Ok, op dit moment is alles achter de rug en ben ik medisch goedgekeurd en heb dus sinds gister het huis gekocht.
Ik zal even uitleggen hoe het werkt met die medische keuring.
Ten eerste duurt dit allemaal erg lang (zeker 6 weken, houd hier rekening mee in je voorlopig koopcontract) en moet je er zelf echt achteraan zitten want anders gebeurd er niets. Wanneer je een hypotheek wil aanvragen dan zal de hypotheekverstrekker jou een gezondheidsverklaring laten invullen. Het is belangrijk dat je deze goed invult. De hypotheekverstrekker zal aan de hand van jou gezondheidsverklaring kijken of je medisch gekeurd moet worden. Is dit het geval dan zal jij een afspraak moeten maken met een onafhankelijk keuring instantie. Meestal geeft de hypotheekverstrekker jou een aantal keuzen. In de meeste gevallen kunnen deze ook bij jou thuis langs komen (In mijn geval dus niet)
Bij die keuring instantie zal je op alle aspecten gekeurd worden: ogen, motoriek, bloeddruk, hardslag, bloedvaten, urine, bloed, cholesterol. Daarnaast zal een arts met jou praten en eventuele specifieke 'dingen' controleren die met jou ziekte te maken hebben. In mijn geval dus de HbA1c en hoeveel ik spuit, waar ik spuit, of ik al last heb van complicatie, of ik aan zelf controle doe en of dit goed gaat. Deze resultaten worden opgestuurd naar je verzekering waar een medische adviseur de resultaten gaat beoordelen. (Hier moet je trouwens zelf een beetje druk achter zetten anders laten ze het gewoon 2 weken bij het faxapparaat liggen) Die medisch adviseur vergelijkt jou resultaten met een tabel en aan de hand van dat wordt bepaald wat jou premie gaat worden.
(Je moet er erg slecht aan toe zijn wil je afgewezen worden trouwens)
De resultaten(lees: premie voorstel) van de medische adviseur moet door jou goedgekeurd worden en hierna gaat het weer terug naar de hypotheekverstrekker die jou dan de hypotheek toekent.
Hoe hoog mijn premie wordt is niet geheel bekend en zal ik later posten.
Gezien ik ook rook zal de normale premie 9,- p/m worden.
Ik verwacht dat hier nog 200% / 300% bijkomt i.v.m. de diabetes.
Even ter vergelijking voor andere diabetici:
Het verzekerde bedrag is 90.000,- (50% totaal hypotheekbedrag)
De Hypotheekadviseur is de Hypotheker
De Hypotheekverstrekker is Obvion N.V.
De Verzekeraar is Stad Rotterdam
De Keuring instantie is: Meditell in Rijswijk
Diabetes type 1 vanaf 14 jaar
Leeftijd is 22
Ik had een HbA1c van 10.3
Bloeddruk was een klein beetje te hoog voor mijn leeftijd maar wel goed.
Hartslag was ook iets te hoog (Waarschijnlijk door alle koffie)
Bloedtest was normaal
Ketonen waren niet gevonden
Urine was normaal.
Ogen waren goed.
Gewicht was normaal.
Geen complicaties
Voor verdere vragen kan je me mailen: bocca-productions@wanadoo.nl
[ Bericht 15% gewijzigd door Boccaccio op 02-12-2005 11:18:05 ]