is dat echt gelukkiger zijn of is het eerder berusten in?quote:op donderdag 15 september 2005 10:27 schreef plato1980 het volgende:
nee, helemaal niets ondernemen brengt me ook niet verder, maar ik ben er in ieder geval minder mee bezig en dus per saldo gelukkiger.
maar waarom dan niet eens de kern van het probleem aanpakken? voor mijn part door psychotherapie om je zelfvertrouwen op te krikken. klinkt misschien zwaar in dit verband, maar persoonlijk moet ik er niet aan denken mijn leven liefde- en passieloos door te brengen. dan toch liever alle zeilen bijzetten.quote:waarom ik niets onderneem om verder te komen is juist de kern van het probleem. op de één of andere manier kan ik dat niet en ik denk ook niet dat ik het ooit zou kunnen, al zou ik er een vierjarige opleiding aan harvard voor volgen. laten we immers wel weze, ik post niet voor niets al tijden in dit soort topics.
ik ben het eens met mijn vriendje micky.quote:op donderdag 15 september 2005 10:31 schreef weirdmicky het volgende:
[..]
leren is een leuk woord voor iets wat je opdoet door ervaring. tuurlijk zijn bepaalde mensen meer aangelegd tot het overgaan van sociale conversaties, maar dat kan jij ook. alleen om het te beheersen moet je het wel proberen.
de dingen die ik 'fout' deed kan ik nu nog steeds wel ophalen en om schamen, maar uiteindelijk hoort afgaan erbij.![]()
stop: er bestaat een levensgroot verschil tussen het voeren van sociale conversaties en het hele "versiergebeuren". ik geloof dat ik sociaal gezien goed functioneer en ben bepaald geen autist, maar dat staat hier min of meer los van.quote:op donderdag 15 september 2005 10:31 schreef weirdmicky het volgende:
[..]
leren is een leuk woord voor iets wat je opdoet door ervaring. tuurlijk zijn bepaalde mensen meer aangelegd tot het overgaan van sociale conversaties,
ik heb wel een idee waar t vandaan komtquote:op donderdag 15 september 2005 10:32 schreef plato1980 het volgende:
[..]
het zou best kunnen dat ik er spijt van ga krijgen, maar dat zal wel voor meer dingen gelden die ik nu doe of niet doe.
maar dit is misschien wel essentiëlerquote:op donderdag 15 september 2005 10:32 schreef plato1980 het volgende:
het zou best kunnen dat ik er spijt van ga krijgen, maar dat zal wel voor meer dingen gelden die ik nu doe of niet doe.
wat een enorme bullshitquote:op donderdag 15 september 2005 10:33 schreef petitlapin het volgende:
[..]
maar dit is misschien wel essentiëler. op je dertigste zal het nog moeilijker zijn om een geschikte kandidaat te vinden, waarom nu dan niet rondkijken
![]()
tuurlijk kan je nog een partner vinden, op elke leeftijd, maar het wordt er niet eenvoudiger op. en hoe meer hij in deze spiraal van onzekerheid belandt, hoe minder ik het mogelijk acht dat hij op zijn 35ste dan maar vrolijk op een dame zal toestappen. hij schaamt er zich nu al over ( zou niet moeten, maar ja ...) , dat gaat waarschijnlijk niet verbeteren.quote:op donderdag 15 september 2005 10:36 schreef ynske het volgende:
wat een enorme bullshit
ik ken een oma die nu een nieuwe vriend gevonden heeft
collega's die pas op hun 35e een partner gevonden hebben
jij denkt dus blijkbaar dat de 'probleemfiguren' in dit topic niet 'gewoon' kunnen ouwehoeren met een vrouw. dan heb ik nieuws voor je: dat kunnen ze wel.quote:op donderdag 15 september 2005 10:25 schreef dawg het volgende:
[..]
pfffffff. jij ouwehoert dus met een vrouw met de bedoeling te scoren?
en gewoon doen helpt dus wel. hoe heb jij anders leren fietsen, of lopen?
het ligt toch echt aan je instelling. als je nooit iets onderneemt, nooit eens "gewoon" met een dame ouwehoert zonder bijbedoelingen of dat uberhaupt probeert, dan kom je nooit van je zelfvertrouwen af. het daarop afschuiven is lekker makkelijk.
nee dat is echt niet waar plato. je doet net alsof versieren een kunst an sich is en geloof me...dat is het niet. de wereld zit niet zo simpel in elkaar, elke man/vrouw is weer anders en elke situatie is weer anders. je moet gewoon jezelf zijn, maar ook niet een houding hebben van: ik doe niks en ik durf niks, want ik kán het niet. want zeg nou zelf, dat is nou ook niet het toppunt van aantrekkelijkheid.quote:op donderdag 15 september 2005 10:33 schreef plato1980 het volgende:
[..]
stop: er bestaat een levensgroot verschil tussen het voeren van sociale conversaties en het hele "versiergebeuren". ik geloof dat ik sociaal gezien goed functioneer en ben bepaald geen autist, maar dat staat hier min of meer los van.
het is absoluut berusten, maar daardoor ben ik er wel minder mee bezig en dus door de bank genomen gelukkiger.quote:op donderdag 15 september 2005 10:32 schreef copycat het volgende:
[..]
is dat echt gelukkiger zijn of is het eerder berusten in?
ik moet daar ook niet aan denken, maar zal er toch serieus rekening mee moeten houden. psychotherapie klinkt inderdaad zwaar, maar ik ben wel eens bij een universiteitspsycholoog geweest, maar volgens die man is er niets aan de hand.quote:op donderdag 15 september 2005 10:32 schreef copycat het volgende:
maar waarom dan niet eens de kern van het probleem aanpakken? voor mijn part door psychotherapie om je zelfvertrouwen op te krikken. klinkt misschien zwaar in dit verband, maar persoonlijk moet ik er niet aan denken mijn leven liefde- en passieloos door te brengen. dan toch liever alle zeilen bijzetten.
daar heb ik me inderdaad min of meer bij neergelegd, maar zoals ik al zei is dat mijns inziens een gevolg en geen oorzaak.quote:op donderdag 15 september 2005 10:32 schreef copycat het volgende:
het lijkt alsof je je er volledig bij hebt neergelegd dat liefde en passie niet voor je zijn weggelegd en dat vind ik serieus heel jammer voor je!
ik denk inderdaad dat het er niet eenvoudiger op zal worden, maar afgezien daarvan denk ik niet dat het nog hoeft als het er voor mijn 30e niet van gekomen is.quote:op donderdag 15 september 2005 10:36 schreef ynske het volgende:
[..]
wat een enorme bullshit
word up dawgquote:op donderdag 15 september 2005 10:33 schreef dawg het volgende:
[..]
ik ben het eens met mijn vriendje micky.
ik denk dat het trouwens sowieso niet goed is om heel erg gefocust te zijn op leeftijd in je leven. "ow nee!!!11 ik ben 21!!!11 dan moet ik al dit en dit en dat en dat gedaan hebben!!!!1111"quote:op donderdag 15 september 2005 10:36 schreef ynske het volgende:
[..]
wat een enorme bullshit
erg goed gezegd, ik vind dat ook jammer als mensen de hoop opgeven en plato...het is wél zo dat dat doorwerkt in je uitstraling en houding en uiteindelijk je 'kans van slagen'. het is dus zowel een oorzaak als gevolg. negativiteit trekt ook het negatieve aan.quote:op donderdag 15 september 2005 10:32 schreef copycat het volgende:
het lijkt alsof je je er volledig bij hebt neergelegd dat liefde en passie niet voor je zijn weggelegd en dat vind ik serieus heel jammer voor je!
dat is leuk om te horen!quote:op donderdag 15 september 2005 10:38 schreef petitlapin het volgende:
[..]
hij schaamt er zich nu al over ( zou niet moeten, maar ja ...) , dat gaat waarschijnlijk niet verbeteren.
die houding, lang niet iedereen heeft die hoor....quote:op donderdag 15 september 2005 10:40 schreef weirdmicky het volgende:
[..]
nee dat is echt niet waar plato. je doet net alsof versieren een kunst an sich is en geloof me...dat is het niet. de wereld zit niet zo simpel in elkaar, elke man/vrouw is weer anders en elke situatie is weer anders. je moet gewoon jezelf zijn, maar ook niet een houding hebben van: ik doe niks en ik durf niks, want ik kán het niet. want zeg nou zelf, dat is nou ook niet het toppunt van aantrekkelijkheid.
dat dus. moeten scoren in een kroeg is onzin. ook daar kun je gewoon ouwehoeren zonder bijbedoelingen. zodra ze denkt dat jij andere intenties hebt terwijl dat niet zo is, rot ze maar op. ook in de kroeg kun je gewoon jezelf zijn. niemand vraagt van jou om daar een vlotte babbel te hebben, of de ultieme casanova uit te gaan hangen. moet je ook niet doen, daar prikt menigeen zo doorheen.quote:op donderdag 15 september 2005 10:39 schreef soul79 het volgende:
[..]
jij denkt dus blijkbaar dat de 'probleemfiguren' in dit topic niet 'gewoon' kunnen ouwehoeren met een vrouw. dan heb ik nieuws voor je: dat kunnen ze wel.
wat ze niet kunnen, is in een kroeg de vrolijke jongen uithangen en daar vrouwen 'scoren' (om in jouw jargon te blijven). toch wordt hen wel min of meer opgedragen om dat te gaan doen - en dat werkt dus niet.
wat voor hen wel zou werken - en misschien bedoel je dat wel, alleen breng je het dan nogal lomp - is iets gaan doen waarmee ze ongedwongen in contact komen met vrouwen - werk, sport, studievereniging, whatever. daar leer je 'gewoon' om te gaan met vrouwen, van waaruit je weer verder kunt. maar nogmaals, zoiets gaat geleidelijk en met vallen en opstaan.
voilà, ik heb ook geen nood aan zo'n vlotte boy waarvan je in zijn ogen leest dat hij me in zijn bed wil krijgen, en dat hij er nog van overtuigd is dat dat gaat lukken ook ...quote:op donderdag 15 september 2005 10:43 schreef ynske het volgende:
daarbij is onzekerheid in mijn ogen schattig, en heb ik dat liever dan iemand die langs alle k*tjes schuurt (sorry voor de bewoording)
inderdaad!quote:op donderdag 15 september 2005 10:43 schreef dawg het volgende:
dat dus. moeten scoren in een kroeg is onzin. ook daar kun je gewoon ouwehoeren zonder bijbedoelingen. .
onzekerheid is wat anders dan er niet meer in geloven. en tuurlijk, alle vrouwen zullen zeggen: "ik heb liever een onzeker persoon", maar slechts bij enkelen is dat waar...en die vrouwen zijn dan ook onzekerderquote:op donderdag 15 september 2005 10:43 schreef ynske het volgende:
[..]
die houding, lang niet iedereen heeft die hoor....
denk eens aan volwassenheid die iemand uitstraalt....
dat kan ook een belemmering zijn, maar ik ben niet met je eens dat het goed aan iemand te zien is of ie niets doet omdat ie niet durft.
daarbij is onzekerheid in mijn ogen schattig, en heb ik dat liever dan iemand die langs alle k*tjes schuurt (sorry voor de bewoording)
en ben ik onzekerquote:op donderdag 15 september 2005 10:46 schreef weirdmicky het volgende:
[..]
onzekerheid is wat anders dan er niet meer in geloven. en tuurlijk, alle vrouwen zullen zeggen: "ik heb liever een onzeker persoon", maar slechts bij enkelen is dat waar...en die vrouwen zijn dan ook onzekerder
als je er niet meer in gelooft, zal het je ook niet of minder snel overkomen. daarnaast kan ik wel zien of mensen durven of niet![]()
kun jij toevallig nog kaartje aankomen?quote:op donderdag 15 september 2005 10:45 schreef copycat het volgende:
[..]
inderdaad!
speaking of which... ga jij naar de grand opening van de effenaar, 1 oktober?
ook hier een inderdaad!quote:op donderdag 15 september 2005 10:46 schreef weirdmicky het volgende:
als je er niet meer in gelooft, zal het je ook niet of minder snel overkomen.
heb jij plato versierd?quote:
goed gezegd ...quote:op donderdag 15 september 2005 10:48 schreef copycat het volgende:
ook hier een inderdaad!
heb jij je erbij neergelegd dat het niets meer wordt op dat vlak, dan straal je dat hoe dan ook uit. en dat is geen schattige onzekerheid die je uitstraalt, maar afstotende desinteresse.
dat zal best waar zijn cc, maar zoals ik al zei is dat geen oorzaak maar een gevolg. ik heb me er immers niet al vanaf mijn 15e bij neergelegd, nee, dat is in de loop der jaren ontstaan, maar er moet meer aan de hand zijn, want anders zou het nooit zo ver gekomen zijn.quote:op donderdag 15 september 2005 10:48 schreef copycat het volgende:
[..]
ook hier een inderdaad!
heb jij je erbij neergelegd dat het niets meer wordt op dat vlak, dan straal je dat hoe dan ook uit. en dat is geen schattige onzekerheid die je uitstraalt, maar afstotende desinteresse.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |