quote:Ik vrees voor Spinvis, De Dijk, The Scene, Blof, Frank Boeijen e.a. dat zij de vergelijking met Frans niet overleven
Op zaterdag 1 november 2003 15:18 schreef Kwark het volgende:[..]
Nederlandstalig? Je bedoelt muziek zoals Spinvis, De Dijk, The Scene, Blöf, Frank Boeijen e.a. die maken? Ik vrees voor Frans dat hij die vergelijking niet overleeft.
quote:Tja, tien keer Ahoy' volspelen zal geen van de door mij genoemde acts voor elkaar krijgen. Of misschien ook wel. Who knows?
Op zaterdag 1 november 2003 18:24 schreef Demol het volgende:[..]
Ik vrees voor Spinvis, De Dijk, The Scene, Blof, Frank Boeijen e.a. dat zij de vergelijking met Frans niet overleven
![]()
Hij heeft al ieder geval meer fans, als het hele zooitje bij elkaar, en dan sta je al met 2-0 voor
Of misschien is who cares een betere vraag. Alsof het aantal fans iets zegt over de kwaliteit van zijn muziek. Alsof, om maar eens een ander voorbeeldje te noemen, Vin Diesel een groter acteur zou zijn dan
Steve Buscemi, omdat de eerste toevallig meer kijkers trekt.
Het zegt m.i. meer over die mensen die naar zijn shows komen kijken, en als ik opnames van zijn concerten zie, met zalen vol inhakende, tegen de maat in klappende en epileptisch heen en weer slingerende bejaarden en simpelen, dan overtuigt mij dit niet van Frans Bauer's kwaliteiten als artiest, om het maar zacht uit te drukken. "Ze weten niet beter," denk ik dan.
quote:Daar vergis je je dan ernstig in.
Op zaterdag 1 november 2003 16:58 schreef thetruth het volgende:En wie bepaalt wat het putje van de wasbak is? Een paar korpsballen die met een paar poëtische woordjes hun favoriete artiesten liefkozen en tegelijkertijd neerkijken op vertolkers van het levenslied. Net alsof zo'n tekst van de Dijk zo moeilijk te verzinnen is. Niet dus.
quote:1. Wat hij zingt is uit het hart? Hij schrijft zijn eigen teksten niet eens!
Je kunt wel lekker denigrerend doen over de muziek van Frans Bauer; Wat hij zingt, is wel uit het hart en daar ontbreekt het 'de intellectuele bovenlaag van dit land' nog wel eens aan. Het doel van muziek is mensen gelukkig te maken voor een bepaald moment. In dat opzicht is Frans Bauer bijzonder goed geslaagd bezig. Wie ben jij om daar op neer te kijken?
2. Sinds wanneer zegt het feit of iets al dan niet "recht uit het hart" komt iets over kwaliteit? Candlelight-gedichten komen ook recht uit het hart, en het zijn al net zulke simpele draken als de liedjes van Frans B.
3. Als mensen voor een moment gelukkig worden van de muziek van Frans Bauer, dan vind ik dat zielig voor die mensen.
quote:Je kunt je dus moeilijk verplaatsen in andere mensen
Op zaterdag 1 november 2003 21:11 schreef Kwark het volgende:
3. Als mensen voor een moment gelukkig worden van de muziek van Frans Bauer, dan vind ik dat zielig voor die mensen.
quote:Héél goed argument
Op zaterdag 1 november 2003 21:51 schreef thetruth het volgende:[..]
Je kunt je dus moeilijk verplaatsen in andere mensen
Je zult vast veel vrienden hebben
Juist omdat ik me zo goed in andere mensen kan verplaatsen, vind ik het zielig voor ze, snap je? Net als ik uitgemergelde Ethiopiërtjes betreur die denken dat een handjevol rijst het hoogst haalbare culinaire genot is.
Maar uiteindelijk lacht Fransie jou en mij gewoon keihard in ons gezicht uit. En die bands van je al helemaal. Dat zijn toch ook gewoon stuk voor stuk prutbands , die je opnoemde.
Frans verdient best wat meer respect. Per slot van rekening zingt hij 10x Ahoy vol en dat heb ik nog maar weinigen voor hem zien doen. Dat is al een hele prestatie op zich. Wat denk je nou, dat dat vanzelf gaat? Al is z'n muziek dan bagger, hij zal vast iets heel erg goed doen.
quote:Frans lacht sowieso wel
Op zaterdag 1 november 2003 22:11 schreef Lemmeb het volgende:
Kwark, je weet het leuk te brengen![]()
![]()
. Ik ben ook niet bepaald fan van Frans' muziek. En z'n fans maken een ietwat lachwekkende indruk
.
Maar uiteindelijk lacht Fransie jou en mij gewoon keihard in ons gezicht uit. En die bands van je al helemaal. Dat zijn toch ook gewoon stuk voor stuk prutbands
, die je opnoemde.
Frans verdient best wat meer respect. Per slot van rekening zingt hij 10x Ahoy vol en dat heb ik nog maar weinigen voor hem zien doen. Dat is al een hele prestatie op zich. Wat denk je nou, dat dat vanzelf gaat? Al is z'n muziek dan bagger, hij zal vast iets heel erg goed doen.
Maar goed, ik heb ook niks tegen hem persoonlijk - al vind ik 't wel een beetje een watje - maar als ondernemer is 'ie gewoon enorm geslaagd. Dat iemand met zulke shit miljoenen weet binnen te halen, daar heb ik wel respect voor.
Ik kan het alleen niet verkroppen dat er mensen zijn die hem met volle overtuiging een "groot artiest" noemen .
Overigens, met die opmerking dat het door mij genoemde rijtje prutbands zijn trap je me wel op mijn ziel hoor. Hoe kun je Spinvis nou een prutser noemen, of Huub van der Lubbe? Die mannen horen gewoon tot het beste wat Nederland te bieden heeft!
Kijk, als ik nou Van Dik Hout had genoemd... .
quote:nee dan nogsteeds niet...
Op vrijdag 2 november 2001 18:06 schreef Slayher het volgende:
Frans Bauer is leuk als je 10 flessen wodka en een kilo wiet heb achterover geslagen
tering... quoten op een reply uit 2001
Er was ook een gezin die net van vakantie/schiphol terug kwamen met
een tweeling van 2,5 jr en 1 van die jongetjes werd op den duur wakker
en moest huilen, begint één van die eikels ineens keihard te schreeuwen;
"hou je kop klote kind! ik krijg koppijn van je!!!!"
Echt hoe aso kan iemand wezen?!!!!!
Mijn vriend heeft er toen wat van gezegd, en toen waren ze wel iets rustiger.
Maar gadverdamme wat een respectloos / asociaal / iqloos klootjesvolk
[Dit bericht is gewijzigd door Logician op 02-11-2003 18:53]
quote:Frans Bauer haalt het slechtste in de mens naar boven.
Op zondag 2 november 2003 18:49 schreef Logician het volgende:
Wij zaten dus gister (23:36 laatste trein richting groningen) 2.5 uur v.a
Amsterdam tot hoogeveen met een stuk of 20 van die eikels in de trein.
Zaten allemaal scheldwoorden te schreeuwen en te boeren en "neuke!"
te roepen e.d onzin, die kerels waren zeker van mijn leeftijd (ik ben 25)
Er was ook een gezin die net van vakantie/chiphol terug kwamen met
en moest huilen, begint één van die eikels ineens te schreeuwen"hou je
kop klote kind! ik krijg koppijn van je"echt zo asociaal, mijn vriend heeft
er toen wat van gezegd, en toen waren ze wel iets rustiger maar gadverdamme
wat een respectloos/asociaal/iqloos klootjesvolk
quote:verkeerde topic, i guess
Op zondag 2 november 2003 18:49 schreef Logician het volgende:
Wij zaten dus gister (23:36 laatste trein richting groningen) 2.5 uur v.a
Amsterdam tot hoogeveen met een stuk of 20 van die eikels in de trein.
Zaten allemaal scheldwoorden te schreeuwen en te boeren en "neuke!"
te roepen e.d onzin, die kerels waren zeker van mijn leeftijd (ik ben 25)
Er was ook een gezin die net van vakantie/chiphol terug kwamen met
en moest huilen, begint één van die eikels ineens te schreeuwen"hou je
kop klote kind! ik krijg koppijn van je"echt zo asociaal, mijn vriend heeft
er toen wat van gezegd, en toen waren ze wel iets rustiger maar gadverdamme
wat een respectloos/asociaal/iqloos klootjesvolk
quote:vlieg met mij naar de regenboog, bèbè.
Op zondag 2 november 2003 18:54 schreef Logician het volgende:[..]
quote:olé olé !!
Op zondag 2 november 2003 19:00 schreef Kwark het volgende:
vlieg met mij naar de regenboog, bèbè.
quote:Ik zou het dan anders zeggen: hij is weldegelijk een 'groot atiest', de grootheid afgemeten aan het aantal fans en kijkend naar het totaalplaatje van wat een 'artiest' moet kunnen. Maar dat hij een matig zanger is en een nog minder goed tekstschrijver (kan hij überhaupt wel schrijven
Op zondag 2 november 2003 18:44 schreef Kwark het volgende:
Ik kan het alleen niet verkroppen dat er mensen zijn die hem met volle overtuiging een "groot artiest" noemen.
quote:Het was ook de bedoeling je op je ziel te trappen
Overigens, met die opmerking dat het door mij genoemde rijtje prutbands zijn trap je me wel op mijn ziel hoor. Hoe kun je Spinvis nou een prutser noemen, of Huub van der Lubbe? Die mannen horen gewoon tot het beste wat Nederland te bieden heeft!
Kijk, als ik nou Van Dik Hout had genoemd....
Magoed het zijn natuurlijk best aardige bands hoor. Echter ook niet van absoluut wereldformaat, m.i. . Frans kan tenminste nog zeggen dat hij het in het Duitse talengebied ook uitstekend doet.
quote:Die links-radicale punkers zijn fijn wou je zeggen
Op zondag 2 november 2003 18:51 schreef Seborik het volgende:[..]
Frans Bauer haalt het slechtste in de mens naar boven.
quote:Niet zo mauwen, het was een grap om die reply van logician.
Op dinsdag 4 november 2003 17:06 schreef thetruth het volgende:[..]
Die links-radicale punkers zijn fijn wou je zeggen
Zijn ze knetter peigers van hun aldi bier, gaan ze een beetje tegen de gevestigde orde rellen met hun knokploegen.
Ik vind Frans Bauer een erg aardige kerel, komt zeer sympathiek over, maar ik vind z'n muziek niet zo geweldig.
Dit 'afvoerputje' krijgt tien avonden achter elkaar Ahoy vol! En dat hebben die andere bands niet voor elkaar gekrijgen! Blijkbaar is het afvoerputje populairder dan de wasbak! Is dat even schrikken...
quote:ok
Op dinsdag 4 november 2003 17:15 schreef Seborik het volgende:[..]
Niet zo mauwen, het was een grap om die reply van logician.
Ik vind Frans Bauer een erg aardige kerel, komt zeer sympathiek over, maar ik vind z'n muziek niet zo geweldig.
quote:Het valt trouwens wel op dat veel mensen die vroeger om hem neerkeken sinds het programma over hem opeens zeer positief zijn over hem
Op dinsdag 4 november 2003 17:44 schreef Bonobo11 het volgende:
Muziek niet meer dan twee nummers achter elkaar, maar van z'n TV-programma kan ik geen genoeg krijgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |