http://www.nu.nl/news/591(...)evensgevaarlijk.htmlquote:De ANWB vindt dat een zo onveilige en vervuilende auto niet in aanmerking zou mogen komen voor een Europese typegoedkeuring. "In de Europese Unie worden veel inspanningen gepleegd om de verkeersveiligheid te verbeteren en het milieu in stand te houden. Een nieuw autotype toelaten met een technisch niveau van meer dan 30 jaar geleden doorkruist die inspanningen."
Wacht dacht je van niet en te snelquote:Wanneer moet die toelating plaatsvinden en hoe snel is 'binnenkort'?
Het lijkt me toch dat je geen auto op de markt kunt brengen die nog geen toelating heeft. Hoop ik.quote:Op woensdag 14 september 2005 10:26 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wacht dacht je van niet en te snel
En irl zien die Landwinds er nog niet eens zo slecht uitquote:Op woensdag 14 september 2005 10:28 schreef Lucille het volgende:
Eindelijk een SUV waarbij de bestuurder zich niet onverwoestbaar voelt.
Bron (pdf)quote:Bescherming in de frontale botsing
Het passagierscompartiment is zo instabiel dat de A-stijl maar liefst 30 cm naar achteren verschuift. Na de impact kan het portier nog slechts met zwaar gereedschap opengebroken worden. Om de volledig ingeklemde bestuurder te ontzetten moet het portier volledig worden uitgebouwd. Het stuurwiel en het dashboard zijn door de klap zover naar binnengekomen dat ze zich in de bestuurder geboord hebben en de onderbenen van de dummy hebben door dit krachtenspel de bevestiging van de stoel verbogen !
De langsdragers van het ladderchassis hebben maar heel weinig botsenergie afgebouwd waardoor de barriere zich in de zachte en meegevende carrosserie geboord heeft. Het deksel van de airbag opent na ca. 50 ms en schiet de bestuurder dan tweemaal zeer hard in het gezicht. Kort daarop vouwt het passagierscompartiment ineen en slaat het hoofd van de bestuurder zo heftig door de airbag heen dat een spaak van het stuurwiel afbreekt. De gordels hebben geen voorwaartse beweging van de inzittenden kunnen opvangen omdat deze door het naar binnendringende dashboard in hun stoel geperst worden met grote krachten op de borstkassen tot gevolg. In tegenstelling tot het tegenwoordig gangbare principe dat stuurkolom, stuurwiel en airbag onderdeel uitmaken van het beschermingssysteem vormen deze onderdelen bij de Landwind een groot gevaar. De stuurkolom boort zich tijdens de crash bijna een halve meter naar achteren en staat na de botsing ter hoogte van het hoofd van de bestuurder. Er bestaat een substantiële kans op dodelijk hoofdletsel. Voor benen en voeten biedt de auto geen enkele bescherming.
In de knieruimte van de bestuurder bevinden zich messcherpe delen en de voetenruimte wordt totaal
vernield waarbij de pedalen geblokkeerd en al, tot nagenoeg de bestuurderstoel naar binnen komen.
Hierdoor zijn de onderbenen weggedrukt en hebben het stoelframe verbogen.
Mag dat dan zomaar, want uit het artikel bleek dat de toelating nog niet verleend is. Ik weet nog dat Spyker indertijd half in de problemen kwam omdat ze één van hun peperdure auto's tegen een muur moesten gooien omdat ze anders geen toelating konden krijgen...quote:Op woensdag 14 september 2005 10:35 schreef Klonk het volgende:
hij word hier gewoon verkocht, word geimporteerd door een rallycoureur wiens naam ik even kwijt ben
Iets mis mee?quote:een technisch niveau van meer dan 30 jaar geleden
er komt genoeg onveilige troep uit andere werelddelenquote:Op woensdag 14 september 2005 11:00 schreef M5 het volgende:
die chinese zooi mogen ze van mij in china houden. onveilige troep hoef ik iig niet op de weg te zien.
niet zo onveilig.. kijk dat filmpje maar eensquote:Op woensdag 14 september 2005 11:03 schreef Klonk het volgende:
[..]
er komt genoeg onveilige troep uit andere werelddelen![]()
Steenvoordelaan?quote:Op woensdag 14 september 2005 10:32 schreef MewBie het volgende:
[..]
En irl zien die Landwinds er nog niet eens zo slecht uitBij de AH in rijswijk, weet niet precies hoe die straat heet bus 23 en 39 rijden er langs, staat er 1.
Liever door zo'n tank die zelf alle botsenergie absorbeert, dan door een qua gewicht vergelijkbare tank die zelf heel blijft en alle botsenergie op mijn auto loslaat.....quote:Op woensdag 14 september 2005 11:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ook lekker als je door zo'n tank van meer dan 2 ton (qua gewicht) wordt aangereden.
Dat is dan ook weer zo. Dan zitten er op je 2CV slechts twee kleine krasjes en zijn die patjepeërs in die SUV lekker dood. Ha!quote:Op woensdag 14 september 2005 11:22 schreef Icefire1971 het volgende:
Liever door zo'n tank die zelf alle botsenergie absorbeert, dan door een qua gewicht vergelijkbare tank die zelf heel blijft en alle botsenergie op mijn auto loslaat.....
Mooie auto!quote:Op woensdag 14 september 2005 11:07 schreef Klonk het volgende:
het kan trouwens ook beter
Binnenkort ook op de weg (is al in Duitsland) de Brilliance Zhonghua, Autobild is er best wel tevreden over.
[afbeelding]
Te koop voor minder dan 20.000 euro
http://www.autobild.de/erlkoenige/neuheiten/artikel.php?artikel_id=8507&artikel_seite=0
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |