abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 september 2005 @ 09:36:40 #176
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30719055
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:29 schreef SocialDisorder het volgende:
ik denk dat EA de PS2 vooral koos als uitgangspunt wegens het aantal verkochte PS2s (80% van alle verkochte consoles, wereldwijd). EA kennende geven ze weinig tot iets om wie de krachtigste console heeft, maar wie de meeste verkocht heeft, want daar valt het meeste te verdienen.
Ik denk wel dat de strijd tussen MS en EA over het hele Live! gebeuren ook voor een klein part mee zal spelen in beslissingen van EA tav de Xbox360.
dat is ook zeker waar, maar aangezien de 360 eerder uitkomt zullen ze daar natuurlijk als eerste voor gaan ontwikkelen en dus ook meer ervaring in hebben wanneer de PS3 uitkomt. Ook schijnt het zo te zijn dat het voor de 360 makkelijker is om te ontwikkelen.

Maar goed als de PS3 weer zo goed zal verkopen (wat ws wel het geval is), dan is de PS3 natuurlijk ook een logische keuze... Maar ik denk dat de 360 ook een logische keuze is omdat hij gewoon eerder uitkomt
The line is a dot to you!
pi_30719258
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:36 schreef kepler het volgende:

[..]

dat is ook zeker waar, maar aangezien de 360 eerder uitkomt zullen ze daar natuurlijk als eerste voor gaan ontwikkelen en dus ook meer ervaring in hebben wanneer de PS3 uitkomt. Ook schijnt het zo te zijn dat het voor de 360 makkelijker is om te ontwikkelen.

Maar goed als de PS3 weer zo goed zal verkopen (wat ws wel het geval is), dan is de PS3 natuurlijk ook een logische keuze... Maar ik denk dat de 360 ook een logische keuze is omdat hij gewoon eerder uitkomt
Volgens Epic Games is het voor de PS3 net zo makkelijk ontwikkelen als voor de PC, dus op dat vlak zit Sony wel snor. Sony heeft geleerd van de Emotion Engine, die fantastisch was, maar een crime om te programmeren (Naughty Dog had het onder de knie, wat ook wel te zien was in Jak&Daxter). Pas de laatste generatie spellen beginnen echt gebruik te maken van de EE, bijvoorbeeld Tekken 5.
En volgens marktanalisten zal ook de Xbox360 het niet redden op de Japanse markt, omdat de titels die uit komen te veel op de westerse markt zijn gericht. Daarnaast willen Japanners altijd het nieuwste van het nieuwste, wat de keuze voor de PS3 met z'n BluRay speler ook logischer maakt.

Eigenlijk hoop ik stiekem dat Sega tijdens de komende kerst uitkomt met de DreamCast V2.0, en de concurrentie stomverbaasd staat te kijken.............maar dat gaat niet gebeuren, helaas.....
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  maandag 19 september 2005 @ 09:54:05 #178
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30719366
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:47 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Volgens Epic Games is het voor de PS3 net zo makkelijk ontwikkelen als voor de PC, dus op dat vlak zit Sony wel snor. Sony heeft geleerd van de Emotion Engine, die fantastisch was, maar een crime om te programmeren (Naughty Dog had het onder de knie, wat ook wel te zien was in Jak&Daxter). Pas de laatste generatie spellen beginnen echt gebruik te maken van de EE, bijvoorbeeld Tekken 5.
En volgens marktanalisten zal ook de Xbox360 het niet redden op de Japanse markt, omdat de titels die uit komen te veel op de westerse markt zijn gericht. Daarnaast willen Japanners altijd het nieuwste van het nieuwste, wat de keuze voor de PS3 met z'n BluRay speler ook logischer maakt.

Eigenlijk hoop ik stiekem dat Sega tijdens de komende kerst uitkomt met de DreamCast V2.0, en de concurrentie stomverbaasd staat te kijken.............maar dat gaat niet gebeuren, helaas.....
hmm ik had juist gelezen dat de PS3 weer het moeilijkste wordt om voor te ontwikkelen. Misschien dat het iets makkelijker wordt, zou wel mooi zijn. Want dan komen er dus sneller betere/mooiere game uit

en tja dat de 360 het niet goed doet in Japan is vervelend, maar geen groot probleem. Je hebt Amerika en Europa altijd nog En er komen wel een hoop Japanse games op de 360. Maar je hebt gelijk dat de PS3 marktleider zal worden in Japan, en met ruime afstand In Europa en Amerika ook wel, maar ik denk dat het gat iets kleiner zal worden.
pi_30719602
quote:
Sony's cell demos were extremely cool and inspiring but are totally achievable, and over time even surpassable, by third developers like us because, as Tim Sweeney said, the development environment is made up of parts we're already intimately familiar with: OpenGL, NVIDIA graphics, Linux, and PowerPC. Think about Epic's experience, for example. We rock on NVIDIA hardware. We have been doing OpenGL since Unreal 1. We regularly ship our games on Linux and we've won several Macintosh Game of the Year awards including a special World-Wide Design Award directly from Apple for UT2004. We're going to be able to kick serious ass on PS3, and so are a lot of our licensees and other 3rd party developers, in a way that wasn't remotely possible on past consoles.
bron: http://ps3.ign.com/articles/615/615178p1.html

misschien dat je op een Xbox-fansite had gelezen dat de PS3 verschrikkelijk zou worden om te programmeren
En dat de console in Japan minder gaat doen is denk ik wel een serieus probleem, aangezien Japan ongeveer 65% van de wereldwijde videogamemarkt inneemt, qua verkoopcijfers.
  maandag 19 september 2005 @ 10:17:54 #180
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30719820
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:06 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

bron: http://ps3.ign.com/articles/615/615178p1.html

misschien dat je op een Xbox-fansite had gelezen dat de PS3 verschrikkelijk zou worden om te programmeren
En dat de console in Japan minder gaat doen is denk ik wel een serieus probleem, aangezien Japan ongeveer 65% van de wereldwijde videogamemarkt inneemt, qua verkoopcijfers.
ik zeg ook niet dat het verschrikkelijk zal worden Alleen dat de 360 makkelijker valt te programmaren ws vanwege XNA (ofzo, een ontwikkeltool van Microsoft) en directx. Maar goed ik ben geen programmeur

Neemt Japan 65% in van de game-markt Heb je daar ook een bron van, want dat vind ik namelijk wel erg veel. Zeker als je het aantal inwoners USA/Europa vergelijkt met die van Japan
pi_30719977
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:17 schreef kepler het volgende:

[..]

ik zeg ook niet dat het verschrikkelijk zal worden Alleen dat de 360 makkelijker valt te programmaren ws vanwege XNA (ofzo, een ontwikkeltool van Microsoft) en directx. Maar goed ik ben geen programmeur

Neemt Japan 65% in van de game-markt Heb je daar ook een bron van, want dat vind ik namelijk wel erg veel. Zeker als je het aantal inwoners USA/Europa vergelijkt met die van Japan
Ik heb er wel ergens een bron van, maar niet zo bij de hand. Ergens ook niet zo gek, in Japan speelt bijna IEDEREEN videogames, van kids tot oma's, van scholieren tot zakenlui. En bijna alles wat uitkomt, kopen ze. In de VS en EU zijn we toch iets selectiefer. Ga tijdens spis-uur in de metro van Tokyo staan, je zal in de minderheid zijn als je niet op een handheld zit te rammen.
  maandag 19 september 2005 @ 10:37:01 #182
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30720226
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:25 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Ik heb er wel ergens een bron van, maar niet zo bij de hand. Ergens ook niet zo gek, in Japan speelt bijna IEDEREEN videogames, van kids tot oma's, van scholieren tot zakenlui. En bijna alles wat uitkomt, kopen ze. In de VS en EU zijn we toch iets selectiefer. Ga tijdens spis-uur in de metro van Tokyo staan, je zal in de minderheid zijn als je niet op een handheld zit te rammen.
nou als ik zo de verkoopcijfers vergelijk:

Wekelijks Japan
Maandelijks USA

er worden dus 2 keer zoveel PS2 consoles verkocht alleen al in de USA. Ze kunnen qua inwonersaantal misschien veel games/consoles kopen, maar absoluut is het dus niet 65% van de gamesmarkt.
pi_30720469
dit zijn hardwarecijfers, dus niet echt representatief voor games-verkoop...en daarbij komt ook nog dat momenteel gemiddeld 1,8 PS2 units in een Japans huishouden staat, dus de hardwaremarkt is wel redelijk verzadigd.
  maandag 19 september 2005 @ 11:04:26 #184
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30720867
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:48 schreef SocialDisorder het volgende:
dit zijn hardwarecijfers, dus niet echt representatief voor games-verkoop...en daarbij komt ook nog dat momenteel gemiddeld 1,8 PS2 units in een Japans huishouden staat, dus de hardwaremarkt is wel redelijk verzadigd.
maar dan nog, ik kan me echt niet voorstellen dat Japan 65% van de gamesmarkt in handen hebben. Tuurlijk verkopen Japanse meer games in Japan, dat is logisch. Maar MMORPG, FPS en bijvoorbeeld racegames verkopen veel beter buiten Japan.
quote:
in Europa kochten mensen 39,61 miljoen PSOne's, in Amerika 39,67 miljoen en in Japan 20.72 miljoen.
bron: http://www.gamer.nl/nieuws/22118

dus die 65% klopt niet. Het is eerder 20 procent (nog steeds veel als je kijkt naar inwonersaantal)
pi_30721263
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:04 schreef kepler het volgende:

[..]

maar dan nog, ik kan me echt niet voorstellen dat Japan 65% van de gamesmarkt in handen hebben. Tuurlijk verkopen Japanse meer games in Japan, dat is logisch. Maar MMORPG, FPS en bijvoorbeeld racegames verkopen veel beter buiten Japan.
MMORPGs lopen nu ook steeds beter in Azië, Final Fantasy XI en World of Warcraft hebben daar een goed aandeel in gehad. En bij wat eigen gespeur naar cijfers, kwam ik tegen dat 70% van de games die in Japan ontwikkeld en geëxporteerd worden, geëxporteerd naar de VS worden.
quote:
[..]

bron: http://www.gamer.nl/nieuws/22118

dus die 65% klopt niet. Het is eerder 20 procent (nog steeds veel als je kijkt naar inwonersaantal)
nogmaals, ik ben tussen het werken door nog op zoek naar het artikel waar wereldwijde verkoopcijfers in staan, maar ik zou er geen grote hoop op hebben, tis nogal druk hier
  maandag 19 september 2005 @ 11:34:42 #186
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_30721548
Japan is iig niet 65% van de gamesmarkt, no fokking way
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 19 september 2005 @ 11:44:28 #187
8369 speknek
Another day another slay
pi_30721826
Nee, dat geloof ik ook niet, dan hadden EA en de xbox nooit zo groot kunnen worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 19 september 2005 @ 11:45:51 #188
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30721866
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:22 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

MMORPGs lopen nu ook steeds beter in Azië, Final Fantasy XI en World of Warcraft hebben daar een goed aandeel in gehad. En bij wat eigen gespeur naar cijfers, kwam ik tegen dat 70% van de games die in Japan ontwikkeld en geëxporteerd worden, geëxporteerd naar de VS worden.
ik ga ff zoeken naar cijfers

edit: gevonden http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=14452

PlayStation 2 Hardware
Japan - 19,470,000
America - 32,860,000
Europe - 29,060,000
Total - 81,390,000

PlayStation 2 Software
Japan - 157,000,000
America - 362,000,000
Europe - 256,000,000
Total - 775,000,000

PlayStation 2 Software-to-Hardware Ratio
Japan - 8.064
America - 11.016
Europe - 8.809
Total - 9.522

PlayStation Hardware
Japan - 21,130,000
America - 40,780,000
Europe - 39,820,000
Total - 101,730,000

PlayStation Software
Japan - 285,000,000
America - 371,000,000
Europe - 302,000,000
Total - 958,000,000

PlayStation Software-to-Hardware Ratio
Japan - 13.488
America - 9.098
Europe - 7.584
Total - 9.417

dus het zit ergens in de buurt van 20-30%. Nogmaals het is erg veel voor een land met 130 miljoen inwoners.. Maar het is dus geen 65%

[ Bericht 50% gewijzigd door kepler op 19-09-2005 11:52:44 ]
pi_30722236
okay, ik geloof je wel wat betreft die cijfers, en toch ben ik ervan overtuigd dat japan érgens 65% van de markt in handen had. Alleen is de vraag dan.....WAT!??

back ontopic;
ben ik de enige die vind dat Dante er een beetje verneukt uit ziet in het nieuwste DMC4 filmpje?
  maandag 19 september 2005 @ 12:01:33 #190
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_30722289
GSM gaming misschien?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 19 september 2005 @ 12:03:35 #191
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30722334
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:59 schreef SocialDisorder het volgende:
okay, ik geloof je wel wat betreft die cijfers, en toch ben ik ervan overtuigd dat japan érgens 65% van de markt in handen had. Alleen is de vraag dan.....WAT!??

back ontopic;
ben ik de enige die vind dat Dante er een beetje verneukt uit ziet in het nieuwste DMC4 filmpje?
opblaaspoppen ofzo
pi_30722357
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
GSM gaming misschien?
Ja, mobile gamaing is huge daar. .
Maar het marktaandeel van de jappen valt me eigenlijk zwaar tegen..
Begrijp dat het een strategisch belangrijk land is, maar de meeste afnemers zitten dus echt in het westen .
-
pi_30724559
quote:
Op maandag 19 september 2005 08:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ps3 shots van de launch titel Fatal Inertia..
Alles behalve indrukwekkend...
Totaal niet indrukwekkend, nee...

Samen met Fifth Phantom Saga de minst indrukwekende PS3 games.
...and you shall see.
pi_30724710
Grafisch misschien niet, maar op gamelay gebeid misschien juist wel een topertje. Ik denk terug aan een Parappa the Rappa, waarvan iedereen in een deuk lag wegens de graphics die nergens naar leken tussen het geweld van Tony Hawk en Crash Bandicoot. Maar op het gebied van gameplay zijn er maar weinig games die daar aan kunnen tippen.

We zullen wel zien hoe het uitpakt. Voorlopig lijken MotorStorm, Devil May Cry 4, Tekken PS3, Killzone PS3, en Resident Evil 5 mij zeker de moeite van een PS3 kopen waard.
pi_30726624
hey maar mensen, zou de PS3 ook nog wat leuks achter de hand hebben qua controller? Want die revo heeft nu wel een grote kans van slagen.
  maandag 19 september 2005 @ 14:53:37 #196
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_30726648
Het gaat om de games niet om de controller.
pi_30726692
Games speel je over het algemeen met de controller. Xbox de deur uit gedaan vanwege de controller.

En ja, Sony heeft een meer ergonomische controller ontworpen.
  maandag 19 september 2005 @ 14:57:00 #198
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_30726748
Het gaat erom dat er wordt beweerd dat de Revo meer kans van slagen heeft vanwege de controller... nou het gaat meer om de games dat bedoelde ik.
  maandag 19 september 2005 @ 14:58:00 #199
8369 speknek
Another day another slay
pi_30726776
Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe controller. Toch blijft het kut dat de analoge sticks zover naar binnen zitten. Dat heeft me ook altijd van de Playstations afgehouden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_30726790
toch kan ik me best indenken dat er cross-platform games komen die met de Revo-controller net wat lekkerder spelen (bijv. Golf-games).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')