abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30662706
Hallo,

Ik vroeg me laatst wat af; ik heb weleens gehoord dat als je de vierde klas van het VWO hebt gedaan, dat je dan automatisch een VMBO-diploma hebt... Is dat waar? En als je 5-VWO hebt afgerond, heb je dan ook een havo-diploma?

Lijkt me wel stug trouwens, omdat je dan geen examen doet... Maar als het zo is is het wél mooi meegenomen
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  zaterdag 17 september 2005 @ 13:40:43 #2
38216 haarb0l
mijn mening is 4 8 15 16 23 42
pi_30662754
onzin.
pi_30662777
Ik heb HAVO 4 niet afgemaakt, maar dat staat toch gelijk aan een MAVO diploma. Je krijgt geen papiertje, maar een bewijs dat je over bent gegaan is genoeg voor een vervolgopleiding. Het halen van VWO 5 dus, je hoeft dat jaar niet eens af te maken of te beginnen. Tenminste, 10 jaar geleden was dat zo.
For great justice!
pi_30662799
Als je 3vwo haalt dan heb je vmbo-t certificaat............als je 5vwo haalt dan heb je GEEN havo diploma
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_30662800
Die eerste is ongeveer waar. Het afronden van Havo 4 staat gelijk aan een vmbo-diploma, daarmee kun je dus toegelaten worden tot een mbo-opleiding. Voor Vwo 4 zal dat waarschijnlijk ook wel gelden, denk ik.

Dat laatste is onzin, VWO 5 gelijk aan Havo-diploma.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_30662813
Nee, dat klopt allebei niet volgens mij. Een aantal jaar geleden was het zo dat wanneer je 3 VWO had afgerond je MAVO 'afgerond' hebt. Dus na drie jaar op het VWO zit je op hetzelfde niveau als MAVO toen, dus dat zal dan nu VMBO zijn, maar wel ook al na 3 jaar denk ik.
pi_30662892
Hm, als ik het zo lees heb ik nu dus geen havo-diploma binnen... Da's wel jammer. Aan een VMBO-diploma heb ik niet eens zo heel veel.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  zaterdag 17 september 2005 @ 13:45:56 #8
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30662911
Je maakt je vwo maar gewoon af. Geen discussie over mogelijk.
pi_30662939
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 13:42 schreef Iceman_J het volgende:
Nee, dat klopt allebei niet volgens mij. Een aantal jaar geleden was het zo dat wanneer je 3 VWO had afgerond je MAVO 'afgerond' hebt. Dus na drie jaar op het VWO zit je op hetzelfde niveau als MAVO toen, dus dat zal dan nu VMBO zijn, maar wel ook al na 3 jaar denk ik.
Je hebt gelijk, overgang van 3 naar 4 was het, ook voor Havo. Daarmee ben ik zelf immers naar MBO gegaan, ik heb de vierde nooit afgerond.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_30662994
Als het waar zou zijn, dan bleef iedereen zo lang als maar kan op het VWO en als het dan onhoudbaar wordt of men blijft zitten dan neemt men genoegen met een lager diploma. Logisch dat het niet kan. Je hebt dan overigens ook geen examen gedaan. Op geen enkel niveau.

Dat vervolgopleidingen het "gedogen" is mijn inziens geen argument om het VWO niet af te maken. Je zal hooguit de kans hebben om bij een verdwaasde studieadviseur toestemming te krijgen een HBO opleiding te mogen beginnen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_30663607
"Je zal hooguit de kans hebben om bij een verdwaasde studieadviseur toestemming te krijgen een HBO opleiding te mogen beginnen."

Nope, sorry, niet waar. Je kan wel een toelatingstest doen als je geen diploma (of VMBO) hebt, maar daarvoor moet je 21+ zijn. MBO kan je zondermeer wel toegelaten worden met overgangsbewijzen 3vwo -> 4vwo en 4havo -> 5havo.

Gewoon afmaken die hap
pi_30664125
Geloof het of niet: ze bestaan. En ze doen het vooral voor bepaalde groepen mensen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_30664182
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 13:42 schreef Stretto het volgende:
Als je 3vwo haalt dan heb je vmbo-t certificaat............als je 5vwo haalt dan heb je GEEN havo diploma
je krijgt GEEN certificaat hoor, je mag met je 3e-klas rapport naar een mbo-insteling, maar je toekomstige werkgever zal je 3e-klas rapport echt niet accepteren
  Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 14:40:59 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_30664454
Je krijgt dan een MBO overgangsbewijsje .
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_30664669
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 14:31 schreef woutabest het volgende:

[..]

je krijgt GEEN certificaat hoor, je mag met je 3e-klas rapport naar een mbo-insteling, maar je toekomstige werkgever zal je 3e-klas rapport echt niet accepteren
Die vraagt daar niet eens naar. Als je tenminste een fatsoenlijke vervolgopleiding hebt gevolgd.
For great justice!
pi_30664775
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 14:40 schreef Renesite het volgende:
Je krijgt dan een MBO overgangsbewijsje .
Nooit gehad terwijl ik het zelf ook heb gedaan.
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 14:49 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Die vraagt daar niet eens naar. Als je tenminste een fatsoenlijke vervolgopleiding hebt gevolgd.
Nee, maar als je aankomt met 'ik heb vmbo' en je hebt alleen een overgangsrapport heb je een probleem
  Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 14:55:18 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_30664859
Soort van MBO overgangs bewijs.
Bewijs dat je VWO 3 hebt gehad en dus als je wilt zo het MBO in kan gaan.
pi_30664875
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 14:55 schreef Renesite het volgende:
Soort van MBO overgangs bewijs.
Bewijs dat je VWO 3 hebt gehad en dus als je wilt zo het MBO in kan gaan.
Het bewijs is je rapport.
  Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 14:57:43 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_30664934
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 14:55 schreef woutabest het volgende:

[..]

Het bewijs is je rapport.
Dat bedoel ik dus ook
pi_30665014
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 14:57 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus ook
O, oke
  zaterdag 17 september 2005 @ 15:00:35 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_30665028
Ik vind het sowieso onzin om havo 4 gelijk te stellen aan vmbo-diploma.
Een examenjaar ziet er sowieso heel anders uit dan een gewoon lesjaar, dus dat kun je al niet met elkaar vergelijken. Kun je het vwo niet aan, ga dan gewoon vmbo of havo doen, dus zo simpel is het. Probeer er niet gemakkelijk vanaf te komen
Niet meer actief op Fok!
pi_30666527
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 15:00 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het sowieso onzin om havo 4 gelijk te stellen aan vmbo-diploma.
Een examenjaar ziet er sowieso heel anders uit dan een gewoon lesjaar, dus dat kun je al niet met elkaar vergelijken. Kun je het vwo niet aan, ga dan gewoon vmbo of havo doen, dus zo simpel is het. Probeer er niet gemakkelijk vanaf te komen
Och, 4 VWO is dan wel geen examenjaar, maar het niveau ligt echt wel stukken hoger dan dat van VMBO 4 hoor. Een VMBO-diploma zou dan wel ruimschoots gerechtvaardigd zijn, vind ik tenminste...

Waarom zou je er niet gemakkelijk vanaf proberen te komen? Misschien ben jij zo'n streber die alles op de meest onmogelijke manier wil oplossen, maar zo is niet iedereen. Gelukkig niet.
pi_30672745
Je hebt de pech DAT je er niet makkelijk van af kan komen. Of het VWO halen of terug naar de HAVO en een groot deel opnieuw doen. De universiteit is ook van hoger niveau dan de HAVO, maar als je nooit naar school bent geweest en middels een 21+ toets een paar vakken op de universiteit hebt mogen volgen krijg je ook je HAVO diploma niet. Ook als je 5 jaar op de universiteit hebt doorgebracht en het niet haalt krijg je geen HBO diploma. Opleidingen verschillen en je moet dus examen doen wil je een diploma krijgen.
  zondag 18 september 2005 @ 14:41:57 #24
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_30695749
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 14:52 schreef woutabest het volgende:
Nee, maar als je aankomt met 'ik heb vmbo' en je hebt alleen een overgangsrapport heb je een probleem
Dan blijkt opeens dat je een slimme jongen bent, en dan heb je de poppen aan het dansen.
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_30696867
Volgens mij word je eerder ontslagen als blijkt dat je niet het diploma hebt wat je prendeert te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')