Dat is nu JUIST het uitgangspunt wat er is in de gamewereld en daar heeft deze controller helemaal niets mee te maken.quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:12 schreef Fliepke het volgende:
Tja, niet echt een fijn uitgangspunt vind ik.
Ga jij nou maar eerst een Xbox en PSP kopen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:11 schreef mordradead het volgende:
ik ben benieuwd ik zal eens wat geld gaan sparen
Hem kennende heeft 'ie bij de Rev 2 nog niet eens een Rev in huisquote:Op vrijdag 16 september 2005 17:15 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ga jij nou maar eerst een Xbox en PSP kopen.
Het werkt welquote:Op vrijdag 16 september 2005 17:12 schreef Fliepke het volgende:
Het gevoel dat mij nu een beetje bekruipt en wat ik nu ook bij de ds heb:
Nintendo heeft een of ander manier bedacht om games te besturen en gaat zich dan ook focussen op het ontwikkelen van games rondom de controller.
Ik vind dit ook een vreemde manier van ontwikkelen: Kom we hebben hier een stukje hardware en dan verzinnen we een game die daarbij past...
DS een grote hit? Grapjas, dat ding is de flop van het jaar man. Vergelijk het met de PSP en dat ding mag zichzelf niet eens een console noemen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:21 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het werkt wel. Ds is een grote hit
Ach gossiequote:Op vrijdag 16 september 2005 17:32 schreef Markster het volgende:
[..]
DS een grote hit? Grapjas, dat ding is de flop van het jaar man. Vergelijk het met de PSP en dat ding mag zichzelf niet eens een console noemen.
Daar moest ik even om lachen..quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:32 schreef Markster het volgende:
[..]
DS een grote hit? Grapjas, dat ding is de flop van het jaar man. Vergelijk het met de PSP en dat ding mag zichzelf niet eens een console noemen.
Hey kijk, de Japanse sales zijn weer binnen!quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:32 schreef Markster het volgende:
[..]
quote:1) Nintendo DS - 47.239
2) PlayStation2 - 26.156
3) PSP - 22.133
4) Game Boy Advance SP - 8.997
5) Gamecube - 1.923
6) Game Boy Advance - 506
7) Xbox - 118
Wat dus uberhaupt een zorgelijke situatie is.quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:30 schreef Steeven het volgende:
Wat een zinloos gezeik weer op het mogelijk gebrek aan 3rd party support:
A: 3rd party games verkopen het slechtst op elke Nintendo-console
Maar wie heeft een NGC controller? Iedereen die een Gamecube had. De anderen moeten speciaal zo'n NGC controller gaan kopen, en dan zit je met precies dezelfde situatie: wie heeft het er voor over om weer een andere "standaard" controller te kopen die op de traditionele manier werkt?quote:B: Er komen twee soorten games:
- games die geport kunnen worden van de PS3/Xbox 360 en gespeeld kunnen worden met de NGC-controller
De belangrijkste games dus, gemaakt door Nintendo en sterk aan Nintendo gerelateerde bedrijven die betaald zullen worden door Nintendo om "exclusives" te maken. Weinig mis mee dus eigenlijk, zolang dit ook kwaliteitstitels worden.quote:- games die gemaakt worden voor deze revo controller
Ik schat in dat dat er echt niet veel worden. Er ontbreken daarvoor gewoon teveel knoppen op een logische positie. En vice versa, uiteraard, er ontbreken op de Xbox en PS controller gewoon teveel functies die wel mogelijk zijn met de Revo controller.quote:- geporte games die ook met een aangepaste revo controller gewoon speelbaar zijn
Retro games zijn een leuke extra, maar niet meer dan dat voor de doelgroep waar Nintendo op mikt. De meeste mensen willen nieuwe games spelen.quote:Daarnaast is er nog de retroberg aan games die je kunt spelen, elke generatie is vertegenwoordigd. Bovendien nodigt deze controller uit tot grootse verbetering en speelbaarheid van bepaalde genres, denk aan RTS en denk aan FPS, om maar enkele voorbeelden te noemen.
Nee, mijn vertrouwen is weer helemaal terug in Nintendo.
Lijkt me onzin eigenlijk. Het zijn twee sterk afwijkende consoles met elk hun eigen succesvolle doelgroep.quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:39 schreef Markster het volgende:
De DS valt zwaar tegen hoor, ook de verkopen.
En mensen die deze controllers gaar vinden kunnen beter over 5 of 10 jaar stoppen met gamen, want denk je nu echt dat de Sony of MS hierna nog aankomen met normale controllers?quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:30 schreef Steeven het volgende:
Wat een zinloos gezeik weer op het mogelijk gebrek aan 3rd party support:
A: 3rd party games verkopen het slechtst op elke Nintendo-console
B: Er komen twee soorten games:
- games die geport kunnen worden van de PS3/Xbox 360 en gespeeld kunnen worden met de NGC-controller
- games die gemaakt worden voor deze revo controller
- geporte games die ook met een aangepaste revo controller gewoon speelbaar zijn
Daarnaast is er nog de retroberg aan games die je kunt spelen, elke generatie is vertegenwoordigd. Bovendien nodigt deze controller uit tot grootse verbetering en speelbaarheid van bepaalde genres, denk aan RTS en denk aan FPS, om maar enkele voorbeelden te noemen.
Nee, mijn vertrouwen is weer helemaal terug in Nintendo.
Juist niet. Het geeft aan dat Nintendo een uitermate gezond bedrijf is. De kwaliteit is gewoon minder, ik mis dat niet en Pietje van hiernaast ook niet.quote:Wat dus uberhaupt een zorgelijke situatie is.
De trouwe Nintendo-fans, en dat zijn er een hoop. Verder zijn ze heel goedkoop in de winkel te kopen.quote:Maar wie heeft een NGC controller? Iedereen die een Gamecube had. De anderen moeten speciaal zo'n NGC controller gaan kopen, en dan zit je met precies dezelfde situatie: wie heeft het er voor over om weer een andere "standaard" controller te kopen die op de traditionele manier werkt?
Vast wel. EA gaf al aan haar sportgames dmv de besturing op een nieuwe wijze te brengen, terwijl sommigen moord en brand schreeuwen dat dit soort support weg zal vallen.quote:De belangrijkste games dus, gemaakt door Nintendo en sterk aan Nintendo gerelateerde bedrijven die betaald zullen worden door Nintendo om "exclusives" te maken. Weinig mis mee dus eigenlijk, zolang dit ook kwaliteitstitels worden.
Naar mijn mening schat je het dan verkeerd in. Iwata heeft tijden terug al aangegeven dat er een goede controller zal komen, ook voor de leek. Nintendo heeft altijd goede controllers afgeleverd, teminste, ik vond ze prima, en ze zullen hier echt geen blunder begaan door de Revo-controller niet volledig uit te brengen.quote:Ik schat in dat dat er echt niet veel worden. Er ontbreken daarvoor gewoon teveel knoppen op een logische positie. En vice versa, uiteraard, er ontbreken op de Xbox en PS controller gewoon teveel functies die wel mogelijk zijn met de Revo controller.
Retro wordt juist steeds populairder, ook onder mensen die vroeger spelletjes speelden en er nu al een tijdje mee gestopt zijn. Ik gok dat dit een uitermate groot succes wordt.quote:Retro games zijn een leuke extra, maar niet meer dan dat voor de doelgroep waar Nintendo op mikt. De meeste mensen willen nieuwe games spelen.
De PSP is wereldwijd minder verkocht dan de DS.quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:39 schreef Markster het volgende:
De DS valt zwaar tegen hoor, ook de verkopen.
Zo is het toch altijd nog geweest, je kan geen spel maken als je niet weet wat de limieten van de hardware zijn.quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:12 schreef Fliepke het volgende:
Nintendo heeft een of ander manier bedacht om games te besturen en gaat zich dan ook focussen op het ontwikkelen van games rondom de controller.
Ik vind dit ook een vreemde manier van ontwikkelen: Kom we hebben hier een stukje hardware en dan verzinnen we een game die daarbij past...
Denk jij echt dat Sony en MS hun plannen aan zouden passen als ze de Revo controller eerder gezien hadden? Dan waren ze een groot deel van hun userbase kwijtgeraakt. Ze zijn heel bewust niet voor gyroscopisch gegaan.quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:44 schreef mikando18 het volgende:
[..]
En mensen die deze controllers gaar vinden kunnen beter over 5 of 10 jaar stoppen met gamen, want denk je nu echt dat de Sony of MS hierna nog aankomen met normale controllers?
En daarom hoef ik geen Xbox 360/PS3.quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:50 schreef peristilius het volgende:
[..]
Denk jij echt dat Sony en MS hun plannen aan zouden passen als ze de Revo controller eerder gezien hadden? Dan waren ze een groot deel van hun userbase kwijtgeraakt. Ze zijn heel bewust niet voor gyroscopisch gegaan.
Ze hebben de controller rond de games ontworpen (Mario enz.), dacht ik.quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:12 schreef Fliepke het volgende:
Een groot deel van je userbase raak je toch niet kwijt als dezelfde games er toch op komen? Waarom koopt men een PS3 of Xbox360? Omdat ze wachten op MGS4 or PGR3 of Halo 3, de controller maakt hun niets uit, zolang het een beetje fatsoenlijk werkt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:50 schreef peristilius het volgende:
[..]
Denk jij echt dat Sony en MS hun plannen aan zouden passen als ze de Revo controller eerder gezien hadden? Dan waren ze een groot deel van hun userbase kwijtgeraakt. Ze zijn heel bewust niet voor gyroscopisch gegaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |