abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 november 2001 @ 17:44:31 #1
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_2061130
Ik heb een vreemd probleem. Een week geleden kon ik Windows XP nog gewoon uitzetten, en dan deed ie automaties PC uitschakelen. Nu doet ie dat niet meer, als ik op turn-off druk dan blijft ie gewoon doorgaan, net alsof ik nergens op druk. Als ik op Hibernate druk dan gaat ie echter wel gelijk uit...

Hoe kan dit en hoe is dit op te lossen???

Action is the enemy of thoughts
  donderdag 1 november 2001 @ 17:50:12 #2
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_2061166
ff error reportje sturen naar MS.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_2061335
quote:
Op donderdag 01 november 2001 17:50 schreef mvdlubbe het volgende:
ff error reportje sturen naar MS.
Ik wil net zeggen, dan bel je effe met MS Benelux
pi_2063338
heb je een netwerkje draaien ofzo??
Dan moet je in die bios ff kijken of daar wake up on lan enzo enabled staat zo ja ff uitzetten, dit kan het ook weleens zijn..
Bij win98 en me tenminste
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel.
----
Berry van Aerle.
  vrijdag 2 november 2001 @ 01:33:50 #5
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_2063691
quote:
Ik wil net zeggen, dan bel je effe met MS Benelux
* Ik denk niet dat ze dat zo leuk vinden bij Microsoft
quote:
Dan moet je in die bios ff kijken of daar wake up on lan enzo enabled staat zo ja ff uitzetten, dit kan het ook weleens zijn..
Euhm, hij deed het eerst wel en er is niets veranderd...
pi_2064184
Is er nog geen Service Pack voor WinXP dan?
  vrijdag 2 november 2001 @ 08:01:09 #7
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2064192
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 01:33 schreef Reintje het volgende:

Euhm, hij deed het eerst wel en er is niets veranderd...

Nou, dan moet het nog steeds goed werken, toch?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  vrijdag 2 november 2001 @ 09:02:32 #8
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_2064384
Ik heb hetzelfde probleem. XP geinstalleerd.. en als ik xp afsluit zegt ie keurig: "u kunt de computer nu uitschakelen"... maar da's dus niet de bedoeling. Dat mag XP best zelf doen op een ATX systeem..

Nog iemand suggesties?

"That's what Britney Spears said before he died.."
pi_2064419
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 09:02 schreef Antikal het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem. XP geinstalleerd.. en als ik xp afsluit zegt ie keurig: "u kunt de computer nu uitschakelen"... maar da's dus niet de bedoeling. Dat mag XP best zelf doen op een ATX systeem..

Nog iemand suggesties?

win98 draaien
  vrijdag 2 november 2001 @ 10:54:20 #10
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_2065151
Erg grappig. Voor degenen die het WEL interesseert, ik heb zojuist op dejanews de volgende mogelijke oplossing gevonden:

Control Panel - Power Options - tabblad APM.
Hier schijnt een optie te zitten waarmee je aan kunt geven dat XP het systeem volledig moet afsluiten.

Alternatief: Control Panel - System - tab hardware klik Device Manager. Dan 'view' en "show hidden devices". Daar het vinkje weghalen bij APM/NT Legacy mode.

Ik ben nu niet in de gelegenheid om dit te proberen. Dat zal in het weekend moeten gaan gebeuren.

Is er iemand die kan bevestigen of dit werkt?

vrijdag 2 november 2001 @ 11:48:10 #11
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_2065667
Ìk heb het gerpobeerd, maar via Power options lukt het niet.

Via het systeem snap ik het niet, want waar zie jij daar vinkjes staan en die APM/NT dinges, die kan ik ook na alle +jes aangeklikt te hebben niet vinden...

* Of is Reintje dan zo dom

vrijdag 2 november 2001 @ 11:59:21 #12
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_2065803
Zoals ik al zei: Ik weet niet of het werkt. Ik zit niet achter die machine nu dus ik kan het niet proberen of kijken. Maar je kunt zelf ook nog eens zoeken op www.dejanews.com

Geef als zoekwaarde iets van 'Windows XP powerdown problem' of iets in die richting op en zie wat 'ie uitkotst.

Als je iets vindt dat *werkt* dan lees ik het graag hier. Ik zal dit weekend ook nog es gaan stoeien.

vrijdag 2 november 2001 @ 12:01:55 #13
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_2065832
Zoals dit:

POWERDOWN ISSUES
Powerdown issues are quite distinctive from shutdown issues. I define a shutdown problem as one wherein Windows doesnt make it at least to the OK to shut off your computer screen. If Windows gets that far, or farther, then it has shut down correctly. However, the computer may not powerdown correctly after that. This is a different problem, and I encourage people reporting these issues to make a clear distinction in their labeling.

When Windows XP wont powerdown automatically, the APM/NT Legacy Power Node may not be enabled. To enable this, right-click on the My Computer icon, click Properties | Hardware | Device Manager | View. Check the box labeled Show Hidden Devices. If its available on your computer, there will be a red X on the APM/NT Legacy Node. Try enabling it and see if this resolves the powerdown problem. (Tip from Terri Stratton.)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')