heh, dit komt me allemaal bekend voor.
![]()
de moodswings, de verlegendheid, de introversie, it all fits me to a t. ik ben, naar ik meen, wat men tegenwoordig een 'nerd' noemt.
![]()
ik ben het soort persoon dat liever gibbon's "the decline and fall of the roman empire" leest, alle boeken van tolkien en vele andere fantasy auteurs op zijn boekenplank heeft staan en liever rustig thuis achter de computer zit of naar een documantaire op discovery of national geographic kijkt dan dat hij uitgaat. ik ben er al sinds de brugklas (toch al zo'n 12 jaar geleden
![]()
) achter dat ik absoluut geen uitgaansmens ben.
laten we eerlijk wezen: wanneer je uitgaat dan doe je in principe 3 dingen:
-drinken
-dansen
-praten
and tja, ik vrees dat ik in geen van deze drie echt bedreven ben.
-drinken: ik hou absoluut niet van alcohol en kan met moeite een biertje naar binnen werken. meestal probeer ik de inhoud van een tweede glas op discrete wijze ergens te dumpen.
![]()
kijkend naar mijn familie is het tevens duidelijk dat er een redelijke kans is dat ik een genetische predispositie voor alcoholisme heb, wat des te meer reden is mijn alcoholconsumptie tot een minimum te beperken. en tja, fanta drinken kan ik thuis en wel een stuk goedkoper.:p
-dansen: mijn danscapaciteiten lijken verdacht veel op die van een epileptische eekhoorn met 3 pootjes. al met al een slecht idee.
-praten: ik ben van nature al geen prater en aangezien de uitbaters van uitgaansgelegendheden blijkbaar menen dat hard=beter wat muziek betreft komt het vaak voor dat ik geen woord versta van gesprekken. ik kan me nog die keer herinneren dat een meisje een half uur met mij heeft staan praten (dat wil zeggen, zij praatte en ik knikte vriendelijk op regelmatige intervallen, mijzelf afvragend waar ze het over had, aangezien de muziek alles overstemde.
![]()
)
meestal heb ik het na dertig minuten alweer gezien en begin ik mij af te vragen op welk tijdstip mijn vertrek niet geheel antisociaal overkomt. het moge dus duidelijk zijn dat de standaard uitgaansgelegendheden weinig perspectief bieden in mijn geval. het ligt overigens voor de hand dat de meeste vrouwen die vaak uitgaansgelegendheden bezoeken niet in mij geinteresseerd zullen zijn en ik niet in hen. als zodanig is het feit dat de standaard uitgaansgelegendheden wegvallen niet echt een gemis, aangezien de kans dat ik daar iemand tegen het lijf zou lopen verwaarloosbaar klein is.
uiteraard ligt het voor de hand dat er vrouwen zijn die mijn interesses delen. het probleem is natuurlijk hoe ik die kan ontmoeten, aangezien die meisjes zeer waarschijnlijk ook thuis gibbon's " the decline and fall of the roman empire" aan het lezen zijn. het zal de oplettende lezer niet ontgaan zijn dat dit het aantal mogelijke contactmomenten niet erg bevorderd.
ach, ik hobbel gewoon door en wie weet ontmoet ik ooit een meisje met wie ik wel een goed gesprek kan voeren over de invloed van zwarte gaten op het tijd-ruimte-continuüm of over sauron's drijfveren en karakterontwikkeling in de werken van tolkien.