abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 september 2005 @ 13:19:30 #26
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30755585
kon je school en eetstoornis maar los van elkaar zien.....

helaas is dat een onmogelijkheid......
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_30755881
Haha, ja klopt! Of kon je het een maar 'even' eerst doen...
Welke beslissing ze moet nemen? Of ze voor de therapie gaat en de controle opgeeft, of dat ze het geen kans geeft en zelf de touwtjes in handen houdt (die ze natuurlijk helemaal niet in de handen heeft). Daar is ze nog niet uit hoewel er wel uit sommige dingen (planning) blijkt dat ze rekening houdt met opname.

Teigan, het is natuurlijk maar de vraag of het perfect is om iets te blijven doen waar je hart niet in blijkt te zitten. Is dat zoveel beter dan ermee te stoppen? Ik vind het wel redelijk perfect om het een kans te geven en als het nieuwe niks voor je is er een punt achter te zetten. Eigenlijk is dat veel beter, want dan ben je pas echt assertief!

Ik bel liever niet naar de kliniek om het te vragen: dat initiatief laat ik liever bij mijn vriendinnetje. Zal haar eens vragen of ze een keer kan bellen, dat is wel goed inderdaad.

Vandaag wil ik drie pagina's schrijven. Punt.
pi_30756189
Vandaag moet ik ook aan mijn werkstuk beginnen. Punt.
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
  dinsdag 20 september 2005 @ 14:20:45 #29
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30756785
En iedereen kan trots op zichzelf zijn. PunT!
pi_30757402
Dat vind ik nou ook..

PUNT!!!

Ik heb iig weer wat inspiratie gekregen, ben mijn resultaten kritisch gaan bekijken en zie dat ik nog wat experimenten kan gaan doen....

O ja, en ik heb mijn artikelen weer ff in mijn map gepleurd...

You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_30758607
Ik heb er nog niks aan gedaan dus ik kan niet trots zijn. Punt!
Portfolio. |
pi_30758693
Ga dan eens aan het werk!
pi_30758822
Sorry
Portfolio. |
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:13:34 #34
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30760496
Haha Esto, nu wel aan het werk?
pi_30760512
Nope. . . .
Portfolio. |
pi_30760613
Laten we er een Krijg-Esto-Aan-Het-Werk-topic van maken

Kom op meid, HUP Esto..., HUP Esto..., HUP Esto!

Zooo irritant als je gedachten je van het werk houden! Heb een tijd gehad dat ik elke ochtend om 6 uur opstond, maar om 10 uur nog niks had gedaan. Zooo frustrerend aan het einde van de dag!
pi_30760812
Nou laten we dat maar niet doen Maar ik heb vandaag gewoon ff geen zin. Ben sjaggie en zit nu ff in een gesprek
(Jaja, elke dag heb ik een ander excuus)

Edit: Ik ga nu beginnen, ben benieuwd tot hoever ik kom...

[ Bericht 12% gewijzigd door Esto op 20-09-2005 18:04:21 ]
Portfolio. |
pi_30765508
Fijn zo!

Net weer een kut-telefoontje (excusez le mot) met het vriendinnetje. Gaat niet helemaal lekker daar geloof ik, maar ze wilde nu niet praten. Frustratie!!! Gelukkig is ze bij haar vriendin, dus ze heeft in elk geval iemand om haar heen. Mijn gok: ze is gebeld door de kliniek. To be continued...
pi_30768610
het maakt niet uit hoeveel je doet Esto, als je maar wat doet....

Elke dag dat je het niet doet maak je de drempel hoger voor jezelf.....
denk daar ook aan...

ennuh;
"De mens lijdt het meest,
door het lijden dat hij vreest,
maar dat nooit zal komen......"

Dat is voor mij altijd wel een spreuk om ergens toch maar aan te beginnen...

ami80 balen dat het niet zo goed gaat met je vriendin, geef haar maar een flinke knuffel als je haar ziet en kijk of ze erover wil praten........
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_30768930
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:50 schreef erikkll het volgende:
Iemand er behoefte aan om te weten wat ik eet als persoon zonder anorexia of andere eetstoornis? ik heb 't voor mezelf een tijdje bijgehouden dus ik weet 't redelijk nauwkeurig
Je bent een man en de meeste mensen hier zijn vrouw dus het is niet helemaal vergelijkbaar - mannen vreten tig keer meer meestal. Maar sure.
pi_30802372
Hier gaat 't pet wat betreft eetbuien.
Ok, het is een stap vooruit dat ik in een eetbui kan denken; waarom eet ik nu? Meestal kom ik uit bij gewoonte en verveling. Anyway, ik ben er niet echt blij mee. Ik ga een boekje bestellen. Ik weet niet of deze tip al eens is gegeven: http://www.eetbuien.nl/ Daar zag ik iets over in Thuis op Talpa.

Dus........

21.12
Nadat ik dit heb getypt begint het bij mij door te dringen dat ik 't niet alleen kan. Ik heb een doorverwijzing voor therapie. Ben nu een brief aan het opstellen om me aan te melden. Wat een berichtje op fok al niet te weeg kan brengen..

[ Bericht 21% gewijzigd door Mea.Culpa op 21-09-2005 21:12:56 (Ontwikkeling) ]
pi_30810163
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:29 schreef Sessy het volgende:

[..]

Je bent een man en de meeste mensen hier zijn vrouw dus het is niet helemaal vergelijkbaar - mannen vreten tig keer meer meestal. Maar sure.
Ik eet waarschijnlijk vrij weinig vergeleken met de meeste mannen, ben nogal klein enzo (1.78 m)

maargoed:

edit:

<bwehh dan laat maar hoor>

[ Bericht 15% gewijzigd door erikkll op 22-09-2005 16:32:11 ]
pi_30815641
Mea.Culpa, ik heb er wel eens over gehoord, en iemand zei ook wel dat het een goed boek was...
Maar alleen red je het idd. niet zo makkelijk...

Ik had gisteren afscheid van mijn nazorggroep, nu begin ik hopelijk binnenkort aan een andere nazorggroep... Ik kreeg positieve dingen te horen en daar ben ik wel blij om.

Wat ik minder vind is dat ik hoorde dat een paar mensen die na mij zijn weggegaan uit de eetgroep weer terug zjin gevallen in de anorexia. Ergens kan ik er zo boos om zijn, maarja, ze weten toch wat ze zichzlf aandoen, en ze "kiezen" er schijnbaar voor...
pi_30815915
quote:
Op woensdag 21 september 2005 20:40 schreef Mea.Culpa het volgende:
Hier gaat 't pet wat betreft eetbuien.
Ok, het is een stap vooruit dat ik in een eetbui kan denken; waarom eet ik nu? Meestal kom ik uit bij gewoonte en verveling. Anyway, ik ben er niet echt blij mee. Ik ga een boekje bestellen. Ik weet niet of deze tip al eens is gegeven: http://www.eetbuien.nl/ Daar zag ik iets over in Thuis op Talpa.

Dus........

21.12
Nadat ik dit heb getypt begint het bij mij door te dringen dat ik 't niet alleen kan. Ik heb een doorverwijzing voor therapie. Ben nu een brief aan het opstellen om me aan te melden. Wat een berichtje op fok al niet te weeg kan brengen..
Hartstikke goed! Hoe ben je tot die conclusie gekomen als ik vragen mag? Zit je er al langer mee en heb je al andere dingen geprobeerd?

Ik vind het vooral super dat je er zelf bewust voor kiest en daarmee het heft in eigen hand houdt. Dat is heel sterk van je! Je bent er actief mee bezig en als je dat kan volhouden in je therapie dan gaat het vast lukken!
pi_30816099
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:35 schreef teigan het volgende:
Mea.Culpa, ik heb er wel eens over gehoord, en iemand zei ook wel dat het een goed boek was...
Maar alleen red je het idd. niet zo makkelijk...

Ik had gisteren afscheid van mijn nazorggroep, nu begin ik hopelijk binnenkort aan een andere nazorggroep... Ik kreeg positieve dingen te horen en daar ben ik wel blij om.

Wat ik minder vind is dat ik hoorde dat een paar mensen die na mij zijn weggegaan uit de eetgroep weer terug zjin gevallen in de anorexia. Ergens kan ik er zo boos om zijn, maarja, ze weten toch wat ze zichzlf aandoen, en ze "kiezen" er schijnbaar voor...
Laat het een waarschuwing voor je zijn: het is zo gemakkelijk om terug te vallen. Vaak zijn ze nog labiel (logisch, er is nogal wat gebeurd) en dan hoeft er maar 'dit' te gebeuren of ze kunnen het niet meer aan. Het vluchten voor je emoties terug te vallen is dan een aanlokkelijke optie en aangezien ze op zo'n moment toch al niet zo sterk zijn, is die drang soms gewoonweg te sterk.

Wel heel naar om te horen trouwens: ben je zooo ver gekomen met het genezen van je stoornis en *hup*, één misstap en je zit er weer middenin. Waarom is genezen van toch zoveel tijdrovender en moeilijker dan erin komen?
pi_30817569
Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar voor mijn gevoel ligt er ook een heel verschil in hoe ver je komt als je kijkt waarom je in therapie bent gegaan...

Ik heb er zelf voor gekozen omdat ik merkte hoezeer het mijn leven beperkte, en ik wil gewoon weer een normaal leven lijden.
Ik kan natuurlijk niet voor hun denken, maar bij hun kreeg ik meer het idee dat zij in de groep kwamen onder druk van hun omgeving, en ze hebben er ook minder uitgehaalt, ze namen zelf minder initiatief om er uit te halen wat je er uit kon halen...

Ik wist al wel dat de stap terug dichtbij was, al heb ik het idee dat ik een redelijk stevige basis heb, ik zie het nu mis gaan, en grijp in, ook al is het dan eerst wel eens een paar dagen mis...
En het is heel erg een "identiteits"probleem denk ik..
Ze weten niet goed wie ze zijn enzo, en nou ja, dan iig maar zorgen dat ze "mooi"(in mijn ogen lelijk) dun zijn...
pi_30818404
Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt, teigan! Zelf initiatief nemen werkt altijd beter, want je bent je dan bewust van waar je mee bezig bent. Het zelf aan jezelf werken, zelf analyseren is denk ik de beste manier om jezelf te leren kennen en te motiveren. Mijn vriendinnetje zou als ze nu in therapie zou gaan het ook niet voor haarzelf doen, maar vooral voor de mensen om haar heen. Hoewel er een kans bestaat dat dat bijdraait zodra ze in therapie is, vind ik dat ook niet de goede manier. Maar ja, zie dat gedachtenproces maar eens om te draaien, haar te laten beseffen dat het voor haarzèlf beter is, dat is lastig.

Wel lekker hoor, dat jij het nu zelf aan ziet komen. Dan kun je ermee leren leven, jezelf in de hand houden zonder dat je het gevoel hebt anderen daarmee 'tot last' bent. Congrats!
  donderdag 22 september 2005 @ 14:25:30 #48
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30823994
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:54 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik eet waarschijnlijk vrij weinig vergeleken met de meeste mannen, ben nogal klein enzo (1.78 m)

......
Wat voegt deze post toe?!
  donderdag 22 september 2005 @ 14:28:33 #49
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30824084
@ Ami80: nog nieuws?
pi_30824267
Nope, geen nieuws hier helaas. Gaat niet denderend, morgen ga ik eens kijken of ik dat ventieltje van 'r kan open krijgen: ze zit weer behoorlijk vol, behoorlijk opgekropt, en waardoor dat nu opeens weer gekomen is weet ik niet, want afgelopen zondag ging het eigenlijk allemaal wel OK! Ik hoop morgen dus meer te weten... nog tips?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')