abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 november 2001 @ 14:48:25 #1
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_2067344
Bedenk ik mij ineens.

Ik bedoel, als christen kom je eerst bij petrus, heeft het islamitische geloof ook zoiets?

[KNE]-Mod
pi_2067386
mohammed waarschijnlijk
pi_2067410
Het is zo verleidelijk om hier een grapje over te maken, maar ik doe het toch maar niet.
pi_2067554
die komen niet aan in de hemel, maar verbranden in een vliegtuig
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  vrijdag 2 november 2001 @ 15:08:37 #5
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_2067583
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 14:54 schreef Halinalle het volgende:
Het is zo verleidelijk om hier een grapje over te maken, maar ik doe het toch maar niet.
Ik heb er geen problemen mee, hoor.
(of het moet echt GROF zijn)

Een moslim komt niet gelijk in de hemel(of hel).
Eerst wacht men de dag des oordeels af in zijn graf.
Dan als de dag des oordeels begint, zal iedereen opstaan uit zijn graf, samen met de mensen die nog leven gaan ze op weg naar de "rechtbank" van Allah(swt), ieder individu wordt op deze dag berecht. Dus je kunt je voorstellen dat het dan een hele lange dag wordt. Daarna wordt iedereen naar zijn uiteindelijke bestemming gebracht. Op welke manier, dat weet ik ook niet.

Laatste kans.....
pi_2067664
Wanneer de mens begraven is komen twee engelen die de mens ondervragen:
Aboe hoeraira vertelde dat de boodschapper van Allah zei:
Wanneer een overledene begraven is, komen twee engelen die een zwarte gezicht hebben en ogen als (de kleur van) de hemel, genaamd Moenkar en Nakir. Zij vragen (aan de overledene): "Wat kan je zeggen over die persoon (profeet Mohammed)?" Als de (overledene) persoon een moslim is, zal hij zeggen:" Hij is een schepsel en een gezant van Allah. Ik getuig dat er geen God is behalve Allah en ik getuig dat Mohammed Zijn gezant is". De engelen zullen zeggen:" Wij wisten dat je dit ook (tijdens je leven) in de wereld zei". Hierna zullen zij zijn graf 70 arsjin (0,68m) in de lengte en in de breedte verruimen en zijn graf zal verlicht worden. Hierna zal tegen hem gezegd worden "slaap". Hij zal zeggen: "Ik wil naar m'n familie terugkeren en hen hierover inlichten". De engelen zullen zeggen: "Slaap als een bruid of bruidegom die alleen gewekt wordt door de liefde van zijn familie". Hij zal in deze toestand blijven tot de wederopstanding.
Indien de overledene een hypocriet is, zal hij (op de vraag van de engelen) antwoordden: "Ik hoorde het van de mensen dat hij (Mohammed) een profeet was, ik sprak hun alleen maar na, of hij werkelijk een profeet was of niet, weet ik niet". De engelen zullen zeggen: "Wij wisten dat je dit (tijdens je leven) ook zei". Er zal hierna tegen de aarde gezegd worden:" Wees zo krab mogelijk voor hem", de aarde zal hem zodanig persen dat zijn botten aan de zijkanten inelkaar zullen gaan. en hij zal in deze toestand blijven tot de wederopstanding.
(Tirmizi)
eigenlijk ben ik een straathond
pi_2067679
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 15:08 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

Ik heb er geen problemen mee, hoor.
(of het moet echt GROF zijn)

Dan als de dag des oordeels begint, zal iedereen opstaan uit zijn graf, samen met de mensen die nog leven gaan ze op weg naar de "rechtbank" van Allah(swt), ieder individu wordt op deze dag berecht. Dus je kunt je voorstellen dat het dan een hele lange dag wordt. Daarna wordt iedereen naar zijn uiteindelijke bestemming gebracht. Op welke manier, dat weet ik ook niet.

Die dag is net zo lang als alle anderen, 24u dus

En wat is dat voor ondertitel, moet dat niet zijn "Ik vind de islam de waarheid"?
Voor mij geldt dat nl. bepaald niet, dus die stelling klopt niet.

[b]Ik duw liever een Renault, dan dat ik in een Golf stap![/b]
  vrijdag 2 november 2001 @ 15:18:00 #8
13250 Lod
Sapere aude!
pi_2067701
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 15:15 schreef PocketRocket het volgende:

[..]

En wat is dat voor ondertitel, moet dat niet zijn "Ik vind de islam de waarheid"?

Hij vind dat. Dus de stelling klopt wel
GNU Terry Pratchett
pi_2067764
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 15:18 schreef Lod het volgende:

[..]

Hij vind dat. Dus de stelling klopt wel

Nee, als de Islam de waarheid IS, dan zou dat dus voor iederéén moeten gelden. Aangezien de Islam voor mij, en waarschijnlijk 4 miljard andere mensen, een sprookjesboek is - net als de Bijbel bijvoorbeeld - kan dat dus niet.

Even hypothetisch: alle allochtonen zijn criminelen. Ik vind dat, dus de stelling klopt wel?

Maar goed, daar ging dit topic niet over

[b]Ik duw liever een Renault, dan dat ik in een Golf stap![/b]
  vrijdag 2 november 2001 @ 15:32:18 #10
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_2067808
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 15:15 schreef PocketRocket het volgende:

[..]

Probeer jij maar eens 9.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999 miljard mensen in 24 uur(zoals we die nu kennen) te berechten.
quote:
Dat zou te lang zijn.
quote:
Voor mij geld ook zoveel niet wat anderen als de waarheid beschouwen, bv. evolutietheorie, dus die stelling klopt niet.

Heb je ook nog een bijdrage aan deze discussie?

Laatste kans.....
pi_2068184
Op vrijdag 02 november 2001 15:32 schreef SilverSpirit het volgende:
quote:
Probeer jij maar eens 9.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999 miljard mensen in 24 uur(zoals we die nu kennen) te berechten.
Weleens van snelrecht gehoord?

Bovendien zijn het er 8.640.000.000.000 in dit zonnestelsel, en die 'dag des oordeels' dient geen praktisch doel, gezien het feit dat dood niet het einde is.

Buiten dat alles om: geloof je werkelijk dat tijd zoals wij dat in onze drie-dimensionale werkelijkheid hanteren, ook toepasbaar is op hogere dimensies? Niet dus. Dromen zijn al het eerste bewijs.

quote:
Dat zou te lang zijn.
Mee eens. Het is jouw waarheid, en het is volkomen normaal om de wereld vanuit je eigen oogpunt te bekijken, in plaats vanuit een gegeneraliseerd oogpunt. Dus dan is de Islam inderdaad de waarheid.
quote:
Voor mij geld ook zoveel niet wat anderen als de waarheid beschouwen, bv. evolutietheorie, dus die stelling klopt niet.

Heb je ook nog een bijdrage aan deze discussie?

Ik heb wel een bijdrage, die heb ik zojuist geleverd.
pi_2074065
Ik dacht eerst dat dit die grap zou worden waarin een moslim in de hemel aankomt, daar alleen Christenen ziet, vervolgens aan God vraagt of Allah er ook is, waarna God zegt: 'Tuurlijk. Allah, twee cola!'....
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_2074621
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 15:08 schreef SilverSpirit het volgende:

Dit geloven christenen ook. Na het laatste oordeel zal er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komen.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')