abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:35:45 #276
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31211074
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:26 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Ik heb het steeds nog met een plectrum gedaan. Misschien moet ik het eens gewoon met m'n vingers proberen. Maar ik denk dat ik ook nog veel moet oefenen
Als de akkoorden niet goed klinken ligt dit hoogstwaarschijnlijk aan je linker hand (of, als je linkshandig speelt...). Zet je vingers niet te dicht op de frets (dan klinken de snaren "dof") of te ver van de frets (dan gaan de snaren "ratelen"). Let er ook op dat je niet te "verkrampt" speelt, als je snel kramp in je hand krijgt probeer je veel te veel kracht te zetten.

Zot slot: begin met akkoorden die zo simpel mogelijk zijn (Em, E, Am, dat soort werk). Akkoorden waar veel vingers bij nodig zijn of erger nog, barré, is voor als je er wat handiger in bent geworden.

Succes
pi_31211099
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:35 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Als de akkoorden niet goed klinken ligt dit hoogstwaarschijnlijk aan je linker hand (of, als je linkshandig speelt...). Zet je vingers niet te dicht op de frets (dan klinken de snaren "dof") of te ver van de frets (dan gaan de snaren "ratelen"). Let er ook op dat je niet te "verkrampt" speelt, als je snel kramp in je hand krijgt probeer je veel te veel kracht te zetten.

Zot slot: begin met akkoorden die zo simpel mogelijk zijn (Em, E, Am, dat soort werk). Akkoorden waar veel vingers bij nodig zijn of erger nog, barré, is voor als je er wat handiger in bent geworden.

Succes
bedankt
Ik ga die makkelijke eens oefenen.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:37:39 #278
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31211118
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:48 schreef Jorikjet het volgende:
[afbeelding]

groepsfototje van me gitaren tot nu toe!, volgende missie: leren gitaar spelen
Leuk zo bij elkaar.

Is dat een Ibanez akoestische gitaar?

edit: o ik had de reactie van Nitespeed nog niet gelezen. Toch een Ibanez dus, dan lijkt jouw "familie" op die van mij: Squier Strat, Ibanez akoestisch en ipv van een Epi LP heb ik een Fender Tele.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:39:58 #279
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_31211172
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:31 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Een Strat, een Ibanez JP-50 en een Les Paul. Waarom heb je dezelfde gitaren als mij .
omdat het geen ibanez is maar een goedkope phoenix me eerste gitaar trouwens
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_31211519
stormlooptopic
pi_31212325
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:35 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Succes
Met de op- en neerslagen lukken de neerslagen niet goed.
Misschien nog een tip waar ik rekening mee moet houden, zodat het beter gaat?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 19:26:22 #282
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31212463
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:21 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Met de op- en neerslagen lukken de neerslagen niet goed.
Misschien nog een tip waar ik rekening mee moet houden, zodat het beter gaat?
Wat gaat er precies fout? Gaat het "mikken" niet goed?

In dat geval is er eigenlijk maar één advies: oefenen, oefenen, oefenen! In het begin gaat het bij vrijwel niemand goed, het duurt een tijdje voordat je je arm in een goede positie kunt houden om goed aan te slaan. Probeer in het begin in elk geval om je complete onderarm te bewegen terwijl je je schouder en je pols stil houdt.

Later leer je vanzelf andere technieken, zoals vanuit je pols spelen, dempen of tokkelen met je hand rustend op de slagplaat.

En mocht je met plectrum spelen, ook hier geldt:niet te krampachtig vasthouden!
pi_31213460
Jo weet iemand hier nog wat leuke nummers voor de akoestische gitaar (gevorderd)? Ik wordt een beetje suf van dat standaard 'nothing else matters/ stareway to heaven/ paranoid android gelbaat. Ik wil wel eens wat anders en moeilijkers proberen, want zo wordt ik natuurlijk nooit beter.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:14:57 #284
47781 Jorikjet
pi_31213935
probeer eens wat van Tommy Emmanuel, dat is zo ongeveer de steve vai van de accoustische gitaar
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_31214415
Vanmiddag mijn gitaar dus gekocht. De Ibanez GRG 170 DX. Meteen accoorden geoefend bet behulp van een DVD. De E accoorde is nog niet echt zuiver, dus morgen weer oefenen. Versterker is de roland Cube 15 geworden
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:33:11 #286
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31214542
Of Harry Sacksioni, Nick Drake, ... (ik kom misschien nog wel op wat andere)
pi_31214552
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:14 schreef Jorikjet het volgende:
probeer eens wat van Tommy Emmanuel, dat is zo ongeveer de steve vai van de accoustische gitaar
ghehehe zó moeilijk bedoelde ik nu ook weer niet

/edit
Oh de moeilijkheidsgraad valt nog mee, sommige dingen zijn wel te spelen denk ik zo. Dank je, ik zal het eens proberen!

En Nick Drake en Harry Sacksioni zal ook eens proberen, thx .
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:33:37 #288
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_31214553
Goeie keuze. Fijne versterker
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_31214637
E------2---
B----------
G----------
D-----5---
A---------
E----------

Als de 2 boven de 5 staat. Hoe speel je deze 2 snaren dan tegelijk?
pi_31214669
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Goeie keuze. Fijne versterker
Jip goede verhalen gehoord over de Cube-15 als de 30, maar die effecten van de Cube-30 zijn mij als beginneling iets teveel van het goede.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:46:27 #291
47781 Jorikjet
pi_31214968
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:36 schreef partyyboyy het volgende:
E------2---
B----------
G----------
D-----5---
A---------
E----------

Als de 2 boven de 5 staat. Hoe speel je deze 2 snaren dan tegelijk?
met je duim de 5 en wijsvinger de 2, je moet beetje aan de snaren plukken.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_31215078
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:46 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

met je duim de 5 en wijsvinger de 2, je moet beetje aan de snaren plukken.
Gaat dat met een plectrum?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:51:37 #293
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_31215145
Ja, met je plectrum de D aanslaan en de e met je pink plukken.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_31215176
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:51 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ja, met je plectrum de D aanslaan en de e met je pink plukken.
te moeilijk voor mij als beginner dus.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:54:34 #295
41715 Cyclo
Umme-Susse
pi_31215248
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 22:48 schreef Agiath het volgende:
Em ik zoek nog steeds wat tips voor een goedkope _Jazz-gitaar_

Iemand zei epiphone, maar wat is nog meer goed? Squier maakt toch geen jazz gitaren?

En nightspeed, wat een vreselijke avatar

edit:

en nog een verzoek voor de OP of die gehele thread....Kan er ook basgitaar bij? aangezien het bassistentopic nou niet echt lekker loopt en het toch mischien handig is voor de mensen die daar intresse in hebben...Ik weet zeker dat hier ook veel mensen komen die daar ook veel verstand van hebben

Dus misschien de volgende thread: Het (bas)gitaristentopic, deel 30
Zelf vind ik de epiphone meer een rock gitaar

btw ik heb zelf
Gibson-les paules
Fender
Martinez akoestisch
pi_31215329
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:49 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Gaat dat met een plectrum?
Ja, met je plectrum de 5 en met je ringvinger de 2. Maar aan je berichten te zien ben je nog maar een beginner en kun je beter maar eerst gewoon oefenen met 1 snaar aanslaan en de akkoorden die je nog niet lukte.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:02:35 #297
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31215524
Squier heeft overigens wel een jazz gitaar in de catalogus, en hij is nog mooi ook.

Squier website

Ik kon 'm alleen niet vinden in de prijslijst.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:13:38 #298
41715 Cyclo
Umme-Susse
pi_31215954
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:02 schreef BUG80 het volgende:
Squier heeft overigens wel een jazz gitaar in de catalogus, en hij is nog mooi ook.

[afbeelding]

Squier website

Ik kon 'm alleen niet vinden in de prijslijst.
hijs wel mooi
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:47:03 #299
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31217078
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:33 schreef Hammet het volgende:

[..]

ghehehe zó moeilijk bedoelde ik nu ook weer niet

/edit
Oh de moeilijkheidsgraad valt nog mee, sommige dingen zijn wel te spelen denk ik zo. Dank je, ik zal het eens proberen!

En Nick Drake en Harry Sacksioni zal ook eens proberen, thx .
En hoe kon ik haar nou vergeten: Ani DiFranco! Absoluut een akoestische heldin. Ook leuk voor exotische stemmingen en speeltechnieken. En feministische teksten, maar goed
pi_31220359
Als je toch wilt leren, koop dan de muziek van 'Kings of Convenience' en schrijf alle tabs maar voor me uit. Zelf heb ik passenger getabbed op ultimate-guitar.com .
We'll keep on whispering our mantras.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')