Zie onderstaand mijn brandbrief naar Iglo:
Iglo Consumentenservice
Antwoordnummer 70557
3070 WB Rotterdam
Groningen, 11 september 2005
Geachte heer/mevrouw,
Een tijd geleden kocht ik in een filiaal van de C1000 het product Iglo Viscuisine. Ik had gekozen voor de smaak “Siciliano” met zoals op de verpakking vermeld “paprika, tomaat en kruiden”. Als student ben ik gek op makkelijk te bereiden producten. Toch wens ik gezond te eten. Viscuisine van Iglo biedt hiervoor uitkomst. Elke zaterdagavond eet ik Iglo Viscuisine aangezien deze avond zich prima leent om de wekelijkse sleur te doorbreken.
Helaas heb ik niet kunnen genieten van Iglo Viscuisine. Ik zal u uitleggen hoe dit komt. Zoals bij elk product lees ik de achterkant en zijkanten nauwkeurig. Op de achterkant van dit product stond zelfs nog een uitstekende tip om Viscuisine Siciliano te combineren met pasta. Samen met mijn vriendin heb ik dit vorige week geprobeerd en het heeft uitstekend gesmaakt. Op de zijkant van de verpakking staat de bereidingswijze van het product. Daar helaas al mijn pannen niet schoon waren heb ik er voor gekozen om de vis in de magnetron te bereiden. Volgens uw bereidingswijze is dit mogelijk door het product uit het schaaltje te halen en het te plaatsen in een magnetronschaal. Vervolgens dient het product afgedekt te worden en gedurende 13-15 minuten bij 600 Watt verhit te worden.
Uiteraard heb ik deze bereidingswijze nageleefd en heb ik het product 14 minuten in de magnetron gedaan. Bij het eruit halen van de magnetronschaal was er van de vis niets meer over dan een klein hoopje van 1cm hoog en enkele centimeters lang. De saus had zich verspreid over de schaal en was helemaal zwart. Ook de vis was zwart. Nu moet u weten dat ik altijd zeer zorgzaam ben omgegaan met mijn magnetronschaal aangezien deze niet bepaald goedkoop zijn. Door het zwart worden van de saus en de vis heb ik de schaal een grondige schoonmaakbeurt moeten geven wat mij veel tijd heeft gekost. Het vervelende was nog wel dat ik geen Iglo Viscuisine kon eten op die avond waardoor wij ons genoodzaakt zagen om te dineren bij de plaatselijke cafetaria.
Wellicht dat het hier gaat om een incident, desondanks wil ik u hiervan op de hoogte stellen. Ik verwacht van u een passend antwoord inzake deze kwestie.
Met vriendelijke groet,
Jeroen Olthof
Jeroen Olthof
Fok!Straat 666
1234 AB Amsterdam
P.S. De barcode aan de onderzijde is: * ****** ******
Een nummer wat op de verpakking staat: nummer
De houdbaarheidsdatum is: 05/2006
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)