abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 oktober 2005 @ 02:03:04 #76
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31299924
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 02:01 schreef BillyOcean het volgende:
mja ik ga maar eens zoeken het is super spanky omdat je je dan niet zo zorgen hoeft te maken over verschillende resoluties van je bezoekers...
Klopt. Van wezenlijk belang, vooral met die buttons. Als je wat gevonden hebt, drop het hier ff. Ben ook wel benieuwd
  zondag 9 oktober 2005 @ 02:10:51 #77
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_31300044
Ok... ik heb het nu ff gevraagd op het forum van die flashfocus... ik ben benieuwd!
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_31304782
ik denk dat de oplossing wel meevalt... zie nu ook wat je bedoeld.

Wat je kan doen is met Flash de grootte van de browser checken (en de resolutie). Als je die in een loopje zou doen dan kan je dus real time aanpassingen maken aan de locatie van movieclips.
Calm down, please!
  zondag 9 oktober 2005 @ 12:21:13 #79
71614 BillyOcean
pi_31305193
Mmm klinkt interessant... de mannen bij flashfocus zijn niet zo snel... hoe check je dat met flash?
pi_31305990
deze is handig om het te begrijpen:
klik
quote:
You need to pass the dimensions of the hosting page to the inside of the movie. (Flash MX allows you to find the dimensions of a movie, internally, and it has an onResize handler on the Stage object, but I haven't gotten onResize to work, yet, so this information is mainly for users of Flash 5. However, I have tested this method on the Flash 6 plugin, however, and it works fine in that environment as well). The key is in compairing the dimensions of the surrounding page with the original size of the movie.
deze is ook wel handig:
klik
Calm down, please!
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:12:14 #81
71614 BillyOcean
pi_31306232
Mmm, ik snap het niet helemaal geloof ik...

<OBJECT
classid='clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000'"
+ " WIDTH='" + winWid + "' HEIGHT='" + winHgt +
"' align='left'>"
+ " <PARAM NAME=movie VALUE='resizex.swf?scaleX=" +
winWid + "&scaleY=" + winHgt + "'>"
+ " <PARAM NAME=quality VALUE=high>"
+ " <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF>"
+ " <param name='SCALE' value='exactfit'>"
+ " <EMBED src='resizex.swf?scaleX=" + winWid +
"&scaleY=" + winHgt + "'"
+ " quality=high bgcolor=#FFFFFF WIDTH='" + winWid +
"'"
+ " HEIGHT='" + winHgt + "'
TYPE='application/x-shockwave-flash'"
+ " align='left' scale='exactfit'>"
+ " </EMBED> "
+ " </OBJECT>";

Normaal staat bij beide "PARAM NAME=movie VALUE=" de naam van mijn swf maar bij hem staan er op de twee plekken twee verschillende namen...

En ik moet blijkbaar nog iets van een onClipEvent(load) aanroepen?
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:13:03 #82
71614 BillyOcean
pi_31306254
Ow... eerst maar eens die fla van hem downloaden...
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:13:50 #83
71614 BillyOcean
pi_31306265
Wat niet lukt omdat mijn flash 5 zegt :unexpected file format... :s
pi_31306327
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:12 schreef BillyOcean het volgende:

Normaal staat bij beide "PARAM NAME=movie VALUE=" de naam van mijn swf maar bij hem staan er op de twee plekken twee verschillende namen...

En ik moet blijkbaar nog iets van een onClipEvent(load) aanroepen?
PARAM NAME=movie is een compound variable. Wordt denk ik dus opgebouwd met de resolutie van winWid en WinHgt. Hou' rekening met een stukje Javascript (waar ik echt geen kaas van heb gegeten).

En ja onClipEvent(load) < daar gebeurd geloof ik het uiteindelijke scalen.
quote:
onClipEvent(load){
var winWid = _root.scaleX;
var winHgt = _root.scaleY;
var origWid = this._width; // These are only included to show the difference,
var origHgt = this._height; // and should not be needed in most cases.
with(this){
_xscale = winWid != 100 ? Math.round((_root._width/winWid) * 100) : 100;
_yscale = winHgt != 100 ? Math.round((_root._height/winHgt) * 100) : 100;
}
}
Calm down, please!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 14:26:34 #85
111387 Lukaso
bloemen houden van mensen
pi_31384084
ik ben ook weer aan het prutsen geweest in flash:

ik heb een dynamic textfield.
Als de pagina laadt zet ie daar een string in, die hij haalt uit een array met een random index.
De formatting van de reeds gevulde textfield klopt dan alleen niet meer, de alignment veranderd en volgensmij aliast hij te teks ook...

iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? het textfield vul ik overigens zo:
quote.text = quote[kwoot];

mvg

opgelost:
dom om natuurlijk het textfield zelfde naam te geven als de array, overigens ook nog ff de array geinitialiseerd.

[ Bericht 14% gewijzigd door Lukaso op 12-10-2005 14:33:12 ]
pi_31498092
Ik begin net met beetje Flash. Ik probeer nu (heel simpel om te beginnen) een helikoptertje wat rond te laten vliegen. Ik gebruik daar 2 plaatjes voor, 1 met de wieken links en 1 met de wieken rechts.

Is er een trucje om bijvoorbeeld 4 frames (leeg wit scherm met onderin de heli die met draaiende wieken staat) allemaal iets omhoog te laten gaan, zodat ie opstijgt?
pi_31498268
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:28 schreef DaFan het volgende:
Ik begin net met beetje Flash. Ik probeer nu (heel simpel om te beginnen) een helikoptertje wat rond te laten vliegen. Ik gebruik daar 2 plaatjes voor, 1 met de wieken links en 1 met de wieken rechts.

Is er een trucje om bijvoorbeeld 4 frames (leeg wit scherm met onderin de heli die met draaiende wieken staat) allemaal iets omhoog te laten gaan, zodat ie opstijgt?
Selecteer de keyframes (wel op dezelfde tijd) en druk F8 (Convert To Symbol > MovieClip).
De geselecteerde keyframes worden nu gegroepeerd in een symbol (het beste is MovieClip want daarmee kan je het helicoptertje later nog aansturen).

Wanneer het eenmaal een symbol is kun je het hele helicoptertje als één object gebruiken in de hoofd-tijdlijn. Lees de Help-Files (onderwerp: animation, path) om het helicoptertje een vantevoren bepaald traject te laten volgen.

klik
Calm down, please!
pi_31499048
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:34 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Selecteer de keyframes (wel op dezelfde tijd) en druk F8 (Convert To Symbol > MovieClip).
De geselecteerde keyframes worden nu gegroepeerd in een symbol (het beste is MovieClip want daarmee kan je het helicoptertje later nog aansturen).

Wanneer het eenmaal een symbol is kun je het hele helicoptertje als één object gebruiken in de hoofd-tijdlijn. Lees de Help-Files (onderwerp: animation, path) om het helicoptertje een vantevoren bepaald traject te laten volgen.

klik
Tnx dat gaat al de goede kant uit.
Maar nu het volgende: Ik wil dus die Movieclip laten bewegen en tijdens het bewegen zichzelf laten afspelen (met repeat). Dat moet ws met een ActionScript, maar welke opdracht regel moet er dan in bij de keyframe waar de beweging begint? (Mn MovieClip heet 'Vlieg')
pi_31499150
Dit hoeft niet met ActionScript: Elke MovieClip (dus geen Graphic of Button) speelt standaard al herhaaldelijk af.

Voor een voorbeeld van mezelf: klik
De balonnen, vliegtuigen en eigenlijk alles wat in de (twee) flash-movies speelt zijn herhalende movie-clips. Er komt geen actionscript aan te pas om het herhaaldelijk af te laten spelen.
Calm down, please!
pi_31499235
Nouja het gaat al de goeie kant op en die linjk van je helpt ook. Bedankt iig
pi_31499417
Simpel voorbeeld:

- maak een cirkel en selecteer 'm
- druk F8 en selecteer MovieClip > ok
- dubbelklik op de cirkel (nu omlijnd door een blauw vierkant)
- nu zit je IN de movieclip ... deze heeft z'n eigen tijdlijn,
maak een tween van de cirkel (op een ander keyframe F6 en verplaatsen, alle frames selecteren, rechtermuisknop en "Create Motion Tween"
- bovenaan zie je nu twee tabbladen ... de eerste is de hoofdtijdlijn en de tweede is de tijdlijn van het object waar je in zit. Klik op het eerste tabblad.
- druk CTRL-ENTER en de movieclip zal herhaaldelijk afspelen terwijl er maar 1 keyframe in de hoofd-tijdlijn staat

succes!

[ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 17-10-2005 13:16:56 ]
Calm down, please!
pi_31513252
Het lukt me niet. Ik krijg het wel voor elkaar om met een Tween bijvoorbeeld een plaatje van onder naar boven te schuiven, maar ik zal proberen de situatie iets duidelijker te schetsen:

- 2 plaatjes in 4 frames
- Continu achter elkaar afspelen
- Dmv een movie clip zodat ik de hele movie clip kan laten bewegen

Zoals ik het nu doe:
- 4 frames selecteren, F8, Movie Clip van maken.
- Als ik deze nu erachter plak en met een Motion Tween laat schuiven laat ie alleen het laatste plaatje zien. Ook als ik de Movie Clip los afspeel zie je alleen het 2e plaatje

Ik denk dat het gewoon fout gaat bij het aanmaken van de movieclip...
pi_31513437
Hoe bedoel je: "er achter plak" ?
Calm down, please!
pi_31513565
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 16:38 schreef Googolplexian het volgende:
Hoe bedoel je: "er achter plak" ?
Die Movie Clip is toch gewoon meerdere frames met (dus) een beweging erin (vandaar Movie). Maar het filmpje speelt zich niet af. Ik wil m gewoon in een Flash movie hebben zodat ie zich constant (gedurende het hele filmpje) blijft afspelen en de Movie Clip wil ik een beetje heen en weer bewegen.

De Movie Clip moet dus bestaan uit 2 plaatjes zodat het lijkt alsof de heli vliegt, en dan wil ik de Movie Clip heen en weer bewegen zodat de heli beweegt.

Voorbeeld van de heli:

En die wil ik dus heen en weer laten vliegen.
pi_31513582
Hm volgens mij kan ik de Gif ook gewoon in de Library importeren en m dan gewoon rondvliegen. Ff proberen
pi_31513593
Lol gelukt
pi_31622175
*kick* help

Ik heb een button gemaakt in flash door middel van een filmpje.
Alles werkt prima bèhalve het gedeelte wat bijna niet gebruikt gaat worden, maar toch wil ik het in orde hebben.

Even een korte uitleg:
Ik heb een button die als je erover heengaat omlaag gaat, en als je er weer van 'weg gaat' de button weer omhoog gaat.
Máár, nu werk ik met een tween. In de tween kan ik niet zeggen "als de muis weer weg gaat, laat dan de button weer omhoog gaan". Dus een snel iemand die met de muis er overheen gaat wieberen ziet dat de button op een gegeven moment stil en omlaag staat terwijl de muis er niet op staat. (snapt u het nog? )

Maar ik wil dus dat de button áltijd omhoog gaat wanneer de muis niet op de button staat.
Ik heb al geprobeerd een nieuwe layer aan te maken met daarin een verborgen button in de tween die zegt "hey, ga eens omhoog wanneer de muis er niet op staat" maar toen maakte de button allerlei vage bewegingen dat ik die er maar meteen uit heb gegooid .

Iemand een initiatief?
pi_31624929
Als ik je goed begrijp... : Je hebt een standaard Button-Symbol (4 frames/states) en in één van de frames van de Button zit een MovieClip? Gewoon tweenen lukt niet in buttonstates. Een screenshot / fla zou handig zijn

Als het de gewone Flashbuttons betreft (zonder animatie) kan het wel een kwaaltje van Flash zijn. Als de muis te snel over een button heen gaat dan "ziet" Flash niet dat de MouseOver al voorbij is. Vaak gebeurt dit als knoppen heel dicht bij elkaar staan (dat Flash al bezig is met de actie van de volgende knop terwijl de vorige knop nog omlaag staat).

edit: Je ziet dit vaak bij sites met Flashbanners. Zo'n banner klapt vaak open als je eroverheen gaat met de muis maar soms gebeurt dit per ongeluk en gaat het zo snel dat de banner gewoon open blijft (bijna schermvullend ). Er nog een keer overheen met de muis lost het dan op.
Calm down, please!
pi_31626226
Ijsmeis:
quote:
*kick* help

Ik heb een button gemaakt in flash door middel van een filmpje.
......
Iemand een initiatief?
Ik wou een antwoord typen van 'zo doe je dat' of beter gezegd, 'zo doe ik dat', maar dat werd zo'n onsamenhangend verhaal.... ik heb daaraom maar even een . fla bestand geupload, downen kan je dat bestand hier, is wel een Flash 8 bestand.
Bekijken wat het is kan je hier, dit is maar een probeersel dus het ziet er niet uit maar het werkt.

Ik heb de rollovers bepaatd met simpele variabelen (if mouse is over doe dit, if mouse is rollout doe dat). Kijk maar of je hier iets mee kan, het is een manier... succes drmee
pi_31626942
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 13:58 schreef Nemephis het volgende:
Ijsmeis:
[..]

Ik wou een antwoord typen van 'zo doe je dat' of beter gezegd, 'zo doe ik dat', maar dat werd zo'n onsamenhangend verhaal.... ik heb daaraom maar even een . fla bestand geupload, downen kan je dat bestand hier, is wel een Flash 8 bestand.
Bekijken wat het is kan je hier, dit is maar een probeersel dus het ziet er niet uit maar het werkt.

Ik heb de rollovers bepaatd met simpele variabelen (if mouse is over doe dit, if mouse is rollout doe dat). Kijk maar of je hier iets mee kan, het is een manier... succes drmee
Nadeel hiervan is dat als je met je muis over een knop komt die nog bezig is met de fade-out animatie, deze niet meer ziet dat de muis erover staat en dus niet meer oplicht. Beweeg maar eens op, van en meteen weer op een knop.

De enige manier om het goed te omzeilen is listeners activeren. Code snippets in de hoofdtijdlijn die bepaalde acties in de gaten houden.
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')