abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 november 2005 @ 20:01:28 #276
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_31937192
Mooi allemaal jammer dat ik weinig tijd heb om met mijn 3d projecten bezig te houden.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_31937313
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:00 schreef menesis het volgende:
haha kan wel; alleen ziet ie er dan niet zo mooi uit
pi_31940282
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:12 schreef FuifDuif het volgende:
Heel mooi, menesis.

Heb je die achtergrond ook zelf gemaakt (ik neem aan dat dat een 2D background plaatje is)?
Nee, de achtergrond bestaat uit een gradient van groenig naar diepdonkerblauw. In het donkerblauwe deel zit een bitmap met wat sterren. Verder is er nog een 'plane' waar die 2 kometen als texture op zitten en de maan is ook op die manier gedaan. En als laatste heb ik de wolken erbij gedaan via fire effect. Alleen de kleuren dus aangepast, anders stond de lucht in de fik . Verder zit er nog een layertje met wat groene fog, vlak boven het water
  donderdag 3 november 2005 @ 22:44:21 #279
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_31942932


Een probeerseltje met Bryce en Poser...
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_31950440
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:31 schreef menesis het volgende:

[..]

Nee, de achtergrond bestaat uit een gradient van groenig naar diepdonkerblauw. In het donkerblauwe deel zit een bitmap met wat sterren. Verder is er nog een 'plane' waar die 2 kometen als texture op zitten en de maan is ook op die manier gedaan. En als laatste heb ik de wolken erbij gedaan via fire effect. Alleen de kleuren dus aangepast, anders stond de lucht in de fik . Verder zit er nog een layertje met wat groene fog, vlak boven het water
Super hoor! Om eerlijk te zijn vind ik dat je niet veel onder doet voor de creaties op die link die je gaf. Ik vind het zeer professioneel wat je gemaakt hebt!

Ik ben op het moment aan het experimenteren met licht. Maar ik vraag mij af: wat is nu het beste voor zon-/maanlicht? Gewoon de skylight component?
pi_31951485
Nou het 'probleem' is dat ik alleen de standaard max scanline render ken. Als je echt een fotorealistische afbeelding wilt maken moet je Vray of Mental Ray (of Maxwell!) gebruiken. Maar hoe ík het met de standaard max ding zou doen: een direct (target) light die het zon/maanlicht moet voorstellen en daarnaast nog een skylight, vooral bij zonlicht. Die geef je een wat blauwe kleur en het targetlight geef je een wat gelige kleur (zonlicht) of wit (maan). Alle kleuren in kleine mate
Als alternatief voor skylight gebruik ik trouwens de gratis plugin e-light. Het enige wat die doet is heel veel spotlights rondom je scene zetten met elk een klein beetje schaduw, zodat je hetzelfde effect krijgt als skylight. E-light vind ik alleen beter controleerbaar.

ow ja, en mijn creatie is nu ook op CGtalk geplaatst

[ Bericht 3% gewijzigd door menesis op 04-11-2005 09:11:27 ]
pi_31952605
WOOOT!!! Er staan nu 4 sterren bij mn plaatje op CGtalk
hmm nu 3

[ Bericht 30% gewijzigd door menesis op 05-11-2005 13:39:00 ]
pi_31987967


Eggplant.

Gemaakt met Anim8or, das freeware.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_31990151
Edit: Laat maar, ik heb het al .
  zaterdag 5 november 2005 @ 19:24:11 #285
19902 Hymn
CG Artist
pi_31998998
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 09:04 schreef menesis het volgende:
Nou het 'probleem' is dat ik alleen de standaard max scanline render ken. Als je echt een fotorealistische afbeelding wilt maken moet je Vray of Mental Ray (of Maxwell!) gebruiken. Maar hoe ík het met de standaard max ding zou doen: een direct (target) light die het zon/maanlicht moet voorstellen en daarnaast nog een skylight, vooral bij zonlicht. Die geef je een wat blauwe kleur en het targetlight geef je een wat gelige kleur (zonlicht) of wit (maan). Alle kleuren in kleine mate
Als alternatief voor skylight gebruik ik trouwens de gratis plugin e-light. Het enige wat die doet is heel veel spotlights rondom je scene zetten met elk een klein beetje schaduw, zodat je hetzelfde effect krijgt als skylight. E-light vind ik alleen beter controleerbaar.

ow ja, en mijn creatie is nu ook op CGtalk geplaatst
E-light is verrekte handig als je geen uitgebreide shaders hebt, als je dat wel hebt mag je stervens lang wachten op een render
En de scanline render kan zonder problemen fotorealistische dingen maken hoor, je moet alleen veel meer verstand van alle aspecten hebben dan de standaard 'ik-ros-op-de-GI-knop-en-klaar-ben-ik' renderers zoals vray en mentalray.
Vooral bij de nummer 100000000000000000 render van een auto's en dat soort pruttel, brr
pi_31999402
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet bepaald warm loop van een auto render. Die zie je echt veel, maar ik vind er niets aan. Geef mij maar mooie scenery renders, zoals die van menesis .

Ik ben momenteel trouwens al best wel ver met mijzelf eigen te maken in 3DS Max. Ik kan al aardig met mappings (zoals reflectie) overweg en ook het experimenteren met licht levert leuke dingen op. Op het moment ben ik bezig met het toepassen van modificatie op objecten. Echt handig zeg dat ze als het ware worden toegevoegd aan het object. Zo verpruts je niet je object zelf, maar enkel de weergave ervan en kun je altijd weer eenvoudig terug naar het basismodel.
  zaterdag 5 november 2005 @ 20:33:39 #287
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_32001633
Ik heb Bryce 5. Wel vet programmatje maar kan geen plaatjes maken.. als ik dan bezig ben gaat het weer ms en moet ik weer helemaal overnieuw beginnen ofzo
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
  † In Memoriam † zaterdag 5 november 2005 @ 23:09:03 #288
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_32006982
Mwah, bryce is dna ook alleen voor wat vaste vormen en voor omgevingen enzo. Leuk programma, meer niet imo.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_32070276
met een sneeuw-op-bergen tutorialtje begonnen en daarmee een beetje verder gegaan:

De tutorial is in 1 minuut te volgen en geeft best leuk resultaat
pi_32087970
Dit wil ik ook kunnen , wat zijn nu echt de goede tuturials om mee te beginnen??
pi_32094594
uuh wat kan je met terragen op bergen en water maken na?
pi_32095650
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:28 schreef Zwoerd het volgende:
Dit wil ik ook kunnen , wat zijn nu echt de goede tuturials om mee te beginnen??
één post boven je staat een link naar een tutorial! En nee, die bergen zijn niet met terragen gemaakt maar met 3d studio max.
pi_32095729
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 20:33 schreef Electro-Worm het volgende:
Ik heb Bryce 5. Wel vet programmatje maar kan geen plaatjes maken.. als ik dan bezig ben gaat het weer ms en moet ik weer helemaal overnieuw beginnen ofzo
EEhm, een zeer tegenstrijdige zin! Het is wel een vet programma, maar het gaat telkens mis...


pi_32096825
Nja maar ik draagde Terragen aan als makkelijk alternatief omdat dat een vrij makkelijk programma is en je er mooie bergen enzo mee kan maken
pi_32103422
ben nu bezig met maya zeven en learning maya 7 boek.
gaat lekker binnen kort post ik wat plaatjes.
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  woensdag 9 november 2005 @ 14:27:25 #297
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_32117349
Dit heb ik ff vlug gemaakt met Vue

-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_32507781


voor een opdracht op school heb ik deze render gemaakt, het is een zelf ontworpen navigatiesysteem voor toeristen.
pi_32648393
Een enemy/character voor in me game:



Hij is zo geworden door zijn slaapplekje:



AlwinBc
  † In Memoriam † maandag 28 november 2005 @ 16:53:47 #300
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_32648788
Oeh vet, keep us posted about the game!
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')