quote:
Op zaterdag 24 september 2005 14:18 schreef Christine het volgende:Mickeys, er zijn een paar dingen die me opvallen als ik jouw verhalen over je collega hoor. Jullie mailen al een tijdje, toch? En smssen... bellen ook?
![]()
Ik neem aan dat het flirterige emailtjes en smsjes zijn? Je hebt elkaar nog niet gezien, wel op foto's... maar wat mij opvalt is dat je al heel erg denkt in termen die horen bij het verliefd zijn of bij een relatie hebben. Je was een beetje jaloers toen hij met zijn ex uit eten ging, je durft niet te vragen met wie hij dit weekend uit eten gaat, vindt dat hij met iets concreets moet komen, je houdt bijna per uur bij waar hij is en met wie... het klinkt mij in de oren alsof je heel graag iets wilt wat er nog niet is. Je weet nog niet of IRL de vonk wel over gaat springen.
we mailen, bellen, sms'en. mijn 'bekentenis' staat elke keer tussen aanhalingstekens. Jaloezie wil ik het trouwens niet noemen. Ik heb alleen laten vallen dat ik geen beslag op zijn tijd ga leggen als hij bezig is zijn ex opnieuw te willen leren kennen. Om elkaar te willen leren kennen heb je tijd nodig, veel tijd mijn inziens. Dat ik niet durf te vragen komt door andere oorzaken. Ga ik hier natuurlijk niet uitvoerig op in.
quote:
In een van de oudere topics noemden ze dat PDV geloof ik (pre date verliefdheid) en ik meen me te herinneren dat bijna niemand daar goede ervaringen mee heeft. De verwachtingen worden daarmee gewoon te groot. Daarom snap ik ook niet helemaal dat je hem per email verteld hebt wat je voelt bij dat afspraakje dat hij met zijn ex had. Ik weet natuurlijk niet hoe dat gegaan is, maar het klinkt bijna als een "ik vind je leuk"-bekentenis, terwijl je dat nog niet eens kan weten... en ik kan me voorstellen dat hij misschien zoiets heeft van: ojee, ze doet nu al moeilijk als ik met mijn ex wil afspreken, en we hebben elkaar nog niet eens gezien.
Ik doe niet moeilijk over een ex, dat is 1 van de dingen die hij weet. Ik vind sowieso dat je rustig met een (of meerdere) ex(en) om moet kunnen gaan. Maar aandacht vragen van iemand die mogelijk bezig is met een ander is 'not done' voor mij. Als hetgeen ik neer zet neer komt op PDV dan zal het zo zijn. Jammer dan. Alleen wordt het hier gebasseerd op hetgeen ik hier heb neergezet en niet naar aanleiding van een totaalplaatje. Geeft niets, kan de beste overkomen.
quote:
Ik weet hoe lastig het soms kan zijn om dit soort gevoelens niet te krijgen bij iemand die er leuk uitziet en met wie je leuk chat/mailt... maar toch is het absoluut niet ideaal. Ik denk dat je zowiezo met datingsites e.d. beter gewoon elkaar per email een beetje kan leren kennen en zodra blijkt dat het klikt, op niet al te lange termijn afspreken.
Het is een collega en niet iemand van een datingsite dus bovenstaand stukje kan ik niet helemaal plaatsen in reactie op mijn stukje
quote:
Laatste tip over dat personeelsfeest... daar zouden jullie dus alletwee tegelijk zijn? Ik zou het in elk geval niet doen... op het moment dat ik zo zou voelen over iemand (been there, done that) dan zou ik niet de eerste ontmoeting met zo'n persoon op een personeelsfeest laten plaatsvinden. Bedenk wel dat je collega's en je leidinggevenden daar ook aanwezig zijn en ook die van hem. En mocht het onverhoopt niet klikken op dat feest, dan sta je daar met je rotgevoelens tussen je collega's... of hoe reageer je als hij niet direct op je afkomt? Als hij met een andere vrouwelijke collega staat te praten? Het is gewoon niet ideaal.
Woont hij erg ver weg? Kan je niet binnenkort een lunchafspraak samen maken ofzo?
Het personeelsfeest was de eerste afspraak die er gemaakt werd. Mede omdat het in een grote stad zal plaatsvinden is er makkelijk een mogelijkheid om samen ergens naar toe te gaan. Mocht het allemaal niet lopen etc etc dan kunnen we, professioneel als we zijn, gewoon onder de andere collega's blijven. Wat andere collega's van denken moeten zij weten. rotgevoelens kan je alleen krijgen door te hoge verwachtingen te scheppen.
Kort samengevat: De dingen die ik hier neerzet zijn kort en lang niet alles. Verwachtingen die ik heb zijn gebasseerd op hetgeen gemaild, gesms't of gebeld zijn. Flirterig wil ik het niet noemen. Mijn 'angsten' zijn gebasseerd op gebeurtenissen uit het verleden. Niemand, maar dan ook echt niemand kan daar over oordelen c.q. beoordelen. Ik zal dan ook, gezien deze reactie(s) geen enkele uitspraak meer doen aangaande dit gebeuren en geen enkel verslag meer doen uitgaan.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben