abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30554679
Dit zijn natuurlijk geen feiten! Stel jij gaat naar Iran. En je wordt daar opgepakt en veroordeeld voor moord op een kind. Maar jij bent onschuldig. Je gaat naar een gevangenis toe waar zware criminelen zitten. Je deelt een kamer van 5 bij 5 meter met 10 mensen. Er zijn maar 5 toiletten en 5 douches voor alle gedetineerden. Je beheerst de taal niet . Je moet 30 jaar in de gevangenis zitten. 1 x in het jaar mag je bezoek hebben, maar dat mag alleen 1 persoon per keer zijn. Je mag ook geen brieven schrijven of ontvangen.Er is geen tv, je mag maar 10 minuten per dag wandelen en je mag ook geen boeken lezen. Ga maar van uit dat je 25 jaar oud was toen je in de gevangenis terecht kwam.

Wat zou jij doen? Zou jij zelfmoord plegen? Ontsnappen? Gewoon wachten tot die 30 jaren zijn afgelopen? Maar als je zou ontsnappen, krijg je 20 jaar erbij.

Ik zelf zou gewoon zelfmoord plegen, 30 jaar wachten in die situatie ; no way!
pi_30554898
Ik zou eerst de taal leren en proberen te ontsnappen op een geschikt moment.
pi_30554910
Ik zou een handeltje opzetten, en binnen no time regel ik alles in die gevangenis.
pi_30554962
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 22:13 schreef BobRooney het volgende:
Ik zou een handeltje opzetten, en binnen no time regel ik alles in die gevangenis.
Met die gevaarlijke gasten daar? No way, ze besnijden je pik misschien daar nog
  dinsdag 13 september 2005 @ 22:17:29 #5
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_30555044
Uitzitten.....

En als ik dan vrij zou komen, genoeg rottigheid voor 30 jr. straf uithalen en em sneaky peren naar het buitenland
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  dinsdag 13 september 2005 @ 22:18:37 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30555096
verdulle
Wat doe *jij* 4 jaar in de cel?

Gaan we nu Iran veroordelen dat het daar zo slecht zou zijn, en daar straks n oorlog starten?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 13 september 2005 @ 22:18:45 #7
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_30555107
en ik ben geen zwerver
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_30555169
de taal ( als je echt wilt ) heb je binnen no time onder de knie .
en waarom zouden het allemaal gevaarlijke gasten zijn daaro ? als je zelf al in de gevangenis wordt gegooid zonder eerlijk proces dan zal de meerderheid daar ook welonschuldig zitten .
pi_30555212
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 22:18 schreef Yildiz het volgende:
verdulle
Wat doe *jij* 4 jaar in de cel?

Gaan we nu Iran veroordelen dat het daar zo slecht zou zijn, en daar straks n oorlog starten?
Na, ik moest even een land verzinnen, ik had beter noord-korea moeten nemen. Maar ik dat ene topicje was geen aanleiding voor mijn tekst.
pi_30555291
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 22:20 schreef talin77 het volgende:
de taal ( als je echt wilt ) heb je binnen no time onder de knie .
en waarom zouden het allemaal gevaarlijke gasten zijn daaro ? als je zelf al in de gevangenis wordt gegooid zonder eerlijk proces dan zal de meerderheid daar ook welonschuldig zitten .
Klopt. Maar in het begin zou je de taal niet kunnen, dat lijkt me toch heel erg. Maar er kunnen natuurlijk ook wel echte criminelen inzitten, onschuldigen ook. Maar het geeft denk ook geen prettig gevoel als je tussen criminelen zit.
  dinsdag 13 september 2005 @ 22:26:00 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30555412
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 22:21 schreef Rufus-Seal het volgende:

[..]

Na, ik moest even een land verzinnen, ik had beter noord-korea moeten nemen. Maar ik dat ene topicje was geen aanleiding voor mijn tekst.
Je had ook Nederland kunnen kiezen hoor.
Zo van, wat als je in NL onterecht 18 jaar de bak in gaat.

Want je ziet, het kán dus wel.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_30557112
mooi, twee dezelfde topics
pi_30558518
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 22:23 schreef Rufus-Seal het volgende:

[..]

Klopt. Maar in het begin zou je de taal niet kunnen, dat lijkt me toch heel erg. Maar er kunnen natuurlijk ook wel echte criminelen inzitten, onschuldigen ook. Maar het geeft denk ook geen prettig gevoel als je tussen criminelen zit.
hmm nog nooit in een land op vakantie geweest waar je de taal niet van kent ?
er zijn zoveel non-vocabulaire talen dat je er meestal wel uitkomt wat je bedoeling is .

geen prettig gevoel tussen criminelen ? (et zijn ook maar mensen) maak er het beste van , zou ik zeggen .
nee als je dat overkomt , zelfmoord zou ik denk ik niet aan denken , maar wel : hoe kom ik hieruit.
pi_30559026
In Iran wordt je opgehangen voor moord op een kind..
Power perceived is power achieved.
pi_30559047
huilen
pi_30559179
Iraans leren
pi_30559202
Zelfmoord plegen. Zeker.
  woensdag 14 september 2005 @ 00:02:23 #18
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_30559203
Het woord van god verkondigen.
Mijn levensverhaal vertellen dus.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_30559368
Het is wel meteen het extreemste voorbeeld he?

Ik zou eerst zorgen dat ik niet naakt vastgebonden word met 3 andere iranezen door zo'n Amerikaanse jankee doodle
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_30559470
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:02 schreef Nouk het volgende:
Zelfmoord plegen. Zeker.
'Ah. Grote vriend. Wij hebben warme jas voor jou. Ies speciaal voor jou.'.
pi_30560004
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 22:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je had ook Nederland kunnen kiezen hoor.
Zo van, wat als je in NL onterecht 18 jaar de bak in gaat.

Want je ziet, het kán dus wel.
Het gaat er in dit topic juist over wat je zou doen als je ook de taal niet zou spreken. Iets dat de meeste Fokkers wel kunnen als ze in Nederland in de gevangenis zitten, dus Nederland valt voor dit topic af gok ik zo .

Ik zou bij God niet weten wat ik zou doen. 30 jaar is veel. Eerst proberen de taal te leren en als het niet lukt... wachten denk ik, ik denk niet dat ik zelfmoord zou kunnen plegen. Maar misschien ook wel als ik maar lang genoeg gek word gemaakt
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
pi_30560125
Volgens mij geloof je binnen een paar maanden dat je zelf ook nog schuldig bent na een jaar ben je zo gebroken dat je of zelfmoord pleegt of het boeit je allemaal niets meer
  woensdag 14 september 2005 @ 00:55:21 #23
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_30560518
Ophangen Ik ga daar echt geen 30 jaar in de cel zitten
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_30560619
Gelukkig heb ik veel MacGyver gekeken vroeger en heb ik daar veel van opgestoken.

Ik hoef alleen maar een lucifer te hebben, en ik sta binnen 5 minuten buiten, vervolgens vlieg ik naar het buitenland in m'n zelfgebouwde vliegtuig.
pi_30561796
Proberen te ontsnappen, Volgens mij geeft dat een ongelooflijke kick .
En als je gesnapt wordt, tsjaa dan hangen ze je op. Kun je mooi wraak nemen op deze mensen als je terug komt in je volgende leven .
Assie enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')