Klopt. Van wezenlijk belang, vooral met die buttons. Als je wat gevonden hebt, drop het hier ff. Ben ook wel benieuwdquote:Op zondag 9 oktober 2005 02:01 schreef BillyOcean het volgende:
mja ik ga maar eens zoeken het is super spanky omdat je je dan niet zo zorgen hoeft te maken over verschillende resoluties van je bezoekers...
deze is ook wel handig:quote:You need to pass the dimensions of the hosting page to the inside of the movie. (Flash MX allows you to find the dimensions of a movie, internally, and it has an onResize handler on the Stage object, but I haven't gotten onResize to work, yet, so this information is mainly for users of Flash 5. However, I have tested this method on the Flash 6 plugin, however, and it works fine in that environment as well). The key is in compairing the dimensions of the surrounding page with the original size of the movie.
PARAM NAME=movie is een compound variable. Wordt denk ik dus opgebouwd met de resolutie van winWid en WinHgt. Hou' rekening met een stukje Javascript (waar ik echt geen kaas van heb gegeten).quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:12 schreef BillyOcean het volgende:
Normaal staat bij beide "PARAM NAME=movie VALUE=" de naam van mijn swf maar bij hem staan er op de twee plekken twee verschillende namen...
En ik moet blijkbaar nog iets van een onClipEvent(load) aanroepen?
quote:onClipEvent(load){
var winWid = _root.scaleX;
var winHgt = _root.scaleY;
var origWid = this._width; // These are only included to show the difference,
var origHgt = this._height; // and should not be needed in most cases.
with(this){
_xscale = winWid != 100 ? Math.round((_root._width/winWid) * 100) : 100;
_yscale = winHgt != 100 ? Math.round((_root._height/winHgt) * 100) : 100;
}
}
Selecteer de keyframes (wel op dezelfde tijd) en druk F8 (Convert To Symbol > MovieClip).quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:28 schreef DaFan het volgende:
Ik begin net met beetje Flash. Ik probeer nu (heel simpel om te beginnen) een helikoptertje wat rond te laten vliegen. Ik gebruik daar 2 plaatjes voor, 1 met de wieken links en 1 met de wieken rechts.
Is er een trucje om bijvoorbeeld 4 frames (leeg wit scherm met onderin de heli die met draaiende wieken staat) allemaal iets omhoog te laten gaan, zodat ie opstijgt?
Tnx dat gaat al de goede kant uit.quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Selecteer de keyframes (wel op dezelfde tijd) en druk F8 (Convert To Symbol > MovieClip).
De geselecteerde keyframes worden nu gegroepeerd in een symbol (het beste is MovieClip want daarmee kan je het helicoptertje later nog aansturen).
Wanneer het eenmaal een symbol is kun je het hele helicoptertje als één object gebruiken in de hoofd-tijdlijn. Lees de Help-Files (onderwerp: animation, path) om het helicoptertje een vantevoren bepaald traject te laten volgen.
klik
Die Movie Clip is toch gewoon meerdere frames met (dus) een beweging erin (vandaar Movie). Maar het filmpje speelt zich niet af. Ik wil m gewoon in een Flash movie hebben zodat ie zich constant (gedurende het hele filmpje) blijft afspelen en de Movie Clip wil ik een beetje heen en weer bewegen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:38 schreef Googolplexian het volgende:
Hoe bedoel je: "er achter plak" ?
Ik wou een antwoord typen van 'zo doe je dat' of beter gezegd, 'zo doe ik dat', maar dat werd zo'n onsamenhangend verhaal.... ik heb daaraom maar even een . fla bestand geupload, downen kan je dat bestand hier, is wel een Flash 8 bestand.quote:*kick* help
Ik heb een button gemaakt in flash door middel van een filmpje.
......
Iemand een initiatief?
Nadeel hiervan is dat als je met je muis over een knop komt die nog bezig is met de fade-out animatie, deze niet meer ziet dat de muis erover staat en dus niet meer oplicht. Beweeg maar eens op, van en meteen weer op een knop.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 13:58 schreef Nemephis het volgende:
Ijsmeis:
[..]
Ik wou een antwoord typen van 'zo doe je dat' of beter gezegd, 'zo doe ik dat', maar dat werd zo'n onsamenhangend verhaal.... ik heb daaraom maar even een . fla bestand geupload, downen kan je dat bestand hier, is wel een Flash 8 bestand.
Bekijken wat het is kan je hier, dit is maar een probeersel dus het ziet er niet uit maar het werkt.
Ik heb de rollovers bepaatd met simpele variabelen (if mouse is over doe dit, if mouse is rollout doe dat). Kijk maar of je hier iets mee kan, het is een manier... succes drmee![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |