abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:22:11 #1
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_30638533


Hier verder.
quote:
twi schreef in de vorige topic:
Ik zit die webcast nu te bekijken. Ben nog vrij sceptisch over hoe third party developers dit nu weer moeten oppakken. Nintendo heeft het erover dat het oppakken van een controller met 2 handen een barriere is voor mensen. Het integreren van deze afwijkende controller vormt juist een barriere voor developers.

Bovendien zullen 90% van de komende generatie third party games nog steeds van de volledige Nunchaku controller gebruik moeten maken (dat hulpstuk dus ook).

Het enige waarmee ik mij echt kan inleven, is dat Nintendo kleine games van 30-40 euro gaat maken die de diepgang (qua lengte/verhaal) van de huidige games missen, maar zeg maar meer geoptimaliseerde minigames zijn. Het is namelijk niet rendabel genoeg voor third party developers om games te maken die afhankelijk zijn van deze technologie.

Heel erg leuk dus voor de developers die de gok wel wagen (of Nintendo zelf), en heel dapper om van een standaard af te wijken (is een gigantisch risico), maar ook voor de gamers is het een gevaar om eigenlijk voor het grootste deel van Nintendo zelf afhankelijk te zijn.
De third party developers zijn positief. Vooral Hideo Kojima:
quote:
Iwata also presented a select number of Japanese developers to discuss their feelings related to the controller - most notably Konami's Hideo Kojima, creator of the Metal Gear series, who told the audience that his initial reaction to the controller was simply to exclaim, "You've done it!"

"Even though it was a surprise to me at first, I quickly understood how it should be used," he commented. "This is exactly what I was looking for."
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=11573
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_30638563
eindelijk

Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiinteeendoooo!
Nu wachten op in-game beelden
pi_30638586
Nintendo Benelux persbericht (Dankzij Khadgar)

Developers staan achter de Nintendo Revolution:

“Nintendo is altijd al een voorloper en het ontwerp van deze controller versterkt die
reputatie nog eens,” zei Brian Farrell, directeur van THQ. “We ondersteunen Nintendo’s
nieuwe console vol enthousiasme omdat we geloven dat hun aanpak van voortdurende
innovatie volledig in lijn ligt met onze eigen strategie om unieke en innovatieve games
voor de volgende generatie hardware te creëren.”


“Wat we bij deze controller zien is wat we ook zagen bij de Nintendo DS,” zei Chuck
Huebner, hoofd van Worldwide Studios, Activision Inc. “Het is een systeem dat
ontworpen is met het oog op het betrekken van nieuwe spelers in de videogameindustrie,
en daar staan wij volkomen achter.”


“Spelbesturing is essentieel – het is waarschijnlijk het gebied waarop de meeste
verbeteringen in gameplay gemaakt kunnen worden,” zegt John Schappert, Sr. Vice-
President en algemeen directeur van Electronic Arts Canada. “Hoewel ons
spellenaanbod het volledige spectrum van genres bestrijkt, denk ik dat onze sportspellen
als eerste direct voordeel gaan ondervinden van wat deze nieuwe spelbesturing ‘uit de
losse hand’ te bieden heeft.”


“Wij behoorden tot de eerste groep uitgevers die de mogelijkheden van het ontwerp van
de controller in actie zagen,” zei Serge Hascoet, Chief Creative Offices van Ubisoft. “We
zijn erg enthousiast over de nieuwe controller en kijken ernaaruit om de innovatieve
aspecten ervan te benutten.”

quote:
Nintendo wasn't making any announcement, but as an example Miyamoto commented you could hook it up to bongo drums or something else. Everyone agreed a Samba de Amigo would be perfect as well, to which Miyamoto-san confirmed, "Mr. Naka [at Sega] really likes this controller."


Plaatjes:


All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_30638588


pi_30638667
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:24 schreef Roi het volgende:
“Nintendo is altijd al een voorloper en het ontwerp van deze controller versterkt die
reputatie nog eens,” zei Brian Farrell, directeur van THQ. “We ondersteunen Nintendo’s
nieuwe console vol enthousiasme omdat we geloven dat hun aanpak van voortdurende
innovatie volledig in lijn ligt met onze eigen strategie om unieke en innovatieve games
voor de volgende generatie hardware te creëren.”


“Wat we bij deze controller zien is wat we ook zagen bij de Nintendo DS,” zei Chuck
Huebner, hoofd van Worldwide Studios, Activision Inc. “Het is een systeem dat
ontworpen is met het oog op het betrekken van nieuwe spelers in de videogameindustrie,
en daar staan wij volkomen achter.”

“Spelbesturing is essentieel – het is waarschijnlijk het gebied waarop de meeste
verbeteringen in gameplay gemaakt kunnen worden,” zegt John Schappert, Sr. Vice-
President en algemeen directeur van Electronic Arts Canada. “Hoewel ons
spellenaanbod het volledige spectrum van genres bestrijkt, denk ik dat onze sportspellen
als eerste direct voordeel gaan ondervinden van wat deze nieuwe spelbesturing ‘uit de
losse hand’ te bieden heeft.”


“Wij behoorden tot de eerste groep uitgevers die de mogelijkheden van het ontwerp van
de controller in actie zagen,” zei Serge Hascoet, Chief Creative Offices van Ubisoft. “We
zijn erg enthousiast over de nieuwe controller en kijken ernaaruit om de innovatieve
aspecten ervan te benutten.”
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:26:57 #6
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_30638668
quote:
Eurogamer: How is the controller going to work with games that aren't designed specifically for the Revolution - multi-platform titles and so on?

Jim Merrick: We're producing a classic-style expansion controller, based on traditional designs like the Gamecube controller. It's like a shell with a hole in the top into which you slot the freehand-style controller, and then you can play third-party ported games, and retro Nintendo games you've downloaded.

So there's that option - but even while it's inserted into the classic-style shell, the freehand controller will still be able to sense positioning and so on, so there are more options too.

It's something that's just as true for the DS - not every game uses the DS's unique features. But some multi-platform titles do, like The Sims 2 for example. We hope other developers will do the same and look at ways their multi-platform titles can make use of the Revolution's features.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:27:10 #7
85230 Goldboy
Philips Sport Vereniging
pi_30638675



Deze stonden nog niet in de topics.
Gr.
pi_30638685
Kan iemand een mirror van het filmpje maken, IGN wil dat je insider wordt om het te kijken
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:28:15 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_30638710
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:22 schreef Ruzbeh het volgende:
De third party developers zijn positief. Vooral Hideo Kojima:
Ja hoho, ze vinden het een goede stap. Afgezien van of die uitspraken uit PR oogpunt gedaan worden, zodra ze games ontwikkelen die kennelijk niet verkopen, zijn ze heel snel weer weg.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:29:11 #10
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30638748
Ja, dat is natuurlijk geen antwoord. Dit product is pas leuk als het wordt gebruikt zoals het is bedoeld. Gezien Nintendo straks de ruime minderheid zal vormen, wanneer de huidige verhoudingen gelijk blijven, is het gewoon - ondanks dat developers het leuk vinden - niet rendabel genoeg om speciaal voor deze console games te gaan ontwikkelen. Let wel, dit geldt dus voor third party ontwikkelaars die met name multiplatform games maken.

Dan kun je hoog of laag springen, maar dan blijf je afhankelijk van de developers die wel risico willen nemen hiervoor, en bij voorbaat dus al een game willen ontwikkelen die niet op de PS3 en de X360 kunnen draaien. De aard van de games ligt door deze controller namelijk compleet anders.

Ik neig dus te zeggen dat developers het risico niet durven nemen, en dus meer traditionele games zullen blijven ontwikkelen. En wellicht wordt de Revolution door deze controller zelfs (nog meer) afgestoten, zoals bij de NGC al het geval is.
pi_30638757
Nee toch, wat een achterlijk geval
pi_30638777
Voor het eerst fatsoenlijke shooters op een console
Houd van een lijntje.
pi_30638787
EINDELIJK!!!!!!

Toffe Controller
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_30638833
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:29 schreef MatiCe het volgende:
Nee toch, wat een achterlijk geval
kijk dit en geef nog eens een reactie
pi_30638898
TGS05: Perrin Kaplan over Revolution

In deze drukke perioden voor Nintendo zullen er ongetwijfeld vele interviews met verschillende kopstukken van Nintendo volgen, momenteel is Perrin Kaplan aan de beurt.

Perrin Kaplan is een van de kopstukken van Nintendo of America(NoA), waar ze Vice President of Marketing and Corporate Affairs is. Afgelopen nacht had eToyChest een interview met haar, waarin onder andere vragen over de Revolution en de controller daarvoor aan bod kwamen.

Question: First, I just want to thank you for taking the time to talk with us. I know your day so far has to have been a bit of a whirlwind.

Perrin Kaplan: Hi, thanks. That’s no problem. We’re excited to be able to talk about everything that is going on today.

Q: So, from a personal standpoint, what was your initial reaction when you saw the controller? I know a lot of us were, and perhaps still are, thrown into a bit of shock, and right now the camps seem to be divided into love and hate it categories.

PK: Right. Well, of course I saw the controller for the first time quite a while back, and was really excited about what it would mean. The Revolution controller is just very intuitive, and easy to use. It’s the sort of thing people really just need to get their hands on, and I think once people actually play with it that will really grow to like the controller.

Q: And how will the N64 and SNES games be controlled? Will players use the GameCube controller, or will they use one of the attachments?

PK: So for backwards compatability? What we are telling people right now is that there are several peripherals in the works that will be used for the older games. Of course, people will be able to plug their GameCube controller right in and use that, but if they want, they can use the Revolution’s peripherals for an entirely new and fresh experience.

Q: Is this the final design for the controller? Or is this like how we saw the DS initially at E3, and when it finally came out it had been redesigned to make it more comfortable?

PK: No, this is not the final design. You won’t see that until the release is here, but we are getting much closer. Just like what was seen with the DS the designers are continuing to work on the controller.

Q: Will all games use the Revolution’s unique controller, or will players be able to use the GameCube controller, for example, on new Revolution games?

PK: Yes, all Revolution games will use the new controller. Nintendo’s idea is that it’s all about creating the free and new experience, and the controller is central to that.

Q: Besides the analog attachment we have seen, do you know of any other planned attachments for the controller?

PK: Do I know of any? Sure, yea. There are many peripherals that are planned for the controller.

Q: Any examples you can share? Throw me a bone here [both laugh].

PK: I know, everyone wants more information, but as for right now we are focusing on the main controller. We’ve had some people here that have spent some time with it, and have written some stories on the controller already, and everyone seems to really have enjoyed the experience. It’s just so intuitive.

Q: Regarding the peripherals, has there been talk of price yet? The hobby is already becoming cost-prohibitive for many players, so the idea of having to purchase additional equipment to play certain games has many people concerned. How would you address their fears?

PK: Not yet, but again we aren’t really spending much time talking about the peripherals right now. As for price, I wouldn’t worry too much about that. Nintendo is focused on making the Revolution accessible to players, and the designers are keeping all of these concerns on their minds. We’ll release more information on the peripherals soon, but players really shouldn’t be concerned about price right now.

Q: Do you know off hand how, using the new controller, the Revolution’s Super Smash Bros. will work?

PK: Off hand, even if I did, I would rather just let players use their imaginations to think about how it could be played. The controller opens up a number of possibilities to control a game like Super Smash Bros. I know people want to know more, but now isn’t the time. There really are just so many ways this controller could be used, and I think it’d be just more fun to see how players might imagine a game like that be controlled.

Q: With such a wildly unique controller, and with the Xbox 360 and PlayStation 3’s controllers adopting a more traditional design, it is conceivable that cross-platform games will not be seen, at least in their vanilla form, on the Revolution.

PK: Well, firstly, if a developer chooses to design a game for the Revolution, they can make the controls work how they would on another console if they want to. It’s just a small change, though, to make the game work for the Revolution’s controller. However they can also design it to take full advantage of the controller, which opens up a whole new range of possibilities.

Q: So, for example, a Tony Hawk game players purchase for the Revolution would seem to offer a totally different experience that what players would get from the Xbox 360 version players purchase, do you agree?

PK: It could offer a new and different experience, for sure.

Q: We saw in the press release that third-parties such as THQ and Activision have already commented on the Revolution’s controller. How has the overall reception been from developers and publishers?

PK: It’s been overwhelmingly positive, actually. Everyone seems to be really excited about the controller, and the possibilities it offers. Like the DS, Nintendo is all about developing tools that help developers be more creative, and they have been very open to what the company is doing for them, and the players.

Q: For our final question, because I know you are incredibly busy, is that with the four different colored lights on the controller signifying the player who is using the device, does this mean that the system will support a maximum of four players?

PK: What we are telling people right now is that four players can play on the Revolution, but what this means exactly we will unveil at a later time. We’ll have more information soon to come on this topic.

Q: Thank you very much for taking the time to speak with us today, it is very much appreciated.

PK: Thank you, especially you are up so late for this. You’re in, what Pacific time?

Q: Mountain.

PK: So it’s going on 2 a.m. for you there.

Q: Yeah.

PK: So thank you, we appreciate it a lot.

All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:34:43 #16
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30638911
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nogal m'n twijfels ook heb bij het gevoel van coordinatie bij dat aanhangsel. Ik bedoel, ik vind het soms al lastig genoeg op echt precies recht te lopen met de loodrechte houding die je normaal gesproken aahoudt met een controller. Nu heb je dus dat ding in 1 hand vast en dus geen "loodrechte" greep. Ik denk dat het echt een tijd heel lastig is om eraan te wennen.

En racegames zijn, hoe je het wendt of keert (leuke he? ), natuurlijk een soort van fysieke onmogelijkheid. Is het niet omdat de besturing afwijkt, dan is het omdat het nooit zo precies is qua inschatting van bochten e.d. dan een reguliere controller. Maar ach, waar zeur ik over als er geen PGR3 of Forza op dit ding komt
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:35:20 #17
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_30638934
Al die mensen die denken dat dit gaat falen, denk even na dat een controller van Nintendo nog nooit echt kut is geweest ( de standaard controllers die bij de systemen meegeleverd werden dan ).
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:36:11 #18
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30638964
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:32 schreef Xrenity het volgende:
kijk dit en geef nog eens een reactie
Dat filmpje is natuurlijk gebaseerd op de controller op zich. Je ziet er verder eigenlijk weinig bij en of het ook uberhaupt zo werkt. Ik zou 't erg graag in actie willen zien, voordat ik ook echt geloof dat het zo werkt zoals ze hier doen lijken.
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:36:45 #19
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30638981
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:35 schreef MMaRsu het volgende:
Al die mensen die denken dat dit gaat falen, denk even na dat een controller van Nintendo nog nooit echt kut is geweest ( de standaard controllers die bij de systemen meegeleverd werden dan ).
Nou, ik vond de N64 en NGC controller toch vrij kut hoor, vergeleken met die van de concurrentie.
pi_30638989
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:32 schreef Xrenity het volgende:

[..]

kijk dit en geef nog eens een reactie
Dat kun je niet kijken als niet-insider, wil iemand dat even op rapidshare.de gooien, ik wil het ook zien
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_30638998
ok, de revolution heeft wel kans van slagen! Echt tof uitgevonden!
pi_30639040
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:35 schreef MMaRsu het volgende:
Al die mensen die denken dat dit gaat falen, denk even na dat een controller van Nintendo nog nooit echt kut is geweest ( de standaard controllers die bij de systemen meegeleverd werden dan ).
Die van de N64 was anders kwalitatief erg slecht, na een jaartje spelen weg knuppeltje.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_30639057
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:37 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dat kun je niet kijken als niet-insider, wil iemand dat even op rapidshare.de gooien, ik wil het ook zien
kan wel
Er is een insider en een 'gewone' versie.
En zou ook wel footage willen zien van de gespeelde demo's.
pi_30639069
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:35 schreef MMaRsu het volgende:
Al die mensen die denken dat dit gaat falen, denk even na dat een controller van Nintendo nog nooit echt kut is geweest ( de standaard controllers die bij de systemen meegeleverd werden dan ).
Ow ja er bestaan ook mensen die de N64 controller fijn vinden he.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_30639074
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:38 schreef Xrenity het volgende:

[..]

kan wel
Er is een insider en een 'gewone' versie.
Due to high requests... blabla... insider only.. join here
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')