Hoort ook bij een zwangerschapquote:Op maandag 19 september 2005 23:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Misschien heeft ze meer last van verstopping?
Als ik haar was zou ik meer bewegen. Een ommetje extra kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:02 schreef Leah het volgende:
[..]
Hoort ook bij een zwangerschap, geen hond die het je verteld, maar het is wel zo
.
Even een paar pruimen halen bij de groenteboer is ook een optie.quote:Klachten tijdens de zwangerschap
Verstopping (obstipatie)
Het hormoon progesteron werkt verslappend op de spieren in de darmwand. Daardoor krijgen veel vrouwen tijdens de zwangerschap last van verstopping. Bij hard persen op de wc, is er kans dat er aambeien ontstaan.
Tips voor een goede stoelgang
Eet regelmatig en sla vooral het ontbijt niet over.
Drink veel: ten minste twee liter per dag.
Eet veel vezels.
Zorg voor voldoende beweging: dit stimuleert de darmen.
Geef gehoor aan elke aandrang, ga meteen naar het toilet en neem er de tijd voor.
Gebruik eventueel wat extra zemelen. Gebruik een tot drie eetlepels per dag, bijvoorbeeld in wat yoghurt of vla. Omdat zemelen veel vocht opnemen in de darmen, is het belangrijk veel te drinken bij het gebruik van zemelen. Gebruik geen laxerende middelen zonder overleg met de huisarts of verloskundige.
Nou, als ik ergens van ga flatuleren zijn het wel pruimenquote:Op dinsdag 20 september 2005 08:12 schreef Brighteyes het volgende:
Het zou idd wel van verstopping kunnen komen.
Hier wat tips daarvoor:
[..]
Even een paar pruimen halen bij de groenteboer is ook een optie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |