Hmm, ik heb nu dit ingevoerd bij mn button:quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:26 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
on(release) {
gotoAndPlay("Scene2", 1);
}
Of hoe je scene ook heet.
[grapje]hoef je nog niet meteen een scene te maken![/grapje]
heet jouw scene 3 ook echt "scene 3" ?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:55 schreef Citroentje het volgende:
[..]
Hmm, ik heb nu dit ingevoerd bij mn button:
on(release) {
gotoAndPlay("scene 3" , "1");
}
Maar hij weigert naar de derde scene te gaan...
scene 3 heet bij mij "Scene 3". Met hoofdletter dus... dat heb ik net ook al geprobeerd. Maar helaas.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
heet jouw scene 3 ook echt "scene 3" ?
en het frame-nummer hoeft niet tussen aanhalingstekens
Ik heb aan het einde van mn scene het volgende ingevoerd:quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:10 schreef Citroentje het volgende:
[..]
scene 3 heet bij mij "Scene 3". Met hoofdletter dus... dat heb ik net ook al geprobeerd. Maar helaas.
Ik voel me nu echt een digibeet...
Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:29 schreef kaassouffle het volgende:
heb je je framenummer al zonder aanhalingstekens geprobeerd?
Dat soort kleine dingen hebben grote effecten..
on(release) {
gotoAndPlay("scene 3" , 1);
}
Verdere tips zijn veel proberen en afkijken bij andren.
flashkit.com heeft tutorials maar ook movies (fla's) die je kunt downloaden. Handig om code van anderen te bekijken etc...
Het is overigens een beetje onhandig om je pagina's op apartre scenes te zetten dunkt me, anders zet je ze gewoon op keyframe 2, 3 en 4?quote:on(release) {
_root.gotoAndPlay("scene 3" , 1);
}
Hehe ik had ook zoiets. Ik had in een AS dat trace() commando gebruikt zodat ik kon zien wat flash deed. Maar telkens kwam er maar geen feedback bij ctrl+enter (je weet wel previewen). Ik de hele tijd klooien aan mn script om het goed proberen te krijgen en alles 10 keer doorlezen. Niks.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:51 schreef InsertCredit het volgende:
Blegh, een half uur lopen kloten om de 'UIScrollBar' werkend te krijgen, bleek bij het exporten actionscript 1 ingesteld te staan.
In een wat oudere versie van flash (misschien nu nog steeds) zat gewoon een bug met het gebruik van scenes en het gotoandplay() commando. Hoe het precies zat weet ik niet maar sinds de zoektocht naar oplossing heb ik bijna nooit meer verschillende scene's gebruikt, maar alles gewoon in 1 scene onder verschillende frames ondergebracht. Frames kun je ook een naam geven dus eigenlijk is het net zo handig.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:10 schreef Citroentje het volgende:
[..]
scene 3 heet bij mij "Scene 3". Met hoofdletter dus... dat heb ik net ook al geprobeerd. Maar helaas.
Ik voel me nu echt een digibeet...
Ik zou niet weten hoe maar je kunt vanuit Flash variabelen naar verschillende targets schrijven.quote:
Flash heeft meer een beperkte "cookie" ruimte. Dit is in te stellen op de client via de flash settings (rechtermuisknop in een willekeurige flash movie).quote:
Nee.quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:04 schreef Lukaso het volgende:
als je iets nuttigs vindt, post je het dan ff? ik ben ook wel geinteresseerd.
maar waarom wil je specifiek actionscript 2.0 gaan leren? is dat veel anders dan 1? is het niet gewoon hetzelfde met enkele toevoegingen?
Het is gewoon op CD of op een harde schijf en niet voor een site. Dus met cookies heb ik niet te maken.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:29 schreef Roöaän het volgende:
[..]
Flash heeft meer een beperkte "cookie" ruimte. Dit is in te stellen op de client via de flash settings (rechtermuisknop in een willekeurige flash movie).
Als je wilt dat er dingen worden opgeslagen zul je in het geval van een op internet draaiende movie een serverside scriptingtaal moeten gebruiken om gegevens met een database uit te wisselen. In het geval van een projector heb ik weinig idee hoe je dingen zal moeten gaan opslaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |