abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30969798
Kreeg laatst een roze brief van de Belastingdienst. Of ik zorgtoeslag aan wil vragen of niet, naar mijn mening heb ik er helemaal geen recht meer op, maar mijn vader dwingt me zo wat om die brief in te sturen.

Ik heb namelijk al sinds eind Juni geen inkomen meer (geen baan). En naar mijn weten vallen studiefinanciering en zakgeld niet onder inkomen.. Of studiefinanciering wel? Dat is dan ook maar 75 euro ofzo.
En qua verzekering, ik zit net 2 weken weer particulier bij mijn vader. Misschien was de Belastingdienst brief toen al helemaal opgemaakt..

Maar goed, op dat formulier voor de toeslag zijn al wat dingen ingevuld. Zoals de toeslag van 376 euro. Maar goed, ik heb zo het idee dat ik helemaal geen recht er meer op heb, omdat a. ik geen inkomen heb, en b. net weer 2 weken particulier verzekerd ben.

Wat moet ik nu doen? Die brief toch maar links laten liggen omdat ik er wss geen recht op heb, of toch alles invullen, opnieuw berekenen wat mijn toeslag dan wel zou moeten zijn zonder inkomen, en opsturen?

Oh, en dan nog iets. Ik weet toch bijna zeker dat je als 18 jarige of ouder niet meer verzekerd kunt zijn bij je ouders. Zegt 1 of ander persoon weer van wel, dat hij een polis heeft waarbij je dus wel verzekerd bent bij je ouders. WTF?

Ik snap er in ieder geval niks meer van.. Help?
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:04:16 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30969909
Ik zou het maar wel invullen, anders moet je vanaf 1 januari de volle mep gaan betalen. Waarschijnlijk krijg je de maximale zorgtoeslag omdat je geen inkomen hebt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_30970478
Laniboekje; denk je dat je in 2006 iets gaat verdienen? (vakantiewerk misschien?) Je moet een schatting maken. De belastingdienst kan niet weten dat jij geen inkomen hebt, vandaar ook die brieven.
Je hebt in ieder geval recht op het max. zorgtoeslag.
Aan het eind van 2006 doe je aangifte en kijken ze terug naar jouw schatting. Als blijkt dat jouw inkomsten boven de 17.500 euro komt, moet je een deel terug betalen. Dat bedrag is haast niet mogelijk als student

Als je 18 jaar of ouder bent is het wel de bedoeling dat je zelfstandig verzekerd bent! Volgens mij is het vanaf die leeftijd nergens mogelijk om mee verzekerd te zijn met je ouders. Je bent dan een "zelfstandige", ook al woon je nog bij je ouders.

Even iets anders.... Nu las ik op NOS-teletekst dat er een potje komt voor diegene die er op achteruit gaan met de zorgtoeslag. Studenten worden daar ook bij genoemd. Maar studenten hebben toch ook recht op de zorgtoeslag, waarom dan nog extra uit dat potje?
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:27:26 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30970592
Volgens mij was dat potje nog slechts een suggestie van één van de partijen. En al hebben mensen recht op zorgtoeslag, dat betekent nog niet dat ze niet in financiële problemen kunnen komen door de hogere premie die ze moeten gaan betalen.
pi_30970793
En hij was vanochtend binnen . Nog net in september dus .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 27 september 2005 @ 14:00:08 #126
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_30971461
De belastingdienst is niet echt handig met het sturen van formulieren. Wij kregen eerst het formulier voor tegemoetkoming kinderopvang. Direct ingevuld en opgestuurd. Enkele dagen later ontving ik de aanvraag zorgtoeslag. Weer direct ingevuld en opgestuurd. En enkele dagen dáárna kreeg mijn parnter de aanvraag zorgtoeslag en huurtoeslag.
Het stomme is dat we dus telkens 3 keer precies dezelfde gegevens in konden vullen. Het zou toch een stuk handiger zijn als alles in één formulier paste.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_30972183
Ik heb hem inmiddels binnen, alleen mijn vriendin nog niet.
Wat ik me afvraag, als je het beide invult en beide aangeeft ,omdat je samenwoont, dat je een zorgpartner hebt is dat dan ok? Of moet je het dan bij 1 formulier houden? Ze maken het weer lekker duidelijk...
  dinsdag 27 september 2005 @ 14:45:12 #128
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_30972677
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:26 schreef ThAzOnE het volgende:
Wat ik me afvraag, als je het beide invult en beide aangeeft ,omdat je samenwoont, dat je een zorgpartner hebt is dat dan ok? Of moet je het dan bij 1 formulier houden? Ze maken het weer lekker duidelijk...
Dat vroeg ik mij ook al af. Omdat het laatste formulier dat wij ontvingen het uitgebreidst was, hebben we die ook maar ingevuld. Terwijl praktisch al die gegevens ook al op het tweede (en eerste) formulier stonden. Ze zoeken het daar maar uit
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_30973953
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:22 schreef AnnekeM het volgende:
Laniboekje; denk je dat je in 2006 iets gaat verdienen? (vakantiewerk misschien?) Je moet een schatting maken. De belastingdienst kan niet weten dat jij geen inkomen hebt, vandaar ook die brieven.
Je hebt in ieder geval recht op het max. zorgtoeslag.
Aan het eind van 2006 doe je aangifte en kijken ze terug naar jouw schatting. Als blijkt dat jouw inkomsten boven de 17.500 euro komt, moet je een deel terug betalen. Dat bedrag is haast niet mogelijk als student

Als je 18 jaar of ouder bent is het wel de bedoeling dat je zelfstandig verzekerd bent! Volgens mij is het vanaf die leeftijd nergens mogelijk om mee verzekerd te zijn met je ouders. Je bent dan een "zelfstandige", ook al woon je nog bij je ouders.
Hartstikke bedankt! Nu is de boel toch iets helderder, toch het formulier maar eens invullen dan. Bedankt!
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:32:59 #130
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_30974024
ik ben bijna 18, heb sinds een maand een contract en nu al zo'n envelopje op de mat, doen ze schnel!

Ze hebben voor mij alvast ¤0,- ingevuld bij toetsingsinkomen, maar hoe ze daar nou bijkomen? Dit is zeker gewoon oude informatie of doe ik iets fout...?
[i]deze ruimte is te huur[/i]
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:41:47 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30974319
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:32 schreef Boeman het volgende:
ik ben bijna 18, heb sinds een maand een contract en nu al zo'n envelopje op de mat, doen ze schnel!

Ze hebben voor mij alvast ¤0,- ingevuld bij toetsingsinkomen, maar hoe ze daar nou bijkomen? Dit is zeker gewoon oude informatie of doe ik iets fout...?
Heb je al eens aangifte gedaan bij de belastingdienst?
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:41:41 #132
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_30976053
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je al eens aangifte gedaan bij de belastingdienst?
eeh nee
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:44:06 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30976118
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 16:41 schreef Boeman het volgende:

[..]

eeh nee
Dan hebben ze dus geen gegevens van je en is het logisch dat er '0' staat ingevuld bij 'inkomen'.

dinsdag 27 september 2005 @ 16:46:03 #134
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_30976173
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 16:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan hebben ze dus geen gegevens van je en is het logisch dat er '0' staat ingevuld bij 'inkomen'.

onee tuurlijk

ik dacht iets te veel
dankje!
pi_30991567
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:26 schreef ThAzOnE het volgende:
Ik heb net toch maar even gebeld, 1 formulier invullen is voldoende...
  Moderator vrijdag 30 september 2005 @ 21:37:05 #136
8781 crew  Frutsel
pi_31069716
Hmm... net terug van vakantie en bezig met deze shit..al heb ik weinig hoop dat ik uberhaupt zorgtoeslag krijg en verwacht dat ik van 50 euro per maand naar vet in de 100 per maand moet en dan ook nog es een kutbasispakket dat ik straks waarschijnlijk toch niet nodig heb, maar goed...
En hoe zit dat met dat werkgeversgedeelte? vervalt dat? of krijg ik dat op mijn salaris?

Wat mij irriteert is de term 'verzamelinkomen' ... Que pasa?
Belastbaar inkomen okay... Bruto of Netto inkomen okay... maar verzamelinkomen?

ik las iets over loon + beleggen en sparen ofzo, dus alleen loon voor mij... Bruto loon neem ik aan..
en dan die van mijn partner erbij invullen terwijl zij een aparte heeft gehad... Fiscale partners zijn we immers...

Maar afwachten wat er straks definitief maandelijks uitkomt...
we worden vast aan alle kanten weer genaaid...
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:49:58 #137
88233 Steve
Still the best.
pi_31070138
Als ik het goed heb moet je naar je netto-inkomen kijken, maar ik kan het mis hebben.

edit: ik zie nu dat je wel naar het bruto inkomen moet kijken, sorry .

[ Bericht 28% gewijzigd door Steve op 30-09-2005 22:03:23 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_31079370
Ik heb m ook binnen
Что было, то прошло..
pi_31095245
Moet de STUFI nu wel of niet op het zorgtoeslagformulier worden vermeld? Wie weet dit zeker? Bij mij is het inkomen reeds ingevuld, en dat is precies de STUFI, dus daardoor raak ik in de war!
pi_31095373
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 20:20 schreef matilde het volgende:
Moet de STUFI nu wel of niet op het zorgtoeslagformulier worden vermeld? Wie weet dit zeker? Bij mij is het inkomen reeds ingevuld, en dat is precies de STUFI, dus daardoor raak ik in de war!
StuFi hoort tot noch het belastbaar loon noch het verzamelinkomen. Het wordt niet belast, dus niet in je aanvraag opnemen.
pi_31172054
Ik heb hem ook
Maar.. kan iemand me helpen? Ik kreeg voor 't eerst post van de belastingdienst, yeah
Heb ik recht op zorgtoeslag? Inkomen is 0 en ik woon thuis.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:00:48 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31172072
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:00 schreef MaRySe het volgende:
Ik heb hem ook
Maar.. kan iemand me helpen? Ik kreeg voor 't eerst post van de belastingdienst, yeah
Heb ik recht op zorgtoeslag? Inkomen is 0 en ik woon thuis.
Ja.
pi_31172110
Ok maar hoe moet ik het doen? En ik zit nog gewoon op school geen bijbaantje of zo.

Ik krijg ineens allemaal van dit soort post omdat ik 18 ben maar ik weet niet wat ik in moet vullen
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:06:05 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31172233
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:01 schreef MaRySe het volgende:
Ok maar hoe moet ik het doen? En ik zit nog gewoon op school geen bijbaantje of zo.

Ik krijg ineens allemaal van dit soort post omdat ik 18 ben maar ik weet niet wat ik in moet vullen
Als je geen inkomen hebt, vul je 0 in. Je hebt recht op de maximale zorgtoeslag. Als je het formulier voor november opstuurt, krijg je vanaf december maandelijks je zorgtoeslag overgemaakt.

NB: omdat je 18 bent, moet je je vanaf 2006 zelfstandig verzekeren voor ziektekosten. Nu ben je waarschijnlijk met je ouders meeverzekerd. Dat kan per januari 2006 niet meer.
pi_31172306
Ja want ik was uitgeschreven of zo maar m'n vader ging me weer inschrijven bij zijn verzekering, dus dat kan niet?
En ik krijg geen stufi wel een tegemoetkoming want doe middelbare school
En wat moet ik invullen bij partner?
pi_31172321
Zit nog wel na te denken over het al of niet hebben van een toeslagpartner. Zijn mijn husigenoten in een studentenhuis nou toeslagpartners en wat gebeurt er als een van hen verhuist?
pi_31172377
Ja ik woon met papa + mama + broertje maar die zijn toch geen partners
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:11:32 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31172413
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:08 schreef MaRySe het volgende:
Ja want ik was uitgeschreven of zo maar m'n vader ging me weer inschrijven bij zijn verzekering, dus dat kan niet?
En ik krijg geen stufi wel een tegemoetkoming want doe middelbare school
En wat moet ik invullen bij partner?
Dat kan wel, maar alleen nog tot en met het einde van het jaar. Het is misschien wel goed om even met je ouders te overleggen waar je je zult gaan verzekeren en of je je ook aanvullend zult verzekeren.

Ik denk niet dat je een partner hebt. Lees anders even de toelichting.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:12:06 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31172430
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:08 schreef du_ke het volgende:
Zit nog wel na te denken over het al of niet hebben van een toeslagpartner. Zijn mijn husigenoten in een studentenhuis nou toeslagpartners en wat gebeurt er als een van hen verhuist?
Nee, dat zijn volgens mij geen toeslagpartners.
pi_31172435
goede vraag, ik ben er nog niet echt achter. maar al of geen toeslagpartner kan wel het verschil maken tussen 400 en 600 euro per jaar als ik het goed begrijp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')