Als mensen geen argumenten meer hebben gaan ze op de man spelen.quote:Het zit wel diep he? Wat een kinderachtig gedoe, tijd om wat anders te doen.
Je hebt er wel een handje van om andere mensen te verwijten wat je zelf doet, he?quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:38 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Als mensen geen argumenten meer hebben gaan ze op de man spelen.
Nou dan, zeur niet. Wat jij beweert is dus niet aangetoond. Je bent dan klaar. Punt.quote:Bovendien is er volgens mij nog nooit 'aangetoond' dat onderwijsvernieuwingen tot 'verbeteringen' hebben geleid
Hoelang had jij ook alweer over je studie gedaan?? .quote:Op maandag 19 september 2005 16:12 schreef Ringo het volgende:
Ik ben er echt niet geestelijk armer van geworden.
Ik geloof dat wij het een en ander gemeen hebben.quote:Op maandag 19 september 2005 16:12 schreef Ringo het volgende:
Ik volg liever onderwijs dan dat ik het geef. En ik heb altijd heel graag onderwijs gevolgd. Ik heb nooit de nadelen ervaren van het klassieke, frontale onderwijssysteem. Maar goed, het enige vak waarvoor ik spijbelde, was gymnastiek; verder leerde ik op zaterdagochtend voor het ontbijt rijtjes onregelmatige Latijnse werkwoorden uit mijn hoofd. Uit autistisch enthousiasme.
Dit is echt onzin hoor. Het is natuurlijk heel fijn voor jou dat jij je die 'vaardigheden' zo snel kon eigen maken, maar over het algemeen geldt voor vaardigheden hetzelfde als voor het leren van elementaire kennis: het vereist herhaling en toetsing (dwz feedback). Er zijn maar weinig mensen die vanuit het niets en zonder oefening en training een goede presentatie kunnen neerzetten. Je merkt op de Nederlandse universiteiten (niet alleen daar) vaak genoeg waar de nadruk op kennis toe kan leiden als je een gemiddeld college bijwoont.quote:Op donderdag 15 september 2005 22:13 schreef Neuralnet het volgende:
Zelf heb ik niet in de 2e fase gezeten van het voortgezetonderwijs. Ik had nauwelijks presentaties gehouden, vrijwel nooit iets in groepen hoeven doen en slechte elementaire planningen gemaakt. In 3 weken in het Hoger Onderwijs had ik mij deze vaardigheden snel eigen kunnen maken. Al was het maar omdat je na het voortgezetonderwijs volwassener bent geworden en sneller leert. Ik walg daarom van de gedachte dat zulke vaardigheden die je op het moment dat je ze nodig hebt in een paar weken kunt leren het hele VWO beheersen.
Ik was ook leergierig, toch vond ik school vaak niet leuk en dat is precies waar je nu een fout maakt volgens mij. Je serveert de leerlingen al af als 'gewoon niet leergierig' zonder erbij stil te willen staan dat het misschien ligt aan de manier van lesgeven.quote:Op maandag 19 september 2005 17:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Iedereen kijkt toch een beetje vanuit zijn eigen denkkader. Ikzelf heb school altijd erg leuk gevonden. Ik ben gewoon heel leergierig. En ik vergeet wel eens dat 90% van de leerlingen dat helaas niet is.
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik weet van mezelf ook dat ik leergierig ben. Ik heb echter toch veel moeite om bij bepaalde vakken op te letten, omdat er op een (voor mij) verkeerde manier lesgegeven wordt. Zo had ik vandaag een les ANW, waar ik mijn aandacht volstrekt niet bij kon houden. De betreffende docent bleef maar praten, praten en praten en vertelde ons praktisch het hele hoofdstuk. Geen moment mochten we zelf aan het werk. Dit zorgde er voor dat bijna de hele klas na 10 minuten al afgehaakt was. Juist in de lessen waarbij ik actief bezig ga met de stof (ofwel door het maken van een verslag, ofwel door het houden van een referaat, ofewel door het opzoeken van internetsites, ofwel door het maken van doodnormale opdrachten), steek ik het meeste op.quote:Op maandag 19 september 2005 17:48 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Ik was ook leergierig, toch vond ik school vaak niet leuk en dat is precies waar je nu een fout maakt volgens mij. Je serveert de leerlingen al af als 'gewoon niet leergierig' zonder erbij stil te willen staan dat het misschien ligt aan de manier van lesgeven.
Ja. Je moet leerlingen die gewoon een praktijkvak willen leren, niet lastigvallen met theorievakken.quote:Op maandag 19 september 2005 17:48 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik was ook leergierig, toch vond ik school vaak niet leuk en dat is precies waar je nu een fout maakt volgens mij. Je serveert de leerlingen al af als 'gewoon niet leergierig' zonder erbij stil te willen staan dat het misschien ligt aan de manier van lesgeven.
Dit gaat, volgens mij, een stuk verder dan simpel praktijk - theorie leerlingen.quote:Op maandag 19 september 2005 18:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja. Je moet leerlingen die gewoon een praktijkvak willen leren, niet lastigvallen met theorievakken.
Het is een onderdeel.quote:Op maandag 19 september 2005 18:05 schreef BlaatschaaP het volgende:
Dit gaat, volgens mij, een stuk verder dan simpel praktijk - theorie leerlingen.
Had ik het over een goede presentatie? Een goede presentatie naar maatstaven van het universitaire niveau leer je toch niet op het VWO. Voor de rest is het allemaal 1 pot nat. Voor de groep gaan staan en voorlezen wat er op de sheets staat. Sommigen kunnen nog uit hun hoofd vertellen wat er op de sheets staat, maar alle presentaties die ik heb gezien waren globaal van hetzelfde niveau. Natuurlijk waren er een aantal tussen die zeer slecht waren, maar dat was niet te herleiden naar of oude stijl of nieuwe stijl.quote:Er zijn maar weinig mensen die vanuit het niets en zonder oefening en training een goede presentatie kunnen neerzetten.
Vergeten.quote:Op maandag 19 september 2005 16:24 schreef zodiakk het volgende:
Hoelang had jij ook alweer over je studie gedaan?? .
Nou, vooruit . Die kunnen ook goede tips geven. .quote:Op woensdag 21 september 2005 19:31 schreef floopzz het volgende:
mogen echte juffen ook?
Och, ik vond 10 minuten ook wel vrij snelquote:Op woensdag 21 september 2005 21:00 schreef Khadgar het volgende:
Na 10 minuten pas meester noemen? Ik kwam een dagje observeren en werd direct de 1e minuut al aangesproken!.
Welk jaar zit je? Ik ben dus net 2 weken begonnen, zit nu pas in m'n eerste echte lesweek, en begin nou al met stage. Ik vond het eerst vrij snel, maar achteraf vind ik het wel leuk. Voor de klas staan is leuk. !quote:
Half oktober begint mijn stage! Groep 6. Zin in!
Vorige week reken-, taal-, en algemene toets gehad. Uitslagen krijg ik als het goed is morgen. Maar die agemene toets wist ik helemaal niks van. Allemaal termen en kreten uit boeken waar ik nog nooit van gehoord had. . Maar goed, dat is ook alleen om m'n progressie te meten, over een jaar moet ik dat wel allemaal kennen. .quote:Gaan de eigen vaardigheden toetsen lukken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |