abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:34:49 #176
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_30754307
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat had hij fout, dat gaf hij aan. Nu weer verder: toch raar dat Libanon, met 40% christenen, zo negatief denkt...
Dit is toch een non-discussie? Het lijkt me voor iedereen wel duidelijk dat de mate van religieuze beleving een rol speelt in het aanwezig zijn van negative gevoelens naar andere bevolkingsgroepen of religies. Zeker als er ook nog sterke nationalistische gevoelens spelen.
Dus welzeker speelt de Islam hier een rol in. Zoals het christendom ook niet bepaald gevrijwaard is van dit soort onfrisse ideeen.
Jordanie heeft al lang problemen met Palestijnen, in de ogen van veel Jordanezen is dit probleem veroorzaakt door Joden/Israel. Los van het feit dat dit nogal kort door de bocht is, verklaart het dus wel waarom ook onder christenen In Jordanie dit soort gevoelens leven.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  dinsdag 20 september 2005 @ 13:11:08 #177
70154 klez
pi_30755331
Nederland is altijd een van de meest tolerante landen geweest waar alles moest kunnen, zolang je het een ander niet opdrong. Niet gek dat de aversie tegen restrictieve religies hier groter is dan in Europese landen waar die individuele vrijheid minder groot is geweest.
  dinsdag 20 september 2005 @ 13:22:09 #178
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_30755664
Denk dat je dit bericht het meeste moet zoeken in de hoek van:

Als je gewend bent dat je met *alles* wegkomt,

Je papieren van de overheid in je eigen taal krijgt, want waarom zou je in godsnaam NL leren,

Een overheid die waar mogelijk onderwijs in jou eigen taal subsidieerd, of dat nu een praktisch/economisch nut dient, hebben we het niet over,

De overheid op bepaalde plekke zich in alle bochten wringt om jou maar weer een protserige, wanstaltige (wanstaltig omdat het vloekt met de architectuur die er omheenstaat) moskee te laten bouwen met terroristisch geld uit SA, want iedereen die iets anders dan een moskee wil bouwen weet hoe lastig de overheid kan doen met welstandscommisies, bestemmingsplannen, enz,

We notebene een minister van justitie hebben die al bijna een volleerd dhimmie is, legio clubjes die primair op komen voor jou rechten, niemand die je durft te wijzen op je plichten,

En aan dat sprookje komt een einde,

Ja, dan is een land ineens heel erg 'anti-islamitisch'.
pi_30755726
En dan durft NL zich nog tolerant te noemen?! Lol snijden in eigen wereld imago.
  dinsdag 20 september 2005 @ 13:24:56 #180
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30755743
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 13:11 schreef klez het volgende:
Nederland is altijd een van de meest tolerante landen geweest waar alles moest kunnen, zolang je het een ander niet opdrong. Niet gek dat de aversie tegen restrictieve religies hier groter is dan in Europese landen waar die individuele vrijheid minder groot is geweest.
Dat is idd een interessante vraagstelling, nederland kent een lange traditie van tolerantie t.o.v. andersgelovigen etc. Nu pas met de komst van de moslims lijkt er een einde aan zijn te gekomen, het heeft veel met de incompatibliteit van de westerse cultuur/ (joods-christelijke) en de islamitische cultuur te maken denk ik. De immigranten voorheen hingen grofweg dezelfde cultuur als de onze aan.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_30756251
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 13:24 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Dat is idd een interessante vraagstelling, nederland kent een lange traditie van tolerantie t.o.v. andersgelovigen etc. Nu pas met de komst van de moslims lijkt er een einde aan zijn te gekomen, het heeft veel met de incompatibliteit van de westerse cultuur/ (joods-christelijke) en de islamitische cultuur te maken denk ik. De immigranten voorheen hingen grofweg dezelfde cultuur als de onze aan.
Vreemd dat een groot gedeelte van bijv Europa, Joden heeft lopen uitkotsen. Heel europa heeft periodes van grove intolerantie jegens andersdenkende gekent, overigens geldt dat niet alleen voor Europa natuurlijk, ook voor de rest van de wereld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_30756305
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 12:34 schreef klez het volgende:

[..]

Dit is toch een non-discussie? Het lijkt me voor iedereen wel duidelijk dat de mate van religieuze beleving een rol speelt in het aanwezig zijn van negative gevoelens naar andere bevolkingsgroepen of religies. Zeker als er ook nog sterke nationalistische gevoelens spelen.
Dus welzeker speelt de Islam hier een rol in. Zoals het christendom ook niet bepaald gevrijwaard is van dit soort onfrisse ideeen.
Jordanie heeft al lang problemen met Palestijnen, in de ogen van veel Jordanezen is dit probleem veroorzaakt door Joden/Israel. Los van het feit dat dit nogal kort door de bocht is, verklaart het dus wel waarom ook onder christenen In Jordanie dit soort gevoelens leven.
Blijkbaar dus niet zo religie verbonden, als uit het voorbeeld libanon blijkt. Of je moet stellen dat het Christendom ook last heeft van anti-semitische neigingen. We hebben het trouwens niet over Jordanie, maar over Libanon
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 september 2005 @ 14:38:55 #183
70154 klez
pi_30757284
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 13:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Blijkbaar dus niet zo religie verbonden, als uit het voorbeeld libanon blijkt. Of je moet stellen dat het Christendom ook last heeft van anti-semitische neigingen. We hebben het trouwens niet over Jordanie, maar over Libanon
Mijn fout. Verder stelde ik toch al dat het christendom weinig voor heeft op de Islam wat dat betreft (of het moet zijn dat in het christelijke westen de invloed van religie veel meer verdreven is uit het openbare leven).
  dinsdag 20 september 2005 @ 15:07:42 #184
119593 GekkePakistaan
De Prins der Gekheid
pi_30758178
quote:
Op maandag 19 september 2005 23:41 schreef KontKorstje het volgende:

[..]

toch zijn het noord-afrikanen die de meeste criminaliteit plegen (waar het gewone volk de meeste last van heeft) en je mag wel aannemen dat ze allemaal tot het moslim geloof behoren of in ieder geval in die cultuur hun roots hebben.

of ga je nu zeiken dat dat geen echte moslims zijn ...
of het echte moslims zijn of niet is niet aan mij om te bepalen, maar of het goede moslims zijn? Ik betwijfel het
Stelen, wiet roken, alcohol zuipen, neuken alles wat los en vast zit, mensen lastigvallen en ga zo maar door
gaat allemaal tegen de Islam in
Het zijn gewoon een stel kneusjes die keihard als elke andere crimineel aangepakt moeten worden
heeft niets te maken met islam of cultuur, eerder met opvoeding
Er zijn geen extremistische moslims, maar alleen extremisten die zichzelf moslim noemen
pi_30759192
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 14:38 schreef klez het volgende:

[..]

Mijn fout. Verder stelde ik toch al dat het christendom weinig voor heeft op de Islam wat dat betreft (of het moet zijn dat in het christelijke westen de invloed van religie veel meer verdreven is uit het openbare leven).
Blijkbaar heeft het Christendom in andere landen, zoals libanon ook weinig voor met het Jodendom. (Als jij zulke conclusies durft te trekken uit dergelijke onderzoeken tenminste)
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:08:50 #186
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_30760331
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:07 schreef GekkePakistaan het volgende:
of het echte moslims zijn of niet is niet aan mij om te bepalen, maar of het goede moslims zijn? Ik betwijfel het
De goede moslims krijgen 6 kinderen, daar zijn we ook vreselijk blij mee. Ironisch hoe we betalen voor onze eigen ondergang.
I'm nobody's sheep
pi_30762509
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:38 schreef Meki het volgende:

[..]

dan ben jij verkeerd bezig
en dan nog zeuren met integratie
waarom integreren als jullie ons haten
Omdat jullie dat NIET doen, simel zat toch. En het is zo simpel he, bevalt je het hier niet dan rot je toch op??
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_30764511
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:25 schreef SCH het volgende:
Pim is juist 1 van de oorzaken van die grote anti-moslim stemming.
quote:
Heb jij cijfers waaruit blijkt dat moslims voor criminaliteit en andere ellende zorgen? Voor zover ik weet houdt de politie geen religie bij maar ik kan het mis hebben hoor.
De associatie marrokaan => moslim is snel gemaakt. (Waarmee ik dus niet zeg dat dit perse terecht is.)
Power perceived is power achieved.
pi_30764757
-edit: kap eens met die absurde posts-

[ Bericht 92% gewijzigd door kLowJow op 21-09-2005 11:05:13 ]
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_30764956
"Blablabla moslims dit en ojé ik ben een pauper weet je wat ik geef de moslims de schuld zo van ja door jullie gaat het zus en zo en dat vinden wij niet tof dus oprotten."

feest
pi_30765858
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 18:20 schreef Modwire het volgende:
De associatie marrokaan => moslim is snel gemaakt. (Waarmee ik dus niet zeg dat dit perse terecht is.)
De moslimpopulatie in Nederland bestaat voor een groot deel uit allochtonen en allochtonen zorgen eenmaal voor een stijgende criminaliteit. Dat geeft nog niet direct een oorzakelijk verband aan maar indirect kan je dus wel zeggen dat als er meer moslims komen er ook meer criminaliteit komt. Echter ,ondanks de vermoedens van velen zegt dat theoretisch niets over de criminaliteit van de islam an sich.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  dinsdag 20 september 2005 @ 19:29:06 #192
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_30766599
Of Nederlanders nu het meest "anti-Islam" zijn weet ik niet.
De cijfers zeggen het zo, en dus geloofd men in de vrijgegeven cijfers.
Ik, als een gewone man trek mijn eigen conclusies, welke ik door ervaring heb verworven.
En ja, daaruit concludeer ik dat mijn mening over moslims iets anders is komen te liggen dan dat ik 10 jaar geleden over hen dacht.
Meer in negatieve zin dus.

Nederland is geen land voor Moslims, echter we hebben ze geimporteerd. Dit was een hele grote vaud van de regering destijds. Het had anders gekunt. Met het binnenhalen van een andere cultuur binnen de bestaande cultuur bederf je in feite de pure cultuur welke een land eigen is.
De moslims kunnen we in feite dan ook niets verwijten, daar de overheid toendertijd beslissingen heeft gemaakt door ze aan te trekken. Nu betalen we de prijs.
We halen de vijand binnen en nog steeds sluit men de ogen.
AFAIK!!!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_30766662
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Dit was een hele grote vaud
Doe je dit er nou om?
  dinsdag 20 september 2005 @ 19:33:51 #194
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_30766782
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Doe je dit er nou om?
Nee, ik doe het er niet om.
Het was gewoon een hele strategische fout door een andere cultuur welke totaal verschillend is van de NL cultuur binnen te halen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 20 september 2005 @ 20:25:56 #195
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30768794
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 13:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vreemd dat een groot gedeelte van bijv Europa, Joden heeft lopen uitkotsen. Heel europa heeft periodes van grove intolerantie jegens andersdenkende gekent, overigens geldt dat niet alleen voor Europa natuurlijk, ook voor de rest van de wereld.
Dat was voornamelijk in de Oosteuropese katholieke landen, die idd geen traditie van tolerantie hadden, vandaar dat Nederland dan ook een toevluchtsoord was. Ook de hugenoten moesten uit Frankrijk vluchten naar Nederland, protestantse landen waren de tolerantste landen. De vraag is dus hoe daar nu opeens een eind aan heeft kunnen komen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_30768921
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:25 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ook de hugenoten moesten uit Frankrijk vluchten naar Nederland, protestantse landen waren de tolerantste landen.
Tenzij je een alleenstaande vrouw was in de zestiende en zeventiende eeuw, natuurlijk.
  dinsdag 20 september 2005 @ 20:30:36 #197
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30768976
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft het Christendom in andere landen, zoals libanon ook weinig voor met het Jodendom. (Als jij zulke conclusies durft te trekken uit dergelijke onderzoeken tenminste)
Je haalt één voorbeeld nu steevast eruit om als bewijs te dienen dat landen met een Christelijke bevolking ook weinig voor hebben met joden, terwijl de Christelijke landen veel positiever zijn over Joden dan moslimlanden, in Nederland zelfs 85% positief.
Daarnaast zou ik wel graag een verklaring willen hebben waarom moslim landen het niet zo met christenen hebben terwijl andersom christelijke landen positiever over moslim oordelen.
  dinsdag 20 september 2005 @ 20:31:37 #198
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30769030
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Tenzij je een alleenstaande vrouw was in de zestiende en zeventiende eeuw, natuurlijk.
Staat dat ter discussie? Ik zeg dat Nederland toendertijd het tolerantste land was, kom jij met zo'n opmerking...
pi_30769088
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:31 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Staat dat ter discussie? Ik zeg dat Nederland toendertijd het tolerantste land was, kom jij met zo'n opmerking...
Je zegt dat protestantse landen toleranter zijn. Tenzij, zei ik... Laten we dat toch niet vergeten, hoor.
  dinsdag 20 september 2005 @ 20:33:46 #200
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30769115
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Gewone taal? Sinds wanneer hoort het woord 'vaud' bij de gewone taal?

Ik vraag je waarom je zoveel absurde schrijffouten maakt, doe je dat erom of beheers je de Nederlandse taal zo slecht. Daar kun je toch gewoon antwoord op geven?
Waarschijnelijk doet hij dit nu expres, omdat jij zo'n type bent om daarover te gaan zeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')