Dacht ik al.. Wat is er dan schattig naief idealistisch aan het schofferen van de overheid door te fietsen, vraag ik me af.quote:
Stad Groningen heeft wel een vrij dringende vorm van aanmoediging met dat verkeerscirculatieplanquote:Op dinsdag 13 september 2005 12:15 schreef du_ke het volgende:
Neuh waarom zou je iemand verplichten? Aanmoedigen mag echter wel.
Hmm klinkt onschuldig maar aanmoedigen ontaard vaak in semi-dwingen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:15 schreef du_ke het volgende:
Neuh waarom zou je iemand verplichten? Aanmoedigen mag echter wel.
Dan weiger je toch mooi je OV-kaart. Zoals jij ook hebt gedaan...quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hmm klinkt onschuldig maar aanmoedigen ontaard vaak in semi-dwingen.
Het OV onder jongeren moet worden aangemoedigd dus duwen we ze een OV-jaarkaart door de strot
je kan het weigeren, althans dit jaar kon het nogquote:Op dinsdag 13 september 2005 12:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hmm klinkt onschuldig maar aanmoedigen ontaard vaak in semi-dwingen.
Het OV onder jongeren moet worden aangemoedigd dus duwen we ze een OV-jaarkaart door de strot
Omdat de overheid geld nodig heeft en vrijwel geen geld verdient aan de fiets. Jij denkt toch niet dat de overheid iedereen graag op de fiets zit zitten?quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:17 schreef sigme het volgende:
Dacht ik al.. Wat is er dan schattig naief idealistisch aan het schofferen van de overheid door te fietsen, vraag ik me af.
Ik vind het wel schattig naief van je als je denkt dat fietsers fietsen uit idealisme
Ik verfoei fietsen soms, maar het is vaak veel handiger dan de auto. Sneller, goedkoper, robuuster enzo![]()
Je bent wel een tikje paranoïde he? En weet je hoe ze het proberen aan te moedigen door het aanleggen van fietspaden en stallingen, nou poeh wat engquote:Op dinsdag 13 september 2005 12:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Omdat de overheid geld nodig heeft en vrijwel geen geld verdient aan de fiets. Jij denkt toch niet dat de overheid iedereen graag op de fiets zit zitten?
Ik heb verder geen problemen met fietsen maar zodra ik hoor dat fietsen moet worden aangemoedigd ben ik meteen huiverig voor de manier waarop ze dat proberen.
Dat zou ik gedaan hebben als ik er geld voor zou krijgen maar dat krijg je alleen als je in het buitenland zit. Merkwaardig of eigenlijk ook niet.quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:25 schreef Monidique het volgende:
Dan weiger je toch mooi je OV-kaart. Zoals jij ook hebt gedaan...
Waar komt dat geld vandaan voor fietspaden en stallingen? Ja een fietsbelasting is er niet dus moet het uit een of ander potje worden gehaaldquote:Op dinsdag 13 september 2005 12:27 schreef du_ke het volgende:
Je bent wel een tikje paranoïde he? En weet je hoe ze het proberen aan te moedigen door het aanleggen van fietspaden en stallingen, nou poeh wat eng.
Of als je geen mogelijkheid hebt om met goed fatsoen met het OV op je opleiding te komen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zou ik gedaan hebben als ik er geld voor zou krijgen maar dat krijg je alleen als je in het buitenland zit. Merkwaardig of eigenlijk ook niet.
Zo zie je maar weer dat de OV jaarkaart door de strot is geduwd om het OV nog enigszins te vullenquote:Op dinsdag 13 september 2005 12:31 schreef du_ke het volgende:
Of als je geen mogelijkheid hebt om met goed fatsoen met het OV op je opleiding te komen.
Wat is er verdomme in hemelsnaam mis met fietsen en wat zou een goed alternatief zijn in een binnenstad?quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waar komt dat geld vandaan voor fietspaden en stallingen? Ja een fietsbelasting is er niet dus moet het uit een of ander potje worden gehaald
Fietsen is een typisch Amsterdamse grachtengordel ideaal, daar zit meteen de kink in de kabel. Zelfs Nederland is groter dan de grachtengordel. Het zijn allemaal van die tragische idealen
Want? Als je er geen gebruik van kan maken krijg je gewoon je geld terug hoor.quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat de OV jaarkaart door de strot is geduwd om het OV nog enigszins te vullen
Het grachtengordelprofiel draagt daar niet bepaald aan bij he? Rode natuurstenen met op elke rij een halve natuursteen verlies, verhoogde stoepranden.. Eigenlijk zouden ze de boel gewoon moeten asfalteren, dan heb je een duurzame, milieu -en fietsvriendelijke omgeving die ook nog eens makkelijk en goedkoop te onderhouden valt.quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waar komt dat geld vandaan voor fietspaden en stallingen? Ja een fietsbelasting is er niet dus moet het uit een of ander potje worden gehaald
Fietsen is een typisch Amsterdamse grachtengordel ideaal, daar zit meteen de kink in de kabel. Zelfs Nederland is groter dan de grachtengordel. Het zijn allemaal van die tragische idealen
Ga toch weg, man!quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Fietsen is een typisch Amsterdamse grachtengordel ideaal
Niets maar dat hoeft niet te worden aangemoedigd, dat leidt immers tot semi-dwingen in veel gevallen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:32 schreef du_ke het volgende:
Wat is er verdomme in hemelsnaam mis met fietsen en wat zou een goed alternatief zijn in een binnenstad?
Geef daar eerst dan maar eens een antwoord op voor je verder gaat met je onsamenhangende verhaaltje.
als je het zou weigeren hoefde de overheid niet zoveel geld aan het OV te bestedenquote:Op dinsdag 13 september 2005 12:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zou ik gedaan hebben als ik er geld voor zou krijgen maar dat krijg je alleen als je in het buitenland zit. Merkwaardig of eigenlijk ook niet.
Oh laat mij dat even zien op de ib-groep site. Als je in het buitenland bent kan je een vergoeding krijgen en als ze te laat met leveren zijn ook.quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:33 schreef du_ke het volgende:
Want? Als je er geen gebruik van kan maken krijg je gewoon je geld terug hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |