Nee mag nietquote:Op donderdag 15 september 2005 22:41 schreef nielsgeode het volgende:
dit is toch gewoon zelfverdediging? Net als iemand z'n enkels / knieen breken zodat je weg kan komen
En dan nog heeft niemand wat binnen dat raam te zoeken!quote:Op donderdag 15 september 2005 22:37 schreef Varr het volgende:
Ja maar anders krijg je weer van die mensen die express hun raam open laten staan en erachter gaan zitten met een shotgun.
Fout. Alleen het OM mag iemand aanklagen wegens mishandeling. Het slachtoffer kan hoogstens een civiele procedure beginnen tegen de dader en dan gaat het om geld, niet om gevangenisstraf. Dacht ikquote:Op donderdag 15 september 2005 22:51 schreef Sakura het volgende:
Het is een vrij land, iedereen mag iedereen aanklagen.
Wacht nou eerst maar eens op de uitspraak voordat je hier al gelijk komt zitten huilen
huilie![]()
Ja ok, en ik doe rechten en ik hoor wel anders.quote:Op donderdag 15 september 2005 22:45 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nee mag niet
Je mag zelf pas slaan als je eerst bent geslagen en dat hij je dan een 2de maal wilt slaan. ( gevechts houding bv aanneemt )
En je mag de geleden schade terug doen
Ik doe beveiliging als opleing ik hoor niks anders dan dit
Hij wou alleen een kopje suiker lenen....quote:Op donderdag 15 september 2005 22:53 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
En dan nog heeft niemand wat binnen dat raam te zoeken!
Mensen moet van andermans spullen afblijven!!
Eeehmm, alleen de overheid (OM) mag iemand strafrechtelijk aanklagen hoor.quote:Op donderdag 15 september 2005 22:51 schreef Sakura het volgende:
Wacht nou eerst maar eens op de uitspraak voordat je hier al gelijk komt zitten huilen
huilie![]()
Door het raam zeker? Een kop hagel kan ie krijgenquote:Op donderdag 15 september 2005 23:01 schreef Varr het volgende:
[..]
Hij wou alleen een kopje suiker lenen....
Uitspraak is al geweest en uitslag weet ik nietquote:Op donderdag 15 september 2005 22:51 schreef Sakura het volgende:
huilie![]()
Hij brak hem gewoon zijn armquote:Op donderdag 15 september 2005 22:57 schreef boyv het volgende:
[..]
Ja ok, en ik doe rechten en ik hoor wel anders.
Het hangt er natuurlijk vanaf of de dreiging serieus was (lees: serieus genomen word), wat de crimineel deed, of er uitgehaald was met het mes of een dergelijke beweging tot uithalen was, of er sprake was van overmacht, hoe groot de mogelijke dreiging was en dus de kans dat hij echt neergestoken zou worden... blablabla... Het hangt van zoveel factoren af, maar in principe kan hij zich beroepen op noodweerexces, maar dan moet wel geacht worden dat hij zich echt in een bedreigende situatie bevond en er op geen andere manier onder uit kon komen. In dat geval is het het woord van jou vriend tegen de ander.
preciesquote:Op donderdag 15 september 2005 22:53 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
En dan nog heeft niemand wat binnen dat raam te zoeken!
Mensen moet van andermans spullen afblijven!!
Yeah, maar ergens moet je toch een grens trekken. Anders wordt er elke week iemand een oog uitgestoken omdat hij per ongeluk tegen een tas aanstoot.quote:
quote:Op donderdag 15 september 2005 23:03 schreef boyv het volgende:
[..]
Door het raam zeker? Een kop hagel kan ie krijgen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |