abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31474445
Van wat ik ervan kon zien (filmpjes op z'n site zijn nogal van slechte kwaliteit) speelt Captain Killdrums redelijk zuiver de Gladstone-techniek. Dit is oorspronkelijk een techniek gebruikt door bepaalde jazzdrummers, en is er op gebaseerd om door alleen de vingers te gebruiken (en niet de polsen of armen), enorme snelheden mogelijk te maken. Kijk eens op de sites van Art Verdi en Tiger Bill als je er meer over wilt weten.

[ Bericht 19% gewijzigd door SolarX op 15-10-2005 22:59:55 ]
pi_31474870
Ohja, foto's van mn nieuwe bekkens En foto van mn hele drumstel komt morgen wel, als ik bij normaal licht foto's kan nemen.

Nieuwe crash:

Nieuwe china:

pi_31486737
Bij deze de pics van mn hele kit:

pi_31488337
Hee zo'n Pearl kitje had ik in een oefenruimte; best een lekker setje!

Wist je trouwens dat je met kapot gemepte WuHan bekkens leuke Terry Bozzio-achtige dingetjes kan maken (recept: kapotte China Splash + haakse slijper)
Daarna dat ding (wat er van over was, een splash met een grote hap eruit) op de kop bovenop een sizzle-ride - dan krijg je dus een hele korte splash die na-sizzlet.

Godver duurt nog een week voor ik weer kan spelen thuis kan niet (wat is nu leuker op de zondag middag dan een potje drummen?)
pi_31497920
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 14:55 schreef Nemephis het volgende:
Hee zo'n Pearl kitje had ik in een oefenruimte; best een lekker setje!

Wist je trouwens dat je met kapot gemepte WuHan bekkens leuke Terry Bozzio-achtige dingetjes kan maken (recept: kapotte China Splash + haakse slijper)
Daarna dat ding (wat er van over was, een splash met een grote hap eruit) op de kop bovenop een sizzle-ride - dan krijg je dus een hele korte splash die na-sizzlet.

Godver duurt nog een week voor ik weer kan spelen thuis kan niet (wat is nu leuker op de zondag middag dan een potje drummen?)
Tja, das kut.

Heeft iemand ervaring met: Zildjian - ZBTC ?
  zondag 16 oktober 2005 @ 22:23:16 #81
24054 search64
Avec le grande
pi_31497954
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 14:55 schreef Nemephis het volgende:
Neuken.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_31501154
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:23 schreef search64 het volgende:

[..]

Neuken.
Zelfs dat zit er niet in life sucx

Zildjian roeleert - K
pi_31514672
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:22 schreef Guusie het volgende:
Heeft iemand ervaring met: Zildjian - ZBTC ?
Bedoel je daarmee de crash van die serie?? Ik heb aardig vaak op de zbt hihat gespeeld, tis lekker als je wilt rammen Ze zijn heel goed voor metal te gebruiken denk ik, of iig wat hardere muziekstijl. Ze zijn heel dik en zwaar.
Ik leende die hihat welis van een vriend toen ikzelf geen normale hihat mee had om op te treden (nu wel gelukkig ).
pi_31517538
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 00:11 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Zelfs dat zit er niet in life sucx

Zildjian roeleert - K
Nou, ik vind Zildjian nog steeds erg overschat. Alleen de K en K custom klinken wel lekker, de rest vind ik niet echt lekker klinken. Ze klinken niet echt helder...

Maargoed, misschien heb ik gewoon een zwak voor turkse cymbals (en wuhan )
  maandag 17 oktober 2005 @ 21:38:03 #85
24054 search64
Avec le grande
pi_31517900
Je bent gewoon jaloers!
pi_31518590
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 21:38 schreef search64 het volgende:
Je bent gewoon jaloers!
Uhhh nee...waarom zou ik jaloers zijn op bekkens als ik zelf een beter klinkend bekken heb?
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:20:22 #87
24054 search64
Avec le grande
pi_31519200
Heb je niet.
pi_31519814
JIj wilt beweren dat ZIldjian K's de best klinkende bekkens zijn?

Ach, smaken verschillen
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:45:47 #89
24054 search64
Avec le grande
pi_31519952
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:41 schreef CasB het volgende:
JIj wilt beweren dat ZIldjian K's de best klinkende bekkens zijn?

Ach, smaken verschillen
Ik heb ze niet voor niks gekozen.
pi_31537832
Zildjian K zijn de lekkerste bekkens... soms. Ik gebruik ze vnl. bij jazz en fusion maar bij metal spelen heb ik liever het bekkensetje mee van een vriend van me, die heeft Alchemy bekkens. En in de oefenruimte staat een set oude Sabian bekkens die ik wil hebben maar ze zijn niet te koop helaas, die dingen klinken zo super als je oude muziek speelt, sixties muziek.

Maar ... Zildjian K blijft mijn persoonlijke favoriet
  zondag 23 oktober 2005 @ 00:51:40 #92
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_31643096
Ik speel voornamelijk Metal ook met K custom crash en K ride... klinkt héérlijk!
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_31653955
Ze "K"osten dan ook wel een fokking rib uit je lijf.
pi_31671322
quote:
Ze "K"osten dan ook wel een fokking rib uit je lijf.
Ja maar Wuhan bekkens koop je in de verwachting "over twee maand weer nieuwe kopen want dan zijn ze stuk", Zildjian K's koop je voor het leven... maar ze zijn duur jah
pi_31671467
Alles wat mooi is, is duur

Ik heb ook nog wel zo'n 700 euro nodig, dan heb ik alle bekkens die ik wil...maar voorlopig heb ik geen geld (crash, hihat, ride, china)

En als ik mn bekkens heb dan ga ik langzaam aan sparen voor een nieuw drumstel...

Morgen maar weer eens drummen
pi_31671760
Ik ken dat: Mijn bekkens zijn vet (Zildjian K crashes en ride, Rogers sizzle-ride, Paiste chinees, Sabian splash (die is kut eigenlijk maar Zildjian .. ¤ ¤) en Royal 13" hihat uit het jaar 0. Qua bekkens ben ik een tevreden mensch .. maar mn drumstel is meer jeugdsentiment dan een fatsoenlijk drumstel maar ik heb zo'n dure smaak en geen geld... (ik wil zoiets:

als het schip met geld komt...
pi_31671789
Dat ziet er wel erg netjes uit

Wat voor muziek speel je meestal?

Ik wil deze:

Premier Artist series...
pi_31672007
Oei Premier, da's ook geil
Ik zag in je profiel dat je metaalwerker bent? Dat is cool! Zit nu ff Dream Theater te luisteren die Maiden koffers spelen.
Ik heb al jaren een DB pedaal maar nog nooit echt kunnen gebruiken omdat ik aldoor in de verkeerde bands zat, zeg maar. Tot nu toe in een alto band gezeten - veel gekke maatsoorten en optreden voor alleen maar andere alto's - en daarna in een vriendenband waarvan ik nu alleen nog met de bassist speel want dat is een natuurtalent (en goede vriend).
Vanavond heb ik voor het eerst jazz gespeeld maar dat is dus niks voor mij he!
Man als je één keer een rimshot geeft heeft gelijk die hele takkeband een hartstilstand! Ik vond dat het vet kut ging, dat ging het ook, komen ze daarna allemaal naar je toe 'oow wat gaaf kom je volgende week weer?'. Neuh.

'k Wil nu wel een stevige band eigenlijk... niet van die Nederlandse gothic metal maar meer iets a la SoaD. Dus.....
pi_31672120
Metaalwerker? Uhhh niet echt

Ik vind het wel lekker om metal te spelen, maar ik ben toch meer van de punk
Heb wel een DB pedaal maar kan er echt nog niet goed mee overweg Ik oefen het eigenlijk ook veel te weinig dus het is mn eigen schuld
Maar ik ben begonnen met drummen toen onze band startte, want ik ging achter een drumstel zitten en was verkocht, dus mede daardoor heb ik me altijd heel veel gefocust op punkrock.

Ik ben dus ook niet echt goed in accenten en grooven enzo, maar daar ben ik wel druk mee bezig.

En ik vind Gretch een beetje de Amerikaanse tegenhanger van Premier. Alleen heb ik dan toch liever een Premier. (nu nog een keer goed testen of ik een birch of maple wil )
pi_31672358
hehe dat was mn aller allereerste bandje, punk!!! Was even leuk maar niet mijn ding. Oi.
wat voor punk dan, van die moderne Blink 182 zooi of van die oude punk zooi?
quote:
Heb wel een DB pedaal maar kan er echt nog niet goed mee overweg Ik oefen het eigenlijk ook veel te weinig dus het is mn eigen schuld
Hoezo herkenbaar?
quote:
Ik ben dus ook niet echt goed in accenten en grooven enzo, maar daar ben ik wel druk mee bezig.

Moet je een keer overstappen naar soul, is net punk, maar dan langzamer (=tijd voor accenten )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')