Je hebt gelijk, overgang van 3 naar 4 was het, ook voor Havo. Daarmee ben ik zelf immers naar MBO gegaan, ik heb de vierde nooit afgerond.quote:Op zaterdag 17 september 2005 13:42 schreef Iceman_J het volgende:
Nee, dat klopt allebei niet volgens mij. Een aantal jaar geleden was het zo dat wanneer je 3 VWO had afgerond je MAVO 'afgerond' hebt. Dus na drie jaar op het VWO zit je op hetzelfde niveau als MAVO toen, dus dat zal dan nu VMBO zijn, maar wel ook al na 3 jaar denk ik.
je krijgt GEEN certificaat hoor, je mag met je 3e-klas rapport naar een mbo-insteling, maar je toekomstige werkgever zal je 3e-klas rapport echt niet accepterenquote:Op zaterdag 17 september 2005 13:42 schreef Stretto het volgende:
Als je 3vwo haalt dan heb je vmbo-t certificaat............als je 5vwo haalt dan heb je GEEN havo diploma
Die vraagt daar niet eens naar. Als je tenminste een fatsoenlijke vervolgopleiding hebt gevolgd.quote:Op zaterdag 17 september 2005 14:31 schreef woutabest het volgende:
[..]
je krijgt GEEN certificaat hoor, je mag met je 3e-klas rapport naar een mbo-insteling, maar je toekomstige werkgever zal je 3e-klas rapport echt niet accepteren
Nooit gehad terwijl ik het zelf ook heb gedaan.quote:Op zaterdag 17 september 2005 14:40 schreef Renesite het volgende:
Je krijgt dan een MBO overgangsbewijsje.
Nee, maar als je aankomt met 'ik heb vmbo' en je hebt alleen een overgangsrapport heb je een probleemquote:Op zaterdag 17 september 2005 14:49 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Die vraagt daar niet eens naar. Als je tenminste een fatsoenlijke vervolgopleiding hebt gevolgd.
Het bewijs is je rapport.quote:Op zaterdag 17 september 2005 14:55 schreef Renesite het volgende:
Soort van MBO overgangs bewijs.
Bewijs dat je VWO 3 hebt gehad en dus als je wilt zo het MBO in kan gaan.
Och, 4 VWO is dan wel geen examenjaar, maar het niveau ligt echt wel stukken hoger dan dat van VMBO 4 hoor. Een VMBO-diploma zou dan wel ruimschoots gerechtvaardigd zijn, vind ik tenminste...quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:00 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het sowieso onzin om havo 4 gelijk te stellen aan vmbo-diploma.
Een examenjaar ziet er sowieso heel anders uit dan een gewoon lesjaar, dus dat kun je al niet met elkaar vergelijken. Kun je het vwo niet aan, ga dan gewoon vmbo of havo doen, dus zo simpel is het. Probeer er niet gemakkelijk vanaf te komen
Dan blijkt opeens dat je een slimme jongen bent, en dan heb je de poppen aan het dansen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 14:52 schreef woutabest het volgende:
Nee, maar als je aankomt met 'ik heb vmbo' en je hebt alleen een overgangsrapport heb je een probleem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |