een schrijven", zou je dat willen uitleggen domme Nederlander?quote:Op zondag 25 september 2005 01:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wie ben jij? leer eerst een schrijven, dan praten we verder. nu klink je net als een domme marokkaan.
of je leest zijn ondertitelquote:Op zondag 25 september 2005 20:23 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hallo domme Nederlander, waarom maak jij geen gebruik van hoofdletters? Je hebt het ook nog eens over het leren van "een schrijven", zou je dat willen uitleggen domme Nederlander?
Zelfrezpekt...ja dat wil ik gelovenquote:Op donderdag 22 september 2005 17:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Kijk, het is mooi meegenomen als niet-of andersgelovigen de islam respecteren, maar zo belangrijk is het nou weer niet voor ons. De islam is nl. een self-respecfull religie die het niet nodig heeft, en zelfs met de meest extreme haat overeind blijft.²
En zeker heel moeilijk, zo niet onmogelijk om goed te spellen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:31 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zelfrezpekt...ja dat wil ik geloven
Res/zpekt voor anderen ...dat is moeilijk zo niet onmogelijk voor figuren zoals jij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |