en dan zou je dus aan dat zelfvertrouwen kunnen gaan werken wil je verbetering boeken.quote:op donderdag 15 september 2005 10:14 schreef soul79 het volgende:
al die cliches.............. 'gewoon eens relax ouwehoeren' bladiebla. alsof 'relaxed zijn' een knopje is dat je even aan en uit kunt zetten. 'gewoon' eens dit en 'gewoon' eens dat![]()
zo ligt het nu eenmaal niet. als iemand zonder zelfvertrouwen op een meisje afstapt, heeft hij gewoon niks leuks te vertellen waardoor dat meisje hem al snel afserveert.
fastdating is een kunstmatig iets lijkt me en iets heel anders dan versierpogingen in de kroeg, of waar dan ook.quote:op donderdag 15 september 2005 10:17 schreef petitlapin het volgende:
[..]
sinds wanneer is fastdating geen praktijk ?![]()
omdat er een grote portie geluk, en toeval mee gemoeid is. sommigen hebben gewoon keer op keer en veel te lang brute pech ... en ik weet waar ik over spreek. ik werd constant verliefd op de verkeerde, ik zag de anderen niet meer staan. dan zat hij nog in zijn hoofd met zijn ex, dan was ik te depressief, dan moest ik naar het buitenland, blablabla ...quote:op donderdag 15 september 2005 10:12 schreef ynske het volgende:
en toch is die kans redelijk groot
kijk mij nu
ik werk, ontmoet nieuwe mensen, en zie t zonnetje weer lachen.
ik heb er vertrouwen in dat het in de liefde ook wel weer goed komt...
waarom bij jou dan niet
oh neequote:op donderdag 15 september 2005 10:10 schreef plato1980 het volgende:
[..]
zeker, ik ben de enige die het kan veranderen en laat duidelijk zijn dat ik absoluut niet de schuld bij vrouwen neerleg. ik weet ook wel dat het niet onmogelijk is om van mijn singlestatus af te geraken, maar wel dat ik er dan veel tijd in zal moeten steken. ik ben er anderhalf jaar heel veel mee bezig geweest en dat was de ongelukkigste periode van mijn leven. sinds ik mij meer met andere dingen bezighoud gaat het veel beter met me en daarom heb ik besloten om me niet meer op het vinden van een vriendin te richten.
sowieso helpt er actief mee bezig zijn ook niet, dat heb ik in die kutperiode wel ervaren. en afgezien daarvan denk ik echt dat mijn kansen er niet beter op zullen worden. ik heb het immers voor elkaar gekregen om mijn studententijd "vrouwloos" door te komen, terwijl dat toch bij uitstek de geschiktste periode daarvoor is als ik om mij heen kijk. het lijkt me dan ook niet dat mijn kansen zullen keren als ik volgend jaar afgestudeerd ben en ga werken.
zo eenvoudig is het echt niet. overigens moet niet de indruk gewekt worden dat ik niet eens in staat ben tot het voeren van een normaal gesprek met vrouwen. dat valt allemaal wel mee, alleen onderneem ik nooit iets om een stap verder te geraken.quote:op donderdag 15 september 2005 10:18 schreef copycat het volgende:
[..]
en dan zou je dus aan dat zelfvertrouwen kunnen gaan werken wil je verbetering boeken.
niet direct van a naar z willen, maar via b, c en de hele reutemeteut. dat gaat niet in een dag, een week, een maand, maar stukje bij beetje.
natuurlijk, maar dat is een geleidelijk proces, niet zoals dawg het voorstelt.quote:op donderdag 15 september 2005 10:18 schreef copycat het volgende:
[..]
en dan zou je dus aan dat zelfvertrouwen kunnen gaan werken wil je verbetering boeken.
niet direct van a naar z willen, maar via b, c en de hele reutemeteut. dat gaat niet in een dag, een week, een maand, maar stukje bij beetje.
ik zeg toch juist ook dat het niet eenvoudig is...quote:op donderdag 15 september 2005 10:20 schreef plato1980 het volgende:
zo eenvoudig is het echt niet. overigens moet niet de indruk gewekt worden dat ik niet eens in staat ben tot het voeren van een normaal gesprek met vrouwen. dat valt allemaal wel mee, alleen onderneem ik nooit iets om een stap verder te geraken.
ik heb een beetje datzelfde probleem, ondanks dat de intentie, de uitstraling, de wil en toch ook wel een klein beetje de looks (ben echt niet lelijk al zeg ik het zelf) echt wel aanwezig zijn!quote:op donderdag 15 september 2005 10:20 schreef plato1980 het volgende:
[..]
zo eenvoudig is het echt niet. overigens moet niet de indruk gewekt worden dat ik niet eens in staat ben tot het voeren van een normaal gesprek met vrouwen. dat valt allemaal wel mee, alleen onderneem ik nooit iets om een stap verder te geraken.
ik denk inderdaad dat dit het geval is, (zonder dawg aan te willen vallenquote:op donderdag 15 september 2005 10:14 schreef soul79 het volgende:
als dit allemaal als excuses en smoesjes op je overkomt, weet je eenvoudig niet waar je het over hebt.
is dat je bedoeling dan? een vlotte babbel? durf te blozen. durf te stotteren.quote:op donderdag 15 september 2005 10:14 schreef soul79 het volgende:
[..]
lekker domme reactie zeg. de kunst om je te verplaatsen in een ander versta jij zeker niet.
al die cliches.............. 'gewoon eens relax ouwehoeren' bladiebla. alsof 'relaxed zijn' een knopje is dat je even aan en uit kunt zetten. 'gewoon' eens dit en 'gewoon' eens dat![]()
zo ligt het nu eenmaal niet. als iemand zonder zelfvertrouwen op een meisje afstapt, heeft hij gewoon niks leuks te vertellen waardoor dat meisje hem al snel afserveert. en dan kun jij daar wel als een emile ratelband een simplistische peptalk bij geven ('gewoon doen! gewoon doen!), dat helpt echt geen flikker. de jongen in kwestie krijgt er echt geen vlottere babbel door.
dat is toch even het belangrijkstequote:op donderdag 15 september 2005 10:18 schreef plato1980 het volgende:
[..]
een duidelijke reden is er inderdaad niet, maar ik geloof er niet meer in en heb daarom enige tijd terug besloten om me met andere dingen bezig te gaan houden. tot nu toe werkt dat, afgezien van een enkele kortdurende inzinking, behoorlijk goed.
en wat let je? tuurlijk is het eng, dat vindt praktisch iedereen...maar richt jezelf niet op 'het krijgen van een meid', maar geef ze eens een knuffel, hou haar hand iets te lang vast of kijk haar eens diep aan. het zijn allemaal leuke kleine signalen die je kan doen zonder af te gaan.quote:op donderdag 15 september 2005 10:20 schreef plato1980 het volgende:
[..]
pfffffff. jij ouwehoert dus met een vrouw met de bedoeling te scoren?quote:op donderdag 15 september 2005 10:14 schreef soul79 het volgende:
[..]
lekker domme reactie zeg. de kunst om je te verplaatsen in een ander versta jij zeker niet.
zo ligt het nu eenmaal niet. als iemand zonder zelfvertrouwen op een meisje afstapt, heeft hij gewoon niks leuks te vertellen waardoor dat meisje hem al snel afserveert. en dan kun jij daar wel als een emile ratelband een simplistische peptalk bij geven ('gewoon doen! gewoon doen!), dat helpt echt geen flikker. de jongen in kwestie krijgt er echt geen vlottere babbel door.
ik ben er zelf geweest en weet daardoor hoe het voelt: het schrijnende gebrek aan zelfvertrouwen waardoor je dichtklapt, het idee dat alle vrouwen je afwijzen en alle andere jongens leuker zijn dan jij - en waarvoor tastbaar bewijs is omdat zij wel een vriendin hebben en jij niet.
als dit allemaal als excuses en smoesjes op je overkomt, weet je eenvoudig niet waar je het over hebt.
zover was ik nog nietquote:op donderdag 15 september 2005 10:24 schreef weirdmicky het volgende:
[..]
en wat let je? tuurlijk is het eng, dat vindt praktisch iedereen...maar richt jezelf niet op 'het krijgen van een meid', maar geef ze eens een knuffel, hou haar hand iets te lang vast of kijk haar eens diep aan. het zijn allemaal leuke kleine signalen die je kan doen zonder af te gaan.
quote:op donderdag 15 september 2005 10:20 schreef plato1980 het volgende:
[..]
nee, helemaal niets ondernemen brengt me ook niet verder, maar ik ben er in ieder geval minder mee bezig en dus per saldo gelukkiger.quote:op donderdag 15 september 2005 10:22 schreef copycat het volgende:
[..]
ik zeg toch juist ook dat het niet eenvoudig is...
dat het een traject is waar je wellicht een hele poos over doet. maar helemaal niets ondernemen brengt je helemaal nergens...
waarom onderneem je eigenlijk nooit iets om een stap verder te geraken?
waar zeg ik dat ik zielig benquote:op donderdag 15 september 2005 10:24 schreef ynske het volgende:
dat is toch even het belangrijkste
als jij maar goed in je vel zit
in mijn ogen is actief zoeken zowieso geen optie
dat werkt alleen maar averechts.
@pl, ach hou toch op, net of jij zo zielig bent en t altijd zo moelijk hebt,
je bent echt neit de enige die dingen heeft meegemaakt in zijn of haar leven
en wat ik net wilde zeggen is dat het geen nut heeft om er actief mee bezig te zijn
het maakt niet uit of je werkt of studeert om iemand te ontmoeten.
en die portie geluk, gooi die maar over boord, want dat is dus echt zo'n cliché
dat is dus het hele eieren-eten wm, dat soort dingen beheers ik nou eenmaal niet. op de één of andere manier heb ik dat nooit geleerd.quote:op donderdag 15 september 2005 10:24 schreef weirdmicky het volgende:
[..]
en wat let je? tuurlijk is het eng, dat vindt praktisch iedereen...maar richt jezelf niet op 'het krijgen van een meid', maar geef ze eens een knuffel, hou haar hand iets te lang vast of kijk haar eens diep aan. het zijn allemaal leuke kleine signalen die je kan doen zonder af te gaan.
denk je niet dat je ooit spijt gaat krijgen dat je heel je twintigerjarigen zo passief bent gebleven ... ik zou hiermee opletten plato. de vrouw van je leven gaat niet zomaar op je deur komen kloppen hoor.quote:op donderdag 15 september 2005 10:27 schreef plato1980 het volgende:
nee, helemaal niets ondernemen brengt me ook niet verder, maar ik ben er in ieder geval minder mee bezig en dus per saldo gelukkiger.
dat het een traject is waar ik een hele poos over zou doen weet ik, maar daar heb ik dus geen zin meer in. sowieso hoeft het op een gegeven moment niet meer.
waarom ik niets onderneem om verder te komen is juist de kern van het probleem. op de één of andere manier kan ik dat niet en ik denk ook niet dat ik het ooit zou kunnen, al zou ik er een vierjarige opleiding aan harvard voor volgen. laten we immers wel weze, ik post niet voor niets al tijden in dit soort topics.
dat ben ik eigenlijk met je eens en eens worden wij tweeën het toch niet met elkaar in dit geval.quote:op donderdag 15 september 2005 10:28 schreef dawg het volgende:
wat een hopeloze discussie is dit eigenlijk.
leren is een leuk woord voor iets wat je opdoet door ervaring. tuurlijk zijn bepaalde mensen meer aangelegd tot het overgaan van sociale conversaties, maar dat kan jij ook. alleen om het te beheersen moet je het wel proberen.quote:op donderdag 15 september 2005 10:29 schreef plato1980 het volgende:
[..]
dat is dus het hele eieren-eten wm, dat soort dingen beheers ik nou eenmaal niet. op de één of andere manier heb ik dat nooit geleerd.
nooit te oud om te leren.quote:op donderdag 15 september 2005 10:29 schreef plato1980 het volgende:
[..]
dat is dus het hele eieren-eten wm, dat soort dingen beheers ik nou eenmaal niet. op de één of andere manier heb ik dat nooit geleerd.
het zou best kunnen dat ik er spijt van ga krijgen, maar dat zal wel voor meer dingen gelden die ik nu doe of niet doe.quote:op donderdag 15 september 2005 10:29 schreef petitlapin het volgende:
[..]
denk je niet dat je ooit spijt gaat krijgen dat je heel je twintigerjarigen zo passief bent gebleven ... ik zou hiermee opletten plato. de vrouw van je leven gaat niet zomaar op je deur komen kloppen hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |