abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33903104
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:23 schreef JAMsper het volgende:
www.burcht-rietheim.nl
1 knopje doet het niet ?
pi_33903769
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:26 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

on(release) {
gotoAndPlay("Scene2", 1);
}

Of hoe je scene ook heet.

[grapje]hoef je nog niet meteen een scene te maken![/grapje]
Hmm, ik heb nu dit ingevoerd bij mn button:

on(release) {
gotoAndPlay("scene 3" , "1");
}

Maar hij weigert naar de derde scene te gaan...
pi_33903823
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:55 schreef Citroentje het volgende:

[..]

Hmm, ik heb nu dit ingevoerd bij mn button:

on(release) {
gotoAndPlay("scene 3" , "1");
}

Maar hij weigert naar de derde scene te gaan...
heet jouw scene 3 ook echt "scene 3" ?

en het frame-nummer hoeft niet tussen aanhalingstekens
Calm down, please!
pi_33904297
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

heet jouw scene 3 ook echt "scene 3" ?

en het frame-nummer hoeft niet tussen aanhalingstekens
scene 3 heet bij mij "Scene 3". Met hoofdletter dus... dat heb ik net ook al geprobeerd. Maar helaas.
Ik voel me nu echt een digibeet...
pi_33904776
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:10 schreef Citroentje het volgende:

[..]

scene 3 heet bij mij "Scene 3". Met hoofdletter dus... dat heb ik net ook al geprobeerd. Maar helaas.
Ik heb aan het einde van mn scene het volgende ingevoerd:

gotoandstop (119);

Mn slide staat dan stil, maar de muziek gaat dan door. Dan moet het dus mogelijk zijn om d.m.v. knoppen verder te navigeren. Moet ik dit anders doen misschien?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 16:29:41 #181
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_33907035
heb je je framenummer al zonder aanhalingstekens geprobeerd?
Dat soort kleine dingen hebben grote effecten..

on(release) {
gotoAndPlay("scene 3" , 1);
}

Verdere tips zijn veel proberen en afkijken bij andren.
flashkit.com heeft tutorials maar ook movies (fla's) die je kunt downloaden. Handig om code van anderen te bekijken etc...
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_33907834
Blegh, een half uur lopen kloten om de 'UIScrollBar' werkend te krijgen, bleek bij het exporten actionscript 1 ingesteld te staan.

pi_33908010
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:29 schreef kaassouffle het volgende:
heb je je framenummer al zonder aanhalingstekens geprobeerd?
Dat soort kleine dingen hebben grote effecten..

on(release) {
gotoAndPlay("scene 3" , 1);
}

Verdere tips zijn veel proberen en afkijken bij andren.
flashkit.com heeft tutorials maar ook movies (fla's) die je kunt downloaden. Handig om code van anderen te bekijken etc...
Bedankt voor de tip!

Helaas maken die aanhalingstekens niets uit...
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:02:56 #184
111387 Lukaso
bloemen houden van mensen
pi_33949420
misschien kun je de .fla even posten?

probeer eens:
quote:
on(release) {
_root.gotoAndPlay("scene 3" , 1);
}
Het is overigens een beetje onhandig om je pagina's op apartre scenes te zetten dunkt me, anders zet je ze gewoon op keyframe 2, 3 en 4?
pi_33952060
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:51 schreef InsertCredit het volgende:
Blegh, een half uur lopen kloten om de 'UIScrollBar' werkend te krijgen, bleek bij het exporten actionscript 1 ingesteld te staan.

Hehe ik had ook zoiets. Ik had in een AS dat trace() commando gebruikt zodat ik kon zien wat flash deed. Maar telkens kwam er maar geen feedback bij ctrl+enter (je weet wel previewen). Ik de hele tijd klooien aan mn script om het goed proberen te krijgen en alles 10 keer doorlezen. Niks.
Keek ik bij publish setting. Ja hoor. omit trace actions stond nog aan. Uiteindelijk mn eigen schuld natuurlijk maar zo loop je toch telkens tegen irritantheden aan
pi_33952145
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:10 schreef Citroentje het volgende:

[..]

In een wat oudere versie van flash (misschien nu nog steeds) zat gewoon een bug met het gebruik van scenes en het gotoandplay() commando. Hoe het precies zat weet ik niet maar sinds de zoektocht naar oplossing heb ik bijna nooit meer verschillende scene's gebruikt, maar alles gewoon in 1 scene onder verschillende frames ondergebracht. Frames kun je ook een naam geven dus eigenlijk is het net zo handig.
pi_34449334
Ik heb een vraagje en misschien zou iemand daar mee kunnen helpen. Als ik in het verkeerde topic zit of deze vraag is al aan de orde geweest dan zou ik graag een link hebben want zoek me helemaal kapot naar zo'n topic.

Mijn vraag is waar ik goede tutorials kan vinden waar ik action script (liefst 2.0) kan leren.
Ik heb al aardig wat links gevonden via google, maar ik heb het liefst tutorials die in het Nederlands geschreven zijn. Waar kan ik het beste beginnen?

Een boek wil ik eventueel ook wel kopen alleen is daar het probleem mee dat ze bijna allemaal in het Engels staan beschreven.
pi_34449694
flashfocus.nl staat geloof ik nog wel wat
pi_34457266
Dank je wel. Daar kan ik wel wat mee denk ik..
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:04:21 #190
111387 Lukaso
pi_34457977
als je iets nuttigs vindt, post je het dan ff? ik ben ook wel geinteresseerd.

maar waarom wil je specifiek actionscript 2.0 gaan leren? is dat veel anders dan 1? is het niet gewoon hetzelfde met enkele toevoegingen?
pi_34458068
Ik moet op school aan deze competentie voldoen dus ik wil geen uitgebreiderder of makkelijker action script (weet niet wat de verschillen precies zijn). Vandaar dat ik het in 2.0 wil doen. Dan heb ik straks geen gedonder.
pi_34709822
Ik heb een vaagje

Ik ben pas begonnen met flash en volg wat video trainingen en ben steeds meer aan het ontdekken.

Maar nu ga ik ik binnenkort stage lopen en moet ik een multimedia enquete maken voor kinderen met astma. En er moeten dingen opgeslagen worden. Hoe schrijft flash gegevens weg?

Kan dat in een excel document of gaat dat alleen via een txt bestandje?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_34796060
Niemand?
pi_34796809
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:36 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Niemand?
Ik zou niet weten hoe maar je kunt vanuit Flash variabelen naar verschillende targets schrijven.
een fijn formaat schijnt XML te zijn. Ook uitstekend te gebruiken voor spreadsheets.

Check: http://www.actionscript.o(...)Server-side_scripts/ / http://www.actionscript.org/tutorials.shtml

[ Bericht 9% gewijzigd door Googolplexian op 06-02-2006 16:04:19 ]
Calm down, please!
  maandag 6 februari 2006 @ 16:11:17 #195
111387 Lukaso
pi_34797277
je zou met php kunnen werken? maar dan moet je dus wel online zitten, en een webserver hebben...
pi_34797999
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:36 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Niemand?
Flash heeft meer een beperkte "cookie" ruimte. Dit is in te stellen op de client via de flash settings (rechtermuisknop in een willekeurige flash movie).

Als je wilt dat er dingen worden opgeslagen zul je in het geval van een op internet draaiende movie een serverside scriptingtaal moeten gebruiken om gegevens met een database uit te wisselen. In het geval van een projector heb ik weinig idee hoe je dingen zal moeten gaan opslaan.
pi_34798116
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:04 schreef Lukaso het volgende:
als je iets nuttigs vindt, post je het dan ff? ik ben ook wel geinteresseerd.

maar waarom wil je specifiek actionscript 2.0 gaan leren? is dat veel anders dan 1? is het niet gewoon hetzelfde met enkele toevoegingen?
Nee.

Als eerste heeft Actionscript 2 al een complete klasse / object orientatie support die je in AS1 niet zal terugvinden. Daarnaast zij er legio upgrades. Afhankelijk van of je een flash-designer of flash-developer bent zal je hiermee wel of niet bekend moeten geraken.
AS2 support nog wel de oude prototype manier van objecten aanmaken, maar ondersteund ook een meer java-georienteerde manier van object orientatie.
pi_34802219
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:29 schreef Roöaän het volgende:

[..]

Flash heeft meer een beperkte "cookie" ruimte. Dit is in te stellen op de client via de flash settings (rechtermuisknop in een willekeurige flash movie).

Als je wilt dat er dingen worden opgeslagen zul je in het geval van een op internet draaiende movie een serverside scriptingtaal moeten gebruiken om gegevens met een database uit te wisselen. In het geval van een projector heb ik weinig idee hoe je dingen zal moeten gaan opslaan.
Het is gewoon op CD of op een harde schijf en niet voor een site. Dus met cookies heb ik niet te maken.
pi_35324526
Is er een mogelijkheid dat ik een achtergrond (bergen / gras) kan loopen, zonder dat ik een enorme lange PNG file moet maken?

Ik vind op internet alleen maar oplossingen om geluid te loopen, maar een jpg of PNG file kan ik helaas niet zo snel vinden.

Iemand een goeie (evt. makkelijke) oplossing voor deze situatie?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:10:34 #200
111387 Lukaso
pi_35328714
ik zou de achtergrond gewoon in een MC zetten en dan met behulp van een motion tween loopen. Ik zie dat geen probleem zijn...

Als je een fla hebt wil ik het wel ff voor je fixen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')