abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30738253
Ik ben op zoek naar een japanse toko in Eindhoven. Heb gezocht op google maar ik kan niks vinden Dus weet iemand in eindhoven een japanse toko, of een sushizaak ofzo. zeg het ff!

Alvast bedankt, hiephoi
  maandag 19 september 2005 @ 21:29:50 #2
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_30739351
Er een op de Keizersgracht, naast de Scapino en Randstad. Het is een klein tentje en volgens mij ook alleen maar overdag open, maar weet niet zeker.

-edit-
Net nog wat gevonden in Eindhoven:
Momoyama
Oriental Greenhouse
Sakura
Yokohama

Ze zitten in Eindhoven, kijk hier anders maar even: http://eindhoven.vorkje.nl/
Daar staan ook de adressen.
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
  maandag 19 september 2005 @ 21:38:45 #3
55183 dork22
Always the hard way
pi_30739709
Als je erbij zegt wat je wilt hebben, kan je mischien ook terecht in Het Chinese Winkeltje
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
Does he exist like me or you?
You do not exist.
pi_30741389
Toko is Indonesisch of zo (in ieder geval geen Japans), dus geen wonder dat je op toko geen Japans restaurant vond.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_30741877
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:18 schreef buitenbeentje het volgende:
Toko is Indonesisch of zo (in ieder geval geen Japans), dus geen wonder dat je op toko geen Japans restaurant vond.
Meer het nederlandse woord ( of verbastering ) toko, oftwel zaakje

Een japans zaakje voor japanse voedingswaren/sushi, bedankt voor de reply's en laat ze maar komen

edit:

to·ko (de ~ (m.), ~'s)
1 winkel die Indonesische artikelen verkoopt
2 [scherts.] onderneming

de 2e dus

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2005 22:30:59 ]
  dinsdag 20 september 2005 @ 08:36:14 #6
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_30749064
In de kleine berg zit op t eind (bij de overgang op grote berg) n japans winkeltje die o.a. sushi en maaltijden verkoopt.
Halverwege zit overigens ook nog n aziatische supermarkt. Het is me niet zo duidelijk wat je precies wilt maar gezien het vlak bij elkaar zit zou ik even n keer in de kleine berg gaan kijken.
/-=]
|o-0
~~~`
  woensdag 21 september 2005 @ 22:48:34 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30807477
Ik neem deze even mee naar CUL.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 23 september 2005 @ 02:20:11 #8
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_30847419
Toko SinWah op de Kleine Berg heeft een redelijk assortiment aan Japanse producten. Onder andere alle middelen nodig voor sushi zijn daar te halen.
Verse vis zal je daar niet vinden, maar diepvries zoetwatergarnalen en dergelijke hebben ze daar wel. Gewoon even naar de visboer voor een mooi stukje zalm oid. Veel succes met het vinden van mooi tonijn.

Wat betreft sushirestaurant. Als je bij SinWah bent, moet je nog een 150 meter weg van het centrum lopen. Dan kom je bij Coco, een kleine eettentje die voornamelijk Japans voedsel serveert.

Ander alternatieven in Eindhoven zijn:
Cheung Kong (zijstraat Kruisstraat, waar de Computerland zit)
Chin's Store (Kruisstraat, schijn tegenover de Aldi)
Sang Lee (zijstraat Kruisstraat, waar de Bart Smit zit)
Toko Murah (denk ik) (onderaan de heuvel)

Wat zoek je eigenlijk?
Voor de leukere producten als koekjes en andere snacks moet je helaas wat verder reizen. Ik raad aan om naar Antwerpen te gaan naar de Sun-Wah in de Van Wesenbekestraat. Daar hebben ze een halve bovenverdieping gereserveerd voor echte Japans producten.
Anders kan je altijd naar Den Haag gaan en dan meer specifiek de Spui waar de toko's zitten.
De enige echte winkel die ik ken in Nederland is een klein winkeltje in het Hotel Okura in Amsterdam. Maar die haalt zijn spullen voornamelijk van Yama Foods de importeur. Ik kan me voorstellen dat ze zelf ook een winkel hebben. Ze zijn gesitueerd in Utrecht.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_30849899
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 02:20 schreef Ashram het volgende:
Toko SinWah op de Kleine Berg heeft een redelijk assortiment aan Japanse producten. Onder andere alle middelen nodig voor sushi zijn daar te halen.
Verse vis zal je daar niet vinden, maar diepvries zoetwatergarnalen en dergelijke hebben ze daar wel. Gewoon even naar de visboer voor een mooi stukje zalm oid. Veel succes met het vinden van mooi tonijn.

Wat betreft sushirestaurant. Als je bij SinWah bent, moet je nog een 150 meter weg van het centrum lopen. Dan kom je bij Coco, een kleine eettentje die voornamelijk Japans voedsel serveert.

Ander alternatieven in Eindhoven zijn:
Cheung Kong (zijstraat Kruisstraat, waar de Computerland zit)
Chin's Store (Kruisstraat, schijn tegenover de Aldi)
Sang Lee (zijstraat Kruisstraat, waar de Bart Smit zit)
Toko Murah (denk ik) (onderaan de heuvel)

Wat zoek je eigenlijk?
Voor de leukere producten als koekjes en andere snacks moet je helaas wat verder reizen. Ik raad aan om naar Antwerpen te gaan naar de Sun-Wah in de Van Wesenbekestraat. Daar hebben ze een halve bovenverdieping gereserveerd voor echte Japans producten.
Anders kan je altijd naar Den Haag gaan en dan meer specifiek de Spui waar de toko's zitten.
De enige echte winkel die ik ken in Nederland is een klein winkeltje in het Hotel Okura in Amsterdam. Maar die haalt zijn spullen voornamelijk van Yama Foods de importeur. Ik kan me voorstellen dat ze zelf ook een winkel hebben. Ze zijn gesitueerd in Utrecht.
wow bedankt dude
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:43:22 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30850133
Zoals ik al vaker post, als je japanse spullen wilt hebben, ff naar Duesseldorf rijden. is 100 KM snelweg vanaf einhoven schat ik, en het heeft de grootste Japanse gemeenschap van Europa (geloof zelfs de 2e van de wereld buiten Japan)
In de Immermannstrasse, das vlakbij het Hauptbahnhof, zitten verschillende japanse supermarkten, boekwinkels, meubelzaken, speelgoedwinkels en restaurants..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 september 2005 @ 22:18:14 #11
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_30872058
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoals ik al vaker post, als je japanse spullen wilt hebben, ff naar Duesseldorf rijden. is 100 KM snelweg vanaf einhoven schat ik, en het heeft de grootste Japanse gemeenschap van Europa (geloof zelfs de 2e van de wereld buiten Japan)
In de Immermannstrasse, das vlakbij het Hauptbahnhof, zitten verschillende japanse supermarkten, boekwinkels, meubelzaken, speelgoedwinkels en restaurants..
Hoe is de prijsstelling daar?
Vooral de horeca dan?
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:17:27 #12
226488 VeerleS
Because we are your friends
pi_61208254
vlak bij het voetbalstadion iets daar achter zit een supermarkt die een stuk groter is dan op de kleine berg. je hebt hier een hoop verschillende producten en ook een ruim assortiment sushi spullen. kan niet precies uitleggen waar het is, zal de volgende keer op de straatnaam letten geloof dat het ergens bij de willemstraat en de sint antoniusstraat zit. helaas hebben ze er niet alles. zo hebben ze er bijvoorbeeld geen kuit (eitjes van de vis). heb gehoord dat je deze wel kunt kopen bij de sligro. ga er zelf binnenkort ook maar eens kijken.
in de heuvel galerie in de kelder zit ook nog een kleine toko maar daar is het aanbod niet zo groot.

voor sushibars om lekker wat te eten lijkt het me in eindhoven niet moeilijk.
Sushibar Tepan Yaki (bij de pathe oversteken de stad in vlak bij de fietsenmaker en tegenover een kababtent en friettent.) *erg lekker wel redelijk duur, werk er zelf *
verder hebben ze bij de Soho sushi (bij de achterkant van de hema) sushi's zijn oke...niet geweldig maar de prijs is ook lager.
achter stratumseind heb je SenSei zitten. opzich ook wel ok. maar niet geweldig.
op de kleine berg zit inderdaad coco...
op de grootte berg zit ook er ook nog een waarvan in de naam even kwijt ben...deze is ook erg lekker.

tja, verder kun je ook bij de Wok en de Easy eten... goedkoop, maar de sushi is voorverpakt of terwijl...Slecht... maar om te wokken is het lekker.

er zijn er nog wel meer...maar dit is wat ik zo even kan bedenken..
hoop dat je er wat aan hebt.
you never be alone again.
pi_61208840
Er is trouwens een grote winkel op de kruisstraat Net geopend en voorziet van allerlei aziatische producten en ingredienten

Bedankt voor de tips, ik heb mijn vriendin vaker naar de Yokohama genomen maar de laatste tijd maken we erg veel sushi zelf (minimaal 1x in de week)

Sushi
pi_61216859
Die grote winkel op de kruisstraat, bedoel je daar de sang lee superstore mee? Die is niet net geopend, alleen zat de ingang vroeger op de verwerstraat. Ging daar wel vaker lunchen als ik een hele dag colleges had.
pi_61221125
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 12:06 schreef Sjizo het volgende:
Die grote winkel op de kruisstraat, bedoel je daar de sang lee superstore mee? Die is niet net geopend, alleen zat de ingang vroeger op de verwerstraat. Ging daar wel vaker lunchen als ik een hele dag colleges had.
Denk t wel Ik ben er zelf niet geweest, maar mn vriendin wel
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:49:19 #16
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_61234400
Die nieuwe supermarkt achter het stadion is de Oriental Supermarkt (Tong Fong voor de Aziaten) en is onderdeel van een keten.
Ze hebben qua oppervlakte de grootste winkel in Eindhoven.
Het aanbod:
- Verse groenten en fruit --> zowat de grootste in Eindhoven
- Japanse producten --> iets ruimer dan de anderen in Eindhoven
- Wat meer grootverpakkingen dan de andere, wat weer interessant is voor de horeca
- Een ERG ruime aanbod aan instant noedels, mie --> ze hebben mijn favoriete merk (FUKU!!!!)
- Veel diepvries vis/vlees/hapjes enz...
- Voor de rest hebben ze relatief groot aanbod van vanalles en nogwat.

Prijzen zijn gemiddeld...
pi_62775029
Zoals vermeld zijn er 2 hele goede Aziatische supermarkten Amazing Oriental die ligt in de buurt van het PSV stadion. Adres: Langdonkenstraat 7 5616 PN Eindhoven.
De andere is Sang Lee op de Kruisstraat 103.

Op donderdag 27 november is er in Eindhoven bij de bibliotheek in de Witte Dame een Japan Avond, tijdens deze avond vertelt een Japanologe alles over Japan, cultuur, natuur en hoe er te reizen.
pi_62775391
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_62776110
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:13 schreef Jvalkenaars het volgende:
Zoals vermeld zijn er 2 hele goede Aziatische supermarkten Amazing Oriental die ligt in de buurt van het PSV stadion. Adres: Langdonkenstraat 7 5616 PN Eindhoven.
De andere is Sang Lee op de Kruisstraat 103.

Op donderdag 27 november is er in Eindhoven bij de bibliotheek in de Witte Dame een Japan Avond, tijdens deze avond vertelt een Japanologe alles over Japan, cultuur, natuur en hoe er te reizen.
Die Japan Avond in de Witte Dame klinkt erg interessant, ik kan zelf alleen geen informatie vinden (kaartjes, tijd, plaats etc). De site van dWD is brak? Heb je hier meer info over?
quote:
Nice.

Ik heb in een soortgelijk restaurant gezeten in Rotterdam. Was erg lekker en erg gezellig Binnekort eens uitchecken
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:21:11 #20
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_62777211
Op de Tokowijzer.nl vind je de 3 adressen van die 3 aziatische supermarkten in Eindhoven met een omschrijving en foto. Kijk, hiero : http://tokowijzer.wordpress.com/category/tokos/in-eindhoven/

Als het om japanse ingredienten gaat denk ik dat je bij Oriental waarschijnlijk de meeste keus hebt, hoewel Cheung Kong misschien ook wel. In ieder geval dingen als kikoman sojasaus, sushirijst, azijn, dat soort dingen.

(De aziatische supermarkten van Rotterdam, Amsterdam, Leiden en Den Haag zijn ook zo beschreven, handig op een rijtje)
  woensdag 29 april 2009 @ 12:40:30 #21
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_68494357
Hm, linkje hierboven klopt niet (meer). Moet zijn :
http://tokowijzer.wordpress.com/category/tokos/toko-eindhoven/

(aan editten zit blijkbaar een tijdslimiet)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')