abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:12:00 #51
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30640154
Het gevoel dat mij nu een beetje bekruipt en wat ik nu ook bij de ds heb:

Nintendo heeft een of ander manier bedacht om games te besturen en gaat zich dan ook focussen op het ontwikkelen van games rondom de controller.

Ik vind dit ook een vreemde manier van ontwikkelen: Kom we hebben hier een stukje hardware en dan verzinnen we een game die daarbij past...

Tja, niet echt een fijn uitgangspunt vind ik.
pi_30640268
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:12 schreef Fliepke het volgende:
Dat is nu JUIST het uitgangspunt wat er is in de gamewereld en daar heeft deze controller helemaal niets mee te maken.

Vroeger was er een nes/master system controller en daar werden spellen om gemaakt. Datzelfde gebeurde bij elk nieuwe console. Nu word het alleen uitgebreider

@Dj_Day-V: vind je het leuk om oud spul te posten ofzo
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_30640269

pi_30640277
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:11 schreef mordradead het volgende:
ik ben benieuwd ik zal eens wat geld gaan sparen
Ga jij nou maar eerst een Xbox en PSP kopen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:18:46 #56
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30640357
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:15 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ga jij nou maar eerst een Xbox en PSP kopen.
Hem kennende heeft 'ie bij de Rev 2 nog niet eens een Rev in huis Volgens mij hoor ik 'm nu al 3 jaar lang roepen dat die Xbox gekocht gaat worden
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:19:33 #57
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_30640378
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:27 schreef Goldboy het volgende:

Freeze!
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:21:04 #58
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_30640425
quote:

Nintendo heeft een of ander manier bedacht om games te besturen en gaat zich dan ook focussen op het ontwikkelen van games rondom de controller.

Ik vind dit ook een vreemde manier van ontwikkelen: Kom we hebben hier een stukje hardware en dan verzinnen we een game die daarbij past...

Het werkt wel . Ds is een grote hit
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_30640706
Wat een zinloos gezeik weer op het mogelijk gebrek aan 3rd party support:

A: 3rd party games verkopen het slechtst op elke Nintendo-console
B: Er komen twee soorten games:
- games die geport kunnen worden van de PS3/Xbox 360 en gespeeld kunnen worden met de NGC-controller
- games die gemaakt worden voor deze revo controller
- geporte games die ook met een aangepaste revo controller gewoon speelbaar zijn

Daarnaast is er nog de retroberg aan games die je kunt spelen, elke generatie is vertegenwoordigd. Bovendien nodigt deze controller uit tot grootse verbetering en speelbaarheid van bepaalde genres, denk aan RTS en denk aan FPS, om maar enkele voorbeelden te noemen.

Nee, mijn vertrouwen is weer helemaal terug in Nintendo .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_30640751
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:21 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

DS een grote hit? Grapjas, dat ding is de flop van het jaar man. Vergelijk het met de PSP en dat ding mag zichzelf niet eens een console noemen.
pi_30640817
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:32 schreef Markster het volgende:

[..]

DS een grote hit? Grapjas, dat ding is de flop van het jaar man. Vergelijk het met de PSP en dat ding mag zichzelf niet eens een console noemen.
Ach gossie . Miljoenen verkochte stuks noem ik geen flop. De Gizmondo was een flop. En de N-Gage.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:34:52 #62
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_30640839
quote:

[..]

Daar moest ik even om lachen..
pi_30640975
De DS valt zwaar tegen hoor, ook de verkopen.
pi_30641006
quote:

[..]

Hey kijk, de Japanse sales zijn weer binnen!
quote:
1) Nintendo DS - 47.239
2) PlayStation2 - 26.156
3) PSP - 22.133
4) Game Boy Advance SP - 8.997
5) Gamecube - 1.923
6) Game Boy Advance - 506
7) Xbox - 118
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:40:34 #65
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30641023
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:30 schreef Steeven het volgende:

Wat dus uberhaupt een zorgelijke situatie is.
quote:
- games die geport kunnen worden van de PS3/Xbox 360 en gespeeld kunnen worden met de NGC-controller
Maar wie heeft een NGC controller? Iedereen die een Gamecube had. De anderen moeten speciaal zo'n NGC controller gaan kopen, en dan zit je met precies dezelfde situatie: wie heeft het er voor over om weer een andere "standaard" controller te kopen die op de traditionele manier werkt?
quote:
De belangrijkste games dus, gemaakt door Nintendo en sterk aan Nintendo gerelateerde bedrijven die betaald zullen worden door Nintendo om "exclusives" te maken. Weinig mis mee dus eigenlijk, zolang dit ook kwaliteitstitels worden.
quote:
- geporte games die ook met een aangepaste revo controller gewoon speelbaar zijn
Ik schat in dat dat er echt niet veel worden. Er ontbreken daarvoor gewoon teveel knoppen op een logische positie. En vice versa, uiteraard, er ontbreken op de Xbox en PS controller gewoon teveel functies die wel mogelijk zijn met de Revo controller.
quote:
Daarnaast is er nog de retroberg aan games die je kunt spelen, elke generatie is vertegenwoordigd. Bovendien nodigt deze controller uit tot grootse verbetering en speelbaarheid van bepaalde genres, denk aan RTS en denk aan FPS, om maar enkele voorbeelden te noemen.

Retro games zijn een leuke extra, maar niet meer dan dat voor de doelgroep waar Nintendo op mikt. De meeste mensen willen nieuwe games spelen.
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:41:36 #66
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30641053
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:39 schreef Markster het volgende:
Lijkt me onzin eigenlijk. Het zijn twee sterk afwijkende consoles met elk hun eigen succesvolle doelgroep.
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:44:54 #67
46045 mikando18
stop drop rofl
pi_30641176
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:30 schreef Steeven het volgende:

En mensen die deze controllers gaar vinden kunnen beter over 5 of 10 jaar stoppen met gamen, want denk je nu echt dat de Sony of MS hierna nog aankomen met normale controllers?
push it to the limit
pi_30641184
quote:
Wat dus uberhaupt een zorgelijke situatie is.
Juist niet. Het geeft aan dat Nintendo een uitermate gezond bedrijf is. De kwaliteit is gewoon minder, ik mis dat niet en Pietje van hiernaast ook niet.
quote:
Maar wie heeft een NGC controller? Iedereen die een Gamecube had. De anderen moeten speciaal zo'n NGC controller gaan kopen, en dan zit je met precies dezelfde situatie: wie heeft het er voor over om weer een andere "standaard" controller te kopen die op de traditionele manier werkt?
De trouwe Nintendo-fans, en dat zijn er een hoop. Verder zijn ze heel goedkoop in de winkel te kopen.
quote:
De belangrijkste games dus, gemaakt door Nintendo en sterk aan Nintendo gerelateerde bedrijven die betaald zullen worden door Nintendo om "exclusives" te maken. Weinig mis mee dus eigenlijk, zolang dit ook kwaliteitstitels worden.
Vast wel. EA gaf al aan haar sportgames dmv de besturing op een nieuwe wijze te brengen, terwijl sommigen moord en brand schreeuwen dat dit soort support weg zal vallen.
quote:
Ik schat in dat dat er echt niet veel worden. Er ontbreken daarvoor gewoon teveel knoppen op een logische positie. En vice versa, uiteraard, er ontbreken op de Xbox en PS controller gewoon teveel functies die wel mogelijk zijn met de Revo controller.
Naar mijn mening schat je het dan verkeerd in. Iwata heeft tijden terug al aangegeven dat er een goede controller zal komen, ook voor de leek. Nintendo heeft altijd goede controllers afgeleverd, teminste, ik vond ze prima, en ze zullen hier echt geen blunder begaan door de Revo-controller niet volledig uit te brengen.
quote:
Retro games zijn een leuke extra, maar niet meer dan dat voor de doelgroep waar Nintendo op mikt. De meeste mensen willen nieuwe games spelen.
Retro wordt juist steeds populairder, ook onder mensen die vroeger spelletjes speelden en er nu al een tijdje mee gestopt zijn. Ik gok dat dit een uitermate groot succes wordt.
pi_30641203
Donders, ik mag alvast beginnen met sparen ...

ik wil screenshots zien!!!!! (van de revolution )
pi_30641275
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:39 schreef Markster het volgende:
De PSP is wereldwijd minder verkocht dan de DS.

Nintendo heeft altijd consoles verkocht met bepaalde franchises..kijk maar naar pokemon en nintendogs. De Revolution zal ook wel wat spellen hebben die voor mass appeal gaan zorgen.
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:48:46 #71
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_30641296
quote:

Zo is het toch altijd nog geweest, je kan geen spel maken als je niet weet wat de limieten van de hardware zijn.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_30641332
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:44 schreef mikando18 het volgende:

[..]

En mensen die deze controllers gaar vinden kunnen beter over 5 of 10 jaar stoppen met gamen, want denk je nu echt dat de Sony of MS hierna nog aankomen met normale controllers?
Denk jij echt dat Sony en MS hun plannen aan zouden passen als ze de Revo controller eerder gezien hadden? Dan waren ze een groot deel van hun userbase kwijtgeraakt. Ze zijn heel bewust niet voor gyroscopisch gegaan.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
pi_30641373
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:50 schreef peristilius het volgende:

[..]

Denk jij echt dat Sony en MS hun plannen aan zouden passen als ze de Revo controller eerder gezien hadden? Dan waren ze een groot deel van hun userbase kwijtgeraakt. Ze zijn heel bewust niet voor gyroscopisch gegaan.
En daarom hoef ik geen Xbox 360/PS3.
pi_30641432
quote:

Ze hebben de controller rond de games ontworpen (Mario enz.), dacht ik.
En anders hebben ze goed hun best gedaan om iets te verzinnen
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:54:18 #75
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_30641455
quote:

[..]

Een groot deel van je userbase raak je toch niet kwijt als dezelfde games er toch op komen? Waarom koopt men een PS3 of Xbox360? Omdat ze wachten op MGS4 or PGR3 of Halo 3, de controller maakt hun niets uit, zolang het een beetje fatsoenlijk werkt.

Ik denk gewoon dat Sony of MS dit niet overneemt omdat het niet hoeft. Waarom wil je risico's nemen als wat je nu al hebt al een soort van [s]safe bet[/i] is?
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_30641458
quote:

[..]

Ik denk niet dat ze het zouden aanpassen, maar om nu te zeggen dat ze een deel van de userbase zouden kwijtraken? Als Sony met gyro's komt dan wordt het toch wel gekocht en tof gevonden.
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:55:58 #77
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_30641500
quote:

[..]

Rumble is ook eens voor het eerst door een van de partijen uitgevonden, idem met de analoge stick.Geloof maar dat als het een hit word dat de andere partijen volgen!(ze hebben echt geen oogkleppen op)

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_30641505
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:40 schreef twi het volgende:

[..]

zoals je op vorige post had kunnen lezen komt er ding wat over de Revo controller kan worden geschoven en deze dan in een 'normale' controller verandert.

dus dat probleem is ook opgelost...
pi_30641557
quote:

[..]

Ik vind de PS3 en XBOX360 echt fantastische consoles. De Revolution is ook tegek. Ik vind eigenlijk dat niemand kan klagen deze generatie. Voor ieder wat wils. En de consoles hebben allen hun eigen kenmerk. Zij het voor de XBOX360 goede online mogelijkheden, uitgebreide multimediatoepassingen en veel FPS spellen of PS3 voor haar brute kracht, Blu-Ray, RPG's en de Eye toy, Of nintendo met zijn eigenzinnige games, vernieuwde concepten en toegangelijkheid voor iedereen.

Ik denk dat we met z'n allen een mooie tijd tegemoet gaan!
pi_30641575
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:57 schreef xman het volgende:

[..]

Ik vind de PS3 en XBOX360 echt fantastische consoles. De Revolution is ook tegek. Ik vind eigenlijk dat niemand kan klagen deze generatie. Voor ieder wat wils. En de consoles hebben allen hun eigen kenmerk. Zij het voor de XBOX360 goede online mogelijkheden, uitgebreide multimediatoepassingen en veel FPS spellen of PS3 voor haar brute kracht, Blu-Ray, RPG's en de Eye toy, Of nintendo met zijn eigenzinnige games, vernieuwde concepten en toegangelijkheid voor iedereen.

Amen...

voor ieder wat wils...
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:58:33 #81
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30641578
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:21 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Zeker waar, maar als we even gaan kijken naar de games dan zie je enorm veel poorts en zie je dat maar weinig games gebruik maken van de unieke features van de ds. Iets als kirby of yoshi lijkt dan weer meteen enorm op elkaar en kent maar weinig diepgang. Daar ben ik dus een beetje bang voor.

Ik voel er ook weinig voor om maar voor iedere game een extra aanzetstukje te kopen...
pi_30641584
Nintendo of Europe:
quote:
For example, the first person shooter genre is very important, and as I mentioned earlier the nunchuk-style controller will change the way you think about FPS games forever
.
quote:
We're producing a classic-style expansion controller, based on traditional designs like the Gamecube controller. It's like a shell with a hole in the top into which you slot the freehand-style controller, and then you can play third-party ported games, and retro Nintendo games you've downloaded.
quote:
Eurogamer: How come you didn't show off any games today?

Jim Merrick: We went to great pains not to show the software today because we didn't want to detract from what we are trying to show. We're talking about a fundamental change to how we see games and how we play games, and we didn't want to get hung up on polygon counts and so on.

Our official launch date is still 2006, and before we show the software, we want to make sure it's at a stage where you can understand exactly how it's going to work with the freehand-style controller - by actually playing the games.

Eurogamer: So when will we get to play them, exactly?

Jim Merrick: Put it this way. Without making a commitment, if I went to E3 2006 and didn't end up playing the Revolution, I'd be very disappointed...
Wie maakt een nieuwe countdown
pi_30641588
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:55 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Rumble is ook eens voor het eerst door een van de partijen uitgevonden, idem met de analoge stick.Geloof maar dat als het een hit word dat de andere partijen volgen!(ze hebben echt geen oogkleppen op)

Als het echt een gigantische hit wordt zal het wel overgenomen worden, of zal er iets nieuws uitgevonden worden. Maar zolang dit niet het geval is gaan Sony en MS hun plannen echt niet wijzigen. Dat Nintendo bang zou zijn dat het idee gejat zou worden slaat ook nergens op.
pi_30641612
quote:
Ik voel er ook weinig voor om maar voor iedere game een extra aanzetstukje te kopen...
Dat is onzin.
pi_30641613
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:51 schreef Steeven het volgende:

[..]

En daarom hoef ik geen Xbox 360/PS3.
Jij bent tegen normale controllers?
pi_30641614
Echt geweldig Nintendo pakt met deze console en controller alle concurentie in 1 klap
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_30641650
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:57 schreef xman het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens.
pi_30641661
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:59 schreef peristilius het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben alleen tegen de games. Het is allemaal weer hetzelfde, maar dan mooier. Ik wil nu eens games op een andere manier spelen. En als ik dan toch mijn grafische behoefte nodig heb, dan upgrade ik mijn PC, of koop alsnog een PS3. De Xbox 360 haal ik never nooit in huis. Maar ieder z'n smaak .
pi_30641688
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:54 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze het zouden aanpassen, maar om nu te zeggen dat ze een deel van de userbase zouden kwijtraken? Als Sony met gyro's komt dan wordt het toch wel gekocht en tof gevonden.
Misschien wel, maar zoals je nu al ziet zijn er erg veel mensen die kritiek hebben op deze vorm. Het blijft maar afwachten. Maar ik weet zeker dat er heel veel mensen zijn die gewoon games met gewone controllers willen spelen.
pi_30641719
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 18:01 schreef Steeven het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben alleen tegen de games. Het is allemaal weer hetzelfde, maar dan mooier. Ik wil nu eens games op een andere manier spelen. En als ik dan toch mijn grafische behoefte nodig heb, dan upgrade ik mijn PC, of koop alsnog een PS3. De Xbox 360 haal ik never nooit in huis. Maar ieder z'n smaak .
Maar je weet nog niet eens wat ze allemaal te bieden hebben, kan je niet beter even afwachten?
pi_30641732
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:58 schreef peristilius het volgende:

[..]

Als het echt een gigantische hit wordt zal het wel overgenomen worden, of zal er iets nieuws uitgevonden worden. Maar zolang dit niet het geval is gaan Sony en MS hun plannen echt niet wijzigen. Dat Nintendo bang zou zijn dat het idee gejat zou worden slaat ook nergens op.
Nee dat hebben we gezien met de rumble pack en analoge stick...

Sony en ms zijn een stelletje vieze jatters, zonder nintendo spelen we over 80 jaar nogsteeds games met dezelfde soort controllers als nu.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_30641742
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:59 schreef peristilius het volgende:

[..]

neen, maar in bed wil je toch ook wel is een ander standje dan de missionaris positie?

de 'normale' manier van gamen heb ik nu wel gezien en gedaan... ik wil een keer wat nieuws... daarom koop ik de Revo....

heb niks tegen de PS3 en X360, zoals hierboven al netjes beschreven is, ieder zijn ding.
  vrijdag 16 september 2005 @ 18:03:46 #93
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_30641743
quote:

[..]

Nee hoor, ik ben alleen tegen de games. Het is allemaal weer hetzelfde, maar dan mooier. Ik wil nu eens games op een andere manier spelen. En als ik dan toch mijn grafische behoefte nodig heb, dan upgrade ik mijn PC, Maar ieder z'n smaak .
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 16 september 2005 @ 18:03:59 #94
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_30641751
Ach Nintendo maakt op deze manier de scheidingslijn tussen zichzelf en de PS3/Xbox360 wel heel groot. Waarschijnlijk dus weer een console met een paar leuke 1st party titels, enkel interessant voor de Nintendo liefhebber. Opzich ook prima, maar mainstream gaat ie sowieso niet worden. Komt ie ook te laat voor, op het moment dat het ding op de markt komt hebben Sony en MS het grootste gedeelte van de mainstream al ingepikt.

Als Nintendo ervan kan leven, fine by me
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_30641779
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:58 schreef peristilius het volgende:

[..]

Daar ben ik het zeker met je eens
Al weet je nooit wat Sony nog gaat doen natuurlijk
pi_30641782
quote:

[..]

Nee hoor, ik ben alleen tegen de games. Het is allemaal weer hetzelfde, maar dan mooier.
Gelukkig bestaat mario en donkey kong niet al sinds de nes..
pi_30641787
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 18:03 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Sony en ms zijn een stelletje vieze jatters, zonder nintendo spelen we over 80 jaar nogsteeds games met dezelfde soort controllers als nu.
Rumble en analoge stick zijn hele andere dingen, ze maken het beter zonder dat gameplay op watvoor manier ook veranderd wordt. Een gyroscopische controller is wel een iets grotere verandering en zal misschien niet door iedereen gewaardeerd worden.
pi_30641794
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 18:03 schreef Rodie83 het volgende:
Ach Nintendo maakt op deze manier de scheidingslijn tussen zichzelf en de PS3/Xbox360 wel heel groot. Waarschijnlijk dus weer een console met een paar leuke 1st party titels, enkel interessant voor de Nintendo liefhebber. Opzich ook prima, maar mainstream gaat ie sowieso niet worden. Komt ie ook te laat voor, op het moment dat het ding op de markt komt hebben Sony en MS het grootste gedeelte van de mainstream al ingepikt.

Ik zou het andersom zeggen,de mainstream zit zwetend, met hun handen in het haar nu
Ik denk dat veel mensen wachten op de Revolution nu
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  vrijdag 16 september 2005 @ 18:05:55 #99
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_30641796
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 18:03 schreef Rodie83 het volgende:

De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_30641817
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 18:03 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Beter dan over 80 jaar nog steeds met dezelfde personages
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')