abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:39:04 #111
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30751424
Moeilijk he Fuente die krampjes... Noah heeft er ook zo verschrikkelijk last van gehad.... Al die middeltjes hielpen bij allemaal niet. pas ana het einde, toen het vanzelf al minder begon te worden, ging het wel helpen. Het heeft bij Noah toch ook wel een maand of 4 geduurd in totaal. En je voelt je zo vreselijk machteloos en je kan wel meejanken mt dat kleine hoopje ellende dan

Ons laatste redmiddel was ABC Dophilus ofzow. We hadden dat eerder niet gebruikt omdat het wat prijzig zou zijn en we eerst die andere dingen wilden proberen. Uiteindelijk begon het net beter te gaan toen we dat wilden gaan proberen. Misschien kun je dat eens proberen? Heb er wel goeie verhalen over gehoord
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_30751720
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:39 schreef texelonia het volgende:
Moeilijk he Fuente die krampjes... Noah heeft er ook zo verschrikkelijk last van gehad.... Al die middeltjes hielpen bij allemaal niet. pas ana het einde, toen het vanzelf al minder begon te worden, ging het wel helpen. Het heeft bij Noah toch ook wel een maand of 4 geduurd in totaal. En je voelt je zo vreselijk machteloos en je kan wel meejanken mt dat kleine hoopje ellende dan

Ons laatste redmiddel was ABC Dophilus ofzow. We hadden dat eerder niet gebruikt omdat het wat prijzig zou zijn en we eerst die andere dingen wilden proberen. Uiteindelijk begon het net beter te gaan toen we dat wilden gaan proberen. Misschien kun je dat eens proberen? Heb er wel goeie verhalen over gehoord
Waar kun je dat halen? En hoe prijzig is het ongeveer Niet dat het heel veel uitmaakt maar dan kan ik er rekening mee houden.
Sjah aan de ene kant weet je gewoon dat het ooit overgaat, aan de andere kant krijg je idd zo'n machteloos gevoel, vreselijk . En misschien dat het over een paar daagjes betergaat als ze gewend is aan de comfort voeding...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:58:45 #113
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30751906
Wat ik op internet kon vinden is dat je het bij de reformwinkels kunt halen en het 26,95 kost (en je doet er ongeveer 2 maanden mee).
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_30751990
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:58 schreef texelonia het volgende:
Wat ik op internet kon vinden is dat je het bij de reformwinkels kunt halen en het 26,95 kost (en je doet er ongeveer 2 maanden mee).
Bedankt, kga het zeker onthouden! Als er met een paar daagjes geen verbetering is ga ik het zeker halen/bestellen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:10:02 #115
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30752161
Hopelijk slaat de voeding gewoon snel aan
©Dumbo
pi_30752822
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:39 schreef texelonia het volgende:

Mijn zoontje is nu 8 maanden en heeft ook de eerste paar maanden vreselijk last van krampjes gehad. Niets hielp, de Cinababy, venkelthee, massage. Toen toch ook maar dat dure spul gekocht ABC Dophilus van Solgar (26 euro voor een pot). Maar het was het geld meer dan waard, al had die pot 200 euro gekost dan zou ik hem nu nog aanraden. Ik deed consequent een klein mespuntje in elke fles, en binnen een week / 10 dagen waren de krampjes echt verdwenen. Het werd gewoon een ander kind. Ik ben het spul 3 maanden blijven gebruiken, als 'onderhoudsmiddel'. Je doet er trouwens een eeuwigheid mee, na 3 maanden zat er nog ongeveer 1/3e in de pot.

[ Bericht 0% gewijzigd door suikerzoet op 20-09-2005 19:57:32 ]
pi_30753197
Fuente ik weet niet of je fles of borstvoeding geef, maar Daan had ook in het begin ontzettend veel last van krampjes. Ik ben toen overgestapt op omneovoeding en dat werkte veel beter op zijn buikje. Nog had hij wel last af en toe van krampjes maar niet meer zo hevig.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
  dinsdag 20 september 2005 @ 13:27:58 #118
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30755824
Och, arme Sara! Wij heben die ABC poeder ook als laatste redmiddel gekocht, maar voor het openen was het over ineens. Ik heb dus nog een (dichte) pot staan Fuente. Ik weet niet of ik je ermee kan helpen? Is nog tot eind november goed en er zit een zegel op zegmaar (onder de dop) dus in feite kan er niks mis mee zijn. Snap ook als je het liever gewoon zelf in de reformzaak wilt halen, maar ik stuur 'm met liefde en plezier op. In ieder geval sterkte met Sara hoor!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_30755871
Fuente wat erg dat ze zo'n last heeft van de krampjes Myrthe heeft daar gelukkig geen last van gehad, maar het lijkt me vreselijk als je kleintje zoveel pijn heeft.

Ik denk dat Myrthe 's nachts wakker wordt omdat ze nu gaat dromen. Ze slaapt heel onrustig en huilt ook wel eens zachtjes in d'r slaap. Ze ademt ook heel onregelmatig dan en slaat soms met d'r armpjes om zich heen. Het kruipen en staan wat ze de hele dag oefent laat haar natuurlijk ook opeens een heel andere wereld zien, daarnaast zijn we druk aan het klussen in onze keuken dus de woonkamer ligt overhoop, misschien dat ze daar ook onrustig van wordt, alhoewel het huilen al langer is dan dat we aan het klussen zijn. Vaak is het wel snel weer over als ik d'r speentje geef. Vannacht kwam ze 4 keer dus het gaat de goede kant op
pi_30756064
vanochtend met Anna bij het CB geweest: ze weegt nu 8375g en is 70cm lang. een kilo aangekomen sinds de vorige keer (6 weken geleden)!

ladyBos, de wijkverpleegkundige zei ook nog tegen me dat de wereld inderdaad nog erg groot (en indrukwekkend) is voor die kleintjes. en zeker bij die actieve ontdekkers kan het helpen om regelmatig zelf rust aan te bieden door ze bijv. in de box te leggen. Piet vond dat bijvoorbeeld zelf altijd ook fijn, maar als 't aan Anna ligt rolt/schuift ze de hele dag door de kamer.
pi_30757875
Woei, dat gaat goed met Anna (geinig trouwens, dat rondrollen in de kamer )

David ligt niet graag in de box. Hij zit het liefste rechtop (op schoot of wipstoeltje). Hij wil blijkbaar graag rondkijken ofzo.
Als ik hem op de grond leg met wat speelgoed gaat het ook wel.

We gaan morgen weer naar het CB. Ik ben erg benieuwd (voor m´n gevoel is D veel dikker geworden)
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:12:53 #122
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30760473
Fuente, wat een ellende die krampjes. Wat kan je je dan machteloos voelen! Ik hoop voor jullie dat het snel overgaat.

Bix, dat gaat lekker met Anna. Dat rondrollen lijkt me wel humor hoor!

Vandaag is de kinderfysiotherapeut langsgeweest voor Nicole. Ze voelde inderdaad wat spanning in het lichaampje, we hebben oefeningen gekregen en volgende week komt de fysiotherapeut weer 2 keer langs.. Mochten de oefeningen niet genoeg helpen of als de fysio een blokkade in de nek vermoed dan worden we doorverwezen naar een manueel therapeut. Maar eerst oefenen dus. Ik hoop zo dat het wat gaat helpen. Af en toe als we Nicole oppakken dan is het net een plank, dan kan je haar bij wijze van spreke tussen 2 vingers houden..

Nu moeten we dus oefenen met Nicole om te zorgen dat ze ook naar rechts gaat kijken en naar beneden. Wat het scheve hoofdje betreft kregen we het advies een Babysleep aan te schaffen, zoals Bixister ook al had gepost. Volgende week legt de fysio dan uit hoe we dat ding moeten gebruiken.

't Zal mij benieuwen allemaal. Gelukkig vond Nicole de oefeningen wel best, ze was heel vrolijk aan het lachen naar de fysio en flink aan het brabbelen Nou is ze best moe en ligt ze lekker in de box....
pi_30764570
Lishe, dat zou super zijn!Wil je me anders mailen? (lauravelthuisen@hotmail.com) dan kunnen we even overleggen.

Quinny, Sara krijgt momenteel Friso Comfort, tegen krampjes, maar daar zit ze pas sinds 4 dagen op, dus kan even duren voor het goed aanslaat...

Verder iedereen thnx voor de tips!
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 18:56:10 #124
81992 Githa
pi_30765564
Zo Anna!... dat gaat goed

Sara heel veel sterkte met je krampjes en Fuente met het aanzien van de kleine Sara

Noah, ach jongen toch ...een dikke buil op je hoofdje

Lily, dat heeft jordy ook maarja helaas voor hem heb ik op een dag ook wel eens wat anders te doen.
Jordy ging net gewoon per ongeluk zelf zitten ja, per ongeluk.... hij ging in kruiphouding zitten, op handen en knieën en trok een beentje schuin naar boven waardoor hij zo op zijn billen terecht kwam hij begon van blijdschap zelf al in zijn handjes te klappen en mama deed natuurlijk mee.

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor hij doorheeft hoe hij dat nu gedaan heeft.
pi_30767392
Fuente, een week of twee geleden hadden wij een intake van de kraamzorg en zij zei dat Centangeli van Bloem heel goed helpt bij darmkrampjes. Je kan het echter niet overal krijgen. Je kan het eventueel via internet bestellen: http://www.drogisterij.net/index.php?menuopen=&mode=produktinfo&artnr=557029&bladeren=192&prodindex=5
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 20 september 2005 @ 19:52:17 #126
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30767454
Fuente, je hebt mail!

Anna, grote meis, je loopt zo ongeveer gelijk op met Luuke. Dan ben je een hele dame hoor!
En Jordy blijft me verbazen! Wat een snelle slimmerik!
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 20:34:23 #127
81992 Githa
pi_30769149
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:52 schreef Lishe het volgende:

En Jordy blijft me verbazen! Wat een snelle slimmerik!
Mij ook ...en zichzelf ook aan zijn reactie te zien hij schrok er zo van dat hij spontaan begon te klappen met een big smile op zijn gezichtje zoiets moet je nu eigenlijk vast kunnen leggen
Maar ik ben bang dat hij nog niet echt door heeft hoe hij het gedaan heeft hoor maar hij heeft bewezen dat hij het kan

Ik ben zo trots
pi_30773292
knap hoor jordy! je gaat myrthe van ladyBos achterna denk ik, in no time zelf zitten én staan! ook grappig he dat handjes klappen. dat is anna de laatste dagen ook druk aan 't doen.

maar met 't volgende verbaasde ze me net ook: tijdens 't afdrogen na 't badje zing ik vaak wat voor haar om haar aandacht een beetje erbij te houden (anders kronkelt ze steeds alle kanten op). bij het liedje 'klap eens in je handjes' klapte ze op de juiste momenten in haar handjes (zonder dat ik het voordeed). we zingen dat liedje niet eens zo vaak, maar als we 't doen, altijd 2 versies achter elkaar (zo combineren we de beide familieversies van 't lied) en één daarvan begint met 'draai het wieletje nog eens om, klap eens in je handjes'. en jawel hoor, mevrouw begint precies op het goede moment enthousiast te klappen. ik dacht nog even dat het toeval was maar ook bij het doorzingen klapte ze steeds uitsluitend bij de klapstukjes. zo grappig he, om ineens zo te zien dat ze al echt onderscheid maakt in alle woorden die op haar afgevuurd worden, en er kennelijk echt wat van 'snapt'.

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 20-09-2005 22:31:42 ]
  dinsdag 20 september 2005 @ 22:30:19 #129
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30773710
leuk is dat he Bix? maar wat knap dat ze al klappen joh. Luuke komt niet verder dan vol verbazing naar haar knuistjes kijken die ze dan richting elkaar wappert. Op het juiste moment, dat dan weer wel. En bij Jan Huijgen in de ton, op het eind, zing ik; en het tonnetje viel kapoooooot, en kapot humt ze altijd mee.

Edit: Ik! type! over! Jan! Huijgen!.... Het is echt gebeurt met me.... Nu nog een lading foto's in mijn tas!
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 22:35:23 #130
81992 Githa
pi_30773923
Anna wat knap en het is ook zo leuk om mama's versteld te doen staan he

Lishe
pi_30774049
lishe (maar 't is toch "in duigen"?)
  dinsdag 20 september 2005 @ 22:49:48 #132
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30774535
Dat vroeg ik me af (Ik type er niet alleen over, ik praaaat er zelfs over, hardop). lalalla lalalalala en de ton die begon te buigen , te buigen, .... (en dan zing ik iets van en het tonnetje viel kapoooot)
pi_30774823
oh ik ken alleen de korte versie: "jan huijgen in de ton, met een hoepeltje erom, jan huijgen, jan huijgen, en de ton die viel in duigen"
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 22:59:19 #134
81992 Githa
pi_30774909
Zo ken ik hem ook Bix en Lishe een Jan Huygen complex
pi_30775318
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:30 schreef Lishe het volgende:
Edit: Ik! type! over! Jan! Huijgen!.... Het is echt gebeurt met me....
Kun je niks aan doen, het IQ van jonge moeders schijnt met 10 punten te dalen. Helaas is dat slechts een gemiddelde, dus je kunt lager uitkomen.
  woensdag 21 september 2005 @ 11:10:13 #136
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_30785026
Jordy wat goehoed Maxim deed dat ook zomaar ineens, en dan verdwaasd rond kijken van "deed ik dat" maar toen had hij het ook wel door hoor, volgende dag deed hij t weer en weer en weer. en nu gaat hij overal aan staan gisteren keek ik onder tafel omdat ik wat hoorde, was hij gaan staan bij de eetstoelen en was er vrolijk op aan het slaan deugniet
pi_30785551
Wanneer krijgen we weer wat foto's te zien van Maxim, Martineke?
©Dumbo
pi_30786069
Net terug van een verhit CB bezoek (het is me er toch warm, pfff). Ik heb notabene een dik uur moeten wachten
Was niet echt een pretje in die hitte met een zeer beweeglijke baby op schoot, maar goed, David hield zich kranig want hij heeft alleen maar zitten lachen en brabbelen.

David is nu bijna 8 maanden en weegt 7955 gram en is 72 cm lang. Verder ook alles goedgekeurd
pi_30794832
Vandaag voor het eerst met tranen in m'n ogen Noah naar de creche gebracht
Hij is nu best wel eenkennig, en eerst als we daar kwamen had ie nog amper oog voor mij omdat er zoveel te zien was, maar nu gaat ie al huilen als ik hem bij wat speelgoed zet en er gewoon naast blijf zitten. Dus vanmiddag hadeen leidster hem even over genomen en zei dat ze hem ging afleiden. Hij huilen natuurlijk en ik stond nog op een afstandje te kijken, had Noah nog niet eens gedag gezegd ofzow en ze had het er ook over dat ze mij zouden gaan uitzwaaien. Maar die leidster zei toen dat zolang ik er nog stond ze niks met hem kon.. Dus ik dacht dat ze bedoelde dat ik weg moest dus ben toen maar gegaan, maar voelde echt niet prettig
Weet bijna zeker dat ze het niet zo bedoelde, normaal zijn ze altijd zo makkelijk, mag ik zo lang blijven als ik wil en bieden ze me vaak zelfs een kopje thee ofzow aan. Dus waarschijnlijk heb ik het gewoon verkeerd opgevat ofzow, maar ik ging echt met zo'n rotgevoel weg
©Dumbo
  woensdag 21 september 2005 @ 19:19:14 #140
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_30799532
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 14:57 schreef lily het volgende:
David ligt niet graag in de box. Hij zit het liefste rechtop (op schoot of wipstoeltje). Hij wil blijkbaar graag rondkijken ofzo.
Volgens mij ligt het aan de naam
Onze David houdt ook niet van de box, en is bovendien ook aan de ronde kant.
Grappig!

-edit- ik lees net het gewicht van jullie David. Nou, die van ons is daar met z'n zes maanden al lang en breed overheen (met de nadruk op breed!)
Lengte zal niet veel uitmaken.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_30800117
quote:
Op woensdag 21 september 2005 19:19 schreef Icaä het volgende:
-edit- ik lees net het gewicht van jullie David. Nou, die van ons is daar met z'n zes maanden al lang en breed overheen (met de nadruk op breed!)
haha, hij was nogal mager en is de laatste tijd dikker geworden vandaar dat hij voor ons gevoel flink zou zijn bijgekomen maar het viel inderdaad mee
pi_30800283
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:39 schreef texelonia het volgende:
Weet bijna zeker dat ze het niet zo bedoelde, normaal zijn ze altijd zo makkelijk, mag ik zo lang blijven als ik wil en bieden ze me vaak zelfs een kopje thee ofzow aan. Dus waarschijnlijk heb ik het gewoon verkeerd opgevat ofzow, maar ik ging echt met zo'n rotgevoel weg
Ik heb dat ook eens gehad (met Damon).
Hij bleef toen ook huilen en toen zeiden ze ook dat ik beter meteen weg kon gaan omdat ze dan meestal wel bijtrekken.
Zolang jij er nog bent blijven ze verdrietig omdat het "afscheidsmoment" wordt gerekt (hmm, is dat wel goed nederlands).
Ik denk dus niet dat ze het verkeerd bedoelen verder... (maar het is inderdaad een rot gevoel). Sowieso, weggaan terwijl je kleintje zo verdrietig is...bah..
  donderdag 22 september 2005 @ 10:50:13 #143
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_30817499
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:29 schreef texelonia het volgende:
Wanneer krijgen we weer wat foto's te zien van Maxim, Martineke?
in het fototopic gezet
pi_30817658
quote:
Op woensdag 21 september 2005 19:42 schreef lily het volgende:

Ik heb dat ook eens gehad (met Damon).
Hij bleef toen ook huilen en toen zeiden ze ook dat ik beter meteen weg kon gaan omdat ze dan meestal wel bijtrekken.
Zolang jij er nog bent blijven ze verdrietig omdat het "afscheidsmoment" wordt gerekt (hmm, is dat wel goed nederlands).
Ik denk dus niet dat ze het verkeerd bedoelen verder... (maar het is inderdaad een rot gevoel). Sowieso, weggaan terwijl je kleintje zo verdrietig is...bah..
Ja dat weet ik ook wel dat je beter gewoon kunt gaan en dan 5 minuten later is het over. Maar het was nu meer de manier waarop ofzow. Ze bedoelde het vast wel goed enzow, het kwam er alleen een beetje ongelukkig uit
©Dumbo
pi_30837750
Fuente, het pakketje is vanmiddag verstuurd! Hopelijk helpt het!
pi_30837838
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:19 schreef Lishe het volgende:
Fuente, het pakketje is vanmiddag verstuurd! Hopelijk helpt het!
Ontzettend onwijs bedankt! Mail me nog even de verzendkosten door, dan maak ik die over. Heel erg bedankt meis
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 23 september 2005 @ 20:48:55 #147
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_30869051
Dag dames,

Hier eindelijk weer eens een postje van mij na een lange vakentie en een paar weken zonder internet. Tjee, wat veel om bij te lezen zeg.

Bix- hoe zijn je nachten nu? Nog steeds geradbraakt? Moeilijk hoor, lijkt me, dat 'afwennen' van iets wat er langzaam ingeslopen is. Anna is wel al een flinke zeg!

Fuente; Wat naar zeg, voor je kleine popje. Echt heel vervelend, die krampjes, hopelijk werken de middeltjes. Ben zo benieuwd naar foto's van je kleine meisje, maar ga zo wel even in het fototopic neuzen.

Tex- ach gossie, wat zielig, die kleine Noahtje huilend bij het kinderdagverblijf. Kan me goed voorstellen dat je met een heel naar gevoel daar weg bent gegaan. Hopelijk wordt die eenkennigheid snel weer wat minder, want hoewel het natuurlijk een eer is dat jij er het onderwerp van bent, kan ik me voorstellen dat het ook erg lastig kan zijn.

Githa- wat een lekker ding joh, dat ie gewoon lekker per ongeluk zelf gaat zitten!

Suzanna- ook lastig, dat afbouwen van die laatste fles. En wat vervelend dat je er 's nachts steeds weer uit moet. Huilende kindjes zijn zo zielig he?!

Julius is zo lief en groot joh! Echt, hij is om op te vreten de laatste tijd en alle cliche's zijn waar, het wordt inderdaad alleen maar leuker. Ons meneertje wil de hele dag staan op schoot, vindt dat echt ontzettend stoer. Het lijkt wel of ie staat te windsurfen, het is echt erg grappig. Verder is ie zo levendig. Hij wil alles pakken wat in zijn buurt komt. Borden, kopjes... alles wordt van tafel getrokken. Rollen kan ie wel, maar doet ie nooit. Hij weet nog niet echt dat ie het kan geloof ik. Wel kronkelt ie alle kanten op als ie in de box ligt en schatert ie het uit als we hem kietelen. Verder begint er echt wat te gebeuren met de spraakontwikkeling. Ineens komt er af en toe ineens een B of een P uitgerold tussen alle uh's en ah's door. Hij maakt ook hele enge exorsistgeluiden. Een soort gegrom wat van heeeeel diep komt. Volgens mij doet ie ons na, want wij doen altijd of we hem op gaan eten en maken daar dan heel veel knorrende geluiden bij (als waren wij varkentjes... ). Steeds begint ie te grommen als we dat weer bij hem doen. Dat van hem klinkt alleen honderd keer enger. We waren naar de doop van een ander babytje en op het moment supreme zweefde de exorsist het vredige kerkje binnen. Ahum...
En eergister ofzo was ie voor het eerst een beetje ziek. Heel zielig was het. Hij snotterde en werd om de tien minuten huilend wakker. Arm kleintje. Gelukkig is ie weer beter. Hij is er alleen helemaal hees van geworden. wat ik stiekem heeeeel schatig vind klinken...

zaterdag 24 september 2005 @ 00:39:58 #148
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30876237
Renzell is er weer! Welkom terug. En Juuulius, vakantieganger,ik heb je avonturen gemist!
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2005 @ 10:58:06 #149
81992 Githa
pi_30881150
Julius en Renzell, welkom terug

hihihi, dat gegrom is heel herkenbaar en wat komt dat van diep he..... maar een troost! het gaat over volgende fase, monotoom gezang
Ziek zijn is niet .leuk beterschap
pi_30881998
Of heeeel hoog gillen en heeel hard, zo hard dat je oren er van piepen
©Dumbo
pi_30883244
Oooh leuk dat jullie weer terug zijn Renzell en Julius!

Dat gebrom herken ik ook wel. Hier gaat dan z'n mond wijd open, blik op oneindig en dan maar geluid maken. Een soort 'zingen' doet hij ook, maar vreemd genoeg alleen in de auto Dan maakt hij hele liedjes met 'ooooooooooooeeeee, aaaaaaaaaaaah, eeeeeeeeeeeeeh'
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2005 @ 14:02:55 #152
81992 Githa
pi_30886030
Hier wordt ook het liefst in de auto gezongen gek he....
wanneer krijgen we weer eens een Tomas spam ?
  zaterdag 24 september 2005 @ 14:15:30 #153
105888 renzell
pi_30886356
gezang ook hier ja, vooral als ie moe is.... lief is dat he?!
pi_30886945
b'jour renzell & julius! geweldige foto's heb ik net gezien van jullie vakantie wat een lekker mannetje is 't toch he. en die gekke geluidjes, hihi heerlijk toch dat nog zo volstrekt ongegeneerde van die kleintjes. anna zingt er ook op los (al vrij melodieus), maar niet alleen in de auto hoor. ze is echt helemaal gek van muziek / liedjes. als we maar iets zingen dan hopt ze zo enthousiast mee dat ik soms bang ben dat ze (bijv) de kinderstoel uitvliegt ofzo. verder is ze heel druk bezig met op d'r (handen en) knieën te zitten en te wiebelen, ze begint zich soms ook wat op te trekken aan de spijlen van de box. in 't wipstoeltje durf ik haar niet meer alleen te laten want ze gaat ineens rechtop zitten en buigt zich dan helemaal naar voren of opzij om een gevallen knuffeltje op te rapen. ik weet nog goed dat toen piet dat kon het wipstoeltje af en toe omkieperde met hem er in.
pi_30887242
Noah doet ook altijd "aaaaaaaaaaaaah" op de fiets zodat zn stem gaat trillen door het gedribbel op de tegeltjes

Wat die eenkennigheid betreft, het is idd wel heeeeel schattig dat ie altijd bij mij wil maar idd ook wel lastig soms. En voor Micha ook niet altijd leuk. Als Noah gevallen is ofzow, wil ie alleen door mij gestroost worden en niet door Micha Maa goed, zit er dik in dat Noah ook wel een keer 'papa-periode' gaat krijgen en dan staan we weer quite

Anna ook al op de knietjes zitten, ik vind dat zó schattig he, als kleine kindjes op de knietjes gaan zitten Net als kleine kindjes die op hun hurken zitten, zó lief
©Dumbo
pi_30889279
Wat gaat dat hard met Anna zeg, al op de knietjes zitten en zich proberen op te trekken..wow!

En Noah met z'n trilstemmetje op de fiets, ik zie het helemaal voor me

Jordy dus ook een auto-zanger. Geen idee waarom dat is inderdaad

En ja, ik denk dat het wel weer tijd is voor wat Tomas-spam he? *vertrekt richting fototopic*
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_30893623
Lishe, de ABC poeder is binnen! Heel erg ontzettend onwijs bedankt *knuf*!

Weet iemand ook hoeveel er in de fles moet? Ik ga er meteen vanavond mee beginnen
Verder gaat het alwel iets beter met Sara, ze kan iig weer poepen (lekker smakelijk ) en dat scheelt al een boel drama. Vandaag zijn we lekker met z'n 3en wezen winkelen, en nu zit ze bij papa op schoot te brabbelen Morgen is ze alweer een maand, het gaat veels te snel...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2005 @ 18:40:29 #158
81992 Githa
pi_30893812
en het gaat alleen maar harder en harder

Ik hoop dat sara baat heeft bij die ABC poeder, ik weet helaas ook niet hoeveel daarvan in een fles moet ... succes!
  zaterdag 24 september 2005 @ 19:42:55 #159
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_30895522
Googelen op 'dosering ABV Dophilus levert op (1e hit, cache geheugen)

"Aanbevolen dosering : als voedingssupplement voor zuigelingen en kinderen een kwart tot een halve theelepel dagelijks innemen, tenzij anders geadviseerd. ABC Dophilus poeder kan over voedsel gestrooid worden of kan met melk, water of vruchtensap gemengd worden."

Tweede hit, gewone link (geen cache)

"Aanbevolen dosering
Als voedingssupplement voor zuigelingen en kinderen een kwart tot een halve theelepel dagelijks innemen, tenzij anders voorgeschreven. ABC Dophilus poeder kan over voedsel gestrooid worden of kan met melk, water of vruchtensap gemengd worden. Eén theelepel (ongeveer 1,5 gram)tablet bevat:

Ongeveer één miljard levensvatbare micro organismen, bestaande uit de volgende bacterie-stammen:
B.bifidum 350 miljoen
S.thermophilus 350 miljoen
B.infantis 350 miljoen"

Alstu
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  zaterdag 24 september 2005 @ 22:38:46 #160
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30901436
Graag gedaan Fuente, hopelijk helpt het. Degene die mij op het idee van het poeder bracht, doopte haar pink altijd een keer of 3 in het potje en liet haar zoontje dat voor de voeding opsabbelen.

Luuke zingt ook! Het is normaal nogal een stille, maar sinds kort zingt en brabbelt ze er op los! Ook bij hobbeltjes in de weg. En het mooiste van alles; ze zegt mamamama. Als ik weg ga (naar de keuken) of als ze moe is en bij me wil hangen. Of bij klein verdriet. Mijn schatteke.
Morgen gaan we op avontuur. We zijn gevraagd te figureren in een of ander verfilminkje. Hmm, en ik baal dat ik toegezegd heb, want ik moet om 6 uur mijn bed uit. Op zondag!!!!
pi_30901741
zOwjah Lishe, kleine tip Donderdag is er bij de Bijenkorf wat van Imps&Elfs in de aabieding (3 dwaze dagen)
©Dumbo
  zaterdag 24 september 2005 @ 22:50:22 #162
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30901793
Hahaha! Maar die heb ik geen in de buurt. (knettergek zijn ze hier, HenM hebben we ook al niet).
pi_30902145
He jammer. Maar je kan ook online bestellen en wordt nog gratis thuis bezorgd ook
©Dumbo
pi_30902210
thnx allemaal!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 25 september 2005 @ 00:30:34 #165
105888 renzell
pi_30904458
Lief, al die zingende kindertjes.
Julius was vandaag ook weer de hele dag aan het zeurzingen.
Hij zong; baaabaaaawaaaabaaaawaaawaaabaaa
Lief!
pi_30922970
Kom ook weer eens gluren hier.
Isis "zingt" ook maar dan voornamelijk in de auto en in de buggy als je over klinkers rijd.
Over de kasseien in Antwerpen vond ze wat minder toen begon ze bijna huilerig te "zingen" wel een grappig geluidje overigens.

Slapen doet ze ook erg goed en lang! Ik ben tegenwoordig voor haar aan wakker. Tussen 7 en 8 s'avonds gaat ze naar bed en dan word ze wakker tussen 8 en 9 de volgende ochtend.
Huilen doet ze bijna nooit , alleen als ze honger heeft of erg moe is.

Tijdens de vakantie hebben we veel gezwommen en ze vond zelfs het golfslagbad geweldig , dan lag ze helemaal in een deuk in haar zwembandje.
  maandag 26 september 2005 @ 09:11:48 #167
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30936532
Hey Xanthe, leuk om ook weer wat van jou te horen, en wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met Isis Krijgen we ook nog een paar fotootjes te zien? ze zal wel flink gegroeid zijn

edit, ik zie nu pas de link naar foto's in je signature
©Dumbo
pi_30948084
Ik heb net iets teveel gezegd gisteren
Accuut is ze vandaag super hangerig, drammerig en huilerig. Ze is ontzettend verkouden erg zielig.
Amper adem kunnen halen door haar neusje en maar met zoutoplossing het proberen te verlichten. Wat doen jullie bij verkoudheidjes om het te verlichten? Ze grijpt ook erg veel naar d'r rechter oortje , misschien morgen toch maar voor de zekerheid een afspraak maken bij de huisarts om even te kijken of er niets aan de hand is.
  † In Memoriam † maandag 26 september 2005 @ 22:01:09 #169
81992 Githa
pi_30955443
Zou goed een ooronsteking kunnen zijn Xanthe .... zo zielig als ze ziek zijn he.
Jordy is eigenlijk nog helemaal niet verkouden geweest maar een zoutoplossing is prima, wat je ook zou kunnen doen is haar neusje zo veel mogelijk snot vrij houden door het zo nu en dan leeg te zuigen met zo'n pompje.
Als ze heel erg benauwd is wil stomen in de badkamer met de heetwater kraan open wel eens helpen en ik heb ook wel eens gehoord, een open gesneden ui onder het bedje maar of dat ook zo gezond is voor kleintjes durf ik niet te zeggen wellicht weet iemand dat hier wel.

Leuk dat je er weer bent trouwens kom je weer wat regelmatiger posten ?
  maandag 26 september 2005 @ 22:05:05 #170
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_30955575
Bij oorontsteking vinden kindjes het vaak prettig als het hoofdeinde van het bed wat omhoog staat. Dat schijnt de pijn te verlichten. Kai sliep daar ook wat beter door toen hij oorontsteking had. Gewoon een paar handdoeken onder het matrasje. Beterschap Isis!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 26 september 2005 @ 22:12:08 #171
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_30955808
telefoonboek onder de poten van 't bedje aan de hoofdeindekant
Ook bij een flinke verkoudheid ljiken ze dat lekker te vinden (volgens mij heeft Saskia vorig jaar de halve winter zo schuin geslapen )
En die ui onder het bed in stukken.. dat werkt echt. De volgende ochtend hebben ze een stuk meer lucht en zitten ze lang niet zo vol in de neus. Het is alleen niet zo'n prettig luchtje, maar ja..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 26 september 2005 @ 22:35:42 #172
105888 renzell
pi_30956605
Het is volgens mij al honderd keer de revu gepasseerd, maar toch ben ik weer benieuwd:
Hoeveel slapen jullie kindjes precies? Of wisselt dat erg? En leg je ze overdag in bed? Of niet? En worden ze nog wakker 's nachts? Kortom; hoe doen die jonkies van jullie het in hun nestjes?

Ik vraag het mede omdat het me toch steeds weer opvalt hoeveel Julius eigenlijk slaapt. Begrijp me niet verkeerd, ik heb in deze absoluut niet te klagen, maar ben gewoon benieuwd hoe dat bij andere kindjes zit.

Juul is nu bijna een half jaar en zijn slaapritme (waar uiteraard regelmatig vanaf geweken wordt...) is ongeveer zo:

07.00uur- eerste voeding/ meteen terug naar bed
1,5 a 2 uur slaap
09.30uur-opstaan
11.00uur- tweede voeding
12.30/13.00uur- naar bed
2 uur slaap
15.00uur- wakker/ derde voeding
17.30uur- naar bed
1uur slaap
18.30uur-wakker
19.00uur- vierde voeding
20.30uur-naar bed
2 uur slaap
23.00uur- wakker maken voor laatste voeding
7,5 uur slaap

Ik zie nu dat het alles bij elkaar rond de 14 uur is wat ie slaapt. Toch wel vrij veel denk ik zo. Soms 11 a 12, soms 16.
Wel heerlijk overigens hoor, dat ie 's middags echt twee uur onder zeil is. Kun je lekker rustig wat dingen in huis doen enzo. Ik doe hem dus ook altijd in bed voor slaapjes, of we lopen met de kinderwagen en dan slaapt ie daar.
Jullie?
  maandag 26 september 2005 @ 23:01:28 #173
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30957430
Noah sliep tot een tijdje terug ook zoveel ongeveer renzell... En nu nog soms, ligt er beetje aan hoe het uitkomt. Meestal heeft ie nog maar 2 middagslaapjes, van gemiddeld 1,5 uur. Maar als alles en beetje aan de vroege kant is, dan leg ik hem voor zn avondeten ook nog een uurtje in bed. Als ie moe is eet ie anders echt niet goed...

Maar goed, hij krijgt dus ook nog steeds een late fles (heeft ie echt nodig, wordt ie ook wakker voor), maar dan moet ie ook weer 1 - 2 uur wakker zijn voor ie weer wil slapen... En anders wordt ie 's nachts wakker en gaat dan rustig een uurtje liggen spelen in bed

Mijn conclusie is dus dat Noah te veel overdag slaapt en te weinig 's nachts Weet alleen nog niet hoe ik hem kan stimuleren dat aan te passen
©Dumbo
  † In Memoriam † maandag 26 september 2005 @ 23:01:38 #174
81992 Githa
pi_30957435
Jordy gaat ook zo vaak naar bed maar slaapt niet zo lang.
Nu heb ik geen vast ritme met Jordy, ik leg hem op bed als hij moe is maar daar zit wel een sterke regelmaat in.

07.00/08.00uur wakker worden
09.30/10.00 uur fruithapje en weer naar bed maar soms ook wel eens voor het fruithapje al, als hij erg moe is 45 min/1 uur slaap
13.00/14.00 uur naar bed 45 min/1 uur slaap

en dan soms rond 17.00/18.00 uur nog een hazenslaapje van 30 min

20.00 uur gaat hij naar bed en slaapt dan op wat uitzonderingetjes na altijd oor tot de volgende morgen.

Ik zou me iig niet druk maken hoor Renzell, ze slapen zoveel ze nodig hebben en zolang hij niet duf is als hij wakker is dan is er niks aan de hand.
Jordy heeft rond die periode ook veel meer geslapen als nu, het is ook een grote ondekkingstocht voor de kleine vent en dat is super vermoeiend
Wel lekker hoor dat blijven liggen tot 09.30 uur
  maandag 26 september 2005 @ 23:06:44 #175
105888 renzell
pi_30957590
Ha ha, nee hoor Githa, ik maak me ook helemaal geen zorgen. Vind het eerlijk gezegd wel relaxed dat meneer zo'n lekker slaapkoppie is. En dat blijven liggen 's ochtends is inderdaad erg fijn (soms wel tot 10.30uur!!!). Iedere keer denk ik weer: "Nu laat ie zich echt niet meer zomaar terugleggen." Maar toch lukt het altijd weer. Hij ligt dan wel eerst nog bijna een uur te kletsen en te zingen in bed, maar valt uiteindelijk toch weer in slaap.
  maandag 26 september 2005 @ 23:09:18 #176
105888 renzell
pi_30957666
Ja Tex, hoe zou je zoiets nou weer aan kunnen passen? Lastig lijkt me. Ik probeer ook altijd op slinkse wijze het patroon van meneer zo te draaien dat het mij goed uitkomt, maar dat lukt lang niet altijd.
Wat zeggen ze bij het cb over die late fles? Hebben die nog tips daarvoor?
  maandag 26 september 2005 @ 23:11:42 #177
105888 renzell
pi_30957736
Nou, ik ga het gastje maar eens uit z'n nestje rossen voor die laatste voeding denk ik....
  † In Memoriam † maandag 26 september 2005 @ 23:17:45 #178
81992 Githa
pi_30957947
Hier ging die laatste voeding zo makkelijk dat ik je geen tips kan geven Tex
We moesten Jordy steeds vaker wakker schudden voor en tijdens die laatste voeding dus heb ik hem op een dag maar gewoon niet meer gegeven

En steeds een kwartiertje vroeger geven die fles ? .... dus 23.00 uur en morgen 22.45 uur en dan 22.30 uur enz. enz. misschien dat hij zo langzaam went
en naarmate je dichter bij de 20.00 voeding komt mits hij die krijgt geef je van beide flessen wat minder zodat je op het middelpunt de twee flessen kunt samenvoegen tot een. snap je het nog
  maandag 26 september 2005 @ 23:21:12 #179
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30958074
Het CB heeft er bij mij nog niks over gezegd over die laatste fles. En ik vond het wel best zo, tenminste hij heeft die fles echt nodig dus dan geef ik hem dus ook gewoon. Dus heb ook nog niks gevraagd.

Merk wel dat Noah nu veel langer wakker is tussen het slapen door. Maar slaapt dan dus ook weer gerust 1,5 tot soms wel 2 uur. En als ie dan 's ochtends bijv maar 1 uurtje laapt, haalt ie dat 's middags wel weer in En om hem nou wakker te maken overdag zodat ie 's avonds wat moeier is vind ik ook weer zowat Dus ja, dan laten we het maar zo, en zien wel hoe het verder gaat Tis ook zo'n lekker ding verder, dat maakt het ook allemaal weer goed
©Dumbo
  † In Memoriam † maandag 26 september 2005 @ 23:23:01 #180
81992 Githa
pi_30958118
Ohw, dan laat het hele idee maar zitten Ik kreeg even de indruk dat je hem wilde stimuleren dit te veranderen maar niet wist hoe dit aan te pakken.
  maandag 26 september 2005 @ 23:30:21 #181
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30958336
Stelletje Slaaperds! Luuke slaapt nog 1 grote slaap, van 11.30 tot 13.30u. Haar slaapje na de eerste fles is er in de vakantie tussen uit geslopen. Best een beetje jammer, het was altijd zo heerlijk om dan nog even terug in bed te kruipen op vrije dagen. Nu blijf ik mezelf verbazen wat een hoop je al kan doen, als je elke dag om 7 uur opstaat . Luuke gaat trouwens elke avond om 19.00 uur naar bed. (Ook lekker, de avond voor jezelf, alleen jammer dat deze mama vooral 's avonds werkt ...)
  maandag 26 september 2005 @ 23:41:19 #182
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30958720
Wat ik bijna vergeet te vermelden:
Gisteren zaten we bij vrienden. Op een gegeven moment zegt mijn vriend:" En toen trok Luuke zich op aan de rand van haar bed, staat ze daar ineens". Dus ik vraag hem vol verbazing wanneer dat dan gebeurd was. "O, paar dagen geleden". Vertel dat dan! Meteen!
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 08:15:33 #183
81992 Githa
pi_30963576
Lishe
Was hij het vergeten te vertellen of vond hij het niet zo belangrijk ?

Maar wel super goed Luuke
pi_30963789
Luuke

David slaapt ook lekker lang ´s nachts. Hij gaat rond 20.00 naar bed en hij wordt rond 9.00 wakker. Doordeweeks moeten we veel vroeger op ivm werk en/of school dus dan moet ik hem wakker maken en gaat hij samen met Damon om 19.00 naar bed.
De laatste voeding krijgt hij niet meer.
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:47:47 #185
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30965081
quote:
Op maandag 26 september 2005 23:23 schreef Githa het volgende:
Ohw, dan laat het hele idee maar zitten Ik kreeg even de indruk dat je hem wilde stimuleren dit te veranderen maar niet wist hoe dit aan te pakken.
Ja aan de ene kant wel, maar niet door hem overdag tegen zijn zin in wakker te houden. Ik zou niet echt weten hoe ik het anders moest doen. En echt belangrijk is het ook niet, want het gaat op zich verder prima zo. Maar het zou idd wel lekker zijn als we gewoon de avond een beetje voor onszelf hadden.

Maar om 20:00 uur krijgt Noah geen fles meer trouwens. Meestal rond half 6/6 uur avondeten met yoghurt toe, en die yoghurt vervangt die fles zeg maar. En dan dus pas rond half 11 ofzow zn laatste papfles.
©Dumbo
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:48:12 #186
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30965088
Luuke
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 10:03:28 #187
81992 Githa
pi_30965402
Hoe ziet Noah's eetpatroon eruit dan ? .... wie weet zou hij wel beter slapen als hij nog een papfles zou krijgen rond 20.00

Jordy krijgt:
07.00/08.00 uur een fles melk 200 ml
10.00 uur fruithapje en drinken
12.00/13.00 uur boterham en een halve fles melk 100 ml
17.00 uur avondeten met toetje en drinken
19.00/19.30 uur papfles 200 ml
pi_30965429
quote:
Op maandag 26 september 2005 23:41 schreef Lishe het volgende:
Wat ik bijna vergeet te vermelden:
Gisteren zaten we bij vrienden. Op een gegeven moment zegt mijn vriend:" En toen trok Luuke zich op aan de rand van haar bed, staat ze daar ineens". Dus ik vraag hem vol verbazing wanneer dat dan gebeurd was. "O, paar dagen geleden". Vertel dat dan! Meteen!
Mannen
Geweldig dat ze staat joh
Sara
Merel
Ukje
pi_30965602
Slapen jullie kinderen al vanaf het begin zoveel?? Mijn dochtertje van nu 2 maanden slaapt dat bij lange na niet. Daarbij vertikt ze het ook om overdag in bed te slapen dus slaapt ze alleen maar in de box.

Nouja, misschien wordt haar ritme wel anders als ze straks naar het KDV gaat.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:15:38 #190
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30965690
Dat is de late fles dan dus gewoon een paar uur vervroegen bedoel je Githa? Want extra lijkt me anders erg veel

Noah krijgt:
8.00 uur fles pap 200ml
12:00 uur fruithap
13:00 uur boterham + halve fles melk 100ml
17:30 avondeten+yoghurt
22:00 uur papfles 200ml

Drinken krijgt ie de hele dag tussendoor zo'n beetje, wanneer ie er zin in heeft...
Is dan misschien wel een idee ja, om die papfles van 22:00 uur steeds iets vroeger te geven Hij heeft trouwens wel een tijdje van 20:00 tot 8:00 geslapen, met alleen wel nog die late fles dan, maar daar sliep ie dan dus min of meer doorheen. Op gegeven moment is dat ritme er dus weer uitgeslopen
©Dumbo
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:17:32 #191
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30965743
Igraine, 'ze zeggen' dat pasgeboren babies elke 24 uur zo'n 20 uur slapen Bij Noah klopte dat wel, die was alleen wakker tijdens een voeding zo ongeveer En dan naarmate ze ouder worden zijn ze dan steeds meer wakker. Maar goed, elk babietje is weer anders natuurlijk, en de ene heeft veel slaap nodig en de ander juist niet
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 10:18:35 #192
81992 Githa
pi_30965762
Vervroegen idd en als hij dat niet pikt de fles steeds een kwartiertje vroeger gaan geven tot hij op de gewenste tijd zit.
Misschien gaat hij daardoor overdag ook minder slapen omdat hij dan een lange slaap heeft en jullie wat meer vrije tijd
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:22:27 #193
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30965841
Ja ik denk dus eigenlijk dat ie dan dus 's nachts wakker gaat worden, of 's ochtends heel vroeg, omdat ie nu dus overdag ng veel slaapt. Maar dan zou ik hem dus wakker moeten houden/maken overdag, dat vind ik zo zielig

Owjah, meestal houdt ie het ook niet uit tot 20:00 uur trouwens na z'n middagslaapje. Dan ligt ie er om 19:00 uur al in, of meteen na zn avondeten...

Maar hopelijk verschuift dat dan na een paar dagen ofzow
©Dumbo
pi_30965880
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 10:17 schreef texelonia het volgende:
Igraine, 'ze zeggen' dat pasgeboren babies elke 24 uur zo'n 20 uur slapen Bij Noah klopte dat wel, die was alleen wakker tijdens een voeding zo ongeveer En dan naarmate ze ouder worden zijn ze dan steeds meer wakker. Maar goed, elk babietje is weer anders natuurlijk, en de ene heeft veel slaap nodig en de ander juist niet
Oh nou dat gaat hier niet echt op, ze is veel te bang wat te missen volgens mij...
Ze slaapt 's nachts wel gewoon van 23:30 tot 7:00 met soms een onderbreking en soms niet, maar overdag doet ze alleen hazeslaapjes. Zelfs in de kinderwagen blijft ze soms wakker en me de hele tijd aankijken.

Het zal wel in haar genen zitten denk ik
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:24:15 #195
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30965884
Owjah z'n boventandjes komen ein-de-lijk door! Ik 'wacht' er al 2 weken ofzow op, zag twee witte randjes, maar er kwam maar niks en er kwam maar niks. Nu voel ik dan eindelijk één scherp randje, dus het eerste boventandje is eindelijk door
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 10:25:49 #196
81992 Githa
pi_30965928
nou zou ik ook weer niet doen ik denk dat hij er langzaam wel aan went maar dan moet je hem er niet uit halen om 2 uurtjes eruit te zijn zoals je eerder schreef.

Als hij nu om 19.00 heel moe is zou ik wel proberen hem nog even op te houden.
Ik weet ook gewoon dat wanneer ik Jordy om 19.00 uur naar bed doe hij gewoon een uur eerder wakker is.
Wie weet werkt het bij Noah helemaal niet zo hoor maarja het is het proberen natuurlijk waard Ik zou zeggen succes !

en Noah weer een tand jahoeeeeee!!! dat is nummer drie al, toch ?
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:39:12 #197
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30966181
Ja ik weet ook niet hoe dat werkt bij die kinderen hoor. Als je ze een uur eerder in bed legt worden ze wel een uur eerder wakker. Maar als je ze een uur later in bed legt worden ze mooi niet een uur later wakker!

En dit is tand nr 3 ja, en nr 4 laat ook niet lang meer op zich wachten denk ik
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 10:49:06 #198
81992 Githa
pi_30966373
Jordy heeft er nog niet een en ik dacht toch echt steeds dat er een aan zat te komen ik heb dat maar opgegeven hoor
Steeds krijgt hij spuitbroeken, kapotte billen, rode vlekken op zijn wangen en begint hij heel driftig op alles te kauwen maar

We geloven het nu pas als ik er echt een zie of voel
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:53:18 #199
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30966463
Nicole (11 weken) slaapt als volgt:
-8.00 voeding, dan speelt ze tot een uurtje of 10.00 en valt ze in de box in slaap
-11.00 voeding, dan in bed
-14.00 voeding, wakker
-17.00 voeding, wakker tot ongeveer 19.00, dan slapen/huilen
-20.00 naar bed, slapen tot weer ongeveer 8.00 uur de volgende dag

Dus dan slaapt ze ongeveer 15/16 uurtjes op een dag. Het lekkerste is toch wel dat ze nu doorslaapt

Vandaag weer fysio gehad... Weer nieuwe oefeningetjes gehad. Het gaat gelukkig alweer een stukje beter met de voorkeurshouding, maar het gaat nog niet goed genoeg (maar zolang zijn we ook nog niet bezig ermee). Dus donderdag is de fysio er weer.
We moesten dus op advies van de fysio een BabySleep aanschaffen (zo'n kussen dus waardoor Nicole op haar zij kon slapen zonder door te kunnen rollen)... Wij naar prenatal in de MegaStores in Den Haag, blijkt dat ze die kussens niet meer mogen verkopen
Gelukkig begint Nicole nu een beetje met haar hoofd recht omhoog te slapen, zodat de afplatting wat stabiliseert. De fysio ging nog eens overleggen wat ze nu dan konden aanraden, even afwachten dus...

Ow, gister draaide Nicole zich van haar rug naar haar zij toe. Zo'n leuk gezicht dat gespartel met die beentjes

Vanavond de terugkomavond van de pufcursus. Lekker babietjes kijken, Nicole is de oudste, ze scheelt 7 weken met de jongste...
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:55:28 #200
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30966500
Bij het eerste tandje dronk Noah heel slecht zn flessen. Was al een week ofzow, halverwege opeens gillen en niet meer verder willen drinken. Of steeds 2 slokken en dan de fles even 'loslaten' en dan weer paar slokken, etc. Daarna dus 1 tandje door en toen viel het kwartje: 'oooh, dus daarom dronk ie zo slecht!' Dus toen dat daarna weer gebeurde wist ik dat tandje 2 eraan kwam, en nu was het weer zo

Maar ja, het gaat toch bij elk kindje anders natuurlijk
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 12:14:19 #201
81992 Githa
pi_30968492
Kreeg net een telefoontje van het Elizabeth ziekenhuis dat Jordy 7 oktober al terecht kon daar de arts die Jordy behandeld binnenkort vehuisd.
* Schrik* dat is gewoon al super snel.
Na navragen hoe het kwam dat hij nu ineens mocht voor zijn eerste jaar en of dit toch wel in overleg met de arts was, werd het stil aan de andere kant van de lijn.
Nee dus! ze had de opdracht zoveel mogelijk mensen te plannen binnen de tijd dat ze nog in Tilburg was en dat deed ze dus ook maar ze had niet eens in zijn dossier gekeken.
Als ik die vraag niet gesteld had, was hij gewoon volgende week geopereerd geweest terwijl dat niet de bedoeling was
Maar goed zijn arts gaat dus weg en nu ben ik van plan mee te gaan, ze gaat naar het Maxima medisch centrum in Veldhoven, dus ook goed te doen voor ons.
Wel spannend wederom, moet hij daar wel opnieuw weer op gesprek e.d. kennismaking in de kliniek ik heb nu al kippenvel afspraak staat voor 20 dec
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:08:10 #202
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_30970048
Tjee Githa lekker zo vanochtend en erg oplettend gelukkig was je zelf al zo wakker om er meer over te vragen

Snoww hebben ze ook verteld waarom ze die niet meer mogen verkopen

Hoe gaat het eigenlijk met de Tweeling Cas en Liz????
pi_30970843
Isis is vanochtend bij de huisarts geweest en ze heeft gelukkig geen oorontsteking.
Het is waarschijnlijk de druk van alle snot die haar daar wat pijn bezorgd. Longentjes klonken ook gezond dus niets aan de hand.
Ik zal vanavond eens een ui onder haar bedje leggen en kijken hoe dat gaat. Haar bedje schuin zetten lijkt me niet zo handig omdat het een draai kontje is , vanmorgen lag ze ook weer met dr voeten naar het hoofdeinde toe.

Waaraan moet Jordy geopereerd worden Githa? Maar goed dat je zo oplettend was zeg! Vind het van het ziekenhuis ook wel een erg domme zet.
pi_30972149
Myrthe slaapt sinds 2 nachten écht door Voorheen werd ze nog een paar keer wakker voor d'r speentje. Sinds 4 nachten ligt ze op d'r eigen kamertje, de eerste 2 nachten moest ik er dus een paar keer uit en had ik dus echt een rotnacht, want het duurt weer een uur voordat ik weer inslaap. Dus al getwijfeld of ik d'r toch maar niet weer naast mijn bed zou laten slapen zoals ze tot dan toe had gedaan, dan hoef ik alleen even mijn arm uit te steken, speen er weer induwen, en verder slapen. Maar toch doorgezet, de 2e nacht kwam ze om 2 uur, 3 uur en toen pas weer om 9 uur De derde nacht kwam ze alleen om 6 uur, en vanochtend kwam ze pas om 7 uur . Ze gaat meestal pas rond 9.30 naar bed trouwens. Overdag slaapt ze ook weinig, ze is gewoon altijd heel actief en wil niets missen. Van die verhalen dat babietjes 20 van de 24 uur slapen is hier dus ook nooit geweest helaas. Ik had toen de rust goed kunnen gebruiken

We hebben nog niet echt een schema hier qua eten/slapen enzo, ook omdat ze pas sinds een paar dagen echt wat eet (= doorslikt). Als ze wakker wordt krijgt ze d'r eerste fles (200 ml), dat varieert dus tussen 6 en 9 uur 's ochtends Maar meestal rond 7 uur. Dan om 10.30 de tweede fles, dan gaat ze meestal een half uurtje slapen (en soms opeens twee uur ). Als ze dan uit bed komt krijgt ze een fruithap en rond half 4 weer een fles (200 ml). Met het avondeten rond 7 uur proberen we er weer wat in te schuiven, meestal niet meer dan een paar hapjes, net als bij de fruithap. En dan rond 8 uur de laatste fles, nog even spelen, in bad, en dan tussen 9 en 10 gaat ze naar bed. Soms slaapt ze 's middags nog even, en als we met de auto ergens heen gaan dan slaapt ze meestal ook. Maar in totaal zit ze aan zo'n 11 uur slaap per dag maximaal.
pi_30972675
goedzo Myrthe! (ook van dat slikken, fijn!)

met Anna's nachtelijke slapen leek het van de week ook wat beter te gaan maar vannacht was 't weer helemaal mis, ze wilde er wel ieder uur uit zowat. ik hoop niet dat zij ook ziek aan 't worden is (Piet was/is zwaar verkouden, en koortsig enzo). zou ook een tand kunnen zijn, ze zit weer veel te kluiven.
Anna's 'schema' (kan sterk variëren maar dit is gemiddeld):
7.00u borstvoeding, soms nog een uurtje slapen (bij mij in bed)
9.30u. fruit
10.30 BV, vanaf 11.00u-13.00u slapen (in eigen bed).
als ze wakker is tijdens onze lunch mag ze ook aan tafel en krijgt ze een broodkorst (of 2).
14.00u BV
16.30u BV en weer naar bed, dan slaapt ze meestal een uur.
18.00u warm eten, beetje BV toe.
19.30u à 20.00u in bad en naar bed. tegenwoordig gaat het inslapen dan erg moeizaam en pas na nóg een keer aan de borst wil ze dan goed slapen. om middernacht vaak nog een voeding.
en soms dus ook 's nachts nog een keer.

kortom: ik zit weer op tig voedingen per etmaal. maakt me op zich niet zoveel uit, maar het is wel vermoeiend, vooral die nachten, terwijl ze eerst maandenlang altijd braaf sliep van 21.00u tot 7.00u.

Xanthe fijn dat 't niks ernstigs was met Isis, en leuk dat alles zo goed gaat.

Githa, wat suf van die lui om die operatie zo ondoordacht tussendoor te plannen. maar gelukkig was jij wel alert. en ik zag net een filmpje van Jordy, wat kan hij al goed kruipen/tijgeren!

Anna begint wat te hardhandig te worden, ze vond 't altijd al leuk om mijn gezicht aan te raken maar doet dat nu met zoveel kracht in d'r vingertjes/handen, dat 't niet leuk meer is. dus ze moet nu leren wat 'NEE' betekent.
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:08:34 #206
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30973370
Jeetje Githa, wat een muts die belde zeg! Gelukkig lette jij wel op. En 20 december is nog niet zo heel dichtbij. Moet ie dan eigenlijk lang in het ziekenhuis blijven? Wel jammer anders zo vlak voor kerst...

Myrthe, wat lekker (voor je mama) dat je zo goed doorslaapt En wat goed ook dat ze nu ook wat eten doorslikt

Bix, jammer dat Anna toch weer zo vaak wakker wordt. Hopelijk gaat het snel weer beter.

Noah heeft in het topic mee zitten lezen volgens mij Vandaag heeft ie 2 slaapjes gehad, beide korter dan 1 uur Hij is nu dus net wakker, maar nu redt ie het dus never nooit niet tot 8 uur he Straks nog maar een uurtje laten slapen voor zn avond eten, want als ie moe is eet ie ook niet zo goed. Kan ook komen door zn tandjes natuurlijk dat ie nu wat minder slaapt.
©Dumbo
pi_30979263
Vanochtend een heel 4-maanden potje fruit op (wel zelfgemaakt maar even om de hoeveelheid aan te geven en vanavond driekwart 4-maanden potje sperzieboon op Het slapen is weer prut vandaag, ze is moe en hangerig maar na 10 minuten weer wakker
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:06:07 #208
105888 renzell
pi_30981693
Wow Mirthe, kleine snoepkont! Goed gedaan joh! wat fijn Ladybos, dat er eindelijk schot in de zaak zit qua eten. en sja, er moet altijd wel IETS niet goed gaan he?!

Bix; pfffff, lastig joh, zo'n klein Annaatje dat er steeds maar uit wil. Wat doe je dan? Neem je haar inderdaad in bed of laat je haar ook wel eens huilen? En hoe doe jij dat met voeden? Als Juul (incidenteel) 's nachts wel eens wakker wordt, geef ik hem eigenlijk altijd een voeding. Nooit geprobeerd hem zonder drinken weer terug te leggen, jij?

Githa;

vanavond lag Juul er al om 19.15 in!
ik hou dan altijd een beetje mijn hart vast voor de rest van de nacht...
pi_30981955
renzell, ik ben inmiddels ook vrij toegeeflijk hoor. een heel enkele keer valt ze wel weer in slaap na even huilen, maar meestal houdt ze ontzettend vol, langer dan ik voor mezelf (en voor Piet) kan verdragen. en nu dacht ik weer dat ze misschien ook iets onder de leden had, dus dan ben ik er helemaal snel bij. en even voeden en ze is meestal weer tevree en makkelijk terug te leggen.
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 21:24:51 #210
81992 Githa
pi_30982243
Julius lekker je oogjes toe houden hoor en Anna ook! jemig bix, dat zal best vermoeidend zijn, een nieuwe baan en Anna die je bezighoud in de nachtelijke uurtjes.

Jordy gaat hard he dat tijgeren doet hij dus echt gewoon super snel

Tex, nee joh ! hij hoeft 20 dec alleen naar de kliniek om daar kennis te maken enzo en dan plannen ze hem daarin voor een operatie al zal dat niet erg lang duren vanaf dan.
Maar alles word in werking gezet dan en dat maakt me zenuwachtig, ik kan het idee maar niet van me afzetten dat ik hem kwijt raak ofzo ....harstikke stom natuurlijk maar dat is gewoon de angst die er zit, vooral voor de narcose.

Myrthe wat knap he

Xanthe, Jordy is geboren met zijn middel en ringvinger aan elkaar deze gaan dan gescheiden worden wat best een zware operatie gaat worden, zoals mij verteld is. Er moet dan huid uit zijn liesjes gehaald worden om de plek tussen de vingers op te vullen. Ook gaan ze het vlies tussen duim en wijsvinger verlagen omdat deze nogal hooglopen bij Jordy.
Zijn voetjes hebben hetzelfde allen gaat er waarschijnlijk alleen iets gebeuren aan zijn rechter voetje.
Al met al gaan het 3 operaties worden zoals ze nu zien, met steeds een half jaar ertussen omdat het genezingsproces een half jaar in beslag gaat nemen en ze willen dat hij steeds een handje voor maximaal gebruik heeft.

Fijn dat het bij Isis meeviel, hopen dat de verkoudheid ook snel over is en de ui zijn werk doet
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:44:53 #211
105888 renzell
pi_30982758
ja, ik ken dat wel ja. de aanhouder wint zullen we maar zeggen... en met zo'n kleine Piet op dezelfde verdieping kan ik me voorstellen dat je er snel bij bent. Ik ook hoor, 's nachts. ja, gemekker daar ga ik nioet op in, maar zodra het echt janken wordt ben ik er als de kippen bij. Anders ga ik toch alleen maar liggen wachten en me irriteren en dat werkt ook niet echt bevoordelijk voor de slaap. Gelukkig wordt julius echt zo goed als nooit 's nachts wakker. Lijkt me echt zwaar voor je. ben jij van jezelf wel een makkelijke slaper? Ik bedoel; slaap je na zo'n voeding zelf weer makkelijk in? Dat scheelt natuurlijk wel.
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:45:08 #212
105888 renzell
pi_30982764
eh.... dat was per ongeluk twee keer dezelfde reactie, maar dan 1 slechte en 1 verbeterde versie...
pi_30985268
ik slaap zelfs tijdens de voeding alweer verder. nadeel is dat ik soms dus vergeet anna direct terug te leggen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:26:05 #214
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30986092
Even gaan tijd om alles bij te lezen, maar Githa! Wat onverantwoord van dat mens zeg! En het Maxima Medisch Centrum is ons zeer bekend. Luuke zal met een ballon voor de uitgang wachten.O zo! Gelukkig heb je nog even uitstel om jullie voor te bereiden. Ik leef zo met jullie mee, het lijkt me echt niet niks.
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 08:43:01 #215
81992 Githa
pi_30991454
Lishe wat lief
  woensdag 28 september 2005 @ 09:44:07 #216
105888 renzell
pi_30992418
Ha ha Bix, dat ken ik. Alleen legt mannetje julius altijd terug qua inbakeren en eerlijke taakverdeling enzo. Maar ik droom heel vaak half na zo'n voeding dat ik wel nog even wakker moet blijven omdat ik Julius nog terug moet leggen.

Eh.... het Maxima is toch ergens in Brabant? Volgens mij vlakbij ons hiero...
pi_30992696
vannacht heeft Anna het weer es voorbeeldig gedaan! om 20.00u laatste voeding, en alleen om 4.00u 'kwam' ze nog een keer. vanochtend moest ik haar wakker maken voor de vroege voeding, omdat ik naar m'n werk moest.
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 10:04:40 #218
81992 Githa
pi_30992808
Anna wat goed en nu volhouden he

Het Maxima medisch centrum ligt in Eindhoven en Veldhoven, wij moeten naar Veldhoven.
We wonen zelf in Tilburg, dus goed te doen lijkt me. Al is iedere meter weg van je kleintje te veel op zo'n moment
pi_30992926
Bix, fijn joh dat ze maar 1 keer kwam!
Hoe doen jullie dat eigenlijk met werken? Ik moet halverwege november weer aan de slag. Wij twijfelen nog tussen een kdv en een gastgezin (kunnen bij beide terecht). Maar goed. Sara heeft meestal de eerste voeding tussen 7 en 8, maar als ik weer moet werken moet Sara om half 8 bij de opvang zijn. Hoe doen jullie dit? Gewoon de eerste voeding door de opvang laten geven? Ik denk als ik Sara eerder wakker maar dat ze dan ook eerder voeding moet, maar dan zou ik d'r om 6 uur al wakker moeten maken (als ik nog op tijd weg wil komen).
Pfff, dillema
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 28 september 2005 @ 10:11:48 #220
105888 renzell
pi_30992942
Joepiejoechei Annaatje slaapkoppie!

Dacht ik al Githa! Ik woon namelijk zelf in Eindhoven. Misschien komen wij Jordy dan ook wel een ballonnetje brengen als het zover is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')