abonnement Unibet Coolblue
pi_30557901
Voor mijn studie (IBMS) zal ik volgend jaar 2 x 4,5 maand in het buitenland te vinden zijn, een periode stage en een periode studeren. Omdat ik op Fok! regelmatig mensen zie posten met enige relatie tot studeren/stage lopen in het buitenland vraag ik me af of die personen wellicht hun ervaringen willen delen

Naar welk land ben je gegaan, en wat was je achterliggende reden? Zijn er scholen aan te raden om te studeren? Heb je meerdere landen aangedaan voor je studie, zo ja; wat is je voorkeur?

Ik zelf neig meer naar over het algemeen goed ontwikkelde landen. Het midden-oosten en Afrika trekken mij niet, hoewel ik dit topic ook post om mijn mening nog te vormen. Ik heb tenslotte geen ervaring. Daarnaast heb ik vrij weinig interesse om mijn 2e taal (Frans) te gebruiken, dus het zou wel fijn zijn als je je kan redden met Engels.

Alvast bedankt voor de reacties
pi_30567991
Ik heb een half jaar in Santa Cruz gestudeerd. Omdat ik daar zin in had.. haha. Niet per se de beste school in Californie, wel ontzettend leuk. Als je puur voor het studeren gaat kan je beter naar LA of Berkeley gaan. SC was gewon ontzettend gaaf.
Als je meer wil weten over Californie hoor ik het wel .
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 14 september 2005 @ 12:41:40 #3
3878 Vork
Manisch creatief
pi_30568816
Dit is een redelijk verkapte terugvind post, maar je bent iig niet de enige die met het idee speelt.

In mijn geval wordt het een stage of een deel van de studie (in beide gevallen een periode van 5 maanden). Dat ik naar het buitenland wil staat al vrij vast, nu nog even zien hoe of wat en wat voor mij de mogelijkheden zijn om een deel van de studie in het buitenland te doen.

Daarom vraag ik mij dan ook maar gelijk af of er mensen zijn die een Bachelor opleiding deels in het buitenland (binnen Europa en in het Engels) hebben gevolgd en hoe is dat? zijn daar wel goede mogelijkheden voor, etc. etc.
  woensdag 14 september 2005 @ 14:41:14 #4
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_30572128
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:41 schreef Vork het volgende:
Dit is een redelijk verkapte terugvind post, maar je bent iig niet de enige die met het idee speelt.

In mijn geval wordt het een stage of een deel van de studie (in beide gevallen een periode van 5 maanden). Dat ik naar het buitenland wil staat al vrij vast, nu nog even zien hoe of wat en wat voor mij de mogelijkheden zijn om een deel van de studie in het buitenland te doen.

Daarom vraag ik mij dan ook maar gelijk af of er mensen zijn die een Bachelor opleiding deels in het buitenland (binnen Europa en in het Engels) hebben gevolgd en hoe is dat? zijn daar wel goede mogelijkheden voor, etc. etc.
Een semester naar het buitenland tijdens je Nederlandse bachelor opleiding is natuurlijk leuk en aardig, het draagt veel bij aan je ontwikkeling, maar ik zie dat niet zitten. Ik doe liever mijn hele bachelor opleiding hier, in een korte tijd, zonder al te veel oponthoud zoals een buitenlandperiode. Nadat ik mijn bachelor heb ga ik zoeken naar een puik master program aan een Amerikaanse universiteit en die master daar volledig halen.
  woensdag 14 september 2005 @ 15:48:59 #5
3878 Vork
Manisch creatief
pi_30574187
Ik heb ook wel plannen voor een master hierna, maar dat doe ik gezien de tijd (1,5 tot 2 jaar) toch liever in Nederland. Het is ook meer voor de ontwikkeling en daarbij hoeft een buitenland periode geen vertraging op te lopen, mits het natuurlijk gewoon aansluit.
pi_30574244
* Manneke_Pils wil volgend jaar ook afstuderen in buitenland dus lurckt rustig mee
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  woensdag 14 september 2005 @ 16:37:14 #7
128686 anjin_g
solo, in more ways than one
pi_30575483
Ik heb mijn stage in Nepal gedaan. Was zeker een goede ervaring. Ik raad ook iedereen aan om in elk geval eens in je leven te proeven van hoe het leven in het buitenland kan zijn. En dan vooral in een niet-westers land.

Ik heb het overigens via een Nederlands bedrijf geregeld, zat daar met een begeleider die Nederlands was en de project leider was ook Nederlander. Ik woonde in bij mijn begeleider, wat mogelijk een probleem geweest had kunnen zijn, maar we konden het goed vinden dus verliep dat ook prima. De project leider woonde op een kwartiertje afstand samen met zijn vrouw. En dat waren dan ook alle Nederlanders daar. Verder waren er nog 1 of 2 andere verdwaalde expats, maar dat was het wel. Na 7 uur uitgestorven. Ben nog nooit zo regelmatig op tijd naar bed gegaan...
pi_30789034
Maar kan het nou? Afstudern in buitenland? Ik doe informatieve communicatie op VU en wil laatste 2 jaar doen (en dus afstudren) in Zwitserland! Please help of miisschien iemand contacten op VU?
  woensdag 21 september 2005 @ 16:43:09 #9
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_30794948
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:22 schreef pindos het volgende:
Maar kan het nou? Afstudern in buitenland? Ik doe informatieve communicatie op VU en wil laatste 2 jaar doen (en dus afstudren) in Zwitserland! Please help of miisschien iemand contacten op VU?
Je zou een universiteit in Zwitserland moeten vinden die ongeveer dezelfde studie aanbieden als de VU. Dan kun je waarschijnlijk wel je ECTS transfereren naar de Zwitserse universiteit en daar je studie afmaken.
pi_30866037
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:41 schreef BrauN het volgende:
Nadat ik mijn bachelor heb ga ik zoeken naar een puik master program aan een Amerikaanse universiteit en die master daar volledig halen.
Daar zit ik nu ook aan te denken. Bank om backup vragen en dan naar een top universiteit in de VS. Ik zat te kijken en ik zag dat een aantal universiteiten geen master programma hadden maar alleen MBA, doctoral en executive.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_30877883
Als het ff meezit zit ik volgend schooljaar al in het buitenland (studie) en anders word het over 1,5 jaar voor stage. K zat zelf aan een Spaans of Frans talig deel van Amerika/Canada te denken eigenlijk.
pi_30919488
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:43 schreef BrauN het volgende:

[..]

Je zou een universiteit in Zwitserland moeten vinden die ongeveer dezelfde studie aanbieden als de VU. Dan kun je waarschijnlijk wel je ECTS transfereren naar de Zwitserse universiteit en daar je studie afmaken.
Ja, maar dan moet je dus wel alles terugbetalen aan IB groep, en kan je ook geen OVpas nemen....
  zondag 25 september 2005 @ 17:28:20 #13
24672 Ghettobob
Get rich, or die trying
pi_30920557
Ik doe Commerciele economie (bachelors) aan de HvA. Ik kan in februari een half jaar vullen met keuzevakken, en deze wil ik graag in het buitenland gaan doen. Ik kan via socrates zonder extra te hoeven betalen in europa studeren, maar twijfel nog waar naartoe te gaan. Ik wil het liefst naar Amerika, maar denk dat me dat een vermogen gaat kosten (welke ik niet heb) en Ik zit dus te denken aan Engeland (London!) en in mindere mate aan Scandinavie.

Iemand ervaringen met de universiteiten daar? (ik zie zelf in de UK London Metropolitan wel zitten) En in het bijzonder; welke zijn goed/gerenomeerd op het gebied van marketing? Ook wil ik weten of het makkelijk is een bijbaan te vinden. thx!
Remind yourself: Nobody's build like you, you designed yourself...
pi_30924280
quote:
Op zondag 25 september 2005 17:28 schreef Ghettobob het volgende:
Ik doe Commerciele economie (bachelors) aan de HvA. Ik kan in februari een half jaar vullen met keuzevakken, en deze wil ik graag in het buitenland gaan doen. Ik kan via socrates zonder extra te hoeven betalen in europa studeren, maar twijfel nog waar naartoe te gaan. Ik wil het liefst naar Amerika, maar denk dat me dat een vermogen gaat kosten (welke ik niet heb) en Ik zit dus te denken aan Engeland (London!) en in mindere mate aan Scandinavie.

Iemand ervaringen met de universiteiten daar? (ik zie zelf in de UK London Metropolitan wel zitten) En in het bijzonder; welke zijn goed/gerenomeerd op het gebied van marketing? Ook wil ik weten of het makkelijk is een bijbaan te vinden. thx!
Mijn broer doet ook CE in Haarlem, hij zit nu via zijn school in Argentinie voor 5 maanden.
Hij volgt zijn opleiding daar in het spaans en loopt geen vertraging op. Qua prijs valt het ook mee hoor. App is wel 1200 dollar met ze 3'en heb ik gehoord. Hij krijgt nog zijn uitwonende beurs dus dat is mooi meegenomen. Dus als je het echt wilt zou ik het doen.

Ik zie net dat je geen vermogen hebt maar is Londen dan wel zo slim. Ik ben er een paar keer geweest maar het is er echt zo duur. Je kan het best via via aan het stage plek komen.
  zondag 25 september 2005 @ 20:37:23 #15
24672 Ghettobob
Get rich, or die trying
pi_30925540
quote:
Op zondag 25 september 2005 19:54 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Mijn broer doet ook CE in Haarlem, hij zit nu via zijn school in Argentinie voor 5 maanden.
Hij volgt zijn opleiding daar in het spaans en loopt geen vertraging op. Qua prijs valt het ook mee hoor. App is wel 1200 dollar met ze 3'en heb ik gehoord. Hij krijgt nog zijn uitwonende beurs dus dat is mooi meegenomen. Dus als je het echt wilt zou ik het doen.

Ik zie net dat je geen vermogen hebt maar is Londen dan wel zo slim. Ik ben er een paar keer geweest maar het is er echt zo duur. Je kan het best via via aan het stage plek komen.
London is inderdaad wel duur, ik dacht het misschien op te kunnen lossen door daar een bijbaan te nemen.. reis en onderdak is niet zo duur, dus dat gaat wel lukken. Ik ben net een half jaar in Spanje geweest voor werkperiode, dat was echt vet... nu dus een half jaartje studeren. Ik heb er echt zin in maaaar ik moet dus een goedkope oplossing zien te vinden.
Remind yourself: Nobody's build like you, you designed yourself...
pi_30925882
Het Midden Oosten en Afrika trekken mij ook niet.
Warrum!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_30927066
quote:
Op zondag 25 september 2005 20:37 schreef Ghettobob het volgende:

[..]

London is inderdaad wel duur, ik dacht het misschien op te kunnen lossen door daar een bijbaan te nemen.. reis en onderdak is niet zo duur, dus dat gaat wel lukken. Ik ben net een half jaar in Spanje geweest voor werkperiode, dat was echt vet... nu dus een half jaartje studeren. Ik heb er echt zin in maaaar ik moet dus een goedkope oplossing zien te vinden.
Onderdak in Londen niet duur? Nou ik kan het mis hebben hoor maar dan moet je volgens mij wel heel ver in een buitenwijk gaan wonen want in het centrum is het onbetaalbaar.
pi_30935182
Ik heb een half jaar in New Zealand stage gelopen en woon daar nu nog steeds.
Het is mij allemaal een beetje aan komen waaien. Ik heb er dus bijna niets voor hoeven doen.

Studeren hier is echt super. Alle uni's zitten in 1 stad (Dunedin) en ik moet zeggen dat het echt een heel mooi leven is daar .

Verder om te leven is niet heel duur. En bijbaantjes zijn ook redelijk makkelijk te vinden, daar er superveel kroegen etc. zijn.
Assie enzo
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:14:21 #19
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_31113633
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:08 schreef innepin het volgende:
Ik heb een half jaar in Santa Cruz gestudeerd. Omdat ik daar zin in had.. haha. Niet per se de beste school in Californie, wel ontzettend leuk. Als je puur voor het studeren gaat kan je beter naar LA of Berkeley gaan. SC was gewon ontzettend gaaf.
Als je meer wil weten over Californie hoor ik het wel .
Ben je bekend met de University of the Pacific (in Stockton)?
In the quiet words of the Virgin Mary... come again.
pi_31114080
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:14 schreef Hansnr8 het volgende:

[..]

Ben je bekend met de University of the Pacific (in Stockton)?
Nee.
Je moet je wel bedenken dat er ongelooflijk veel colleges en universiteiten in Californie zijn. En van Stockton heb ik ook nog nooit gehoord, waar ligt dat ergens? Deze uni is volgens de website een private university, vandaar. Is een tikkeltje aan de dure kant voor de normale mens.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_31114286
Ik heb tien maanden aan de Universiteit van Wenen (Oostenrijk) gestudeerd

Wenen is uit een loting tevoorschijn gekomen, mijn andere keuze was Salzburg. Waar in Oostenrijk maakte me vooraf niet zoveel uit, als het maar Oostenrijk was. Uiteindelijk ben ik erg blij dat ik in Wenen terecht ben gekomen. De universiteit was lekker groot dus er werden veel vakken gegeven, en de stad was prachtig.

Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit waar je terecht komt. Als je maar in een land zit waar je je wel lekker voelt, moet het allemaal goedkomen. Het gaat tenslotte in de eerste plaats om het in het buitenland zijn, en pas in de tweede plaats om studeren

-
Of je naar het buitenland wilt hangt natuurlijk van je persoonlijkheid af (vreemd land, ver weg van alles), maar als je het idee hebt dat het wat voor je is: doen! Het is een prachtige ervaring, je steekt er veel van op en, op zich ook niet onbelangrijk, toekomstige werkgevers zien graag enige buitenlandervaring in de vorm van studie of stage.
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:58:52 #22
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_31116774
Ik heb het idee dat mensen die in het btl. stage lopen vaak weblogjes bijhouden (lees: ik ken er twee ). Misschien een leuk idee om er daar wat van door te lezen... heb je in ieder geval ervaringen direct uit de werkelijkheid
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_31121451
Zit nu zelf in Lausanne (Zwitserland); middels een uitwisselingsprogramma van de universiteit ben ik hier terechtgekomen. De colleges beginnen hier pas eind oktober, maar aangezien alles in het Frans gegeven wordt volg ik nu opfriscursus Frans.

Ik hoef nog maar 3 vakken te doen voor mijn curriculum, die volg ik hier aan de economische faculteit. Verder schrijf ik op dit moment ook mijn scriptie (doe een theoretisch onderzoek voor een professor in Groningen, met wie ik per mail intensief contact onderhoud); ik hoop in februari afgestudeerd te zijn.

Daarna ga ik met AIESEC een maand of 5-6 weg, zit eigenlijk te kijken richting Latijns Amerika om dan meteen maar Spaans te leren.

Zit er over te denken om daarna nog ergens een Master te gaan doen, bij voorkeur ook ergens in het buitenland.

Het buitenland bevalt me uitstekend! Waarom ik dit vorig jaar niet al gedaan heb, is me een groot raadsel... Oh ja, ik heb ook weblog, zie mn signature
pi_31122285
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:58 schreef JDude het volgende:
Ik heb het idee dat mensen die in het btl. stage lopen vaak weblogjes bijhouden (lees: ik ken er twee ). Misschien een leuk idee om er daar wat van door te lezen... heb je in ieder geval ervaringen direct uit de werkelijkheid
Iedereen die ik ken die in het buitenland zit/heeft gezeten (en dat zijn er vrij veel) houdt of hield een weblog bij
  Moderator zondag 2 oktober 2005 @ 19:40:56 #25
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31122875
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:21 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Iedereen die ik ken die in het buitenland zit/heeft gezeten (en dat zijn er vrij veel) houdt of hield een weblog bij
Mooiste manier natuurlijk
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 2 oktober 2005 @ 23:07:34 #26
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_31129604
Hopelijk Nieuw-Zeeland in februari.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31129672
Aaaahhh interessant topique

Hoop in over twee jaar stage te lopen in NYC. Heb contacten met een inmiddels afgestudeerd studente, die ook stage heeft gelopen in NYC

Hopelijk kan ik bij het zelfde bedrijf stage lopen. Het is namelijk op de 48e verdieping van het Empire State Building
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_31129952
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:09 schreef Setambre het volgende:

Hopelijk kan ik bij het zelfde bedrijf stage lopen. Het is namelijk op de 48e verdieping van het Empire State Building
Moet je bij je reistijd wel lifttijd optellen
pi_31130930
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:09 schreef Setambre het volgende:
Aaaahhh interessant topique

Hoop in over twee jaar stage te lopen in NYC. Heb contacten met een inmiddels afgestudeerd studente, die ook stage heeft gelopen in NYC

Hopelijk kan ik bij het zelfde bedrijf stage lopen. Het is namelijk op de 48e verdieping van het Empire State Building
Hoe kom je aan die contacten? Alumni-netwerk? Kennis?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_31131170
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:43 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die contacten? Alumni-netwerk? Kennis?
Nee gewoon op in de wandelgangen aangesproken toen ze nog studeerde. Ik wist via via dat zij in NYC had stage gelopen. Ik moet maar eens weer een mailtje naar haar toesturen om het contact weer op gang te brengen
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  zondag 2 oktober 2005 @ 23:51:59 #31
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31131288
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:49 schreef Setambre het volgende:

[..]

Nee gewoon op in de wandelgangen aangesproken toen ze nog studeerde. Ik wist via via dat zij in NYC had stage gelopen. Ik moet maar eens weer een mailtje naar haar toesturen om het contact weer op gang te brengen
Vooral warmhouden
Vampire Romance O+
  maandag 3 oktober 2005 @ 00:29:35 #32
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31132804
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:34 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb tien maanden aan de Universiteit van Wenen (Oostenrijk) gestudeerd

Wenen is uit een loting tevoorschijn gekomen, mijn andere keuze was Salzburg. Waar in Oostenrijk maakte me vooraf niet zoveel uit, als het maar Oostenrijk was. Uiteindelijk ben ik erg blij dat ik in Wenen terecht ben gekomen. De universiteit was lekker groot dus er werden veel vakken gegeven, en de stad was prachtig.
Studeren in Wenen is OK ja. Ik heb zes maanden aan de TU Wenen gestudeerd.

Tip: Als je aan een universiteit gaat studeren in het buitenland, maar je blijft binnen de EU, kun je het beste proberen om een Erasmusbeurs (van de EU) aan te vragen. Leuk extraatje. Ik kreeg 700 euro geloof ik (of was het nou 700 gulden?). Maar daar kan een studieadviseur meer over vertellen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 00:37:36 #33
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31133057
En waarom ben ik naar Oostenrijk gegaan: heel simpel. Ik heb een soort stage gedaan daar in Wenen bij een onderzoeksgroep die samenwerkte met de groep van mijn afstudeerbegeleider in Nederland. Ik vroeg mijn begeleider of hij nog iemand kende waar ik zo'n stage zou kunnen lopen en toen vroeg ie of ik een hekel had aan Oostenrijkers. . Zo nee, dan wist hij wel iemand. Puur toeval dus. Voor zover ik weet was ik ook de enige Nederlandse uitwisselingsstudent aan de TU Wien dat semester. .

Ik heb ook geen colleges gelopen in Wenen, alleen in dat lab rondgelopen.
pi_31134614
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:07 schreef Jaguarized het volgende:
Hopelijk Nieuw-Zeeland in februari.
Waar in New Zealand..?
Assie enzo
pi_31134768
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 01:48 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Waar in New Zealand..?
Auckland.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31136453
Voor mijn afstuderen heb ik 6 maanden bij een onderzoeks instituut in Rennes (bretagne), Frankrijk gezeten. Ik wou gewoon naar het buitenland, maakte niet veel uit waar, voor de ervaring. De professor waarbij ik wou afstuderen had nog wat contacten en dus zat ik binnen een maand met een volle rugzak in de trein naar Frankrijk. Er was eigenlijk niets geregeld, maar het is allemaal redelijk goed gegaan. Ik woonde in een enorm klein en aftands studenten kamertje, maar mijn begeleider in Frankrijk had wel een beurs van 4500 franse frank/per maand weten los te peuteren, wat in 1999 toch geen slechte stagevergoeding was.

En voor iedereen die de mogelijkheid heeft om in het buitenlad te studeren/stage te lopen: direct doen!

[ Bericht 0% gewijzigd door devzero op 03-10-2005 16:22:38 ]
pi_31136524
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 01:56 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Auckland.
Zit ik nu Zeker komen, is GE-WEL-DIG hier...
Cut my milk !
pi_31139866
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 06:11 schreef FrietSaus7 het volgende:

[..]

Zit ik nu Zeker komen, is GE-WEL-DIG hier...
Welke universiteit?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31143296
Dit loopt eigenlijk best wel synchroon met Stage in het buitenland!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31158788
Wat voor een visum heb je nodig voor een stage in de VS? Ik heb namelijk al een F1 visum dat geldig is tot juni 2010 (misschien dat ik stage onder de noemer studie/onderzoek mag plaatsen). Als je naar een stage zoekt voor in de VS, ga je dan zoeken bij bekende grote bedrijven of zoek je juist naar kleine bedrijven? Kijk je alleen bij websites die al een sectie internships hebben of schrijf je een open sollicitatie?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_31161844
[quote]Op maandag 3 oktober 2005 11:17 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Welke universiteit?
[/quote

University Of Auckland
Cut my milk !
pi_31164070
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 06:11 schreef FrietSaus7 het volgende:

[..]

Zit ik nu Zeker komen, is GE-WEL-DIG hier...
Is het niet FUCKING druk daar? Ik werk af en toe in Auckland, maar ik vind Nelson toch een stuk beter Als je een keer overkomt naar het zuideiland, stuur ff een mailtje ofzo. Pakken we samen een koude DB ergens
Assie enzo
pi_31165411
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:00 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Is het niet FUCKING druk daar? Ik werk af en toe in Auckland, maar ik vind Nelson toch een stuk beter Als je een keer overkomt naar het zuideiland, stuur ff een mailtje ofzo. Pakken we samen een koude DB ergens
1.000.000 + mensen ja.. Maar voor mij is het perfect... ik woon net buiten het centrum, dus loopafstand naar de uni of als ik wil uitgaan en een half uurtje rijden zit ik op het strand of op een andere plek waar je in de hele omgeving geen mens ziet...
Als ik dat vergelijk met nederland... wil niet meer terug ( zal helaas wel moeten maar goed.. )
Cut my milk !
pi_31165525
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 02:26 schreef FrietSaus7 het volgende:

[..]

Als ik dat vergelijk met nederland... wil niet meer terug ( zal helaas wel moeten maar goed.. )
Er moet niets... Hoelang ben je in New Zealand voor?
Assie enzo
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 02:59:09 #45
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_31165559
tvp
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_31165717
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 02:45 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Er moet niets... Hoelang ben je in New Zealand voor?
Ga in december terug naar nederland voor de feestdagen en daarna zit ik hier nog een half jaar tot begin juli 2006. Zou hier graag m'n bachelor halen maar dat is financieel niet mogelijk.

Edit: ik zit hier vanaf maart dit jaar
Cut my milk !
pi_31165764
Ik zit er hopelijk van februari - juni 2006, op de Auckland University of Technology, AUT.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31165775
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 04:16 schreef FrietSaus7 het volgende:

[..]

Ga in december terug naar nederland voor de feestdagen en daarna zit ik hier nog een half jaar tot begin juli 2006. Zou hier graag m'n bachelor halen maar dat is financieel niet mogelijk.

Edit: ik zit hier vanaf maart dit jaar
Terug voor de feestdagen...
Waarom in godsnaam niet de feestdagen hier doen in de zomer

Krijg je geen stufe vanuit Nederland dan? Zodat je het hier af kan maken?
Assie enzo
pi_31165777
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 05:33 schreef Jaguarized het volgende:
Ik zit er hopelijk van februari - juni 2006, op de Auckland University of Technology, AUT.
Superveel succes, en plezier
Ik hoop dat je van drinken houd

New Zealand
Assie enzo
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:59:28 #50
24672 Ghettobob
Get rich, or die trying
pi_31170331
Het wordt toch engeland voor mn half jaar studeren in het buitenland. Zoals ik zei ik heb al wel gewerkt in het buitenland, maar studeren lijkt me toch heel anders...heb er zin in!

Heb gisteren mn aanmeldingsformulieren ingevuld voor de university van Newcastle, en als backup Portsmouth.. Na wat uitzoeken kwam ik er namelijk achter dat de meeste deadlines al zijn verstreken. Geen problemen though, newcastle schijnt een goede uni te zijn...en portsmouth ligt aan de kust.
Remind yourself: Nobody's build like you, you designed yourself...
pi_31189723
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 05:53 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Terug voor de feestdagen...
Waarom in godsnaam niet de feestdagen hier doen in de zomer

Krijg je geen stufe vanuit Nederland dan? Zodat je het hier af kan maken?
Nope.. het geniale ib-groep beleid bepaalt dat je er alleen recht op hebt als je verbonden bent aan een nederlandse universiteit en aangezien ik dat niet ben is er dus geen 'garantie' is dat ik nog terugkom naar nederland ( en ze willen natuurlijk geen geld verspillen ) en daarom krijg ik geen rooie cent...

Als ik eerst een jaar in nederland doe en dan op basis van 'stage' of 'jaar ervaring opdoen in het buitenland' hierheen kom, dan is het opeens wel een 'onderdeel van de ( nederlandse ) studie' en krijg ik dus wel pieken.....
Cut my milk !
pi_31190036
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 05:55 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Superveel succes, en plezier
Ik hoop dat je van drinken houd

New Zealand
Ik kan wel tegen een biertje. Why?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31190341
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:07 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik kan wel tegen een biertje. Why?
Het drinken hier (tenminste in Nelson) moest ik nogal aan wennen. Na 20 biertjes begint het pas
En daar was ik niet echt aan gewend .
Dus tegen de tijd dat we naar de stad gingen was ik HE-LE-MAAL zat .

Wat een mooi leven toch
Assie enzo
pi_31190781
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:15 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Het drinken hier (tenminste in Nelson) moest ik nogal aan wennen. Na 20 biertjes begint het pas
En daar was ik niet echt aan gewend .
Dus tegen de tijd dat we naar de stad gingen was ik HE-LE-MAAL zat .

Wat een mooi leven toch
mee eens... loopt ook een belachelijk groot aantal mensen schuin over straat in de avond/nacht..


( off-topic : welk bier drink jij hier SneakyNeaky ? )
Cut my milk !
pi_31190983
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:15 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Het drinken hier (tenminste in Nelson) moest ik nogal aan wennen. Na 20 biertjes begint het pas
En daar was ik niet echt aan gewend .
Dus tegen de tijd dat we naar de stad gingen was ik HE-LE-MAAL zat .

Wat een mooi leven toch
Haha. Hoe ligt het prijspeil in N-Z in vergelijking tot Nederland?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:37:10 #56
85962 ioko
I Appear Missing
pi_31191131
Ik wil ook graag stage gaan lopen in het buitenland, liefst Canada of de US. Doe een master Bedrijfskunde (Strategic Management). Stage zou ergens van Maart tot Juli moeten zijn.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_31192598
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:27 schreef FrietSaus7 het volgende:

[..]

mee eens... loopt ook een belachelijk groot aantal mensen schuin over straat in de avond/nacht..


( off-topic : welk bier drink jij hier SneakyNeaky ? )
DB Draught of Tui

@Jaguarized: Het bier is eigenlijk redelijk duur hier, $30- voor een 24 pack...
Maar wel lekka
Assie enzo
pi_31192641
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 00:25 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

DB Draught of Tui

@Jaguarized: Het bier is eigenlijk redelijk duur hier, $30- voor een 24 pack...
Maar wel lekka
Zeg maar 15 euro. Hier is Amstel in de aanbieding 24 x 0,5L 9,95¤
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31192736
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 00:26 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Zeg maar 15 euro. Hier is Amstel in de aanbieding 24 x 0,5L 9,95¤
Jah idd ongeveer 15 euro, Maar als je zo gaat rekenen is de rest wel HEEL goedkoop.
Je moet gewoon een euro teken verwisselen voor de dollar teken. Dan blijft alles zon beetje hetzelfde.
Behalve sigaretten en bier
Assie enzo
pi_31192789
Oke mijn fucking stageplek in NYC kan ik mooi vergeten. Vandaag een presentatie gehoord

Om uberhaubt de US of A binnen te mogen moet je laten zien dat je 18.000 dollar op je bankrekening moet hebben. 18.000 ?!?!?!?! Ziek gewoon
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_31192891
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 00:31 schreef Setambre het volgende:
Oke mijn fucking stageplek in NYC kan ik mooi vergeten. Vandaag een presentatie gehoord

Om uberhaubt de US of A binnen te mogen moet je laten zien dat je 18.000 dollar op je bankrekening moet hebben. 18.000 ?!?!?!?! Ziek gewoon
Ik denk dat dat pas aan de orde komt als je een verblijfsvergunning wilt...?
Als je gewoon een visa voor een bepaalde tijd wilt, zal dat wel niet aan de orde zijn. (Weet niet zeker heur, but that makes sense to me).

Zelfde hier in NZ. Ik ben gaan werken, en hoefde geen fuck an te tonen
Assie enzo
  FOK!fotograaf woensdag 5 oktober 2005 @ 00:36:16 #62
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_31192901
Ik heb 3 maanden in Zweden gezeten, Ik ben bijna geen zweed tegengekomen die niet engels verstond/sprak! Ideaal! Mooi lang, goed ontwikkeld, openbaar vervoer is goedkoop, onder de 24 ben je heilig (!) Aardige mensen en normaal voedsel.
Ideaal dus! (vind ik dan)
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_31193246
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 00:31 schreef Setambre het volgende:
Oke mijn fucking stageplek in NYC kan ik mooi vergeten. Vandaag een presentatie gehoord

Om uberhaubt de US of A binnen te mogen moet je laten zien dat je 18.000 dollar op je bankrekening moet hebben. 18.000 ?!?!?!?! Ziek gewoon
Je moet volgens mij toch alleen een bankgarantie kunnen overleggen? Dat moet voor je ouders toch geen probleem zijn? Zo heb ik mijn canadese visa destijds in ieder geval gekregen.

On-topic: Ik heb dus net een zomer stage gelopen in Londen en ga nu waarschijnlijk een half jaar ergens anders heen. Het bedrijf zit in Monaco, maar waarschijnlijk kom ik voor een buitenlands project in dienst, dus grote kans op Azie of het Midden-Oosten, best leuk. Londen beviel trouwens enorm, ga er na afstuderen weer terug voor een baan!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_31193635
Nope het gaat om een tijdelijk werk/woon visa. Ik weet dit vrij wel zeker zal het morgen nogmaals vragen...
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_31193955
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 01:04 schreef Setambre het volgende:
Nope het gaat om een tijdelijk werk/woon visa. Ik weet dit vrij wel zeker zal het morgen nogmaals vragen...
Dat is wat je noemt Pauper
Assie enzo
pi_31195746
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 01:04 schreef Setambre het volgende:
Nope het gaat om een tijdelijk werk/woon visa. Ik weet dit vrij wel zeker zal het morgen nogmaals vragen...
ik heb ooit een (als ik het me goed herrinner) J1 visum van de usa voor m´n stage gekregen, daar was dat toen (enkele jaren geleden, net voor 9-11) niet nodig... Maar visum zaken moet je zelf niet gaat regelen, als je een bedrijf hebt dat je echt van een stage-plek wilt voorzien, hebben zij vast wel iemand ij personeelszaken die dat mooi voor jouw kan doen.. Als je het mij vraagt echt onbegonnen werk.. (of dat wil zeggen: natuurlijk moet je zelf hier icm de ambassade ook wat stappen ondernemen, maar de papieren die je daar voor nodig hebt moet je gewoon aanvragen bij je tagebedrijf).
pi_31195820
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:27 schreef FrietSaus7 het volgende:

[..]

mee eens... loopt ook een belachelijk groot aantal mensen schuin over straat in de avond/nacht..


( off-topic : welk bier drink jij hier SneakyNeaky ? )
In Auckland heb je helemaal geen DB heh...?
Toen ik daar een week was voor mn werk, heb ik tenminste geen pub kunnen vinden die DB schonk.
Waar ga je altijd uit, The viaduct? Ik ga waarschijnlijk begin November een maand in Auckland werken. Maybe we could catch up.
It would be good to use the old dutch language once again .
Assie enzo
pi_31239997
Zijn er toevallig mensen die psychologie studeren en in het buitenland stage hebben gelopen? Ik wil misschien naar de Ned. Antillen toe en vroeg me af of er psychologie studenten naartoe zijn geweest. En als je als psychologie student in een ander land geweest bent, laat het me dan ook weten! Ben heel erg benieuwd wat je gedaan hebt, voor hoe lang, stagevergoeding en natuurlijk waar
Bedankt.....
pi_31283494
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 21:02 schreef Ikook het volgende:
Zijn er toevallig mensen die psychologie studeren en in het buitenland stage hebben gelopen? Ik wil misschien naar de Ned. Antillen toe en vroeg me af of er psychologie studenten naartoe zijn geweest. En als je als psychologie student in een ander land geweest bent, laat het me dan ook weten! Ben heel erg benieuwd wat je gedaan hebt, voor hoe lang, stagevergoeding en natuurlijk waar
Bedankt.....
Idem voor Engeland en Zuid-Afrika
pi_31290293
Over die 18.000 dollar, Setambre: Je moet dat idd laten zien -- maar wat je kan doen, is geld lenen bij een bank, een afschrift ervan krijgen, en dat opsturen, en dan meteen het geld van de lening terugstorten. Dat mag Heb ik ook gedaan.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_31291014
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 06:11 schreef McGry het volgende:

[..]

ik heb ooit een (als ik het me goed herrinner) J1 visum van de usa voor m´n stage gekregen, daar was dat toen (enkele jaren geleden, net voor 9-11) niet nodig... Maar visum zaken moet je zelf niet gaat regelen, als je een bedrijf hebt dat je echt van een stage-plek wilt voorzien, hebben zij vast wel iemand ij personeelszaken die dat mooi voor jouw kan doen.. Als je het mij vraagt echt onbegonnen werk.. (of dat wil zeggen: natuurlijk moet je zelf hier icm de ambassade ook wat stappen ondernemen, maar de papieren die je daar voor nodig hebt moet je gewoon aanvragen bij je tagebedrijf).
Een J visum is een temporary exchange visitor en is met het F studenten visum het "makkelijkst" te krijgen. De meeste werk gerelateerde visa kun je niet zelf regelen omdat je een "sponsor" nodig hebt en die moeten het initiele werk in de states doen.

Van die $18K op je bankrekening had ik nog nooit gehoord. Lijkt me eerder iets als je voor je pensioen wil gaan emigreren of als je een eigen bedrijfje wil beginnen.
pi_31291034
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 20:15 schreef innepin het volgende:
Over die 18.000 dollar, Setambre: Je moet dat idd laten zien -- maar wat je kan doen, is geld lenen bij een bank, een afschrift ervan krijgen, en dat opsturen, en dan meteen het geld van de lening terugstorten. Dat mag Heb ik ook gedaan.
Wat heb je dan gedaan? Ik werk op een J visum en had die eis niet.
pi_31558336
Gisteren een TOEFL test gedaan, moet 520 punten ofzo minimaal halen. Ging op zich goed, laatste gedeelte wat minder. Morgen de papieren inleveren voor de inschrijving. Ik hoop hier op 11 februari te vertrekken en dan 2 dagen later aan te komen. Vertrek uit N-Z is vervolgens begin juli.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31558769
Ik zit zelf hier in Aarhus, Denemarken op de A. School of Business. Scandinavie heeft me altijd al getrokken: ruimte, rust en hoge levenstandaard! Onderwijs is hier prima, hoewel ik niet zo snel naar Kopenhagen zou gaan. Het onderwijs op CBS is meer praktijk georienteerd (a la HBO) terwijl ASB meer onderzoek georienteerd is.

De vrouwen zijn hier geweldig mooi, en je struikelt over de hoeveelheid (zolang je van blond houd dat is). Prijzen zijn hoog maar als je een baantje hebt dan verdien je ook weer veel. Het is een beetje plussen en minnen. Andere aanraders in Scandinavie zijn Oslo School of Mgt, Kongliga Tekniska Hojskola in Stockholm en Taapa/Taapu in Finland.
Danmark: more usefull every day!
pi_31563007
Ik had de keuze uit:

Australië: Edith Cowan University, Churchlands
België: Hogeschool West-Vlaanderen
Duitsland: Fachhochschule Furtwangen
Duitsland: Hochschule der Medien Stuttgart
Duitsland: Hochschule Bremen
Estland: University of Tartu
Finland: Helsinki Business Polytechnic
Finland: Jyväskylä Polytechnic
Frankrijk: Université René Descartes – Paris 5
Griekenland: TEI of West Macedonia
Italië: Libera Università di Lingue e Comunicazione –IULM
Litouwen: Vilnius University
Macau: The University of Macau
Malta: University of Malta
Mexico: Tecnológico de Monterrey, Temixco, Morelos
New Zealand: Auckland University of Technology
New Zealand: UNITEC
Oostenrijk: Universität Salzburg
Portugal: Instituto Politécnico de Coimbra-Escola Superior de Educacao
Spanje: Univeristat Autònoma de Barcelona
Spanje: Universidad de Málaga
Spanje: Universitat Ramon Llull-Facultat de Ciències de la Comunicació
Uganda: University of Makarere
Verenigd Koninkrijk: Leeds Metropolitan University
Zweden: Göteborgs University
Verenigde Staten: Northern Arizona University, Flagstaff
Denemarken: The Royal School of Library and Information Service
Duitsland: Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg
Griekenland: Technologiko Ekpedeftiko Idrima- Thessaloniki
Noorwegen: Høgskolen i Oslo
Spanje: Universidad de Barcelona
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31571975
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 18:14 schreef Jaguarized het volgende:
Ik had de keuze uit:

Australië: Edith Cowan University, Churchlands
België: Hogeschool West-Vlaanderen
Duitsland: Fachhochschule Furtwangen
Duitsland: Hochschule der Medien Stuttgart
Duitsland: Hochschule Bremen
Estland: University of Tartu
Finland: Helsinki Business Polytechnic
Finland: Jyväskylä Polytechnic
Frankrijk: Université René Descartes – Paris 5
Griekenland: TEI of West Macedonia
Italië: Libera Università di Lingue e Comunicazione –IULM
Litouwen: Vilnius University
Macau: The University of Macau
Malta: University of Malta
Mexico: Tecnológico de Monterrey, Temixco, Morelos
New Zealand: Auckland University of Technology
New Zealand: UNITEC
Oostenrijk: Universität Salzburg
Portugal: Instituto Politécnico de Coimbra-Escola Superior de Educacao
Spanje: Univeristat Autònoma de Barcelona
Spanje: Universidad de Málaga
Spanje: Universitat Ramon Llull-Facultat de Ciències de la Comunicació
Uganda: University of Makarere
Verenigd Koninkrijk: Leeds Metropolitan University
Zweden: Göteborgs University
Verenigde Staten: Northern Arizona University, Flagstaff
Denemarken: The Royal School of Library and Information Service
Duitsland: Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg
Griekenland: Technologiko Ekpedeftiko Idrima- Thessaloniki
Noorwegen: Høgskolen i Oslo
Spanje: Universidad de Barcelona
Facultieve partners of universitaire partners?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_31574341
Universitaire partners.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31576321
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 18:14 schreef Jaguarized het volgende:
Ik had de keuze uit:
En waar studeer je zelf?
pi_31579245
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:42 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

En waar studeer je zelf?
Hanzehogeschool Groningen
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31579730
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 20:15 schreef innepin het volgende:
Over die 18.000 dollar, Setambre: Je moet dat idd laten zien -- maar wat je kan doen, is geld lenen bij een bank, een afschrift ervan krijgen, en dat opsturen, en dan meteen het geld van de lening terugstorten. Dat mag Heb ik ook gedaan.
Cool!

Thnx voor de tip
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_31580841
Vandaag papierhandel ingeleverd. Maandag uitslag TOEFL test. Maandag vlucht boeken.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31582818
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 15:16 schreef Jaguarized het volgende:
Vandaag papierhandel ingeleverd. Maandag uitslag TOEFL test. Maandag vlucht boeken.
Hoe ligt de score range van die test nou? De ene keer hoor ik scores tussen de 200 en 290. De andere keer hoor ik scores van 560 e.d.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_31587512
Ikzelf ben ook sinds kort begonnen aan de studie IBMS en moet ook in het 3e jaar in het buitenland gaan
Studeren/Stage lopen. Als er mensen zijn die een weblog hebben of hun ervaring willen delen ik ben heel erg geintereseerd. Ik had al met I_AM_RED_LEADER gesproken welke in London zat bij de Deutche bank meen ik, ook was er iemand die in Sigapore stage liep. het lijkt me leuk om ervaringen foto's enz te horen en te zien. ook de financiele kant van het verhaal en hoe je huisvesting hebt geregeld.
pi_31590075
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 20:59 schreef G.I. het volgende:
Ikzelf ben ook sinds kort begonnen aan de studie IBMS en moet ook in het 3e jaar in het buitenland gaan
Studeren/Stage lopen. Als er mensen zijn die een weblog hebben of hun ervaring willen delen ik ben heel erg geintereseerd. Ik had al met I_AM_RED_LEADER gesproken welke in London zat bij de Deutche bank meen ik, ook was er iemand die in Sigapore stage liep. het lijkt me leuk om ervaringen foto's enz te horen en te zien. ook de financiele kant van het verhaal en hoe je huisvesting hebt geregeld.
Is het makkelijk om in London aan het werk te gaan of een intern te doen qua visum e.d? De VS is extreem streng in het afgeven van dergelijke visa. Hoe zit dat met GB?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_31590215
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 16:48 schreef Jeroenus het volgende:

Hoe ligt de score range van die test nou? De ene keer hoor ik scores tussen de 200 en 290. De andere keer hoor ik scores van 560 e.d.
Er zijn naast de TOEFL nog andere Engelse testen, waarvan ook één heel bekende (maar ben de naam ff kwijt). Het zou goed kunnen dat die verschillende schalen hanteren.
pi_31590263
De VS is volgens mij ook extreem moeilijk met verzekering. AUT in Nieuw-Zeeland doet daar nogal moeilijk over. Ze willen dat je een verzekering hebt die voldoet aan de minimale Nieuw-Zeelandse standaarden. Voor Nederland wordt er slechts 1 bedrijv geaccepteerd, te weten Goudse / Gouda Verzekeringen. Deze hebben dus eigenlijk het monopolie op studenten die naar AUT gaan. Wellicht dat dit ook geldt voor andere universiteiten in N-Z.

Mijn FBTO verzekering dekt alle noodzakelijke medische kosten maar toch is hij niet goed want hij staat dus niet op de Approved Insurance List... Nu raad men mij aan om ter plekke een studentenverzekering voor iets van 250 NZ$ = 136 euro af te sluiten. Wel goedkoper als hier zoals het lijkt...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31590280
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 20:59 schreef G.I. het volgende:
Ikzelf ben ook sinds kort begonnen aan de studie IBMS en moet ook in het 3e jaar in het buitenland gaan
Studeren/Stage lopen. Als er mensen zijn die een weblog hebben of hun ervaring willen delen ik ben heel erg geintereseerd. Ik had al met I_AM_RED_LEADER gesproken welke in London zat bij de Deutche bank meen ik, ook was er iemand die in Sigapore stage liep. het lijkt me leuk om ervaringen foto's enz te horen en te zien. ook de financiele kant van het verhaal en hoe je huisvesting hebt geregeld.
Als je gaat studeren kun je in het buitenland vaak via de universiteit een kamer regelen op de campus. Ook kan het zo zijn dat je bij je inschrijving formulieren meekrijgt voor een groot en bekend kamerbureau in dat land of die stad. Vaak hebben die vaste plekken voor buitenlandse studenten. Je kunt natuurlijk ook zelf een kamer regelen, vooral in Zuid-Spanje schijnt dat heel makkelijk te gaan. Je komt 's ochtends aan, gaat naar een prikbord en hebt 's middags een kamer. Maar ik ken ook mensen die in Oostenrijk een weekje in een jeugdherberg hebben gezeten en daarna privé een kamer hebben gevonden.
pi_31590348
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:25 schreef Jaguarized het volgende:
De VS is volgens mij ook extreem moeilijk met verzekering.
Een vriend van mij zit nu in de VS en naar ik begrepen heb ging alles qua regelen (vrijwel) net zo makkelijk als wanneer je binnen de EU gaat studeren. Alleen het visum en de reis is wat lastiger en duurder.
pi_31590456
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:27 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Een vriend van mij zit nu in de VS en naar ik begrepen heb ging alles qua regelen (vrijwel) net zo makkelijk als wanneer je binnen de EU gaat studeren. Alleen het visum en de reis is wat lastiger en duurder.
Ons is dus juist het tegenovergestelde verteld over die verzekering. Volgens het ISO zou je bij de VS moeten voldoen aan allerlei wetjes, regeltjes en toestandjes. Ook met visum.

Een opleidingsgenoot die nu in N-Z zit was nogal laat met zijn aanmelding. Hij zou dus 5 maand in N-Z blijven maar had geen tijd meer om een studentenvisum aan te vragen. Daardoor is ie op een touristemvisum naar N-Z gereisd en ter plekke bij het ISO een visum aangevraagd, AUT heeft het allemaal geregeld en hij was meende ik iets van 60 euro kwijt. Toch tricky, ik doe het niet. Visum wat ik moet hebben kost iets van 110 euro.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31590503
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:31 schreef Jaguarized het volgende:

Ons is dus juist het tegenovergestelde verteld over die verzekering. Volgens het ISO zou je bij de VS moeten voldoen aan allerlei wetjes, regeltjes en toestandjes. Ook met visum.
Dat visum idd wel. Een hele waslijst en personen die je als referentie moet opgeven enzo. Maar over verzekeringen heb ik niets gehoord Zal eens navragen iig
pi_31590835
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:19 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Is het makkelijk om in London aan het werk te gaan of een intern te doen qua visum e.d? De VS is extreem streng in het afgeven van dergelijke visa. Hoe zit dat met GB?
De GB is geen probleem, Europa... Dus je hebt geen visa of wat dan ook nodig. Enkel een Insurance Number regelen (soort Sofi), maar dat is zo gebeurt...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_31590924
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:33 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dat visum idd wel. Een hele waslijst en personen die je als referentie moet opgeven enzo. Maar over verzekeringen heb ik niets gehoord Zal eens navragen iig
Heb je plannen om richting de VS te verkassen voor stage of studie?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31591125
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

De GB is geen probleem, Europa... Dus je hebt geen visa of wat dan ook nodig. Enkel een Insurance Number regelen (soort Sofi), maar dat is zo gebeurt...
Moet je nog die 6 weekse training doen? Ik zag die procedure staan op de Meryll Linch site. Hint

Het is mij ook aangeraden om misschien eerst in London te werken alvorens ik naar de VS kan verkassen. Ik ga Morgan Stanley binnenkort maar is benaderen over mogelijkheden.

Eerst nog maar is op uitwisseling, weer naar Berkeley hoop ik.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:56:39 #94
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31591140
Nu ik dit topic lees begint het toch weer wat te kriebelen.. die kriebel was juist weer een beetje tot rust gekomen. Ik zie een beetje op tegen de smak geld dat het kost.

Nouja, m'n komende stage is al veel te snel, daarmee begin ik na de jaarwisseling. Misschien iets voor m'n afstuderen een jaartje later.
Vampire Romance O+
pi_31599230
Voor hen met problemen met verzekeringen. Hier in Nederland kan je de Globe Travellor of Globetrotter polis afsluiten bij OOM Verzekeringen. Zij geven dekking voor de gehele wereld (alleen betaal voor je voor de VS en Canada een hogere premie). Hoewel ik zelf in Denemarken woon (en dus in principe altijd wel geopereerd wordt) heb ik de OOM Verzekering toch door laten lopen voor nog minimaal 1 jaar. Immers kost het veel tijd om uit te vinden wat in een bepaald land de regels zijn en ben toch liever goed verzekerd, daarnaast bij OOM zijn repatrieringskosten ook inbegrepen (dus als je ernstig ziek bent kan je vervoer krijgen naar Nederland).

Edit: ook je inboedel en de hele mikmak kan je verzekeren. Tot aan molest toe, maar als je dat nodig hebt zou ik toch eens extra gaan nadenken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Keksi op 21-10-2005 10:07:17 (bedacht me nog iets...) ]
Danmark: more usefull every day!
pi_31601168
OOM wordt niet in N-Z gaccepteerd.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31601675
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:44 schreef Jaguarized het volgende:
OOM wordt niet in N-Z gaccepteerd.
Dat is raar! Misschien OOM ff van op de hoogte stellen dat zij contact opnemen met de N-Z'se 'accepteerverzekeringeninstituut'?

Hier in DK nooit problemen mee gehad.
Danmark: more usefull every day!
pi_31601722
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:07 schreef Keksi het volgende:

[..]

Dat is raar! Misschien OOM ff van op de hoogte stellen dat zij contact opnemen met de N-Z'se 'accepteerverzekeringeninstituut'?

Hier in DK nooit problemen mee gehad.
Ik heb het zelfde met FBTO, deze wordt ook niet geaccepteerd in N-Z.

Edit: klik hier. Het gaat om de Gouda ANSA die bij Norway staat maar dus Netherlands zou moeten staan.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31603912
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:56 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Moet je nog die 6 weekse training doen? Ik zag die procedure staan op de Meryll Linch site. Hint

Het is mij ook aangeraden om misschien eerst in London te werken alvorens ik naar de VS kan verkassen. Ik ga Morgan Stanley binnenkort maar is benaderen over mogelijkheden.

Eerst nog maar is op uitwisseling, weer naar Berkeley hoop ik.
Haha, bijna goed. Je hebt hem al een keer genoemd, ik denk dat je wel weet welke ik bedoel. Maar goed, ik moet komende zomer op training inderdaad. Morgan Stanley enzo moet je via hun dagen in Nederland proberen te benaderen, dat werkt het makkelijkst. Anders proberen te bellen, maar dat is gewoon veel lastiger met die grote machines van banken...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_31622348
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Haha, bijna goed. Je hebt hem al een keer genoemd, ik denk dat je wel weet welke ik bedoel. Maar goed, ik moet komende zomer op training inderdaad. Morgan Stanley enzo moet je via hun dagen in Nederland proberen te benaderen, dat werkt het makkelijkst. Anders proberen te bellen, maar dat is gewoon veel lastiger met die grote machines van banken...
Morgan Stanley met dagen in Nederland? Ik kon niets vinden laatst op hun website. Er is wel binnenkort in de jaarbeurs een Nobiles dag van allerlei grote internationale bedrijven waar je workshops oid kan doen.
Iemand vertelde mij dat het praktisch onmogelijk is om na BSc of MSc direct naar de VS te gaan omdat je nu eigenlijk gewoon werknemer bent. Ik ga het ook proberen binnen mijn studie te regelen (intern). Of via London was een manier.

Hoe zag jouw studieverloop er ook alweer uit? Na je BA/MA?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_31622389
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:49 schreef Jaguarized het volgende:
Heb je plannen om richting de VS te verkassen voor stage of studie?
Ikke niet Dan ga ik liever naar Canada of Nieuw-Zeeland, als het ver weg moet zijn.

Maar ik heb al een jaar in Oostenrijk gezeten, dus ben wel aan mijn trekken gekomen
pi_31697427
Maar hoe werkt het nu precies als je voor bijv. een semester naar Amerika wil?
Ik zit nu op de VU (eerstejaars nog maar), en ik zie een hele lijst staan van universitaire partners in Amerika.. is het niet gewoon zo dat je je studiegeld aan je eigen universiteit betaald dan?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:40:49 #103
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_31698151
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:07 schreef Semmy het volgende:
Maar hoe werkt het nu precies als je voor bijv. een semester naar Amerika wil?
Ik zit nu op de VU (eerstejaars nog maar), en ik zie een hele lijst staan van universitaire partners in Amerika.. is het niet gewoon zo dat je je studiegeld aan je eigen universiteit betaald dan?
Normaal gesproken is dit wel het geval. Een vriend van me zit op de Erasmus en dokt gewoon ¤1500,- voor zijn uitwisseling met San Diego State. Ik ben zelf net terug uit een jaar stage in London (doe 4e jaar IBMS) en ik zit nu weer op mijn double degree link in Helsinki, Finland. (voor de 2e keer al)
Straks als ik afgestudeerd ben heb ik in totaal 20maanden in het buitenland gezeten van de 4 jaar. (hadden er 24 kunnen zijn!)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_31698880
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:40 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Normaal gesproken is dit wel het geval. Een vriend van me zit op de Erasmus en dokt gewoon ¤1500,- voor zijn uitwisseling met San Diego State. Ik ben zelf net terug uit een jaar stage in London (doe 4e jaar IBMS) en ik zit nu weer op mijn double degree link in Helsinki, Finland. (voor de 2e keer al)
Straks als ik afgestudeerd ben heb ik in totaal 20maanden in het buitenland gezeten van de 4 jaar. (hadden er 24 kunnen zijn!)
Hoe financier jij al die uitwisselingen/stages?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:42:27 #105
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_31699502
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:15 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Hoe financier jij al die uitwisselingen/stages?
In Finland: uitwonend IBG, Erasmus beurs, ouders en externe beurs via werkgever van mijn vader.
In Engeland: uitwonend IBG, stagevergoeding, Da Vinci beurs, ouders.

Ik leen dus niet bij IBG, dus kan gelukkig straks met een schone lei beginnen!!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_31699830
Okey ik begin het een beetje te snappen, maar waarom lees ik hier dan zovaak dat mensen echt vele duizenden euro's besteden aan een studie in het buitenland?
Snap dat je natuurlijk veel geld kwijt bent aan dingen in het dagelijks leven, en ook de huur etc..
pi_31700416
Het ligt er dus net maar aan in welke stad je zit. Ik kan met trots vermelden dat ik mijn studie in een van de duurste steden van Amerika heb doorgebracht, San Francisco, dat tevens één van de allermooiste steden ter wereld is dus ik had het er allemaal voor over. Ik zat maar zo te denken, als ik die kans krijg om in het buitenland te studeren dan pak ik die meteen. En dan doe ik het ook meteen goed he, niet naar een lullig plaatsje in Zweden ofzo (smaken verschillen he?). Ik moet wel toegeven dat het niveau echt laag was vergeleken met het Nederlandse schoolsysteem. Ik zie het nu dus ook als een 6 maanden lange vakantie.

Ik koos ook voor studie ipv stage om de simpele redenen dat je in dit geval het schoolleven van een ander land ondervindt, je tijdens study abroad meer met leeftijdsgenoten omgaat, meer feestjes en tevens meer verschillende culturen om je heen dan als je zou kiezen voor een stage.

En ja, Amerika trekt mij gewoon en ik heb zoveel geld opgemaakt daar (ongeveer 10,000 euro) en er dus echt helemaal geen spijt van gehad! Naast dat de huur daar ontzettend duur was, zo'n 600 euro per maand voor een kamer, heb ik echt zoveel gedaan waaronder veel gereisd ook want ja, het is niet elke keer dat je zes maanden in Californie zit toch?

Voor mensen die twijvelen om studie buitenland te doen, doe het voordat je later er spijt van krijgt, wat echt 1 van de rottigste dingen is denk ik zo.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:54:43 #108
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_31702569
Ik heb ook verschrikkelijk veel geld opgemaakt in London, alleen de kamerhuur was al 650e excl. internet/gas etc. Het is tenslotte wel de eennaduurste stad ter wereld. Je moet gewoon zorgen dat je het financieel een beetje voor elkaar kunt boksen. Dus beurzen aanvragen, sparen, je ouders lief aankijken etc.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_31702775
Ik betaal in Auckland straks 550 ongeveer per maand maar dat is dan wel inclusief 3 maaltijden per dag 7 dagen per week.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31702812
Vanaf januari zit ik in Parijs.
pi_31703094
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:17 schreef Smeich het volgende:
Het ligt er dus net maar aan in welke stad je zit. Ik kan met trots vermelden dat ik mijn studie in een van de duurste steden van Amerika heb doorgebracht, San Francisco, dat tevens één van de allermooiste steden ter wereld is dus ik had het er allemaal voor over. Ik zat maar zo te denken, als ik die kans krijg om in het buitenland te studeren dan pak ik die meteen. En dan doe ik het ook meteen goed he, niet naar een lullig plaatsje in Zweden ofzo (smaken verschillen he?). Ik moet wel toegeven dat het niveau echt laag was vergeleken met het Nederlandse schoolsysteem. Ik zie het nu dus ook als een 6 maanden lange vakantie.

Ik koos ook voor studie ipv stage om de simpele redenen dat je in dit geval het schoolleven van een ander land ondervindt, je tijdens study abroad meer met leeftijdsgenoten omgaat, meer feestjes en tevens meer verschillende culturen om je heen dan als je zou kiezen voor een stage.

En ja, Amerika trekt mij gewoon en ik heb zoveel geld opgemaakt daar (ongeveer 10,000 euro) en er dus echt helemaal geen spijt van gehad! Naast dat de huur daar ontzettend duur was, zo'n 600 euro per maand voor een kamer, heb ik echt zoveel gedaan waaronder veel gereisd ook want ja, het is niet elke keer dat je zes maanden in Californie zit toch?

Voor mensen die twijvelen om studie buitenland te doen, doe het voordat je later er spijt van krijgt, wat echt 1 van de rottigste dingen is denk ik zo.
Heb je nou wel echt het idee dat je er wat geleerd hebt (de studie zelf dus). Welke vakken heb je gevolgd?
Stage lijkt me toch wel idealer, met een beetje geluk kost het niet zoveel. (beetje goede stagevergoeding oid).
pi_31721607
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:18 schreef Sport_Life het volgende:

Heb je nou wel echt het idee dat je er wat geleerd hebt (de studie zelf dus). Welke vakken heb je gevolgd?
Stage lijkt me toch wel idealer, met een beetje geluk kost het niet zoveel. (beetje goede stagevergoeding oid).
Wat je leert is eigenlijk niet interessant. Waar je wat over leert is veel interessanter. Ik heb hier in een lullig plaatsje in Denemarken zo allemachtig veel geleerd over Keksi... en Keksi's doen en laten... dat neemt niemand me meer af. Natuurlijk ook veel geleerd op de HHA maar toch, ik ben van mening, dat je het meest leert over jezelf. Want je krijgt in het buitenland te maken met heel veel uitdagingen die je in Nederland normaal nooit zou tegenkomen. (Hoe ga jij om met een taal die je niet verstaat en met veel moeite leest?)
Danmark: more usefull every day!
pi_31731352
Dat hoor ik wel vaker inderdaad

In de regel ga je niet naar het buitenland om extra kennis op te doen, of om een taal te leren. Je leert jezelf kennen, je leert inzien in hoeverre jij een product bent van de Nederlandse cultuur, je leert hoe jij reageert als je in het diepe wordt gegooid. Je wordt er een stuk wijzer van.

Als je natuurlijk op hoog niveau onderwijs volgt aan een goede universiteit zit er natuurlijk ook een studie-aspect aan
pi_31731517
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:07 schreef Semmy het volgende:
Maar hoe werkt het nu precies als je voor bijv. een semester naar Amerika wil?
Ik zit nu op de VU (eerstejaars nog maar), en ik zie een hele lijst staan van universitaire partners in Amerika.. is het niet gewoon zo dat je je studiegeld aan je eigen universiteit betaald dan?
Ligt eraan wat voor overeenkomst er is. Op de Universiteit Maastricht betaalde je gewoon je normale collegegeld aan Maastricht en in het land waar je ging studeren betaalde je dus niets. Omgekeerd gold hetzelfde voor gaststudenten die naar de UM kwamen.
pi_31735929
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:33 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ligt eraan wat voor overeenkomst er is. Op de Universiteit Maastricht betaalde je gewoon je normale collegegeld aan Maastricht en in het land waar je ging studeren betaalde je dus niets. Omgekeerd gold hetzelfde voor gaststudenten die naar de UM kwamen.
Dus dan hoef je alleen zelf nog voor onderdak te zorgen? Geloof dat dit bij de VU ook wel zo is.
Zijn er hier VU-ers die ervaring hebben met studeren in het buitenland?
pi_31741693
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:59 schreef Semmy het volgende:

[..]

Dus dan hoef je alleen zelf nog voor onderdak te zorgen? Geloof dat dit bij de VU ook wel zo is.
Zijn er hier VU-ers die ervaring hebben met studeren in het buitenland?
Ik ga dus in januari. Je moet alleen het collegegeld aan de VU blijven betalen (gelukkig maar, mijn universiteit kost daar 10000 euro). Onderdak moet je zelf regelen, maar als je mazzel hebt helpt de gast universiteit daar wel heel erg bij. Bij mij weer niet, dus ik loop zelf flink hard te zoeken. Verder moet je niet vergeten je stufi en je OV om te wisselen, verzekering af te sluiten etc.
Maar de VU is best lastig vanwege het stomme bureaucratische gezeik. Dus begin er op tijd mee, vooral vakken regelen bij de examencommissie etc kan lang duren.
pi_31747902
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:59 schreef Semmy het volgende:

Dus dan hoef je alleen zelf nog voor onderdak te zorgen? Geloof dat dit bij de VU ook wel zo is.
Zijn er hier VU-ers die ervaring hebben met studeren in het buitenland?
Ook dat ligt eraan

Sommige universiteiten kennen een campussysteem en zodoende kun je via de universiteit een kamer krijgen. Waar ik studeerde (Wenen) was dat niet het geval, maar samen met mijn inschrijfpapieren kreeg ik ook een formulier van de studentenhuisvesting. Die hadden plaatsen gereserveerd voor buitenlandse studenten. Het enige wat ik hoefde te doen was het blaadje terugsturen en ik werd automatisch ergens geplaatst.

Ik kon zelfs nog een voorkeur opgeven, wat ik op advies van iemand had gedaan. Helaas kwam ik niet in dat huis terecht omdat de Postbank moeilijk deed met geld overmaken naar het buitenland. Gaftie aan dat het rekeningnummer niet klopte. Ik bellen: bleken zij de codes niet goed in hun bestand te hebben Daarom was ik later met inschrijven en kwam ik niet in mijn keuze terecht. Uiteindelijk ook wel in een leuk huis terecht gekomen, daar niet van, maar het zijn wel dingen waar je weer rekening mee moet houden.
pi_31749800
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:43 schreef boskov het volgende:

[..]

Ik ga dus in januari. Je moet alleen het collegegeld aan de VU blijven betalen (gelukkig maar, mijn universiteit kost daar 10000 euro).
Waar ga je heen dan boskov? Ik begin er idd optijd mee, ben eerstejaars en plan iets voor mn 3de jaar
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 10:04 schreef ChrisJX het volgende:

[..]


Helaas kwam ik niet in dat huis terecht omdat de Postbank moeilijk deed met geld overmaken naar het buitenland. Gaftie aan dat het rekeningnummer niet klopte. Ik bellen: bleken zij de codes niet goed in hun bestand te hebben Daarom was ik later met inschrijven en kwam ik niet in mijn keuze terecht. Uiteindelijk ook wel in een leuk huis terecht gekomen, daar niet van, maar het zijn wel dingen waar je weer rekening mee moet houden.
Klote, buiten je schuld om gaan dingen dan weer eens fout Fijn dat je iig nog in een leuk huis terecht kwam, heb je nog mazzel mee gehad.
pi_31750842
Chris, wat moest je voor die campus betalen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31753575
Vorige week ben ik met de Hogeschool Rotterdam op studiereis naar Turkije geweest. Daar hebben we ook twee universiteiten bezocht en wat ik daar vond liet me versteld staan. Het was net of ik in Amerika was, grote universiteit, groot campus, duidelijke en strakke organisatie, zwembad, tennisbanen, basketbalvelden, botanische tuinen. Het heeft mij toch eigenlijk wel doen besluiten dat ik ook best wel naar het buitenland wil om mijn studie af te gaan maken.
;)
pi_31776522
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:18 schreef Jaguarized het volgende:
Chris, wat moest je voor die campus betalen?
Ik zat dus niet op een campus, die bestaat niet in Wenen

Door de stad verspreid liggen flink wat studentenhuizen, waar je dus via dat kamerbureau terecht kunt komen. Ik betaalde (dacht ik) 230 p/m. De kamer was 11 m2, en bevatte een bed, kast, bureau, stoel, kledingkast, boekenplank, wastafel en douche. De wc was op de gang en de keuken moest met 20 (!) andere mensen gedeeld worden. Tof, als je maar drie kookpitten hebt Gelukkig is het niet des Oostenrijks om uitgebreid te gaan koken, dus had ik vaak van niemand last Bestek en pannen moest je zelf meenemen. Ander groot nadeel was het ontbreken van kabel. Was ik ff blij dat ik op het laatste moment nog de antenne van mijn tv in de tas had gepropt

Via die vereniging was het goedkoopste huis 210 euro, maar dat scheen een of ander raar meisjeshuis te zijn dat gerund werd door nonnen en waar dus geen jongens mochten komen 's avonds De duurste (bij mijn weten) was iets van 320. Die was heel nieuw en daar zat alles in, inclusief bestek en pannen. Dat huis was dan ook speciaal voor buitenlandse studenten De mijne niet.

Tussen de 210 en 320 zaten allerhande andere huizen, waarvan de mijne dus een van de goedkopere en ' slechtere' was. Ik was wel blij dat ik een goedkopere zat. Als je tien maanden daar woont is 100 euro p/m verschil in totaal toch 1000 euro. Dan maar geen toffe badkamer

Overigens heb ik het nu allemaal over eenpersoonsprijzen. In enkele huizen waren ook tweepersoonskamers, redelijk normaal in Oostenrijk. Als je daar zat was de prijs per maand alweer lager.
pi_31785936
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:31 schreef Semmy het volgende:

[..]

Waar ga je heen dan boskov? Ik begin er idd optijd mee, ben eerstejaars en plan iets voor mn 3de jaar
[..]
Ik ga naar Parijs, naar de grand ecole INSEEC. Staat redelijk hoog ingeschreven. de VU heeft een aardig uitwisselingsprogramma. Je kan je nu al orienteren, maar je hebt tijd zat. Je zal een motivatiebrief moeten schrijven, en als het voor landen gaan waar veel aanmeldingen voor zijn (Australie, Mexico, Japan) heb je ook een gesprek. Je moet het inderdaad in je derde jaar doen, want dan kan je je vrije vakken doen in het buitenland en hoef je geen vertraging op te lopen
pi_31838211
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:18 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Heb je nou wel echt het idee dat je er wat geleerd hebt (de studie zelf dus). Welke vakken heb je gevolgd?
Stage lijkt me toch wel idealer, met een beetje geluk kost het niet zoveel. (beetje goede stagevergoeding oid).
Stage lijkt mij dus echt veeeeel minder, lettend op de argumenten voor studie buitenland. Ik kan niet echt een reden vinden die mij nu spijt zou laten krijgen van t feit dat ik voor studie heb gekozen. Ja, wellicgt dat ik weinig op school geleerd heb iit als ik hier was gebleven. Zoals Keksi zei, je leert meer over jezelf. Het niveau in de VS is sowieso veel minder dan het hier is,.. een bachelor stelt daar ook geen ene ruk voor.

Ik heb daar 5 vakken gevolgd, International Business & Multicultural Relations dat niet al te moeilijk was, maar het feit dat ik de enigste Europeaan was maakte mij wel interessant gegeven de inhoud. Dan had ik Consumer Behavior wat erg veel stof omvatte maar niet echt moeilijk was. Internet Marketing stelde echt niets voor, het was meer gericht op de basisprinciples van marketing. International Human Resource Management vond ik wel weer bijzonder interessant en daar leerde ik ook wel veel van en als vijfde vak had ik Event Planning & Management, wat meer een praktijkgerichte klas was en erg leuk ook. Al met al ging ik met ontzettend veel plezier naar mijn campus toe, elke dag gewoon. Het voelde echt aan als een thuis en het was sowieso erg schitterend om eens mee te maken om op een Amerikaanse uni te zitten, zoals je altijd in films ziet. De internationale contacten die je er aan overhoudt is natuurlijk ook geweldig, iets dat ook veel minder zal zijn bij stage buitenland.
pi_31851628
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:56 schreef Smeich het volgende:

Stage lijkt mij dus echt veeeeel minder, lettend op de argumenten voor studie buitenland. Ik kan niet echt een reden vinden die mij nu spijt zou laten krijgen van t feit dat ik voor studie heb gekozen. Ja, wellicgt dat ik weinig op school geleerd heb iit als ik hier was gebleven. Zoals Keksi zei, je leert meer over jezelf. Het niveau in de VS is sowieso veel minder dan het hier is,.. een bachelor stelt daar ook geen ene ruk voor.
Ik denk ook dat studie leuker is. Daarbij heb je doorgaans toch meer vrije tijd en daardoor meer tijd om de stad en het land te bezoeken en met alle andere buitenlandse studenten te feesten Als je stage loopt ben je wrs vijf volle dagen aan het werk. Met een beetje geluk zit je ergens waar meer stagiaires of jonge werknemers zijn, maar je kunt ook de enige zijn.
pi_31856966
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:56 schreef Smeich het volgende:

[..]

De internationale contacten die je er aan overhoudt is natuurlijk ook geweldig, iets dat ook veel minder zal zijn bij stage buitenland.
Dat waag ik te betwijfelen.
Het hangt uiteraard sowieso af van je eigen inzet, je eigen wil, etc.
Ik loop stage in het buitenland (of eigenlijk liep). Ik werk er nu nog steeds, heb er superveel contacten aan overgehouden. Een baan aangeboden gekregen in Rotterdam, Canada en New Zealand. Allemaal via het bedrijf waar ik nu zit.
Ik ga voor mijn werk het hele land door. Vlieg minstens 1 keer per 2 weken op kosten van de zaak naar een job ergens aan de andere kant van New Zealand.
Ik durf te betwijfelen of ditzelfde gebeurt als je een student bent...
Assie enzo
pi_31900265
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 02:01 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

...
Ben ik met je eens. Denk niet dat je veel jobopportunities krijgt als je ergens een studie volgt. Tenminste niet dat ik heb meegemaakt. De enige keer dat het me is overkomen was tijdens een zomerschool van een Amerikaanse aan de Fifth Third Bank. Uiteindelijk niet op in gegaan. Maar wie weet wat je wacht? Ik heb nu een Noorse vriendin en vandaag gesolliciteerd op een baan in Noorwegen, beide had ik niet gedaan zonder de studie...
Danmark: more usefull every day!
pi_31900337
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 02:01 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen.
Het hangt uiteraard sowieso af van je eigen inzet, je eigen wil, etc.
Ik loop stage in het buitenland (of eigenlijk liep). Ik werk er nu nog steeds, heb er superveel contacten aan overgehouden. Een baan aangeboden gekregen in Rotterdam, Canada en New Zealand. Allemaal via het bedrijf waar ik nu zit.
Ik ga voor mijn werk het hele land door. Vlieg minstens 1 keer per 2 weken op kosten van de zaak naar een job ergens aan de andere kant van New Zealand.
Ik durf te betwijfelen of ditzelfde gebeurt als je een student bent...
Tot wanneer zit jij in Nelson?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31912674
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 02:01 schreef SneakyNeaky het volgende:

Dat waag ik te betwijfelen.
Het hangt uiteraard sowieso af van je eigen inzet, je eigen wil, etc.
Het ligt er idd aan hoe contactueel je bent, maar de meesten die ik ken hebben met maar met 2 of 3 buitenlanders echt contact. Soms zelfs minder.

Dit ligt mede aan het feit dat je in het buitenland toch naar je nationaliteit toetrekt. Fransen gaan om met Fransen, Spanjaarden met Spanjaarden, Finnen met Finnen en Nederlanders met Nederlanders. Hoe groter de universiteit waar je studeert, hoe groter deze kans is. Zal wel iets natuurlijks zijn ofzo
pi_31917088
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:28 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Tot wanneer zit jij in Nelson?
Tot het einde van het jaar.

@ChrisJX: Ik heb uiteraard geen idee hoe het contact verder zal zijn als ik weer terug ga naar Nederland. Maar contact zal er sowieso WEL blijven.
Ik heb twee weken terug een bruiloft gehad van iemand die ik nog maar een jaar ken . Die vriend en vriendin blijven sowieso contact houden. En zo zijn er nog wel een paar mensen met wie ik wil blijven mailen etc.

New Zealand
Assie enzo
pi_31928080
Damn, ik dacht even een gratis slaapplek gescoord te hebben.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31928408
Als je bv. een MPhil in Noorwegen haalt, mag je jezelf dan ook Drs. in Nederland noemen?
pi_31929080
Technisch gezien niet. Maar niemand die erover valt als jij in het buitenland je master's haalt en je hier Drs noemt. Ik denk dat de Drs-titelatuur toch weg gaat vallen met de toenemende internationalisering, maar dat terzijde.
pi_31944009
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:26 schreef Jaguarized het volgende:
Damn, ik dacht even een gratis slaapplek gescoord te hebben.
Ik dacht dat jij naar Aucklang ging..
Assie enzo
pi_31944163
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:14 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij naar Aucklang ging..
Ik ga daarna nog liften/met de bus naar Christchurch.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31944698
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:18 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik ga daarna nog liften/met de bus naar Christchurch.
OMFG dat wil je echt niet. Neem lekker een vliegtuig, en zuip je helemaal klem daar. Om vervolgens weer terug te vliegen.
1500Km liften
Assie enzo
pi_31944797
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:31 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

OMFG dat wil je echt niet. Neem lekker een vliegtuig, en zuip je helemaal klem daar. Om vervolgens weer terug te vliegen.
1500Km liften
Nee joh, 950 km is het.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31947429
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:34 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nee joh, 950 km is het.
Wil jij in Nieuw Zeeland hemelsbreed gaan reizen...?

Bergen enzo...
Assie enzo
pi_31947456
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:58 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Wil jij in Nieuw Zeeland hemelsbreed gaan reizen...?

Bergen enzo...
Nee, dat is over de grote wegen volgens de routeplanner.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31948186
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:00 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nee, dat is over de grote wegen volgens de routeplanner.
Whehe daar komt mij ineens een verhaal bovendrijven.
Paar Ausie's waren een route van de routeplanner gevolgd, en moesten met een reddinghelikopter opgepikt worden omdat ze midden in de bergen een overhitte auto hadden. Deze mensjes bevroren daar .

Niet op dit soort shit vertrouwen enzo, (en als je de bergen ingaat, en geen mensen meer tegenkomt... omkeren... )
Assie enzo
pi_31948292
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:26 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Whehe daar komt mij ineens een verhaal bovendrijven.
Paar Ausie's waren een route van de routeplanner gevolgd, en moesten met een reddinghelikopter opgepikt worden omdat ze midden in de bergen een overhitte auto hadden. Deze mensjes bevroren daar .

Niet op dit soort shit vertrouwen enzo, (en als je de bergen ingaat, en geen mensen meer tegenkomt... omkeren... )
Mwoah ik heb 3 weken om van Auckland naar Christchurch te komen en wil nog wel wat van het land zien natuurlijk.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31948386
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:29 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Mwoah ik heb 3 weken om van Auckland naar Christchurch te komen en wil nog wel wat van het land zien natuurlijk.
[kuch mode] ga met de auto met een van je vrienden, deel de kosten, en maak er een groot feest van [/kuch mode]
Assie enzo
pi_31948450
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:34 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

[kuch mode] ga met de auto met een van je vrienden, deel de kosten, en maak er een groot feest van [/kuch mode]
Kijken of er mensen daar dan zijn die dezelfde plannen hebben.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31948506
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:37 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Kijken of er mensen daar dan zijn die dezelfde plannen hebben.
Christchurch is een party town, dus maak je geen zorgen
Assie enzo
pi_31948526
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:39 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Christchurch is een party town, dus maak je geen zorgen
Ah, heb jij al wat van het land gezien dan?

Volgens mij kan dit btw beter in Nieuw Zeeland
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31948645
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:40 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ah, heb jij al wat van het land gezien dan?

Volgens mij kan dit btw beter in Nieuw Zeeland
Ok, gaat verder in dat topic.
Assie enzo
pi_31952380
tvp
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_32840916
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 09:54 schreef Proper_fucked het volgende:
tvp
pi_32844625
Zit nog steeds in Zwitserland, en het is nog steeds cool hier, helemaal met alle sneeuw die gevallen is de laatste twee weken!
pi_32892384
Parijs (Sorbonne) en Oxford. Beiden behoorlijk gaaf. Niveau in Oxford ligt angstwekkend hoog, terwijl Sorbonne enigzins tegenvalt. Parijs is wel echt een superstad om in te wonen, trouwens. Voor wie ook in Parijs wil gaan studeren, probeer een kamer te krijgen in de Cité Universitaire... bijzonder gezellig (lees: wist niet dat je in drie maanden zo achterlijk veel kon drinken...) en vier RER-haltes verwijderd van de Notre Dame. In Oxford in een huis van mijn College gewoont, was ook prima. Alleen Oxford is echt een provinciestadje vergeleken bij het fraaie Parijs.

Ben nu overigens weer in NL, maar het begint weer te jeuken... hoop mijn promoveerproject gedeeltelijk in Oxford en in Duitsland te doen (met hopelijk uitstapjes naar het European University Institute in Florence (nog een aanrader!) en Yale). Maar eerst maar eens fondsen zien los te peuteren of een aio-plek te versieren...
"I don't have any problems which cannot be solved by clever and exclusive use of a time machine."
pi_32897092
Heeft iemand ervaring met studeren in de USA? Ik zou graag gaan studeren in de USA omdat mij dit echt geweldig lijkt en je natuurlijk erg veel ervaring en kennis opdoet. Ik studeer Commerciele Economie, International Marketing Management. Het moet dus een opleiding zijn die aansluit op mij eigen opleiding.
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_32906004
quote:
Op woensdag 7 december 2005 15:16 schreef SamuelKruizinga het volgende:
Parijs (Sorbonne) en Oxford. Beiden behoorlijk gaaf. Niveau in Oxford ligt angstwekkend hoog, terwijl Sorbonne enigzins tegenvalt. Parijs is wel echt een superstad om in te wonen, trouwens. Voor wie ook in Parijs wil gaan studeren, probeer een kamer te krijgen in de Cité Universitaire... bijzonder gezellig (lees: wist niet dat je in drie maanden zo achterlijk veel kon drinken...) en vier RER-haltes verwijderd van de Notre Dame. In Oxford in een huis van mijn College gewoont, was ook prima. Alleen Oxford is echt een provinciestadje vergeleken bij het fraaie Parijs.

Ben nu overigens weer in NL, maar het begint weer te jeuken... hoop mijn promoveerproject gedeeltelijk in Oxford en in Duitsland te doen (met hopelijk uitstapjes naar het European University Institute in Florence (nog een aanrader!) en Yale). Maar eerst maar eens fondsen zien los te peuteren of een aio-plek te versieren...
Kan ik een keer met jou even praten (e-mail oid). Ik ga namelijk over vier weken in Parijs studeren, en ben druk bezig met alles. Als alles meezit heb ik wel een kamer vrijdag, maar dat is niet zeker. Hoe heb jij het bij de Cité aangepakt. En verder nog tips of aanraders. Ik hoorde zelf inderdaad ook dat de Sorbonne toch wat tegenvalt en haar naam niet kan waarmaken. Hoe ben jij er op gekomen? tell me!
pi_32907064
doe nu International Business and Management Studies (IBS) en moet over 1,5 jaar dus ook naar het buitenland ;

denk aan de VS en Canada (gebruiken van mn frans)

iemand idee wat de kosten van inwoning zijn aan de east-coast? (sub-urb NY of Boston)
you and I ain't done Zeke!
pi_32919885
quote:
Kan ik een keer met jou even praten (e-mail oid). Ik ga namelijk over vier weken in Parijs studeren, en ben druk bezig met alles. Als alles meezit heb ik wel een kamer vrijdag, maar dat is niet zeker. Hoe heb jij het bij de Cité aangepakt. En verder nog tips of aanraders. Ik hoorde zelf inderdaad ook dat de Sorbonne toch wat tegenvalt en haar naam niet kan waarmaken. Hoe ben jij er op gekomen? tell me!
@ Boskov: mail me maar op samuel PUNT kruizinga AT planet PUNT nl. Ik weet trouwens niet of je op zo'n korte termijn de Cité nog binnenkomt. Het beste kun je ze even een belletje geven (in het Frans!!!!), kijk voor het nummer op www.ciup.fr. Ik zou ook even kijken wat de uni verder nog voor je kan regelen... Heb je in Frankrijk een contactpersoon? Een hoogleraar of zo? Die kan ook nog wel enige invloed hebben. Enneh... puur uit nieuwsgierigheid, maar wat ga je aan de Sorbonne doen? Congres of zo???
"I don't have any problems which cannot be solved by clever and exclusive use of a time machine."
pi_32921810
En weer even een update:

Afgelopen donderdagmiddag 1 december paspoort en papierhandel in Den Haag bij de ambassade ingeleverd. Maandag 5 december werd ik gebeld dat het visum klaar lag! Slechts 3 dagen!



* Jaguarized is blij
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32926287
Ik moet voor juni 2006 aangeven aan welke universiteiten in Zuid-Afrika ik welke vakken wil volgen Ik kan dan daarna het praktische gebeuren gaan regelen, en dan neem ik december 2006 het vliegtuig naar Zuid-Afrika
pi_32932634
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:53 schreef Jaguarized het volgende:
En weer even een update:

Afgelopen donderdagmiddag 1 december paspoort en papierhandel in Den Haag bij de ambassade ingeleverd. Maandag 5 december werd ik gebeld dat het visum klaar lag! Slechts 3 dagen!



* Jaguarized is blij
En dat was voor Nieuw-Zeeland ??
Ik heb hier gvd 8 weken moeten wachten op die @#$@# immigrations service.
Cut my milk !
pi_32933162
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:59 schreef JustJunior het volgende:
Ik moet voor juni 2006 aangeven aan welke universiteiten in Zuid-Afrika ik welke vakken wil volgen Ik kan dan daarna het praktische gebeuren gaan regelen, en dan neem ik december 2006 het vliegtuig naar Zuid-Afrika
nice! . Ik ga volgende week een informatiegesprek volgen over buitenlandstudie, ben benieuwd..
pi_32938854
Studeren in Manchester, iemand ervaringen??

Ben van plan om er eind augustus te gaan studeren, aan de Manchester Metropolitan University extra business/management vakken.
Strawberry Flavour..
  vrijdag 9 december 2005 @ 13:31:31 #159
97934 ASroma
Flamboyant
pi_32943238
ik moet volgend jaar ook naar het buitenland, studeren en stage. Het studeren zie ik echt als een soort van tripje, veel plezier maken en nieuwe dingen zien. Ga waarschijnlijk met 3 anderen naar Zweden om daar een lodge en een auto te huren voor een half jaar. Natuurlijk zullen we doordeweeks gewoon studeren en hopelijk een hoop nieuwe mensen ontmoeten, maar in de weekenden een beetje het land verkennen en na 4,5 maand studeren kan er nog een maand een roadtripje aangeplakt worden. Voor mijn stage zit ik te denken aan Zuid-Afrika of ergens in het Midden Oosten maar dat weet ik echt nog niet . Heb wel deze site gevonden http://www.unsa.nl/visitor/content/student/start.asp en heb ook al een presentatie bijgewoond die gegeven werd door iemand van deze organisatie wel interresant. Iemand ervaring met stage in Zuid-afrika of deze organisatie?
Daarna wil ik misschien een master gaan doen in Australie ofzo maar das nog heel ver weg en een beetje een droom.
  vrijdag 9 december 2005 @ 13:33:07 #160
97934 ASroma
Flamboyant
pi_32943278
wel vet om te horen dat er veel mensen zijn die een jaar of langer in het buitenland vertoeven!
  vrijdag 9 december 2005 @ 13:49:18 #161
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_32943648
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 13:33 schreef ASroma het volgende:
wel vet om te horen dat er veel mensen zijn die een jaar of langer in het buitenland vertoeven!
Ja inmiddels al 20 maanden van mijn 4jaar durende studie doorgebracht in het buitenland. (hadden er 24 kunnen zijn)
Over 2 weekies weer naar NL, zal wennen zijn!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_32948991
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 13:31 schreef ASroma het volgende:
Voor mijn stage zit ik te denken aan Zuid-Afrika of ergens in het Midden Oosten maar dat weet ik echt nog niet . Heb wel deze site gevonden http://www.unsa.nl/visitor/content/student/start.asp en heb ook al een presentatie bijgewoond die gegeven werd door iemand van deze organisatie wel interresant. Iemand ervaring met stage in Zuid-afrika of deze organisatie?
Ik kan mijn stage niet in het buitenland doen Anders had ik het ook wel in Zuid-Afrika gedaan.

Voor welke studie ben je bezig? Misschien dat ik je wel wat kan helpen
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:31:56 #163
128159 smurfzilla
-------------------
pi_32949438
Ik moet zeggen dat Nederland het zeer slecht heeft geregeld qua financien als je full time (3+ jaar)aan een buitenlandse uni wilt studeren.

Op het moment kan je alleen een beurs oid krijgen als je naar het buitenland gaat als onderdeel van je studie in NL. Dus als je niet aan een NL-se uni bent verbonden ben je de lul. Lekker stimulerend.
>>>Fast forward>>>
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:45:12 #164
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32949698
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:31 schreef smurfzilla het volgende:

Op het moment kan je alleen een beurs oid krijgen als je naar het buitenland gaat als onderdeel van je studie in NL. Dus als je niet aan een NL-se uni bent verbonden ben je de lul. Lekker stimulerend.
Dat verandert over twee jaar.
quote:
MET STUDIEFINANCIERING IN HET BUITENLAND STUDEREN

Vanaf september 2007 mogen Nederlandse studenten hun studiefinanciering meenemen naar 44 Europese landen. Minister Van der Hoeven en staatssecretaris Rutte (OCW) trekken daarvoor jaarlijks 26 miljoen euro uit.

Dit laten minister Van der Hoeven en staatssecretaris Rutte aan de Tweede Kamer weten. Zij willen daarmee stimuleren dat studenten kennismaken met het onderwijs in andere landen. Volgens de bewindslieden is dat niet alleen goed voor de studenten, maar ook voor het hoger onderwijs.

Vanaf september 2007 kunnen studenten hun studiefinanciering meenemen naar de 44 Europese landen die de Bologna-verklaring hebben ondertekend. Deze landen spraken onder meer af de bachelor-master structuur in te voeren en de internationale mobiliteit van studenten te vergroten.

Voorwaarden
Studenten komen voor de regeling in aanmerking als zij in Nederland recht hebben op studiefinanciering. Ook moeten zij minimaal drie van de laatste zes jaar in Nederland hebben gewoond. Deze eis voorkomt dat alle Europese studenten aanspraak kunnen maken op Nederlandse studiefinanciering.

Verder moet de buitenlandse opleiding van voldoende kwaliteit zijn. OCW vraagt de Informatie Beheer Groep (IB-groep) en de Nederlandse organisatie voor internationale samenwerking in het hoger onderwijs (Nuffic) dat te gaan beoordelen. Die kwaliteitseis geldt overigens ook voor Nederlandse opleidingen.

Studeren in het buitenland
Op dit moment studeren circa 7000 Nederlandse studenten op eigen kosten in een van de 'Bologna'-landen. Ongeveer de helft van de studenten is van plan een buitenlandse studie-ervaring op te doen. Uiteindelijk realiseert een kwart van de studenten die ambitie.

Van der Hoeven en Rutte trekken jaarlijks 26 miljoen euro uit voor deze maatregel.
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:23:58 #165
97934 ASroma
Flamboyant
pi_32950567
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:11 schreef JustJunior het volgende:

[..]

Ik kan mijn stage niet in het buitenland doen Anders had ik het ook wel in Zuid-Afrika gedaan.

Voor welke studie ben je bezig? Misschien dat ik je wel wat kan helpen
ik doe zelf IBMS maar die organisatie kan voor van alles stages regelen van IPO tot Fysiotherapie tot CE dus waarom kan je niet? of mag het gewoon niet? Hou er wel rekening mee dat er in Zuid-afrika positivie discriminatie heerst dus als blanke ben je wel minder belangrijk zeg maar
pi_32951239
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:42 schreef FrietSaus7 het volgende:

[..]

En dat was voor Nieuw-Zeeland ??
Ik heb hier gvd 8 weken moeten wachten op die @#$@# immigrations service.


Het zit je ook niet mee....

Heb jij hem ter plekke in N-Z aangevraagd dan?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 9 december 2005 @ 19:40:29 #167
128159 smurfzilla
-------------------
pi_32952342
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:45 schreef freako het volgende:

[..]

Dat verandert over twee jaar.
[..]
Kijk da's nou goed nieuws

Wist ik helemaal niets vanaf maar goed, volg het NL-se nieuws ook niet zo. Vraag me af hoe veel het gaat worden, ik rond mijn opleiding in 2007 af dus voor mij zal het wel geen nut meer hebben.
>>>Fast forward>>>
pi_32952700
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:23 schreef ASroma het volgende:

[..]

ik doe zelf IBMS maar die organisatie kan voor van alles stages regelen van IPO tot Fysiotherapie tot CE dus waarom kan je niet? of mag het gewoon niet? Hou er wel rekening mee dat er in Zuid-afrika positivie discriminatie heerst dus als blanke ben je wel minder belangrijk zeg maar
Okay, cool. Wanneer ben je van plan te gaan?

Voor mijn vervolgopleiding moet ik drie patiënten hebben gediagnosticeerd en behandeld, volgens Nederlandse normen, protocollen en ideeën. Het moet onder supervisie zijn van een erkend supervisor, en dat kan dan alleen in Nederland Erg begrijpelijk, maar wel jammer.
  vrijdag 9 december 2005 @ 19:56:09 #169
128159 smurfzilla
-------------------
pi_32952724
Waar heb je dat stuk vandaag gecopypasted trouwens Freako ?
>>>Fast forward>>>
pi_32953292
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:56 schreef smurfzilla het volgende:
Waar heb je dat stuk vandaag gecopypasted trouwens Freako ?
Je leest geen krant?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 9 december 2005 @ 21:12:34 #171
128159 smurfzilla
-------------------
pi_32954804
Geen nederlandse in ieder geval. Zit in Engeland =/
>>>Fast forward>>>
pi_32957169
Als je nu in het buitenland gaat studeren ontvang je toch ook nog gewoon stufi???
Strawberry Flavour..
pi_32957184
Jup.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32957197
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:12 schreef smurfzilla het volgende:
Geen nederlandse in ieder geval. Zit in Engeland =/
Ah ruk. Is veelvuldig op het nieuws geweest hier.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32957615
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:12 schreef smurfzilla het volgende:
Geen nederlandse in ieder geval. Zit in Engeland =/
Waar zit je, en hoe is het in Engeland?
Strawberry Flavour..
pi_32967211
Ik heb vorig jaar een masters in Newcastle (UK) gedaan. Ik vond het zo leuk dat ik nu aan de University of Strathclyde in Glasgow verder studeer.
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
  zaterdag 10 december 2005 @ 18:09:53 #177
128159 smurfzilla
-------------------
pi_32974435
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:48 schreef -moi- het volgende:

[..]

Waar zit je, en hoe is het in Engeland?
Ik zit hier aan de uni en woon er bijna 3 jaar nu.

Engeland gaat wel, tis alleen veel te koud op het moment. Niet dat het in NL nou zo warm is maar goed.
>>>Fast forward>>>
  zaterdag 10 december 2005 @ 18:12:04 #178
128159 smurfzilla
-------------------
pi_32974482
Newcastle is een leuke stad om te gaan stappen trouwens, is maar 10/15 minuten met de trein van mij vandaan. Openbaar vervoer is alleen een ramp daar.
>>>Fast forward>>>
pi_33068111
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 13:49 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja inmiddels al 20 maanden van mijn 4jaar durende studie doorgebracht in het buitenland. (hadden er 24 kunnen zijn)
Over 2 weekies weer naar NL, zal wennen zijn!
Zo hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik doe ook een 4 jarige HBO studie, maar ik kon maar 1 semster in het buitenland studeren. Ik ben er uiteindelijk een jaar gebleven, maar daardoor wel een half jaar studievertraging opgelopen.
pi_33068154
TVP
pi_33068212
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 12:17 schreef jschud het volgende:
Ik heb vorig jaar een masters in Newcastle (UK) gedaan. Ik vond het zo leuk dat ik nu aan de University of Strathclyde in Glasgow verder studeer.
Ik wil zelf ook een Masters in het buitenland doen. Het liefst in de VS, Engeland, Australie, Finland, Denemarken,Canada of Zweden. (op volgorde van interesse). Alleen heb ik nog wat vragen hierover. Hoe worden buitenlandse masters in de praktijk gewaardeerd in Nederland door bedrijven? En welke Nederlandse diploma's worden vereist om een masters te starten in het buitenland? En in NL kan ik vd HBO in +/- 2 jaar een masters halen op een universiteit. Hoelang duurt dat in het buitenland?

Alvast bedankt
  woensdag 14 december 2005 @ 13:40:50 #182
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_33070700
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:47 schreef 455H07E het volgende:

[..]

Zo hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik doe ook een 4 jarige HBO studie, maar ik kon maar 1 semster in het buitenland studeren. Ik ben er uiteindelijk een jaar gebleven, maar daardoor wel een half jaar studievertraging opgelopen.
Ik doe een 4 jarige IBMS Bachelor en er was een optie om een 'double degree' te doen met een Finse business school. Mijn klas is dus ook half Fins en half Nederlands. Erg leuk!
Het programma zit in totaal zo in elkaar;
1e jaar sem.1 Amsterdam
1e jaar sem.2 Helsinki
2e jaar sem.1 Helsinki
2e jaar sem.2 Amsterdam
3 jaar internationale stage (11 maanden excl. vakantie)
4e jaar sem.1 Helsinki
4e jaar sem.2 Amsterdam (scriptie)

Ik ben dus het 1e semester van het 2e jaar ingestroomd!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 14 december 2005 @ 15:46:32 #183
128159 smurfzilla
-------------------
pi_33073973
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:52 schreef 455H07E het volgende:

[..]

Ik wil zelf ook een Masters in het buitenland doen. En in NL kan ik vd HBO in +/- 2 jaar een masters halen op een universiteit. Hoelang duurt dat in het buitenland?

Alvast bedankt
In Engeland is een Masters dacht ik 1 jaar.
>>>Fast forward>>>
pi_33097848
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:52 schreef 455H07E het volgende:

[..]

Ik wil zelf ook een Masters in het buitenland doen. Het liefst in de VS, Engeland, Australie, Finland, Denemarken,Canada of Zweden. (op volgorde van interesse). Alleen heb ik nog wat vragen hierover. Hoe worden buitenlandse masters in de praktijk gewaardeerd in Nederland door bedrijven? En welke Nederlandse diploma's worden vereist om een masters te starten in het buitenland? En in NL kan ik vd HBO in +/- 2 jaar een masters halen op een universiteit. Hoelang duurt dat in het buitenland?

Alvast bedankt
Hier ben ik dus ook benieuwd naar... ik wil het liefsts mijn masters in Australie of (weer) studeren in de VS.
pi_33101823
Als de Nederlandse opleiding een samenwerkingsverband heeft met die buitenlandse opleiding, dan lijkt het me dat ze ook vaker studenten hebben die daar studeren, of buitenlandse studenten die naar Nederland komen. Wellicht dat je bij je opleiding kunt informeren hiernaar?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_33107151
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:40 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik doe een 4 jarige IBMS Bachelor en er was een optie om een 'double degree' te doen met een Finse business school. Mijn klas is dus ook half Fins en half Nederlands. Erg leuk!
Het programma zit in totaal zo in elkaar;
1e jaar sem.1 Amsterdam
1e jaar sem.2 Helsinki
2e jaar sem.1 Helsinki
2e jaar sem.2 Amsterdam
3 jaar internationale stage (11 maanden excl. vakantie)
4e jaar sem.1 Helsinki
4e jaar sem.2 Amsterdam (scriptie)

Ik ben dus het 1e semester van het 2e jaar ingestroomd!
Das een mooi schema!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33107629
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:52 schreef 455H07E het volgende:

[..]

Ik wil zelf ook een Masters in het buitenland doen. Het liefst in de VS, Engeland, Australie, Finland, Denemarken,Canada of Zweden. (op volgorde van interesse). Alleen heb ik nog wat vragen hierover. Hoe worden buitenlandse masters in de praktijk gewaardeerd in Nederland door bedrijven? En welke Nederlandse diploma's worden vereist om een masters te starten in het buitenland? En in NL kan ik vd HBO in +/- 2 jaar een masters halen op een universiteit. Hoelang duurt dat in het buitenland?

Alvast bedankt
Dat hangt volgens mij af van de gevolgde route; als je HBO in Nederland hebt gedaan en dan een 1-jarige master in Engeland doet; dan wordt dat over het algemeen niet gelijk gesteld aan een Nederlandse ir. Een master opleiding aan de uni na een HBO duurt immers 2 jaar. Aan de andere kant een master in het buitenland geeft wel aan dat je niet vies bent voor een uitdaging.

Een Nederlandse HBO diploma geeft in principe toegang tot een 1-jarige masters mits de masters ongeveer in hetzelfde vakgebied is als je HBO.

Wanneer dat niet het geval is, is het soms mogelijk om een 2-jarige masters te doen.

[ Bericht 8% gewijzigd door jschud op 15-12-2005 18:05:33 ]
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
  donderdag 15 december 2005 @ 18:36:36 #188
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_33108786
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:25 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Das een mooi schema!
Jazeker, en het is ook nog eens hartstikke leuk omdat ik bij zoveel Finnen in de klas zit. Dus je leert de cultuur ook echt kennen.
Bijkomend is ook nog dat het Finse onderwijs veel beter als het Nederlandse onderwijs!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_34172208
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:19 schreef -moi- het volgende:
Studeren in Manchester, iemand ervaringen??
Heb er nog geen ervaring mee, maar ik ga wel in september 2006! Naar The University of Manchester.

Ik studeer pedagogische wetenschappen in Leiden. Wij hebben in het derde jaar, eerste trimester een keuzeruimte, waarin je vakken moet volgen voor 20 ECTS met als enige eis dat het aan een universiteit gegeven wordt en niet vakken van de studie pedagogische wetenschappen zijn. Je kunt dus vakken van Geschiedenis of Psychologie gaan volgen, waar je interesses maar liggen.

Sommige studenten gaan in die periode naar het buitenland, en ik dus ook! Onze opleiding heeft een uitwisselingsovereenkomst met The University of Manchester. Dan is er dus al veel geregeld, je bent geloof ik verzekerd van een plaats daar, en van een plek op de campus. Ik kan daar ter plekke beslissen welke vakken ik ga volgen. Heb al veel leuke verhalen gehoord! Nog meer mensen die ervaringen hebben met de universiteit daar?

Ik ga dus 'maar' 3 à 4 maanden, en niet erg ver, naar Engeland, maar ik kijk er erg naar uit!

Verder erg leuk om al die ervaringen hier te lezen!
You gotta learn to live
and live and learn
pi_34172235
-dubbel-
You gotta learn to live
and live and learn
pi_34172339
Nog 15 dagen
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34172469
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:05 schreef Jaguarized het volgende:
Nog 15 dagen
Waar ging je ook alweer naar toe?

Ik ben ook nog steeds bezig, maar vraag me af of het gaat lukken om het geld bij elkaar te krijgen
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_34172529
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:08 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Waar ging je ook alweer naar toe?

Ik ben ook nog steeds bezig, maar vraag me af of het gaat lukken om het geld bij elkaar te krijgen
Moet je veel geld bij elkaar krijgen?
You gotta learn to live
and live and learn
pi_34172587
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:08 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Waar ging je ook alweer naar toe?

Ik ben ook nog steeds bezig, maar vraag me af of het gaat lukken om het geld bij elkaar te krijgen
Nieuw-Zeeland
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34172637
Leuke topic joh! tvp
pi_34172719
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:11 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nieuw-Zeeland
damn

succes
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_34172750
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:14 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

damn

succes


Thnx. Hoeveel moet je bij elkaar krijgen? Kan je beurzen krijgen? Lenen bij IBG?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34172898
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:15 schreef Jaguarized het volgende:

[..]



Thnx. Hoeveel moet je bij elkaar krijgen? Kan je beurzen krijgen? Lenen bij IBG?
Kan niet lenen bij IBG omdat ik zelfstandig ga. Krijg al een sportbeurs, maar dan is t nog onbetaalbaar. Als ik ga, wil ik er wel 4 jaar studeren.. Heb al 4 jaar vern**kt met wat ik nu doe
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_34172996
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:18 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Kan niet lenen bij IBG omdat ik zelfstandig ga. Krijg al een sportbeurs, maar dan is t nog onbetaalbaar. Als ik ga, wil ik er wel 4 jaar studeren.. Heb al 4 jaar vern**kt met wat ik nu doe
Hmm waar wil je heen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34181403
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:20 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Hmm waar wil je heen?
Amerika. Kan naar Mercyhurst, PA of naar University of Pasific, CA (als testresultaten het toelaten)
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_34644724
Iemand dat stukje gisteren in de metro gelezen over de zorgverzekering voor studeren in landen als de VS, Canada en Australie? Wordt niet makkelijk gemaakt voor de ambitieuze internationale studenten he...
pi_34644743
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:08 schreef Smeich het volgende:
Iemand dat stukje in de metro gelezen over de zorgverzekering voor studeren in landen als de VS, Canada en Australie? Wordt niet makkelijk gemaakt voor de ambitieuze internationale studenten he...
Spits was het toch gister? Ik heb het wel gelezen. Hetzelfde geldt voor Nieuw-Zeeland. Ik moet naar alle waarschijnlijkheid straks ook in NZ betalen voor een ziekenkostenverzekering. Dubbelop dus.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34645826
Ja klopt.. de Spits. Ben toch blij dat ik vorig jaar de kans heb gepakt.. schandalig weer... 140 - 160 euro per maand voor een studentenverzekering... weer typisch Nederland.
pi_34645871
Ik betaal nu 67 euro nog wat. Omdat mijn FBTO verzekering hiero ws niet in NZ geaccepteerd wordt moet ik ter plekke nog een 150 euro gaan dokken.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34692666
ik wil ook in het buitenland stage lopen. Maar voor de studie werktuigbouwkunde is het lastig om een stage plek te vinden in het buitenland. En dan bedoel ik een niet westers land. Iemand suggesties waar je stageplekken kan vinden?>
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34693494
Ik zit te denken om naar Australie te gaan. Ik lees hier in dit forum weinig over ( wel over Nieuw - Zeeland trouwens ). Heeft iemand ervaring hiermee en weet of dit was is om stage te lopen met marketing? Het lijkt mij een leuke cultuur, goede scholen, veel nederlanders en het belangijkste: Lekker weer!
pi_34713530
Veel Nederlanders vind ik dus weer een minpunt...
pi_34713542
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:00 schreef Smeich het volgende:
Veel Nederlanders vind ik dus weer een minpunt...
mij ook.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34734837
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:00 schreef Smeich het volgende:
Veel Nederlanders vind ik dus weer een minpunt...
Same here... Toen ik in Londen stage liep, kwam ik erachter dat er complete nederlandse clubjes en borrels zijn, maar da's echt niet 'my cup of tea'.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_34734868
Nadeel is ook dat landgenoten vaak met elkaar gaan klieken. Wat dat betreft kun je vaak beter in een wat kleinere stad zitten met minder buitenlandse studenten. Dan zijn er minder landgenoten en wordt er meer gemixt.
pi_34736137
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:11 schreef ChrisJX het volgende:
Nadeel is ook dat landgenoten vaak met elkaar gaan klieken. Wat dat betreft kun je vaak beter in een wat kleinere stad zitten met minder buitenlandse studenten. Dan zijn er minder landgenoten en wordt er meer gemixt.
Ligt gewoon aan je insteek, denk ik. Ik had er in Londen geen last van, terwijl je daar toch echt een hoop buitenlandse studenten hebt... Maar goed, als je er werkt, ga je natuurlijk automatisch met allerlei nationaliteiten om...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_34736944
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:55 schreef Drive-r het volgende:

Ligt gewoon aan je insteek, denk ik. Ik had er in Londen geen last van, terwijl je daar toch echt een hoop buitenlandse studenten hebt... Maar goed, als je er werkt, ga je natuurlijk automatisch met allerlei nationaliteiten om...
Met studeren ga je ook wel met andere nationaliteiten om en het is echt niet zo dat Nederlanders alleen maar met Nederlanders optrekken, maar wel vaak. Niet omdat ze zo graag met landgenoten omgaan, maar omdat je daar in de eerste twee weken automatisch naar toe trekt. Lekker ff je eigen taal spreken, vragen van welke uni iemand komt, enz. enz. En als je elkaar dan bevalt, dan blijf je met elkaar omgaan.

Dat doen Nederlanders, dat doen Belgen, dat doen Fransen, dat doen Finnen, dat doen Spanjaarden, dat doen Duitsers, dat doet iedere nationaliteit. En hoe meer studenten uit je eigen land, des te groter de kans dat je iemand tegenkomt en dus automatisch gaat klitten.
pi_34738122
9 februari introductie!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34759307
Voor iedereen die in het buitenland wil gaan studeren: er is eeen redelijk grote afdeling met buitenlandse instellingen. Leuk om je eens te orienteren!
Danmark: more usefull every day!
  zondag 5 februari 2006 @ 14:42:23 #215
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_34760544
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:11 schreef ChrisJX het volgende:
Nadeel is ook dat landgenoten vaak met elkaar gaan klieken. Wat dat betreft kun je vaak beter in een wat kleinere stad zitten met minder buitenlandse studenten. Dan zijn er minder landgenoten en wordt er meer gemixt.
In Wenen heb ik toch niet al te veel met andere Nederlanders opgetrokken, al kan ik me wel een hele leuke Sinterklaasviering met 15-20 andere Nederlanders en Vlamingen uit mijn flat herinneren.

Maar om de een of andere reden heb ik toch vooral met Oost-Europeanen en Scandinaviërs opgetrokken, al kan dat ook komen omdat ik voor zover ik weet de enige Nederlander was die dat semester aan de TU Wenen studeerde.
pi_34760666
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:42 schreef freako het volgende:

In Wenen heb ik toch niet al te veel met andere Nederlanders opgetrokken, al kan ik me wel een hele leuke Sinterklaasviering met 15-20 andere Nederlanders en Vlamingen uit mijn flat herinneren.

Maar om de een of andere reden heb ik toch vooral met Oost-Europeanen en Scandinaviërs opgetrokken, al kan dat ook komen omdat ik voor zover ik weet de enige Nederlander was die dat semester aan de TU Wenen studeerde.
Ik geloof dat ik ook maar één Nederlander kende die op de TU zat. Maar heeft de TU ook niet allemaal eigen dingetjes en feestjes? Of ben ik nu in de waar met de Economische uni?

Ik heb Sinterklaas overigens met drie andere Nederlanders in een café in Boedapest gevierd Vraag me af wat de andere gasten hebben gedacht dat we deden
  zondag 5 februari 2006 @ 14:49:50 #217
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_34760856
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:44 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik ook maar één Nederlander kende die op de TU zat. Maar heeft de TU ook niet allemaal eigen dingetjes en feestjes? Of ben ik nu in de waar met de Economische uni?
De WU misschien ook wel, maar de TU zeker. Zo heb ik m'n huidige vriendin leren kennen. Een Bulgaarse. . Al wordt er ook veel gezamenlijk georganiseerd.
quote:
Ik heb Sinterklaas overigens met drie andere Nederlanders in een café in Boedapest gevierd Vraag me af wat de andere gasten hebben gedacht dat we deden
Ik heb m'n vriendin ook een keer een chocoladeletter opgestuurd. Met een gedicht erbij. Ze vond het een nogal eigenaardige traditie.
pi_34761928
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:11 schreef ChrisJX het volgende:
Nadeel is ook dat landgenoten vaak met elkaar gaan klieken. Wat dat betreft kun je vaak beter in een wat kleinere stad zitten met minder buitenlandse studenten. Dan zijn er minder landgenoten en wordt er meer gemixt.
Zat laatst in de aula bij mij op school en toen waren er ook wat kerels een tafeltje verderop (Brits) Engels aan het praten en in mijn veronderstelling dat het allemaal Britten waren zei ik er wat over tegen een klasgenoot waarna ze me aankijken met een kop van "wij spreken ook Nederlands hoor".
Oeps!
pi_34762161
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:49 schreef freako het volgende:
Ik heb m\'n vriendin ook een keer een chocoladeletter opgestuurd. Met een gedicht erbij. Ze vond het een nogal eigenaardige traditie.
Tssss
pi_34765504
Ik studeer op dit momen nog niet, ben pas over een half jaar klaar met mijn vwo :')
Ik weet alleen wel zeker dat ik een tijd in het buitenland wil gaan studeren en probeer dan ook een studie te zoeken waarbij dat goed kan Wat ik me alleen wel afvroeg, worden al jullie studies gewoon in het Engels gegeven? ik ben namenlijk rampzalig in talen, behalve in Engels!
Dat is ook de reden dat ik zit te twijfelen over IBMS, want daar schijn je een 2e vreemde taal te krijgen Voor die mensen die het studeren: is het te doen als je niet al te best bent in talen?
pi_34765846
Ik Nederland heb ik voornamelijk in het Nederlands gestudeerd (op mijn keuzevakken internationaal recht na). In Oostenrijk heb ik strafrecht en internationaal recht gevolgd. De helft in het Duits, de helft in het Engels.

In welke taal je in een ander land studeert, hangt vooral van het land af. In Nederland worden veel vakken (en soms zelfs hele studies) in het Engels aangeboden. In Duitsland, Oostenrijk en Scandinavië vind je ook veel vakken in het Engels. Maar als je naar Frankrijk of Spanje wilt, zul je Frans of Spaans moeten kunnen spreken.

Daarbij is Engels tegenwoordig een onontbeerlijke taal. Zelfs als je niet in het buitenland studeert bestaat de kans dat je in Nederland vakken in het Engels krijgt/kunt kiezen of boeken in het Engels moet lezen. Maar als je geen talenwonder bent, is dat echt geen probleem. Je kunt toch ook Nederlands? Op dezelfde manier leer je ook Engels. Je spreekt en leest het steeds vaker, waardoor het steeds makkelijker wordt.

Overigens is het tegenwoordig met vrijwel elke studie mogelijk om in het buitenland te studeren. Elke universiteit biedt de mogelijkheden daartoe en als het echt niet anders kan, kun je in het buitenland soms ook andere vakken dan je studierichting volgen. Gewoon als extra en omdat je naar het buitenland wilt.
pi_34766228
Nee Engels is juist de enige taal waar ik wel goed in ben! Sorry misschien een beetje onduidelijk neer gezet
Andere talen zijn vooral het probleem, jij hebt dus bijvoorbeeld de helft in het Duits gedaan, en ik kan me niet voorstellen dat dat me ooit zou lukken, haalde altijd 4en voor Duits (en ook voor Frans :') )
pi_34766511
Er waren genoeg Engelstalige vakken om uit te kiezen hoor Sterker nog, ik moest er op gaan letten dat ik niet teveel Engelstalig deed, omdat ik voor mijn studie ook Duitstalige vakken moest volgen

(Voordat ik je bang maak: die studierichting was mijn eigen keuze. Normaal gesproken maakt het de universiteit niet uit in welke taal je iets volgt en soms niet eens of je überhaupt wel studiepunten haalt. Je loopt dan alleen vertraging op wat voor eigen risico is.)

Als je in een soortgelijk land als Nederland gaat studeren (Duitsland, Oostenrijk, Scandinavië) of in een Engelstalig land natuurlijk, is er keuze genoeg uit Engelstalige vakken.
pi_34766721
Oeh dat is mooi, dankjewel!
  zondag 5 februari 2006 @ 19:51:47 #225
67670 Skv
Cynist.
pi_34770868
Waar kan ik Masters bestuurskunde (Public Administration) vinden, op Universiteiten in Amerika/Australië?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_34770968
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:51 schreef Skv het volgende:
Waar kan ik Masters bestuurskunde (Public Administration) vinden, op Universiteiten in Amerika/Australië?
The John F. Kennedy School of Government

http://www.ksg.harvard.edu/degreeprograms/MPA2/program_home.htm
pi_34785752
Hier in Denemarken heb ik 1 Nederlandse vriendin, die ik toevallig ontmoette op de opleiding en dat is alles. Verder zijn het nogal veel scando's en wat Angel-saksen met wie ik optrek. Als je ook maar een beetje je best doet hoef je geen NL-ers te treffen. Echter is het wel zo leuk om met wat vrienden Sinterklaas te vieren!

En wij konden niet aan de scando's uitleggen dat Zwarte Piet niet discriminerend is, stelletje kortzichtige
Danmark: more usefull every day!
pi_34841168
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:01 schreef Keksi het volgende:
En wij konden niet aan de scando\'s uitleggen dat Zwarte Piet niet discriminerend is, stelletje kortzichtige
Kennen ze niets soortgelijks dan? Want in Oostenrijk kennen ze Krampus, een boosaardige versie van Zwarte Piet. Dat is pas discriminerend, onze Piet is nog lief
  dinsdag 7 februari 2006 @ 20:54:30 #229
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_34841378
Ik ben samen met iemand uit me klas bezig met een stage naar Zuid-Afrika te regelen voor januari t/m juni volgend jaar.

Het zal voor ons waarschijnlijk lastig worden een stageplek te vinden (MBO ICT) meeste is toch HBO en nog liever universiteit.

maar wie niet waagt wie niet wint
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_34855968
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:49 schreef ChrisJX het volgende:

Kennen ze niets soortgelijks dan? Want in Oostenrijk kennen ze Krampus, een boosaardige versie van Zwarte Piet. Dat is pas discriminerend, onze Piet is nog lief
Hé dit is Scandinavië Iets bezetten / Kolonie-neigingen had men hier niet echt, i.i.g. waar het Afrika enzo aangaat. Men gaat hier niet verder dan Rudolf met een rooie neus

(of her en der een tekening)... Die drukkerij is overigens 5 minuten van mijn huisje vandaan! Dat was toch wel even schrikken
Danmark: more usefull every day!
pi_34932149
Vandaag een bijeenkomst gehad met de rest van de exchange/study abroad students. Erg leuk. Er zaten mensen bij uit de VS, Engeland, Duitsland, Frankrijk, Zweden, Finland, Zwitserland, Japan en natuurlijk ikzelf uit Nederland. Je moest jezelf voorstellen, waar je vandaan kwam, iets over je hometown/country vertellen en waarom je naar Nieuw-Zeeland ben gekomen en wat je nog wil gaan doen.

Dus ik zo in m'n beste Engels met m'n Engelse naam aangezien m'n Nederlandse toch onuitspreekbaar is.

"My name is Jeremy and I'm from The Netherlands. We legalised weed and pot.... *iedereen lacht* I came to New-Zealand because it's far away from home, quiet and well-isolated. My plans are doing a lot of travelling and a little bit of studying. "

Ik vond het wel weer best enzo.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34935480
ga nooit in Frankrijk studeren als je de Nederlandse structuur en orde gewend bent. Wat een stelletje ongeregeld hier zeg.. Pff
pi_34943791
quote:
"My name is Jeremy and I'm from The Netherlands. We legalised weed and pot.... *iedereen lacht* I came to New-Zealand because it's far away from home, quiet and well-isolated. My plans are doing a lot of travelling and a little bit of studying. "
Herkenbaar! Hier in Lausanne heet ik 'gewoon' Jerry (engelssprekende vrouwen), Jerome (engelssprekende kerels) of Jerôme (voor de Fransen)
pi_34952990
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:21 schreef Knakker het volgende:

[..]

Herkenbaar! Hier in Lausanne heet ik 'gewoon' Jerry (engelssprekende vrouwen), Jerome (engelssprekende kerels) of Jerôme (voor de Fransen)
Oh ja die naam had ik ook nog kunnen aannemen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:32:53 #235
88849 Extend
Nee vast niet...
pi_34968548
Vorig jaar met succes mijn havo afgerond, toen ben ik versneld vwo gaan doen (jaar 5 en 6 in 1 jaar) en ben nog maar een paar maanden verwijderd van mijn diploma en mijn keus is gevallen op de TU in delft (waar ik binnenkort meeloopdagen ga doen). Waarschijnlijk word het de studie Technische Natuurkunde met minor-NanoScience (of heel misschien toch nog Luchtvaart en Ruimtevaarttechniek), ik ga sowieso voor een master diploma uiteindelijk en wil net zoals vele uit dit topic een tijd in het buitenland doorbrengen (minstens 6 maanden).

Mijn voorkeur gaat uit naar Scandinavië, Nieuw-Zeeland, Azië en in mindere mate andere Amerika en andere Europese landen.

Iemand anders die een technische studie doet in een van deze landen? Hoe is het bevallen en hoe is het gegaan toen je weer terug in Nederland kwam? Kon je zonder veel moeite weer de studie hier verder oppakken of ben je afgestudeerd in het buitenland?
pi_34968784
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:32 schreef Extend het volgende:

Mijn voorkeur gaat uit naar Scandinavië, Nieuw-Zeeland, Azië en in mindere mate andere Amerika en andere Europese landen.

Iemand anders die een technische studie doet in een van deze landen? Hoe is het bevallen en hoe is het gegaan toen je weer terug in Nederland kwam? Kon je zonder veel moeite weer de studie hier verder oppakken of ben je afgestudeerd in het buitenland?
Ik studeer zelf ook aan de TuDelft, maar heb nooit in het buitenland gestudeerd. Wel heb ik buitenlandse stages gedaan. Met meeste studies is het echter heel makkelijk om een tijdje naar het buitenland te gaan. Er lopen verschillende programma's (ben de naam even kwijt), waar je jezelf voor moet inschrijven en waarbij je vervolgens een jaar in het buitenland kunt doorbrengen. Verder is het tijdens je master vaak ook makkelijker om een tijdje in het buitenland te zitten. Dit is gewoon een kwestie van zelf iets uitzoeken dat op je master aan sluit en vervolgens je, in het buitenland behaalde, studiepunten als keuzevakken te gebruiken (veel master hebben een half jaar of meer aan studiepunten).

Ik ken enorm veel mensen die iets dergelijks gedaan hebben, het is erg normaal en je wordt niet gehinderd door de Tu. De draad op pikken is geen probleem, je gaat niet naar een andere planeet ofzo. Afstuderen bij een buitenlandse universiteit is lastiger. Als je dat wilt, kun je beter afstuderen aan de TuDelft, maar dan vanuit het buitenland. Dit gebeurt ook vaak genoeg, gewoon goed contact houden met je docenten hier.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 11 februari 2006 @ 16:03:14 #237
88849 Extend
Nee vast niet...
pi_34969453
Erg bedankt voor je (snelle) reactie!

Zo te horen zijn er genoeg mogelijkheden om uit te kiezen, en heb ik een goede keuze gemaakt met de TuDelft.

Als ik vragen mag, welke studie doe jij en waar heb jij stage gelopen? Alles goed bevallen en werd je goed gesteund door de TU?
pi_34972333
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:03 schreef Extend het volgende:
Erg bedankt voor je (snelle) reactie!

Zo te horen zijn er genoeg mogelijkheden om uit te kiezen, en heb ik een goede keuze gemaakt met de TuDelft.

Als ik vragen mag, welke studie doe jij en waar heb jij stage gelopen? Alles goed bevallen en werd je goed gesteund door de TU?
Ik heb een bachelor werktuigbouwkunde en een master offshore engineering. Verwacht tijdens je bachelor nog niet teveel ruimte voor dit soort buitenlandse activiteiten, maar tijdens je master kun je echt je eigen programma samenstellen. De ondersteuning hiervoor verschilt per faculteit en vakgroep, maar is over het algemeen goed. Uiteindelijk zul je in veel gevallen zelf veel moeten regelen, maar je wordt er wel in gestimuleerd.

Ik heb zelf stage gelopen bij een bank in Londen, omdat ik eens iets heel anders wilde zien. Ik had ook kunnen afstuderen bij een offshore bedrijf in Monaco, maar heb om andere redenen daarvan af gezien. Mijn broertje vertrekt bijvoorbeeld binnenkort voor een project 3 maanden naar Costa Rica, ik ken zoveel mensen die een tijdje zijn weg geweest. Van periodes op Harvard tot een half jaar op Sakhalin...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_34975303
Harvard...

hoe kom je daar ooit binnen?
You gotta learn to live
and live and learn
pi_34982267
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:09 schreef Lethe het volgende:
Harvard...

hoe kom je daar ooit binnen?
Da's niet zo lastig, ken twee mensen die er een tijdje gezeten hebben. Als je een beetje goed studeert in Delft, kun je als techneut wel een stage plek krijgen of onderzoek doen. Harvard is natuurlijk niet gespecialiseerd in techniek, dus het niveau is vrij vergelijkbaar met de Tu's van Nederland. Die twee mensen deden er allebei onderzoek, volgens hen was het niveau niet enorm bijzonder. Ik weet eigenlijk niet hoe ze er binnen gekomen zijn, volgens mij gewoon via de tu...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_34992555
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 21:02 schreef Ikook het volgende:
Zijn er toevallig mensen die psychologie studeren en in het buitenland stage hebben gelopen? Ik wil misschien naar de Ned. Antillen toe en vroeg me af of er psychologie studenten naartoe zijn geweest. En als je als psychologie student in een ander land geweest bent, laat het me dan ook weten! Ben heel erg benieuwd wat je gedaan hebt, voor hoe lang, stagevergoeding en natuurlijk waar
Bedankt.....
Hmm niemand? Ik lees veel over de USA, Engeland en Nieuw-Zeeland maar niet over de NL Antillen....
pi_35029532
Ik ben van plan na mijn Franse semester hier in Parijs een semester op een business school te doen in een Engels sprekend land. Iemand ideeen of tips. Uiteraard zou ik het liefst naar LBS of HBS gaan, maar dat lijkt me redelijk onmogelijk
pi_35059594
Ach, je kunt altijd nog naar Stanford of Wharton
pi_35068670
Ik heb even een vraagje over het studeren in het buitenland. Hoe belangrijk is het nou dat je ook daadwerkelijk je vakken behaald in het buitenland?

Kijkt een werkgever meer naar het feit dat je in het buitenland bent geweest of kijkt hij ook of je daar ook echt hebt gepresteerd?
pi_35070552
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:47 schreef Tjorde het volgende:
Ik heb even een vraagje over het studeren in het buitenland. Hoe belangrijk is het nou dat je ook daadwerkelijk je vakken behaald in het buitenland?

Kijkt een werkgever meer naar het feit dat je in het buitenland bent geweest of kijkt hij ook of je daar ook echt hebt gepresteerd?
Als je je gaat studeren in het buitenland en je haalt je vakken niet, dan heb je een probleem. Je krijgt dan namelijk geen certificaat en je krijgt ook geen credits/studiepunten.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35070580
Je zal toch wel echt wat gepresteerd moeten hebben hoor, alleen dan is buitenland een toevoeging.

Wie is er op dit moment ook aan het kijken om na HBO een master in het buitenland te doen via een VSB beurs (10.000 zonder tegenprestatie)
pi_35070736
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:55 schreef Flex80 het volgende:
Je zal toch wel echt wat gepresteerd moeten hebben hoor, alleen dan is buitenland een toevoeging.

Wie is er op dit moment ook aan het kijken om na HBO een master in het buitenland te doen via een VSB beurs (10.000 zonder tegenprestatie)
Hoe bedoel je dat? Moet je hier in Nederland goed hebben gepresteerd of in het buitenland? :S
pi_35070793
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:00 schreef Tjorde het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Moet je hier in Nederland goed hebben gepresteerd of in het buitenland? :S
In het buitenland natuurlijk. Daar vraag je toch naar?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35070880
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:02 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

In het buitenland natuurlijk. Daar vraag je toch naar?
Het klonk een beetje alsof hij bedoelde dat je in het verleden gepresteerd moest hebben om het buitenland als een toevoeging te beschouwen.

Toch bedankt
pi_35071002
Nee. Het gaat om de resultaten in het buitenland. Als je hier alleen komt om te feesten dan is dat misbruik van je visa natuurlijk. Hier is het zo dat je 80% van de classes aanwezig moet zijn. Bij ernstige overschrijding wordt de NZIS ingelicht. Wel zo goed, heb je tenminste een stok in de rug. Of weet ik veel hoe dat gezegde gaat.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 14 februari 2006 @ 12:14:59 #251
105263 Litso
Interlectueel.
pi_35071163
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:10 schreef Jaguarized het volgende:
Nee. Het gaat om de resultaten in het buitenland. Als je hier alleen komt om te feesten dan is dat misbruik van je visa natuurlijk. Hier is het zo dat je 80% van de classes aanwezig moet zijn. Bij ernstige overschrijding wordt de NZIS ingelicht. Wel zo goed, heb je tenminste een stok in de rug. Of weet ik veel hoe dat gezegde gaat.
Een stok achter de deur

Maar inderdaad, er zijn natuurlijk wel redelijk strenge richtlijnen wat betreft aanwezigheid enzo. Je mag in je vrije tijd natuurlijk lekker plezier maken maar je bent er wel hoofdzakelijk voor je studie
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:36:13 #252
11402 ActaniA
Guggenheimer!
pi_35095570
Als alles goed loopt vertrek ik eind augustus begin september naar turkije voor half jaar studie
Ik ga naar Sabanci University iemand ervaringen met sabanci of studeren in turkije in het algemeen?
Domheid is de moeder van alle zonden. Alle andere zonden en ondeugden zijn het gevolg van domheid.
pi_35096945
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:54 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Als je je gaat studeren in het buitenland en je haalt je vakken niet, dan heb je een probleem. Je krijgt dan namelijk geen certificaat en je krijgt ook geen credits/studiepunten.
ik hoef geen punt te halen als ik dat niet wil. De consequentie is dus dat ik niet alle 60 punten haal dit jaar, verder niks.
pi_35100521
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:10 schreef boskov het volgende:

[..]

ik hoef geen punt te halen als ik dat niet wil. De consequentie is dus dat ik niet alle 60 punten haal dit jaar, verder niks.
Maar dan kom je wel punten te kort. 30 ofzo. Bij ons staan 30 punten voor een buitenlandstudie..
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35102350
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 05:29 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Maar dan kom je wel punten te kort. 30 ofzo. Bij ons staan 30 punten voor een buitenlandstudie..
Hoeft niet. Ik heb extra vakken in Nederland gedaan, waardoor ik 21 punten in het buitenland moet halen. Nu geef ik toe dat ik een paar makkelijke vakken en een paar wat lastigere vakken heb gekozen. Die makkelijke haal ik hoe dan ook.
Maar als er mensen zijn die niet in vier jaar willen afstuderen hoeven ook niet alles te halen, dan heb je maar punten tekort .

Ik loop nu nog nominaal, maar ik lig er echt niet wakker van als ik punten niet haal in Parijs
pi_35133823
Het ligt echt aan de universiteit of je opleiding wat je wel en niet mag/kan/moet invullen met het buitenland.

Sommige mensen hoeven niets te halen, anderen mogen maar een bepaald aantal punten inbrengen en weer anderen kunnen ontzettend veel punten inbrengen.

Ik móest er in een heel jaar minimaal 30 (nounou, poepoe) halen in het buitenland, anders haalde ik mijn keuzerichting niet Ik mocht er maximaal 50 inbrengen in Nederland, waardoor ik dus per definitie vertraging opliep omdat een jaar 60 punten heeft. Al had ik dat opgevangen door in het jaar ervoor wat extra punten te halen.
pi_35133991
Wat ik hier wil gaan doen:

Radio Production, Studio Production, Visual Communication, Journalism Theory & Practice.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35150203
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:47 schreef Tjorde het volgende:
Ik heb even een vraagje over het studeren in het buitenland. Hoe belangrijk is het nou dat je ook daadwerkelijk je vakken behaald in het buitenland?

Kijkt een werkgever meer naar het feit dat je in het buitenland bent geweest of kijkt hij ook of je daar ook echt hebt gepresteerd?
Een werkgever kijkt alleen naar het feit dat je naar het buitenland bent geweest (en naar de naam van de universiteit). Als er iemand kijkt naar of je echt gepresteerd hebt, is dat je nederlandse universiteit. Maar mocht je geen punten gehaald hebben, dan kan je dat vaak ook het jaar daar op inhalen in Nederland.
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:15:02 #259
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_35169671


Beste mensen,

Ik wil volgend jaar stage lopen in Zuid-Afrika en om daar een stageplek te krijgen wil ik een bureau genaamd de UNSA (uitwisseling Nederland Suid-Afrika) inschakelen. Nou had een aantal vraagjes.
Is hier iemand die ook via de UNSA een stage heeft geregeld in Zuid-Afrika?
Kom je altijd bij andere stagaires in een huis? Andere Nederlanders?
Vinden ze altijd een bedrijf die bij je opleiding past? (in mijn geval Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs)
Ik wil er samen met een meisje heen die een compleet andere opleiding volgt (Reclame media op HBO) kan je dan ook samen terechtkomen als je bijvoorbeeld naar Kaapstad gaat of is die kans aanzienlijk kleiner?

Ik hoop dat er iemand hier misschien wat antwoorden op kan geven.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_35177534
Wil je graag bij andere Nederlanders in huis?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator vrijdag 17 februari 2006 @ 04:58:10 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35177554
Ik heb het geluk dat mijn begeleider in nederland nog wat wou laten doen in amerika en ze daar het wel een leuk idee vonden dat hij een student mee stuurde.
Dus zit ik 6 maanden in amerika staat straks ook leuk op mn cv. En achteraf is het maar een maandje of 2 geregel
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_35179964
Voor je stage? Waar in Amerika? lucky mofo
pi_35179977
Waar in de VS ergens BB?


Edit: profiel gezien.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35180122
Ik ga in Augustus hopelijk voor een half jaar op stage, ik wil naar Duitsland. Moet alleen nog even wat betere prestaties leveren, anders krijg ik geen beurs.
(Ik doe MBO IBS)
pi_35180139
Had je het mij ook wel meteen ff kunnen melden!

Edit: ook profiel gezien Mooi man! NYC is fokking amazing!
pi_35180485
Heeft iemand ervaring met universiteiten in londen? Richting Marketing voor een niet al te dure prijs~?
pi_35214327
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:32 schreef _Boo_ het volgende:
Een werkgever kijkt alleen naar het feit dat je naar het buitenland bent geweest (en naar de naam van de universiteit).
Ik denk niet dat werkgevers naar de naam van de universiteit kijken, tenzij je aan Harvard of Princeton hebt gestudeerd.

Het gaat erom dat je naar het buitenland bent geweest. Dat laat zien dat je internationaal gericht bent, niet bang bent om een uitdaging aan te gaan, het onbekende niet uit de weg gaat, enz. Maar dat gaat niet voor elke werkgever op.

Op een presentatie kreeg ik van een advocaat eens te horen dat het hem niets interesseerde of je in het buitenland had gestudeerd. Dat deed iedereen tegenwoordig. Hij vond het veel spannender als je door India was gaan trekken. Maar op een andere presentatie van een ministerie werd verteld dat ze van die reizen niet interessant vonden. Dat deed iedereen. In het buitenland studeren of stage lopen vonden ze daar weer veel beter.
pi_35215876
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 09:21 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik denk niet dat werkgevers naar de naam van de universiteit kijken, tenzij je aan Harvard of Princeton hebt gestudeerd.
Er zijn er wel meer dan die twee, met een goede reputatie. Maar of daar naar gekeken wordt, hangt natuurlijk ook een beetje af van in hoeverre je werkgever daar in thuis is.
pi_35216345
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 11:30 schreef _Boo_ het volgende:
Er zijn er wel meer dan die twee, met een goede reputatie. Maar of daar naar gekeken wordt, hangt natuurlijk ook een beetje af van in hoeverre je werkgever daar in thuis is.
Natuurlijk zijn er meer dan die twee, die gaf ik slechts ter voorbeeld

Maar of je nou in Helsinki, Milaan, Salzburg of Berlijn hebt gestudeerd zal de gemiddelde werkgever worst wezen. Het gaat erom dát je iets in het buitenland hebt gedaan. Net zoals het niet erg veel uitmaakt of je nu economie in Groningen, Utrecht of Tilburg doet.

Tenzij je natuurlijk op een bepaald gebied aan een topuni hebt gestudeerd en je bij een gerenommeerd onderzoeksinstituut wilt gaan werken.
pi_35217103
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 11:53 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er meer dan die twee, die gaf ik slechts ter voorbeeld

Maar of je nou in Helsinki, Milaan, Salzburg of Berlijn hebt gestudeerd zal de gemiddelde werkgever worst wezen. Het gaat erom dát je iets in het buitenland hebt gedaan. Net zoals het niet erg veel uitmaakt of je nu economie in Groningen, Utrecht of Tilburg doet.

Tenzij je natuurlijk op een bepaald gebied aan een topuni hebt gestudeerd en je bij een gerenommeerd onderzoeksinstituut wilt gaan werken.
Ik ben het absoluut niet met je eens maar oke. Ook ken ik genoeg buitenlandse werkgevers die zeker wel onderscheid maken tussen Nederlandse universiteiten. En dan heb ik het niet over onderzoeksinstituten maar over consulting bureaus en banken.
pi_35217214
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:23 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ik ben het absoluut niet met je eens maar oke. Ook ken ik genoeg buitenlandse werkgevers die zeker wel onderscheid maken tussen Nederlandse universiteiten. En dan heb ik het niet over onderzoeksinstituten maar over consulting bureaus en banken.
Waar maken consulting bureau's en banken onderscheid tussen dan? Heb zelf stage gelopenin het buitenland bij een goeie investment bank en daar werkten nederlanders van bijna alle universiteiten... In mijn ervaring is men daar vrij open in...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_35217316
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:23 schreef _Boo_ het volgende:

Ik ben het absoluut niet met je eens maar oke. Ook ken ik genoeg buitenlandse werkgevers die zeker wel onderscheid maken tussen Nederlandse universiteiten. En dan heb ik het niet over onderzoeksinstituten maar over consulting bureaus en banken.
Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat er onderscheid in wordt gemaakt en heb ook nog nooit van iemand gehoord die daar mee te maken heeft gehad.
pi_35224254
Ik wil ook een half jaar stage lopen in het buitenland. Deze week maar eens wat meer werk van maken, kijken wat de mogelijkheden zijn.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_35234044
Ik wil in m'n 3e jaar naar het buitenland, maar dat is nu nog niet van belang. Ik zit pas in het eerste jaar.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  Moderator zaterdag 18 februari 2006 @ 22:23:23 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35237715
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:03 schreef Smeich het volgende:
Voor je stage? Waar in Amerika? lucky mofo
cold spring harbor .. een uur van NYC verwijdert
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_35262746
Ik las een reactie van iemand die zijn master volledig in de VS wilde gaan halen. Is dat haalbaar? En hoe veel tijd kost een master daar? Ik denk er ook over om dat te gaan doen namelijk, aangezien bij het bij rechten niet echt gangbaar is om een tijdje buitenland mee te pikken en ik dat wel wil doen.
El duffo o muerte
pi_35265508
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:47 schreef EddyMR het volgende:
Ik denk er ook over om dat te gaan doen namelijk, aangezien bij het bij rechten niet echt gangbaar is om een tijdje buitenland mee te pikken en ik dat wel wil doen.
Ik weet niet waar je studeert lieve schat, maar bij rechten is het ontzettend gangbaar om in het buitenland te gaan studeren. Elke rechtenfaculteit zal daartoe mogelijkheid bieden. In Maastricht bestaat er zelfs een speciale keuzerichting (tegenwoordig master) voor, waarbij het verplicht is om een jaar in het buitenland te studeren
pi_35268242
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:57 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je studeert lieve schat, maar bij rechten is het ontzettend gangbaar om in het buitenland te gaan studeren. Elke rechtenfaculteit zal daartoe mogelijkheid bieden. In Maastricht bestaat er zelfs een speciale keuzerichting (tegenwoordig master) voor, waarbij het verplicht is om een jaar in het buitenland te studeren
gangbaar om in het buitenland te sturen? ik ken iemand die rechten studeert die een periode naar Spanje wilt gaan, maar dat is zeker niet gangbaar hoor Want echt voor het iets leren heb je er niks aan. Ze leert daar hoe het recht in Spanje werkt, maar in Nederland zijn veel dingen anders dus daar heb je hier niks meer aan.
pi_35268638
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:01 schreef Bob. het volgende:

gangbaar om in het buitenland te sturen? ik ken iemand die rechten studeert die een periode naar Spanje wilt gaan, maar dat is zeker niet gangbaar hoor Want echt voor het iets leren heb je er niks aan. Ze leert daar hoe het recht in Spanje werkt, maar in Nederland zijn veel dingen anders dus daar heb je hier niks meer aan.
Dit zijn absoluut niet mijn ervaringen

Ten eerste heb je natuurlijk altijd iets aan een buitenlandervaring. Is het niet om de studie, dan wel om het in het buitenland studeren. Daarnaast is internationaal en europees recht een gebied bij uitstek waarbij je in het buitenland kunt studeren. Maar ook andere gebieden zijn zeker niet oninteressant. Denk bijvoorbeeld aan strafrecht (en dan met name de meer criminologische aspecten, het hoe en waarom van straffen, hoe denken misdadigers) en rechtsgeschiedenis.

Toen ik in het buitenland zat waren er zat rechtenstudenten uit andere landen. Zelfs mensen die als afstudeerrichting privaatrecht hadden. Maar die gingen gewoon een half jaartje en volgden vakken als inleiding in het internationaal recht, oostenrijkse rechtsgeschiedenis voor buitenlanders enz.

Om welke universiteit gaat het trouwens in kwestie? Want Maastricht, waar ik heb gestudeerd, is een universiteit die zich erg richt op het buitenland en dus ook veel buitenlandmogelijkheden aanbiedt. Maar op elke uni is het mogelijk naar het buitenand te gaan.
pi_35270323
Aanstaande donderdag heb ik een college Visual Communication van 9-1 en van 2-4 of 2-5 als het goed is. Vandaag beginnen hier alle colleges, het is dan ook een stuk drukker op de campus. Mijn andere drie papers moet ik nog even regelen aangezien communicatie per mail nogal moeilijk gaat hiero. De andere drie die ik heb zijn Studio Production, Radio Production en Journalism Theory & Practice. Maar dat had ik al gezegd zie ik net.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35271323
quote:
gangbaar om in het buitenland te sturen? ik ken iemand die rechten studeert die een periode naar Spanje wilt gaan, maar dat is zeker niet gangbaar hoor Want echt voor het iets leren heb je er niks aan. Ze leert daar hoe het recht in Spanje werkt, maar in Nederland zijn veel dingen anders dus daar heb je hier niks meer aan.
In mijn vriendenkring zitten 8 rechtenstudenten, waarvan er 7 naar het buitenland zijn gegaan om daar te studeren. En hun punten tellen mee voor het programma in NL.

Volgens mij zit jij tussen een stelletje conservatievelingen ofzo
  woensdag 22 februari 2006 @ 11:16:28 #282
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_35359126
Ik ga per januari een half jaar studeren aan de universiteit van helsinki. Het duurt nog wel heel lang, maar ik heb er erg veel zin in!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_35359309
Schijnt een zeer goed systeem te zijn, daar in Finland. Veel plezier!
  Moderator woensdag 22 februari 2006 @ 17:22:12 #284
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35371820
finland zo hee ... wat dat betreft heb ik het hier makkelijk ik hoef geen andere taal te leren (op mn afstudeer plek in utrecht was de voertaal ook al engels)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_35371991
Ik vertrek komende zaterdag voor 5 maanden naar Ierland.
Stress van jewelste, nog geen kamer enzo. Ik heb er wel ontzettend zin in.

Stagelopen bij Amnesty.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  woensdag 22 februari 2006 @ 17:53:26 #286
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_35372996
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:22 schreef Bosbeetle het volgende:
finland zo hee ... wat dat betreft heb ik het hier makkelijk ik hoef geen andere taal te leren (op mn afstudeer plek in utrecht was de voertaal ook al engels)
ik hoef daar gelukkig geen fins te leren, de voertaal op de uni daar is engels, net zoals hier. Dat is dus geen probleem. Alleen in de omgang met finse mensen in het normale leven, ja, daar zie ik wel een beetje tegen op. Ach, dat zien we dan ook wel weer!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 22 februari 2006 @ 17:54:27 #287
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_35373034
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:23 schreef Smeich het volgende:
Schijnt een zeer goed systeem te zijn, daar in Finland. Veel plezier!
Klopt! Kan zelfs als EU lid (nog) gratis studeren in Finland... Ze gaan de komende jaren wel collegegeld invoeren helaas!
Heb zelf 8 maanden in Finland gezeten en moet zeggen dat het erg goed bevallen is! Mijn klas is ook 75% dus daarom
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_35373763
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:36 schreef ActaniA het volgende:
Als alles goed loopt vertrek ik eind augustus begin september naar turkije voor half jaar studie
Ik ga naar Sabanci University iemand ervaringen met sabanci of studeren in turkije in het algemeen?
waarom Turkije?

lijkt me wel gaaf hoor. Ik ben zelf Turkse.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_35396095
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:54 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Klopt! Kan zelfs als EU lid (nog) gratis studeren in Finland... Ze gaan de komende jaren wel collegegeld invoeren helaas!
Heb zelf 8 maanden in Finland gezeten en moet zeggen dat het erg goed bevallen is! Mijn klas is ook 75% dus daarom
Ook mbt master? Wat bedoel je met 75%?
  donderdag 23 februari 2006 @ 20:19:51 #290
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_35418729
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:47 schreef EddyMR het volgende:
Ik las een reactie van iemand die zijn master volledig in de VS wilde gaan halen. Is dat haalbaar? En hoe veel tijd kost een master daar? Ik denk er ook over om dat te gaan doen namelijk, aangezien bij het bij rechten niet echt gangbaar is om een tijdje buitenland mee te pikken en ik dat wel wil doen.
Ik wil in het derde jaar ook naar het buitenland, bij voorkeur naar de VS. Dus ik zou ook wel antwoord op die vraag willen eigenlijk
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  Moderator donderdag 23 februari 2006 @ 20:22:45 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35418841
Ik weet wel dat een master doen in de VS een beetje not done is... je gaat hier voor je PhD je master hoort bij je PhD. dus kun je hier sneller je PhD halen. Zeggen dat je een master hebt zorg alleen maar voor rare gezichten hier
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 23 februari 2006 @ 20:27:43 #292
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_35419034
PhD klinkt sowieso een stuk vetter dan dat suffe master.

PhD abbreviation Doctor of Philosophy. ORIGIN from Latin philosophiae doctor.

Ik bedoel maar.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  Moderator donderdag 23 februari 2006 @ 20:28:55 #293
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35419095
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:27 schreef Rock-shocker het volgende:
PhD klinkt sowieso een stuk vetter dan dat suffe master.

PhD abbreviation Doctor of Philosophy. ORIGIN from Latin philosophiae doctor.

Ik bedoel maar.
haha ik ben bijna master maar ik wil ook zo snel mogelijk van die kungfu titel af
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 23 februari 2006 @ 20:31:36 #294
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_35419206
En dan krijg je ook nog dit soort situaties als je met al die VMBO-josti's op de werkvloer van je toekomstige baan in discussie moet:

Josti: "Wooooow, je hebt personeelswetenschappen gestudeerd. Vet Maaaaaster whooeeoahahahheoeha."

Vet hilarisch
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_35420550
Weet iemand of het mogelijk is bij de VU tweemaal op uitwisseling te gaan? Uiteraard zonder de beurs, maar dat je gewoon blijft ingeschreven op de VU en dat je verder geen collegegeld in het buitenland betaalt.
pi_35481686
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:31 schreef Rock-shocker het volgende:
En dan krijg je ook nog dit soort situaties als je met al die VMBO-josti's op de werkvloer van je toekomstige baan in discussie moet:

Josti: "Wooooow, je hebt personeelswetenschappen gestudeerd. Vet Maaaaaster whooeeoahahahheoeha."

Vet hilarisch
Daar moet je boven staan
pi_35500943
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik weet wel dat een master doen in de VS een beetje not done is... je gaat hier voor je PhD je master hoort bij je PhD. dus kun je hier sneller je PhD halen. Zeggen dat je een master hebt zorg alleen maar voor rare gezichten hier
Zou je misschien iets meer kunnen uitleggen waarom een masters doen in de VS "not done" is? Wat is het verschil tussen PhD en een master of hoe zit het inelkaar? Ik wil zelf graag na mijn HBO studie doorstuderen, omdat als ik klaar ben net 21 ben en verder weet ik van mijzelf dat ik meer aankan dan wat ik nu op de HBO leer. Ik wilde ook een tijdje naar het buitenland en ik dacht dat dan te combineren met elkaar. Mijn voorkeurslanden zijn de VS, Australie, Engeland, Finland, Denemarken. Een van mijn plannenn is dus een masters in de VS. Is dit dan niet verstandig?
pi_35504592
quote:
Op zondag 26 februari 2006 03:17 schreef 455H07E het volgende:

[..]

Zou je misschien iets meer kunnen uitleggen waarom een masters doen in de VS "not done" is? Wat is het verschil tussen PhD en een master of hoe zit het inelkaar? Ik wil zelf graag na mijn HBO studie doorstuderen, omdat als ik klaar ben net 21 ben en verder weet ik van mijzelf dat ik meer aankan dan wat ik nu op de HBO leer. Ik wilde ook een tijdje naar het buitenland en ik dacht dat dan te combineren met elkaar. Mijn voorkeurslanden zijn de VS, Australie, Engeland, Finland, Denemarken. Een van mijn plannenn is dus een masters in de VS. Is dit dan niet verstandig?
Welke studierichting?
  zondag 26 februari 2006 @ 11:37:29 #299
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_35504639
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 17:34 schreef fallrite het volgende:

[..]

Daar moet je boven staan
Da's wel de bedoeling ja.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_35506721
Afgelopen week de eerste lessen gehad. Morgenochtend Radio Production, Studio Producten en New Zealand Journalism.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35506787
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')