Huh?quote:Op donderdag 15 september 2005 14:45 schreef nadiiii het volgende:
als je geen tampon gebruikt tijdens het zwemmen word je bloed dunner en dan ben je nog langer ongesteldhetzelfde met douchen
Dat is gelul, je blijft niet langer bloeden als je nat wordt, dat weet ik zelfs....quote:Op donderdag 15 september 2005 14:45 schreef nadiiii het volgende:
als je geen tampon gebruikt tijdens het zwemmen word je bloed dunner en dan ben je nog langer ongesteldhetzelfde met douchen
Want dan trek je haaien aan?quote:Op donderdag 15 september 2005 14:49 schreef Molluck het volgende:
[..]
Dat is gelul, je blijft niet langer bloeden als je nat wordt, dat weet ik zelfs....
Maar ik dacht dat vrouwen helemaal nooit gingen zwemmen als ze ongesteld waren![]()
dat zet je aan het denken he...quote:Op donderdag 15 september 2005 14:49 schreef Molluck het volgende:
[..]
Maar ik dacht dat vrouwen helemaal nooit gingen zwemmen als ze ongesteld waren![]()
Als je de pil slikt kun je minstens om de maand doorslikken en dan is het minder vaak...quote:Op donderdag 15 september 2005 14:51 schreef Electrified het volgende:
Wat is het toch heerlijk om een man te zijn... Moet er niet aan denken, dat gelazer iedere maand.
Heb je daar een bron voor? Want het klinkt mij echt als grote onzin in de oren.quote:Op donderdag 15 september 2005 14:51 schreef djenneke het volgende:
Ik zou het niet aanraden zonder tampon.
maar eh... het klopt wel dat het stopt als je in het water bent. De vraag is alleen: wat gebeurt er als je uit het water komt??? Ik zou het risico iig niet nemen....
dan heb jij dat ms maar anderen nietquote:Op donderdag 15 september 2005 14:52 schreef nadiiii het volgende:
het is echt wel zo dat je bloed dan dunner word en dat je dan langer ongesteld ben
heb ik van me mams
en wat djen zegt klopt welquote:Op donderdag 15 september 2005 14:52 schreef Fling het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Want het klinkt mij echt als grote onzin in de oren.
Nou, eerlijk gezegd, kan het ook best onzin zijn....quote:Op donderdag 15 september 2005 14:52 schreef Fling het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Want het klinkt mij echt als grote onzin in de oren.
dus jij denkt serieus, dat heel je bloed spontaan veranderd? Dat je lichaam al dat water in zich opneemt ofzo? Je weegt dan zeker ook meteen heel wat meer?quote:Op donderdag 15 september 2005 14:52 schreef nadiiii het volgende:
het is echt wel zo dat je bloed dan dunner word en dat je dan langer ongesteld ben
heb ik van me mams
quote:Op donderdag 15 september 2005 14:56 schreef YottaBrain het volgende:
Dat is de reden waarom ik nooit zwem..
Dat is dan weer wel waar, als je een snee in je vinger hebt moet je het zo snel mogelijk drogen, als je er aan blijft zuigen dan blijft het bloed maar stromen, door water (speeksel dus) wordt het dunner, dat heb je zelf vast ook wel eens gemerkt...quote:Op donderdag 15 september 2005 14:55 schreef Imberr het volgende:
hoe kan je bloed in godsnaam dunner worden in t water?
ahzo..quote:Op donderdag 15 september 2005 14:57 schreef Molluck het volgende:
[..]
Dat is dan weer wel waar, als je een snee in je vinger hebt moet je het zo snel mogelijk drogen, als je er aan blijft zuigen dan blijft het bloed maar stromen, door water (speeksel dus) wordt het dunner, dat heb je zelf vast ook wel eens gemerkt...
En als je bloed in je baarmoeder hebt dan zal het er in het water ook sneller uitlopen, maar dat je langer ongesteld blijft is dikke onzin
Je hebt het dan over bloed dat al aan de buitenkant zit... je denkt toch niet serieus dat je vagina water opzuigt he?quote:Op donderdag 15 september 2005 14:57 schreef Molluck het volgende:
[..]
Dat is dan weer wel waar, als je een snee in je vinger hebt moet je het zo snel mogelijk drogen, als je er aan blijft zuigen dan blijft het bloed maar stromen, door water (speeksel dus) wordt het dunner, dat heb je zelf vast ook wel eens gemerkt...
En als je bloed in je baarmoeder hebt dan zal het er in het water ook sneller uitlopen, maar dat je langer ongesteld blijft is dikke onzin
ghehequote:Op donderdag 15 september 2005 14:59 schreef djenneke het volgende:
[..]
Je hebt het dan over bloed dat al aan de buitenkant zit... je denkt toch niet serieus dat je vagina water opzuigt he?
Goh. Nooit geweten. Maar ik denk toch dat ik het risico liever niet nam. Want zoals Djenneke al zei, hoe snel komt het op gang nadat je uit het water komt??quote:Van www.menstruatie.net:
Klopt het dat je tijdens het zwemmen niet menstrueert?
Zwemmen tijdens de maandstonden, menig scholier heeft het als (welgemeend) excuus gebruikt om de sportlessen over te slaan. Nochtans is gebleken dat de menstruatie van in het zwembad vanzelf lijkt te stoppen.
Waarschijnlijk voorkomt de koudeprikkel van het zwemwater het bloedverlies. De schede zou daardoor gesloten worden gehouden, zodat er geen menstruatievocht naar buiten kan komen.
Als je weer uit het water komt, begint de bloeding opnieuw. Daarom enkele tips:
** Let goed op vóór en na het zwemmen: er kan dan wel wat bloedverlies optreden. Een tweede badpak of een reserve maandverband is in dat geval geen overbodige luxe.
** Als je tampons gebruikt, vervang deze dan altijd meteen na het zwemmen om eventuele infecties te voorkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |