abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31185914
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:42 schreef Perruche het volgende:
hallo... tijd om me ook hier te gaan begeven nu ik vrijdag m'n nieuwe gitaar op ga halen! Wordt een Ibanez SA160... niet te duur en kan je toch wel veel mee doen, denk ik zo. Speel nu sinds +- 8 maanden akoestisch, dus nu een elekrtische erbij. Versterker ga ik straks halen (roland).

Heeft iemand vast toffe nummers die ik kan oefenen om een beetje handig te worden?(op m'n akoestische doe ik nu vooral dingen als jack johnson, rhcp, eagles enz...) Wil het liefst zo snel mogelijk m'n "eigen ding doen", zeg maar, maar dan kan ik er even een beetje op inspelen.... thnx!
Ik weet niet of, maar als je metal wilt gaan leren spelen kan ik je een heleboel nummers aanraden van metallica; enkele makkelijke: Enter Sandman, Fade To Black, For Whom the bell thols en ben je al wat verder dan: master of puppets, battery, the strugle within......
In heel veel metalnummers kom je steeds weer de techniek tegen die metallica gebruikt, dus vandaar dat je dan vrij alround metal speelt...
In The Presence Of Enemies!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:19:32 #252
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_31186626
-*knip* ja bah, nu slaat het nergens meer op
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_31186779
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:20 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

waarom, als ik vragen mag?
waarom wat

De gitaar omdat het een mooi gitaartje is, speelt beter dan een starterspakket. De prijs.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:42:07 #254
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_31187300
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:25 schreef StephanL het volgende:

[..]

waarom wat

De gitaar omdat het een mooi gitaartje is, speelt beter dan een starterspakket. De prijs.
waarom je gitaar wilt gaan spelen
feest
pi_31187599
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

waarom je gitaar wilt gaan spelen
Ohhhhhhh

Nou omdat ik momenteel en eigenlijk nooit serieus muziek heb gespeeld, en ik had te veel vrijetijd. Dus ik was op zoek naar een instrument.Toen keek ik wat cool is en not done. Dan kijken hoeveel ruimte ik vrij had en toen kwam ik bij een gitaar uit. Praten met een jongen uit mijn klas die ook gitaar speelt en zo ben ik er bij gekomen.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:56:53 #256
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_31189678
Ik zoek een E-Gitarre om een stevige pot grafmetal mee te maken. Nu bespeel ik een strat en ik schaam me dood . nee goed, ik wil dus een lekker gitaartje met een toffe sound. Ik heb zelf al gekeken naar een Jackson DXMG maar dat ding voelt echt pauper aan. Hij is super licht (qua gewicht dus), de snaren staan zo hoog dat ze het fretboard nog niet raken als je er een baksteen op legt, en tussen de neck en bridge zat geen weinig verschil. Goed, dat laatste zal wel komen omdat ik alleen maar op zo'n Line Crap ding heb kunnen spelen. En om nou in de feedback aan die gitaar gaan zitten klussen (de actie dus) zie ik ook niet zo zitten . Hoe zit dat met die dinky gevallen.. van iba's lees je overal dat ze gemaakt zijn voor een lage actie maar ik met jackson ben ik helemaa niet bekend.

Ik weet zelf natuurlijk verder wel waar ik naar zoek, maar misschien dat jullie nog ideeen hebben ofzo. Altijd handig. Oja, mn budget is ongeveer ¤50

edit: haha, maak daar maar ¤550 van . ¤600. zoiets.

StephanL: ik ken een leuk liedje voor je... Brainstorm (powermetal band) - Amarillo. Briljante cover
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:05:15 #257
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_31189952
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 22:56 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik zoek een E-Gitarre om een stevige pot grafmetal mee te maken. Nu bespeel ik een strat en ik schaam me dood . nee goed, ik wil dus een lekker gitaartje met een toffe sound. Ik heb zelf al gekeken naar een Jackson DXMG maar dat ding voelt echt pauper aan. Hij is super licht (qua gewicht dus), de snaren staan zo hoog dat ze het fretboard nog niet raken als je er een baksteen op legt, en tussen de neck en bridge zat geen weinig verschil. Goed, dat laatste zal wel komen omdat ik alleen maar op zo'n Line Crap ding heb kunnen spelen. En om nou in de feedback aan die gitaar gaan zitten klussen (de actie dus) zie ik ook niet zo zitten . Hoe zit dat met die dinky gevallen.. van iba's lees je overal dat ze gemaakt zijn voor een lage actie maar ik met jackson ben ik helemaa niet bekend.

Ik weet zelf natuurlijk verder wel waar ik naar zoek, maar misschien dat jullie nog ideeen hebben ofzo. Altijd handig. Oja, mn budget is ongeveer ¤50

edit: haha, maak daar maar ¤550 van . ¤600. zoiets.

StephanL: ik ken een leuk liedje voor je... Brainstorm (powermetal band) - Amarillo. Briljante cover
Ik zou een mooie 2ehands Ibanez zoeken, daar kun je wel grafmetal mee maken

check deze bijv: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=49139
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_31196921
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:14 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

zet 'm op, kerel!
meisje

maar toch thnx
pi_31196979
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:07 schreef Gitarist het volgende:
Ik denk dat je het spelen van de RHCP en Eagles nummers perfect kan voortzetten op je elektrische gitaar! (waarschijnlijk zelfs beter).

Andere "beginners" muziek (no offence) die je zou kunnen spelen op een elektrische:

• Nirvana
  • Skunk Anansie
  • Blink182
  • Blur

Ik hoop dat het een beetje je smaak is... Veel succes alvast!
  • daar kan ik wel wat mee vooral blur/blink182 lijkt me leuk, muziek van Anansie heb k niet zoveel mee...
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 20:55 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ik weet niet of, maar als je metal wilt gaan leren spelen kan ik je een heleboel nummers aanraden van metallica; enkele makkelijke: Enter Sandman, Fade To Black, For Whom the bell thols en ben je al wat verder dan: master of puppets, battery, the strugle within......
    In heel veel metalnummers kom je steeds weer de techniek tegen die metallica gebruikt, dus vandaar dat je dan vrij alround metal speelt...
    fade to black kan ik idd op de akoestische, tof nummer blijft dat. Maar dan begin ik idd daar maar eens mee, gewoon veul spelen en dan komt t vast wel goed.

Dank voor de tips
      woensdag 5 oktober 2005 @ 15:48:04 #260
    47781 Jorikjet
    Brother from another mother
    pi_31206504

groepsfototje van me gitaren tot nu toe!, volgende missie: leren gitaar spelen
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    pi_31207277
    Als je maar een gitaar hebt
    It has to mean something
    Could never mean more than a sacrifice
    pi_31207326
    Wat zijn een paar makkelijke nummers om mee te beginnen als je akoestische gitaar wilt leren spelen?
    Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
      woensdag 5 oktober 2005 @ 16:29:09 #263
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
    pi_31207492
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 15:48 schreef Jorikjet het volgende:
    [afbeelding]

Hmm, bij mij past alles niet eens meer op 1 foto...
    Maar goed, wellicht binnenkort, ik heb inmiddels al van 4 gitaren afscheid genomen...
    pi_31207764
    Lijkt me pijnlijk, zo'n grote schoonmaak...En ik heb eigenlijk niet eens dure gitaren...
    It has to mean something
    Could never mean more than a sacrifice
      woensdag 5 oktober 2005 @ 16:43:05 #265
    47781 Jorikjet
    pi_31207864
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 16:29 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Maar goed, wellicht binnenkort, ik heb inmiddels al van 4 gitaren afscheid genomen...
    ai gitaren verkopen lijkt me echt kut, ik voel me heel verbonden met me gitaren ofzo

maar maak eens een fototje van je gitaren, ben benieuwd
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    pi_31209152
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 16:29 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

gadver. Hoe veel had je er dan? Lijkt me echt niet tof, die ibanez die ik nu heb kostte echt niets, maar ik zou d'r niet weg kunnen doen!
    pi_31209234
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 16:23 schreef partyyboyy het volgende:
    Wat zijn een paar makkelijke nummers om mee te beginnen als je akoestische gitaar wilt leren spelen?
    ik ben begonnen met alles van The Eagles, dat ene overbekende nummer van extreme, wat van Eric Clapton, This Love van Maroon5, One van U2, Year of the Cat, House of the Rising Sun... en verder gaat m'n repertoire van wat ik kan niet

Zelf vind ik die oudere nummers echt erg leuk om te spelen, en ik heb gemerkt dat er een hoop technieken inzitten die nieuwere nummers ook gebruiken... succes!
    pi_31209953
    Het lukt maar niet om fatsoenlijk akkoorden te spelen
    Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
      woensdag 5 oktober 2005 @ 18:00:56 #269
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_31210164
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 17:52 schreef partyyboyy het volgende:
    Pets

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
    pi_31210351
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 17:52 schreef partyyboyy het volgende:
    jamaar jamaar... kan je dan die akkorden niet? Dan moet je gewoon even in de tabs kijken. Of akkoordenschema's. Of lukt het niet om ze zuiver te laten klinken? Of om ze snel na elkaar te spelen? Dan is het gewoon een kwestie van oefenen

(althans, dat is mijn ervaring )
    pi_31210475
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 18:08 schreef Perruche het volgende:

[..]

jamaar jamaar... kan je dan die akkorden niet? Dan moet je gewoon even in de tabs kijken. Of akkoordenschema's. Of lukt het niet om ze zuiver te laten klinken? Of om ze snel na elkaar te spelen? Dan is het gewoon een kwestie van oefenen

(althans, dat is mijn ervaring )
    Ze klinken niet zuiver. Het lukt niet om ze goed aan te slaan volgens mij.
      woensdag 5 oktober 2005 @ 18:21:40 #272
    47781 Jorikjet
    pi_31210707
    tja gewoon oefenen, je krijgt van zelf kracht in je handen en eelt op je vinger toppen
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    pi_31210765
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 18:13 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Ze klinken niet zuiver. Het lukt niet om ze goed aan te slaan volgens mij.
    hm... doe je het met je vingers of met plectrum? Met plectrum gaat mij iig minder goed af dan gewoon met de vingers.
    In ieder geval de snaren ver genoeg indrukken, en dit testen door ze 1 voor 1 aan te slaan. Als ze dan vibreren weet je dat je er niet hard genoeg op drukt... (en in het midden van 2 fretten he, niet op de fret zelf de snaar duwen) en dan gewoon aanslaan... van boven naar beneden is het gemakkelijkst! Maar lijkt me eigenlijk sterk dat je dat niet allemaal al geprobeerd hebt... wie weet heb je er wat aan..

goh ja, wat mijn gitaarleraar zei; niet "bang" zijn om aann te slaan, je moet wel erg hard aanslaan wil je de snaren (of je vingers) laten springen....!!
    pi_31210831
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 18:23 schreef Perruche het volgende:

[..]

hm... doe je het met je vingers of met plectrum? Met plectrum gaat mij iig minder goed af dan gewoon met de vingers.
    In ieder geval de snaren ver genoeg indrukken, en dit testen door ze 1 voor 1 aan te slaan. Als ze dan vibreren weet je dat je er niet hard genoeg op drukt... (en in het midden van 2 fretten he, niet op de fret zelf de snaar duwen) en dan gewoon aanslaan... van boven naar beneden is het gemakkelijkst! Maar lijkt me eigenlijk sterk dat je dat niet allemaal al geprobeerd hebt... wie weet heb je er wat aan..

goh ja, wat mijn gitaarleraar zei; niet "bang" zijn om aann te slaan, je moet wel erg hard aanslaan wil je de snaren (of je vingers) laten springen....!!
    Ik heb het steeds nog met een plectrum gedaan. Misschien moet ik het eens gewoon met m'n vingers proberen. Maar ik denk dat ik ook nog veel moet oefenen
    pi_31210981
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 15:48 schreef Jorikjet het volgende:
    [afbeelding]

Een Strat, een Ibanez JP-50 en een Les Paul. Waarom heb je dezelfde gitaren als mij .
    We'll keep on whispering our mantras.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')