Ik bedoel, als christen kom je eerst bij petrus, heeft het islamitische geloof ook zoiets?
quote:Ik heb er geen problemen mee, hoor.
Op vrijdag 02 november 2001 14:54 schreef Halinalle het volgende:
Het is zo verleidelijk om hier een grapje over te maken, maar ik doe het toch maar niet.
Een moslim komt niet gelijk in de hemel(of hel).
Eerst wacht men de dag des oordeels af in zijn graf.
Dan als de dag des oordeels begint, zal iedereen opstaan uit zijn graf, samen met de mensen die nog leven gaan ze op weg naar de "rechtbank" van Allah(swt), ieder individu wordt op deze dag berecht. Dus je kunt je voorstellen dat het dan een hele lange dag wordt. Daarna wordt iedereen naar zijn uiteindelijke bestemming gebracht. Op welke manier, dat weet ik ook niet.
quote:Die dag is net zo lang als alle anderen, 24u dus
Op vrijdag 02 november 2001 15:08 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Ik heb er geen problemen mee, hoor.
(of het moet echt GROF zijn)
Een moslim komt niet gelijk in de hemel(of hel).
Dan als de dag des oordeels begint, zal iedereen opstaan uit zijn graf, samen met de mensen die nog leven gaan ze op weg naar de "rechtbank" van Allah(swt), ieder individu wordt op deze dag berecht. Dus je kunt je voorstellen dat het dan een hele lange dag wordt. Daarna wordt iedereen naar zijn uiteindelijke bestemming gebracht. Op welke manier, dat weet ik ook niet.
En wat is dat voor ondertitel, moet dat niet zijn "Ik vind de islam de waarheid"?
Voor mij geldt dat nl. bepaald niet, dus die stelling klopt niet.
quote:Hij vind dat. Dus de stelling klopt wel
Op vrijdag 02 november 2001 15:15 schreef PocketRocket het volgende:[..]
Die dag is net zo lang als alle anderen, 24u dus
En wat is dat voor ondertitel, moet dat niet zijn "Ik vind de islam de waarheid"?
quote:Nee, als de Islam de waarheid IS, dan zou dat dus voor iederéén moeten gelden. Aangezien de Islam voor mij, en waarschijnlijk 4 miljard andere mensen, een sprookjesboek is - net als de Bijbel bijvoorbeeld - kan dat dus niet.
Op vrijdag 02 november 2001 15:18 schreef Lod het volgende:[..]
Hij vind dat. Dus de stelling klopt wel
Even hypothetisch: alle allochtonen zijn criminelen. Ik vind dat, dus de stelling klopt wel?
Maar goed, daar ging dit topic niet over
quote:Probeer jij maar eens 9.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999 miljard mensen in 24 uur(zoals we die nu kennen) te berechten.
Op vrijdag 02 november 2001 15:15 schreef PocketRocket het volgende:[..]
Die dag is net zo lang als alle anderen, 24u dus
quote:Dat zou te lang zijn.
quote:Voor mij geld ook zoveel niet wat anderen als de waarheid beschouwen, bv. evolutietheorie, dus die stelling klopt niet.
Heb je ook nog een bijdrage aan deze discussie?
quote:Weleens van snelrecht gehoord?
Probeer jij maar eens 9.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999 miljard mensen in 24 uur(zoals we die nu kennen) te berechten.
Bovendien zijn het er 8.640.000.000.000 in dit zonnestelsel, en die 'dag des oordeels' dient geen praktisch doel, gezien het feit dat dood niet het einde is.
Buiten dat alles om: geloof je werkelijk dat tijd zoals wij dat in onze drie-dimensionale werkelijkheid hanteren, ook toepasbaar is op hogere dimensies? Niet dus. Dromen zijn al het eerste bewijs.
quote:Mee eens. Het is jouw waarheid, en het is volkomen normaal om de wereld vanuit je eigen oogpunt te bekijken, in plaats vanuit een gegeneraliseerd oogpunt. Dus dan is de Islam inderdaad de waarheid.
Dat zou te lang zijn.
quote:Ik heb wel een bijdrage, die heb ik zojuist geleverd.
Voor mij geld ook zoveel niet wat anderen als de waarheid beschouwen, bv. evolutietheorie, dus die stelling klopt niet.Heb je ook nog een bijdrage aan deze discussie?
quote:Dit geloven christenen ook. Na het laatste oordeel zal er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komen.
Op vrijdag 02 november 2001 15:08 schreef SilverSpirit het volgende:Een moslim komt niet gelijk in de hemel(of hel).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |