abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30901647
Ik ski al 14 jaar, maar als ik nu voor het eerst op wintersport zou gaan zou ik echt gaan snowboader lijkt me erg gaaf en iedereen die ik ken is er ook erg enthousiast over. En er word idd gezegt dat snowboarden juist makkelijker is voor beginners.
pi_30904743
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 22:45 schreef Remzz het volgende:
Ik ski al 14 jaar, maar als ik nu voor het eerst op wintersport zou gaan zou ik echt gaan snowboader lijkt me erg gaaf en iedereen die ik ken is er ook erg enthousiast over. En er word idd gezegt dat snowboarden juist makkelijker is voor beginners.
Het schijnt dat je snowboarden sneller oppikt ja. Even leren remmen en balanceren en je kan flink wat doen. Mij niet gezien overigens, voor mij staat boarden gelijk aan blauwe plekken scoren. Ik ski, dan hoef je niet onderuit of voorover te gaan
  zondag 25 september 2005 @ 02:37:11 #53
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30907207
Snowboarden is gewoon een makkelijk te leren kunstje voor sukkels die te dom zijn om wat anders te kunnen en een slechte motoriek hebben...
Ik mompel iets over een aap en een kunstje leren?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_30907388
Het is natuurlijk ook een beetje persoonlijke smaak he. Als je al 10 jaar skit kan ik me voorstellen dat boarden niet zo leuk is, maar iemand die begint kan net zoveel fun hebben op skis als op de snowboard.
pi_30909353
Snowboarders stinken
pi_30909711
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 21:38 schreef SolarX het volgende:
meestal zie je dat mensen gaan snowboarden omdat ze niet de wilskracht hebben om te leren skien.
Ik weet niet waar jij het over hebt, maar snowboarden is véél moeilijker dan skien.
Snowboarden is pas een echte uitdaging, want elke mongool kan op twee latjes staan.
pi_30913182
quote:
Op zondag 25 september 2005 09:16 schreef Kentaro het volgende:
Snowboarders stinken
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zondag 25 september 2005 @ 13:08:16 #58
71115 Rnej
I walk the line
pi_30913286
quote:
Snowboarders stinken
klopt

jij stinkt het meest

(maarja, ik heb t hem geleerd )
  zondag 25 september 2005 @ 13:40:32 #59
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30914040
quote:
Op zondag 25 september 2005 02:47 schreef Sport_Life het volgende:
Het is natuurlijk ook een beetje persoonlijke smaak he. Als je al 10 jaar skit kan ik me voorstellen dat boarden niet zo leuk is, maar iemand die begint kan net zoveel fun hebben op skis als op de snowboard.
Skiën is vanaf het begin al leuker...
Vooral voor vrouwen die op leuke skileraren uit zijn. Een potje sex in de vakantie is naast het skiën en apres-skiën natuurlijk ook erg gezellig
Die snowboardleraren zijn alleen maar die principele eikels die alles doen om cool te zijn. En dan hebben ze zelf nog niet eens door dat ze dat nou net totaal niet zijn...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_30914721
... "ZE"snowboarders trashen ook echt altijd de maagdelijke off-piste velden ...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  zondag 25 september 2005 @ 17:50:38 #61
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30921142
quote:
Snowboarders stinken
Dan was die man in versleten kleren met dat blikje schultenbrau-bier die daarnet 50 cent van me wilde zeker een snowboarder?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_30921941
quote:
Op zondag 25 september 2005 17:50 schreef XL het volgende:

[..]

Dan was die man in versleten kleren met dat blikje schultenbrau-bier die daarnet 50 cent van me wilde zeker een snowboarder?
Was jij dat met 50 cent?
pi_30921982
snowboarden!!
Studiare è inutile tutte le idee si affollano su te...!!!
  zondag 25 september 2005 @ 18:25:22 #64
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30921996
quote:
Op zondag 25 september 2005 18:23 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Was jij dat met 50 cent?
Je hebt er toch niet nog meer bier van gekocht he!
Ik heb je gezegd dat je het moest investeren in je toekomst!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 25 september 2005 @ 18:35:13 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_30922232
Voor beide is wat te zeggen. Ik denk dat als je allebei nog nooit gedaan hebt, snowboarden makkelijker is om te leren, al was het maar omdat je benen niet verschillende kanten op kunnen. Hier wat korte voor/nadelen:

Skiën
+ minder inspanning
+ sneller
+ je kunt er meer mee
+ minder ruimte nodig
- minder 'cool'
- skischoenen zijn een bitch
- kloten met ski's, stokken, schoenen

Snowboarden
+ snel leuke dingen doen
+ schoenen lopen veel lekkerder
+ minder sjouwen
+ off-piste voelt alsof je zweeft
- vallen, vallen, huilen, vallen, ziekenhuis
- lange, smalle weggetjes zijn een bitch
- opstaan vergt veel kracht

Na acht jaar geskied te hebben, en drie jaar gesnowboard, ga ik volgend jaar denk ik toch weer een keer skien. Ik vind skien gewoon leuker omdat je er meer mee kan. En ik ben lui, en dan kun je op skis lekker onderuit gezakt naar beneden hobbelen, waar je bij snowboarden de hele tijd druk in de weer bent.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 25 september 2005 @ 18:57:30 #66
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_30922734
quote:
Op zondag 25 september 2005 18:35 schreef speknek het volgende:

Snowboarden
- opstaan vergt veel kracht
Ik heb het idee dat het kloten met ski's, stokken, schoenen opstaan bij skiën veel vermoeiender maakt. Als je op je bek gaat ligt meestal je stok een kilometer hoger op de piste en is in het gunstigste geval je ski niet al helemaal naar beneden gegleden. Voordat je de meuk weer eens bij elkaar gezocht hebt en de skischoenen hebt ontdaan van de plaksneeuw die het in de bindingen klikken op een steile helling onmogelijk maakt (als dat al mogelijk is) ben je op je snowboard allang weer in een goede positie gerold om je afdaling te kunnen vervolgen.

Vermoed ik hoor. De laatste keer dat ik heb geskied is zestien jaar geleden.
  zondag 25 september 2005 @ 19:01:42 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_30922833
Ja, da's waar. Maar het gebeurt niet zo heel vaak dat je skis over de hele helling verspreid liggen. Als ze al uitgaan, liggen ze in het algemeen hooguit ietsjes verder. En het is wel weer makkelijker om vanuit zijwaardse positie op te staan dan als je zwaartepunt naar voren toe moet. Dat kost mij althans een hoop buikspierkracht. En als je dat dan ook veel vaker moet doen, wordt het best zwaar.

Maar bij een grote crash zijn skis inderdaad irritanter.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_30923057
Ik ga dit jaar denk ik eens snowboarden. ik heb 2 jaar geskied, dat ging best redelijk en vond ik ook super gaaf, maar toch wil ook weten hoe snowboarden is
Jupiler is goed
  zondag 25 september 2005 @ 19:13:39 #69
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_30923112
Was uiteraard licht gechargeerd .

Je kunt je met snowboarden een hoop buikspiergeweld besparen als je eerst je kont richting je board beweegt. Dan volgt de rest vanzelf. Probeer maar eens .
  zondag 25 september 2005 @ 21:02:19 #70
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_30926332
ik heb 2 jaar geskied en 6 jaar geboard
vind boarden zelf gewoon leuker
off piste crossen en lekker springen en gek doen [kan ook met ski's, i know]
en pijn is fijn, stelletje mietjes
an urge to help mankind overcomes me
  zondag 25 september 2005 @ 21:02:29 #71
72282 360sjors
King of the Hill
pi_30926338
Ga bigfooten, dat is pas dikke pret. Snelle learning curve en trucjes zijn eenvoudig. Als je je niet serieus genomen voelt op bigfoots kun je gaan snowbladen. Zelfde principe maar zonder het 10-bier imago.
  zondag 25 september 2005 @ 21:03:32 #72
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_30926369
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:02 schreef 360sjors het volgende:
Ga bigfooten, dat is pas dikke pret. Snelle learning curve en trucjes zijn eenvoudig. Als je je niet serieus genomen voelt op bigfoots kun je gaan snowbladen. Zelfde principe maar zonder het 10-bier imago.
jaa klopt, heb ik vorig jaar ook gedaan, erg tof
an urge to help mankind overcomes me
pi_30926422
Big footen is echt heel leuk, wat ook heel leuk is is monoskieen.
  zondag 25 september 2005 @ 21:09:33 #74
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30926537
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:05 schreef Kentaro het volgende:
Big footen is echt heel leuk, wat ook heel leuk is is monoskieen.
Monoskieen is echt heel leuk, wat ook heel leuk is is langlaufen.
pi_30926724
mijn advies: neem gewoon goede freestyle ski's

zelf board ik 2 jaar, en ski ik 12 jaar. Met boarde denkt iedereen vaak dat het moeilijker is, wat het ook is in het begin. maar als je daar het eerste onder knie hebt, dan leer je daarna heel snel en raakte ik er snel op uitgekeken.
met skieen is dat anders, daa ris het in het begin makkelijker en leuker dan snowboarden. Je zou denken dat je er daardoor snel op uitgekeken bent, het tegendeel is waar. Als mij bij skien iets nieuws lukt, dan ga ik volkomen uit mijn dak. Terwijl als je bij boarde voor het eerst van een rode piste afgaat, he thetzelfde voelt als een blauwe, of als je een 180 land het een net zo'n grote kick geeft als flip.

Dan zegt iedereen vaak, maar met skien kan je veel minder tricks en is het off piste veel zwaarder en minde rleuk, daar heben ze helemaal gelijk in, maar daarom mijn advies voor goede freestyle/freeride ski's (salomon 1080 ), daarmee kan jee cht alles hetzelfde als snowboarders...

KIES VOOR SKI'S
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')