abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 maart 2006 @ 19:20:46 #226
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_36442716
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 19:09 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Welke straat is dat dan?
Parklaan volgens mij, zijn wel aardige huisjes.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  dinsdag 28 maart 2006 @ 19:30:21 #227
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36443026
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 19:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat lijkt me alleen maar een goed teken!
Ik heb het idee dat ze er iets anders mee bedoelen dan jij.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 19:45:03 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36443530
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 19:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ze er iets anders mee bedoelen dan jij.
Dat zou jammer zijn, dan pakken ze de verkeerde mensen op hier...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 maart 2006 @ 20:53:34 #229
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_36445634
Leuk topic met veel herkenbare (voor)oordelen over Rotterdam!

Ik ben een 31-jarige geboren in Rotterdam en een aantal jaar in Capelle aan den IJssel gewoond ,nu in Rotterdam Alexanderpolder vlakbij metrohalte Prinsenlaan.

Vanaf donderdag en in het weekend kom ik graag in de Witte de withstraat , oude binnenweg/nieuwe binnenweg en omgeving vanwege de diverse kroegen en muziek cafe's.
Die buurt (volgens mij is dat gewoon centrum of rotterdam-west) vind ik de leukste buurt om uit te gaan. Verder kom ik ook wel is bij toaster aan de pannekoek straat vlakbij de Blaak. Die laatste buurt gaat met sprongen vooruit vanwege de vele leuke cafe's en leuke winkeltjes
zo zit daar een zaak die heet Urban photo's met grote oude foto's van het rotterdams stadsleven.

Een mooie buurt om te wonen zou bijvoorbeeld aan de maasboulevard of delen van het noordereiland (waar de schippers hun boten aanleggen!) zijn.
Ook bijvoorbeeld het lloyd-kwartier heeft wel wat

Waar ik nu woon in Alexanderpolder is er qua uitgaan e.d. te weinig iig. Verder vind ik het hier wel lekker rustig om te wonen en er is ook veel groen.
Blokken met dezelfde flats heb je bij mij in de buurt niet ....ik denk dat een aantal posters zich vergissen met ommoord/zevenkamp dat stikt van de blokkendozen.

Verder ben ik natuurlijk snel in de stad met de Metro die voor de deur stop en s avonds tot 0.50 nog terug rijd. Zou nog mooier zijn als ze hem de hele nacht zouden laten rijden maar ik kan natuurlijk ook af en toe een taxi (20 eur)pakken als ik het echt laat wil maken.

Ook heb je hier het Alexandrium waar je iig voor bijna alles terecht kan in een mooi overdekt winkelcentrum.

En las but not least maak ik ook veel gebruik van treinstation Alexander waar de intercity stopt en zo ben ik dan binnen 25 minuten in Utrecht !
Ook gaan vanaf alexander direct treinen naar Zwolle, groningen, Leeuwarden en enschede!
Altijd leuk voor een kort reisje.

Kortom rotterdam alexander heeft de voordelen van een rustige buitenwijk en als je zin hebt in drukte en uitgaan kan dat gewoon ook met een korte reistijd.

Ik heb vaak het idee dat mensen in de binnenstad of in uitgaansgebieden wel makkelijk kunnen stappen maar toch ook vaak overlast ondervinden van uitgaanspubliek, altijd drukte om je heen ook op zondag tegenwoordig....e.d.
. je hebt tenslotte ook je rust nodig!?
reach out and touch faith
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:07:36 #230
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_36445962
De discussie over dat de een een buurt wel veilig vind en de ander weer niet is natuurlijk wel grappig...want het is iets heel persoonlijks...
Volgens mij zegt het meer over de persoon dan over de buurt.

Ik voel me in rotterdam zuid iig minder op mijn gemak over het algemeen maar het hangt heel erg af van de situatie.

Wat me ook opvalt is dat als ik s'avonds in de metro zit er vrijwel alleen allochtonen in de metro zitten...veel negers ,soms ben ik echt de enige blanke.
Toch heb ik daar in principe geen slecht gevoel bij....alleen waneer er mensen tussen zitten die overduidelijk asociaal zijn of een agressieve uitstraling dan voel ik me niet prettig.

En wat je ook niet moet vergeten is dat in zelfs de allerslechtste buurten toch nog meer dan 70% van de inwoners gewoon normale mensen zijn die waarschijnlijk geen vlieg kwaad doen.
Alleen zijn er altijd een paar klootzakken die zo'n buurt terroriseren!
Rotterdam en Nederland in het algemeen zou er dan ook goed aan doen dat soort tuig LANG en vooral HARD te straffen!!
pi_36446106
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:07 schreef ozzyat105 het volgende:
Wat me ook opvalt is dat als ik s'avonds in de metro zit er vrijwel alleen allochtonen in de metro zitten...veel negers ,soms ben ik echt de enige blanke.
Toch heb ik daar in principe geen slecht gevoel bij....alleen waneer er mensen tussen zitten die overduidelijk asociaal zijn of een agressieve uitstraling dan voel ik me niet prettig.
In de metro/tram heb ik dat ook altijd. Maar lijkt me geen reden om je onveilig te voelen.
pi_36446346
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:53 schreef ozzyat105 het volgende:

Ik heb vaak het idee dat mensen in de binnenstad of in uitgaansgebieden wel makkelijk kunnen stappen maar toch ook vaak overlast ondervinden van uitgaanspubliek, altijd drukte om je heen ook op zondag tegenwoordig....e.d.
. je hebt tenslotte ook je rust nodig!?
Moah,ik woon zelf op de hoek van de Witte de With straat,en qua herrie valt het best mee,wel eens wat herrie van dronken mensen maar daar word ik niet wakker van .

Ik moet soms op vrijdag om 06:00 weg van huis om naar me werk te gaan en dan kom ik wel eens wat dronken studenten tegen,ik vind het allemaal wel grapig .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_36446863
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:37 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hoogvliet en Spijk verpauperen inderdaad in een rap tempo...

Millinxbuurt was dramatisch inderdaad, maar nu gaat het wel. Mijnsherenlaan is nu prut aan het worden, daar moeten ze nou aan de slag. Ook in Pendrecht is het nog niet alles, maar voor de rest gaat het wel .
Hoogvliet ging 15 jaar geleden al richting ghetto volgens mij....

Behalve sommige delen van het centrum, is er niet één wijk meer in Rotterdam waar ik zou willen wonen...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 22:01:33 #234
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36447673
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:53 schreef ozzyat105 het volgende:
Verder kom ik ook wel is bij toaster aan de pannekoek straat vlakbij de Blaak. Die laatste buurt gaat met sprongen vooruit vanwege de vele leuke cafe's en leuke winkeltjes
zo zit daar een zaak die heet Urban photo's met grote oude foto's van het rotterdams stadsleven.
Die buurt is toch nooit wat mis mee geweest

Ik woon op dit moment in het centrum, als ik ga werken koop ik een huisje in het centrum of in kralingen. En ooit hoop ik een huis te kunnen kopen aan de Hoflaan, Essenlaan of Slotlaan , maar de kop van zuid is ook leuk
pi_36451154
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:07 schreef ozzyat105 het volgende:
De discussie over dat de een een buurt wel veilig vind en de ander weer niet is natuurlijk wel grappig...want het is iets heel persoonlijks...
Volgens mij zegt het meer over de persoon dan over de buurt.

Ik voel me in rotterdam zuid iig minder op mijn gemak over het algemeen maar het hangt heel erg af van de situatie.

En wat je ook niet moet vergeten is dat in zelfs de allerslechtste buurten toch nog meer dan 70% van de inwoners gewoon normale mensen zijn die waarschijnlijk geen vlieg kwaad doen.
Alleen zijn er altijd een paar klootzakken die zo'n buurt terroriseren!
Rotterdam en Nederland in het algemeen zou er dan ook goed aan doen dat soort tuig LANG en vooral HARD te straffen!!
Jij woont zeker in de buurt van van de Kobelaan? Als ik het goed begrijp uit je post?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_36451761
Mooiste plek van Rotterdam blijft natuurlijk Pernis. . Maar afgezien van een supersuf dorpje kun je daar alleen een tentje opslaan geloof ik. Ik woon zelf in Lage Land. Erg rustig en veilig wonen met goede voorzieningen (Alexandrium, metro, NS-station)... ik woon erg graag maar ik mis een beetje de hectiek van de grote stad daar. Als ik ga verhuizen zou het waarschijnlijk in het Noorden of de betere plekken van het Westen willen wonen en als ik later heel rijk ben die sjieke straat bij dat jachthaventje in West. Hoe heet dat ook al keer?

Een vriend van me woont in een hele hoge Penthouse-achtige flat tussen de Maasboulevard en de Blaak. Ik ben zo slecht in namen. . Maar hoe heet die straat? Echt supermooi uitzicht. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_36452490
Heb +/- 10 jaar in Crooswijk gewoond en nog 5 jaar in Ommoord. Woon nu niet meer in Rotterdam, maar wil zo graag weer terug.. Maar het is nu nog te vroeg daarvoor.. over een paar jaar is de tijd rijp

Waar ik zou willen wonen? Geen idee.. Ommoord is wel rustig.. maar is telang reizen naar de stad. (Trein is wel dichtbij). En er zitten ook helemaal geen coffeeshops in de buurt

Mja m'n droom is natuurlijk nog om op de Kop van Zuid te wonen (montevideo).

Rotterdam..
Hand in Hand.
"He who does'nt understand history is doomed to repeat it."
  woensdag 29 maart 2006 @ 07:07:46 #238
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_36453975
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 23:50 schreef Vava het volgende:

[..]

Jij woont zeker in de buurt van van de Kobelaan? Als ik het goed begrijp uit je post?
Ja dat is niet ver van hier ....
jij bent bekend in deze buurt?
pi_36455718
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 01:07 schreef Soul_Survivor het volgende:
En er zitten ook helemaal geen coffeeshops in de buurt
Hét nadeel van Rotterdam-Alexander. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 29 maart 2006 @ 10:18:13 #240
242 Pinball
Electric Monk
pi_36456210
Ik woon in de Esch.
Dat is eigenlijk net alsof je niet echt in Rotterdam woont, maar wel vlakbij.
Geen flikker te doen, minimale voorzieningen, maar dus ook weinig overlast, en volop gratis parkeerplekken. Omdat het een redelijk afgezonderd gebied is komen er weinig 'vreemden'. Hierdoor is het ook wat minder anoniem, wat ik zelf wel een voordeel vind.
Je zit meteen op de snelweg, en met een kwartiertje fietsen ben je ook in het centrum. Geen aanrader dus als je elke avond vol gas wilt geven in de stad, maar voor de iets oudere lullen (zoals ik ) die niet meer persé elke avond hoeven dus een ideale plek.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_36458823
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 09:52 schreef teknomist het volgende:

[..]

Hét nadeel van Rotterdam-Alexander. .
Ja met de metro is zo kut, want vaak moet je dan ook nog een stuk lopen, ligt er natuurlijk aan, naar welke shop je gaat. Maar met de auto is het nog wel te doen.. alleen dan krijg je het parkeer gezeik weer.. tijdje terug nog een boete gehad voor de deur van de Lachende Paus.
Hand in Hand.
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:26:40 #242
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_36459037
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:18 schreef Soul_Survivor het volgende:

[..]

Ja met de metro is zo kut, want vaak moet je dan ook nog een stuk lopen, ligt er natuurlijk aan, naar welke shop je gaat. Maar met de auto is het nog wel te doen.. alleen dan krijg je het parkeer gezeik weer.. tijdje terug nog een boete gehad voor de deur van de Lachende Paus.
man!? de lachende paus ligt op kruipafstand van metrohalte dijkzicht!?
pi_36459421
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:26 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

man!? de lachende paus ligt op kruipafstand van metrohalte dijkzicht!?
Ja maar dan zit je weer een uur in de metro..
Je heb bv. bij voorschoterlaan een shop zitten.. minder lang met de metro.. maar dan moet je weer een eind lopen.

Mja ze moeten gewoon bij Alexanderium een shop plaatsen ofzo
Hand in Hand.
pi_36459470
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:11 schreef Soul_Survivor het volgende:
Mja ze moeten gewoon bij Alexanderium een shop plaatsen ofzo
Ik zou zeggen: begin er één! Ook goed vooral die bejaarde reumapatienten in Alexander...
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:28:24 #245
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36459854
Had ik al gezegd dat Rotterdam heel hard heerst ??

pi_36459938
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:28 schreef SHE het volgende:
Had ik al gezegd dat Rotterdam heel hard heerst ??

Duh.
pi_36459960
SHE, ik moet nog een keer je nieuwe pandje inclusief konijnen komen bezichtigen.

Ben erg benieuwd. .
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:32:28 #248
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36459991
Hey Jeaust!

Slinger msn ff vanavond aan, dan gaan we deze week ff de stad in voor een borrel ( cola light 4 me :' )

Ff bijkletsen
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:32:56 #249
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36460017
LOL, great minds...

Dat zeg ik !
pi_36460049
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:32 schreef SHE het volgende:
Hey Jeaust!

Slinger msn ff vanavond aan, dan gaan we deze week ff de stad in voor een borrel ( cola light 4 me :' )

Ff bijkletsen
Goed plan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')