abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30602800
Hoi,

Een klein vraagje aan de experts hier. Kan je zwemmen tijdens je menstruatie zonder tampon? Mijn vriendin zegt dat het bloeden stopt als je lichaam in het water zit. Zij gebruikt geen tampons en gaat ook zwemmen tijdens haar menstruatie, maar ik weet van haar dat ze zowiezo heel weinig bloed verliest.

Hoe zit dat eigenlijk?
pi_30602848
Ik raad je aan wél een tampon te gebruiken. Weet niet waar het 'bloeden stopt tijdens zwemmen' fabeltje vandaan komt maar tenzij je voor schut wilt, zou ik er toch maar 1 gebruiken.
Waarom zou je eigenlijk zonder gaan, welk praktisch voordeel heeft dat?
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_30602869
als je geen tampon gebruikt tijdens het zwemmen word je bloed dunner en dan ben je nog langer ongesteld hetzelfde met douchen
[ 't duurde ff maar het was het wachten dubbeldwars waard ]
!!!!!!!!!!! JHK !!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://fotoboek.fok.nl/nadiiii
pi_30602911
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:45 schreef nadiiii het volgende:
als je geen tampon gebruikt tijdens het zwemmen word je bloed dunner en dan ben je nog langer ongesteld hetzelfde met douchen
Huh?
pi_30602934
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:45 schreef nadiiii het volgende:
Dat is gelul, je blijft niet langer bloeden als je nat wordt, dat weet ik zelfs....

Maar ik dacht dat vrouwen helemaal nooit gingen zwemmen als ze ongesteld waren
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_30602945
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:48 schreef Fling het volgende:

[..]

Huh?
ja idd.. dat slaat nergens op
pi_30602968
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:49 schreef Molluck het volgende:

[..]

Dat is gelul, je blijft niet langer bloeden als je nat wordt, dat weet ik zelfs....

Want dan trek je haaien aan?
pi_30602969
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:49 schreef Molluck het volgende:

[..]

dat zet je aan het denken he...
pi_30602982
Wat is het toch heerlijk om een man te zijn... Moet er niet aan denken, dat gelazer iedere maand.
pi_30602999
Ik zou het niet aanraden zonder tampon.

maar eh... het klopt wel dat het stopt als je in het water bent. De vraag is alleen: wat gebeurt er als je uit het water komt??? Ik zou het risico iig niet nemen....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_30603016
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:51 schreef Electrified het volgende:
Wat is het toch heerlijk om een man te zijn... Moet er niet aan denken, dat gelazer iedere maand.
Als je de pil slikt kun je minstens om de maand doorslikken en dan is het minder vaak...

Maar als je nat bent dat loopt het toch sneller, het zou wel genant zijn als je opeens een rode vlek in je bikini hebt of een bloedstraal langs je been...
pi_30603019
het is echt wel zo dat je bloed dan dunner word en dat je dan langer ongesteld ben

heb ik van me mams
[ 't duurde ff maar het was het wachten dubbeldwars waard ]
!!!!!!!!!!! JHK !!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://fotoboek.fok.nl/nadiiii
pi_30603021
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:51 schreef djenneke het volgende:
Ik zou het niet aanraden zonder tampon.

maar eh... het klopt wel dat het stopt als je in het water bent. De vraag is alleen: wat gebeurt er als je uit het water komt??? Ik zou het risico iig niet nemen....
Heb je daar een bron voor? Want het klinkt mij echt als grote onzin in de oren.
pi_30603028
je zou er maar achter zwemmen
pi_30603055
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:52 schreef nadiiii het volgende:
het is echt wel zo dat je bloed dan dunner word en dat je dan langer ongesteld ben

heb ik van me mams
dan heb jij dat ms maar anderen niet
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:52 schreef Fling het volgende:

[..]

en wat djen zegt klopt wel
pi_30603058
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:52 schreef Fling het volgende:

[..]

Nou, eerlijk gezegd, kan het ook best onzin zijn.... Dan is het een broodje aap verhaal... maar ik heb het al wel heel vaak gehoord.... (oftewel, nee, betrapt.... )
pi_30603083
hoe kan je bloed in godsnaam dunner worden in t water?
pi_30603106
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:52 schreef nadiiii het volgende:

heb ik van me mams
dus jij denkt serieus, dat heel je bloed spontaan veranderd? Dat je lichaam al dat water in zich opneemt ofzo? Je weegt dan zeker ook meteen heel wat meer?

vraagje he: dus jij doucht niet als je ongesteld bent?
pi_30603110
Dat is de reden waarom ik nooit zwem..
pi_30603116
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:56 schreef YottaBrain het volgende:
Dat is de reden waarom ik nooit zwem..
pi_30603151
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:55 schreef Imberr het volgende:
hoe kan je bloed in godsnaam dunner worden in t water?
Dat is dan weer wel waar, als je een snee in je vinger hebt moet je het zo snel mogelijk drogen, als je er aan blijft zuigen dan blijft het bloed maar stromen, door water (speeksel dus) wordt het dunner, dat heb je zelf vast ook wel eens gemerkt...

En als je bloed in je baarmoeder hebt dan zal het er in het water ook sneller uitlopen, maar dat je langer ongesteld blijft is dikke onzin
pi_30603185
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:57 schreef Molluck het volgende:

[..]

Dat is dan weer wel waar, als je een snee in je vinger hebt moet je het zo snel mogelijk drogen, als je er aan blijft zuigen dan blijft het bloed maar stromen, door water (speeksel dus) wordt het dunner, dat heb je zelf vast ook wel eens gemerkt...

En als je bloed in je baarmoeder hebt dan zal het er in het water ook sneller uitlopen, maar dat je langer ongesteld blijft is dikke onzin
ahzo..
maar van dat water komt niet veel in je lichaam, tenzij je t doorslikt ofzo maar ja, dan komt t nog niet in je baarmoeder
pi_30603189
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:57 schreef Molluck het volgende:

[..]

Je hebt het dan over bloed dat al aan de buitenkant zit... je denkt toch niet serieus dat je vagina water opzuigt he?

edit: * djenneke zich spontaan nooit meer weegt na het douchen
pi_30603211
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:59 schreef djenneke het volgende:

[..]

Je hebt het dan over bloed dat al aan de buitenkant zit... je denkt toch niet serieus dat je vagina water opzuigt he?
ghehe
pi_30603250
Even online zoeken dan maar.
quote:
Van www.menstruatie.net:
Klopt het dat je tijdens het zwemmen niet menstrueert?
Zwemmen tijdens de maandstonden, menig scholier heeft het als (welgemeend) excuus gebruikt om de sportlessen over te slaan. Nochtans is gebleken dat de menstruatie van in het zwembad vanzelf lijkt te stoppen.
Waarschijnlijk voorkomt de koudeprikkel van het zwemwater het bloedverlies. De schede zou daardoor gesloten worden gehouden, zodat er geen menstruatievocht naar buiten kan komen.
Als je weer uit het water komt, begint de bloeding opnieuw. Daarom enkele tips:
** Let goed op vóór en na het zwemmen: er kan dan wel wat bloedverlies optreden. Een tweede badpak of een reserve maandverband is in dat geval geen overbodige luxe.
** Als je tampons gebruikt, vervang deze dan altijd meteen na het zwemmen om eventuele infecties te voorkomen.
Goh. Nooit geweten. Maar ik denk toch dat ik het risico liever niet nam. Want zoals Djenneke al zei, hoe snel komt het op gang nadat je uit het water komt??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')