dat is ook zeker waar, maar aangezien de 360 eerder uitkomt zullen ze daar natuurlijk als eerste voor gaan ontwikkelen en dus ook meer ervaring in hebben wanneer de PS3 uitkomt. Ook schijnt het zo te zijn dat het voor de 360 makkelijker is om te ontwikkelen.quote:Op maandag 19 september 2005 09:29 schreef SocialDisorder het volgende:
ik denk dat EA de PS2 vooral koos als uitgangspunt wegens het aantal verkochte PS2s (80% van alle verkochte consoles, wereldwijd). EA kennende geven ze weinig tot iets om wie de krachtigste console heeft, maar wie de meeste verkocht heeft, want daar valt het meeste te verdienen.
Ik denk wel dat de strijd tussen MS en EA over het hele Live! gebeuren ook voor een klein part mee zal spelen in beslissingen van EA tav de Xbox360.
Volgens Epic Games is het voor de PS3 net zo makkelijk ontwikkelen als voor de PC, dus op dat vlak zit Sony wel snor. Sony heeft geleerd van de Emotion Engine, die fantastisch was, maar een crime om te programmeren (Naughty Dog had het onder de knie, wat ook wel te zien was in Jak&Daxter). Pas de laatste generatie spellen beginnen echt gebruik te maken van de EE, bijvoorbeeld Tekken 5.quote:Op maandag 19 september 2005 09:36 schreef kepler het volgende:
[..]
dat is ook zeker waar, maar aangezien de 360 eerder uitkomt zullen ze daar natuurlijk als eerste voor gaan ontwikkelen en dus ook meer ervaring in hebben wanneer de PS3 uitkomt. Ook schijnt het zo te zijn dat het voor de 360 makkelijker is om te ontwikkelen.
Maar goed als de PS3 weer zo goed zal verkopen (wat ws wel het geval is), dan is de PS3 natuurlijk ook een logische keuze... Maar ik denk dat de 360 ook een logische keuze is omdat hij gewoon eerder uitkomt
hmm ik had juist gelezen dat de PS3 weer het moeilijkste wordt om voor te ontwikkelen. Misschien dat het iets makkelijker wordt, zou wel mooi zijn. Want dan komen er dus sneller betere/mooiere game uitquote:Op maandag 19 september 2005 09:47 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Volgens Epic Games is het voor de PS3 net zo makkelijk ontwikkelen als voor de PC, dus op dat vlak zit Sony wel snor. Sony heeft geleerd van de Emotion Engine, die fantastisch was, maar een crime om te programmeren (Naughty Dog had het onder de knie, wat ook wel te zien was in Jak&Daxter). Pas de laatste generatie spellen beginnen echt gebruik te maken van de EE, bijvoorbeeld Tekken 5.
En volgens marktanalisten zal ook de Xbox360 het niet redden op de Japanse markt, omdat de titels die uit komen te veel op de westerse markt zijn gericht. Daarnaast willen Japanners altijd het nieuwste van het nieuwste, wat de keuze voor de PS3 met z'n BluRay speler ook logischer maakt.
Eigenlijk hoop ik stiekem dat Sega tijdens de komende kerst uitkomt met de DreamCast V2.0, en de concurrentie stomverbaasd staat te kijken.............maar dat gaat niet gebeuren, helaas.....
bron: http://ps3.ign.com/articles/615/615178p1.htmlquote:Sony's cell demos were extremely cool and inspiring but are totally achievable, and over time even surpassable, by third developers like us because, as Tim Sweeney said, the development environment is made up of parts we're already intimately familiar with: OpenGL, NVIDIA graphics, Linux, and PowerPC. Think about Epic's experience, for example. We rock on NVIDIA hardware. We have been doing OpenGL since Unreal 1. We regularly ship our games on Linux and we've won several Macintosh Game of the Year awards including a special World-Wide Design Award directly from Apple for UT2004. We're going to be able to kick serious ass on PS3, and so are a lot of our licensees and other 3rd party developers, in a way that wasn't remotely possible on past consoles.
ik zeg ook niet dat het verschrikkelijk zal wordenquote:Op maandag 19 september 2005 10:06 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
bron: http://ps3.ign.com/articles/615/615178p1.html
misschien dat je op een Xbox-fansite had gelezen dat de PS3 verschrikkelijk zou worden om te programmeren
En dat de console in Japan minder gaat doen is denk ik wel een serieus probleem, aangezien Japan ongeveer 65% van de wereldwijde videogamemarkt inneemt, qua verkoopcijfers.
Ik heb er wel ergens een bron van, maar niet zo bij de hand. Ergens ook niet zo gek, in Japan speelt bijna IEDEREEN videogames, van kids tot oma's, van scholieren tot zakenlui. En bijna alles wat uitkomt, kopen ze. In de VS en EU zijn we toch iets selectiefer. Ga tijdens spis-uur in de metro van Tokyo staan, je zal in de minderheid zijn als je niet op een handheld zit te rammen.quote:Op maandag 19 september 2005 10:17 schreef kepler het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat het verschrikkelijk zal wordenAlleen dat de 360 makkelijker valt te programmaren ws vanwege XNA (ofzo, een ontwikkeltool van Microsoft) en directx. Maar goed ik ben geen programmeur
Neemt Japan 65% in van de game-marktHeb je daar ook een bron van, want dat vind ik namelijk wel erg veel. Zeker als je het aantal inwoners USA/Europa vergelijkt met die van Japan
nou als ik zo de verkoopcijfers vergelijk:quote:Op maandag 19 september 2005 10:25 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik heb er wel ergens een bron van, maar niet zo bij de hand. Ergens ook niet zo gek, in Japan speelt bijna IEDEREEN videogames, van kids tot oma's, van scholieren tot zakenlui. En bijna alles wat uitkomt, kopen ze. In de VS en EU zijn we toch iets selectiefer. Ga tijdens spis-uur in de metro van Tokyo staan, je zal in de minderheid zijn als je niet op een handheld zit te rammen.
maar dan nog, ik kan me echt niet voorstellen dat Japan 65% van de gamesmarkt in handen hebben. Tuurlijk verkopen Japanse meer games in Japan, dat is logisch. Maar MMORPG, FPS en bijvoorbeeld racegames verkopen veel beter buiten Japan.quote:Op maandag 19 september 2005 10:48 schreef SocialDisorder het volgende:
dit zijn hardwarecijfers, dus niet echt representatief voor games-verkoop...en daarbij komt ook nog dat momenteel gemiddeld 1,8 PS2 units in een Japans huishouden staat, dus de hardwaremarkt is wel redelijk verzadigd.
bron: http://www.gamer.nl/nieuws/22118quote:in Europa kochten mensen 39,61 miljoen PSOne's, in Amerika 39,67 miljoen en in Japan 20.72 miljoen.
MMORPGs lopen nu ook steeds beter in Azië, Final Fantasy XI en World of Warcraft hebben daar een goed aandeel in gehad. En bij wat eigen gespeur naar cijfers, kwam ik tegen dat 70% van de games die in Japan ontwikkeld en geëxporteerd worden, geëxporteerd naar de VS worden.quote:Op maandag 19 september 2005 11:04 schreef kepler het volgende:
[..]
maar dan nog, ik kan me echt niet voorstellen dat Japan 65% van de gamesmarkt in handen hebben. Tuurlijk verkopen Japanse meer games in Japan, dat is logisch. Maar MMORPG, FPS en bijvoorbeeld racegames verkopen veel beter buiten Japan.
nogmaals, ik ben tussen het werken door nog op zoek naar het artikel waar wereldwijde verkoopcijfers in staan, maar ik zou er geen grote hoop op hebben, tis nogal druk hierquote:[..]
bron: http://www.gamer.nl/nieuws/22118
dus die 65% klopt niet. Het is eerder 20 procent (nog steeds veel als je kijkt naar inwonersaantal)
ik ga ff zoeken naar cijfersquote:Op maandag 19 september 2005 11:22 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
MMORPGs lopen nu ook steeds beter in Azië, Final Fantasy XI en World of Warcraft hebben daar een goed aandeel in gehad. En bij wat eigen gespeur naar cijfers, kwam ik tegen dat 70% van de games die in Japan ontwikkeld en geëxporteerd worden, geëxporteerd naar de VS worden.
opblaaspoppen ofzoquote:Op maandag 19 september 2005 11:59 schreef SocialDisorder het volgende:
okay, ik geloof je wel wat betreft die cijfers, en toch ben ik ervan overtuigd dat japan érgens 65% van de markt in handen had. Alleen is de vraag dan.....WAT!??
back ontopic;
ben ik de enige die vind dat Dante er een beetje verneukt uit ziet in het nieuwste DMC4 filmpje?
Ja, mobile gamaing is huge daar.quote:Op maandag 19 september 2005 12:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
GSM gaming misschien?
Totaal niet indrukwekkend, nee...quote:Op maandag 19 september 2005 08:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ps3 shots van de launch titel Fatal Inertia..
Alles behalve indrukwekkend...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |