Eerlijk gezegd word ik er niet nat van..quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:32 schreef SHERMAN het volgende:
Voordelen vind ik vooral het tabbed browsing.
Heerlijk gewoon.Als je een linkt wilt openen moet je met je cursor op een link gaan staan en dan je scrollwieltje indrukken. Het is volgens miij ook via een extensie in testellen dat ie elke link in een nieuw tabblad laat zien.
De vele extensies vind ik ook een voordeel, denk hier bij aan Adblock. Of de dev balk. Maar ook de ftp en irc extensie heb ik geinstallerd. En natuurlijk ook FOK! Tools. Ja die heb ik nog geinstalleerd staan.Ook downthemall, een extensie waarmee je alle links of plaatjes op een website met behulp van filters kan opslaan vind ik erg fijn.
Vergeet dan ook niet de thema's waarmee je FF een aparte look kan geven en het feestje is compleet. Ook zul je met FF mijnder sypware binnen krijgen wat natuurlijk ook mooi mee genomen.
En ja ik houd van FF.
Had zelf ook wat problemen, heb vervolgens firefox helemaal verwijderd, dus ook de Mozilla map in de Program Files. (wel even je bookmarks backuppen) Dus ook alle extensies weg.quote:Op donderdag 15 september 2005 23:55 schreef Tackleberry het volgende:
Hmmm, Firefox krijgt steeds vaker kuren. Steeds vaker sluit Firefox zichzelf zonder aanleiding, tenminste zo lijkt het. Erg leuk als je net op dat moment vijf tabbladen open hebt staan ofzo...
ik ben zo gewend aan de tabsjes dat ik automatisch op middle mouse button klik voor een nieuwe tabquote:Op dinsdag 20 september 2005 19:12 schreef infra-roodborstje het volgende:
Vergeef het me dat ik geen zin heb om me helemaal in te lezen en dat ik bij deeltje 10 begin ben:
maar wat is er nu zo über aan firefox?
ben maar niet bang, ik gebruik het nu ook hoor.. maar om nou te zeggen "poeh zeg.. vanaf nu zal ik nooit meer gebruik maken van IE.." nee dus.
het belangrijkste voordeel wat ik tot nu toe heb gehoort is het tab-based browsen...
nou mooi niet dus, als ik op een linkje ram opent ie mooi een nieuw venster.. en vertel me nou niet dat ik daar 10 minuten voor in de configuratie moet gaan liggen graven of zelfs een plugin downloaden want dat is het mij niet waard.
Bovendien ben ik nu al enkele pagina's tegen gekomen die ik gewoon maar voor de helft te zien krijg. Complete stukken flash worden bijvoorbeeld niet geladen, terwijl andere flash dingen waarvan ik het helemaal niet erg zou vinden als ze weg bleven zoals banners dan weer juist WEL worden geladen.
Gelukkig ben ik niet al te flauw en geef ik firefox nog 1 kleine kans. Ik zou het erg fijn vinden als jullie mij kort en bondig kunnen uitleggen wat nou precies de voordelen van firefox zijn ten opzichte van IE. Ik ga er namelijk vanuit dat al dit enthiousiasme niet geheel ongegrond is en dat ik alle voordelen simpelweg over het hoofd zie.
alvast bedankt enzo.. o en sorry voor de grote hoeveelheid tekst in deze post en de onvermijdelijke spelfouten.
Tools -> Extensions -> en dan op de betreffende extensie klikken met je rechtermuisknop en dan options.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:45 schreef infra-roodborstje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd word ik er niet nat van..
Die tabs zijn aardig, maar niet zo geweldig dat ik nu nooit meer zonder kan. Bovendien komen er ook tabs in de nieuw te verwachten IE 7. (weet iemand trouwens hoelang dat nog gaat duren)
En hoe komt het trouwens dat er bij mij niks gebeurt als ik op een link ga staan en klik met m'n scroll-wheel? Dit lijkt me wel praktisch, maar waar moet ik het instellen?
Waarom doet hij het in IE dan wel gewoon goed?quote:Op woensdag 14 september 2005 22:18 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Je bedoeld van die grote plaatjes zoals bij Mokkels.nl![]()
Mensen moeten leren thumpnails te gebruiken, verder valt er niet zoveel aan te doen, het vraagt gewoon veel van je werkgeheugen, dergelijke grote plaatjes. Open maar eens zo'n pagina en check de Task Manager (ctrl - alt - delete) en dan 'processes - mem usage
bv:
http://forum3.mokkels.nl/cgi-bin/topics.pl?hold=1&action=viewtopic&what=231&group=2
Edit: je zou kunnen kijken of je je werkgeheugen kunt uitbreiden, kijken of het helpt.
Ik heb even getestquote:Op dinsdag 20 september 2005 20:33 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Waarom doet hij het in IE dan wel gewoon goed?
HEeft daar dus niks mee te maken!
Tja, zonder plugins etc. is het een eenvoudige basic browser zonder franjes. Je zult'm naar eigen smaak moeten uitbouwen, met extensies en plugins.quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:25 schreef infra-roodborstje het volgende:
Goed, ik heb FF nu 2 dagen geprobeerd, en mijn conclusie is dezelfde als bij Thunderbird.
Leuk initiatief, maar het haalt het nog maar nèt bij InternetExplorer en is dus derhalve niet voldoende motiverend om over te schakelen.
Helaas, ik had er meer van verwacht.
Dat ga ik binnenkort maar eens proberen dan...quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:02 schreef Godslasteraar het volgende:
Had zelf ook wat problemen, heb vervolgens firefox helemaal verwijderd, dus ook de Mozilla map in de Program Files. (wel even je bookmarks backuppen) Dus ook alle extensies weg.
Vervolgens Java gedeïnstalleerd en de nieuwste versie geïnstalleerd:
https://jsecom15k.sun.com(...)D3340CFA8DAD9D666C02
En vervolgens Firefox en extensies weer geïnstalleerd, loopt weer als een zonnetje![]()
Welke weer plugin is die ene rechtsbovenin?quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:55 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Tja, zonder plugins etc. is het een eenvoudige basic browser zonder franjes. Je zult'm naar eigen smaak moeten uitbouwen, met extensies en plugins.
klikbaar:
[[url=http://i6.photobucket.com/albums/y234/godslasteraar/computer/firefoxthump.jpg]afbeelding][/url]
middle mous clickquote:Op woensdag 21 september 2005 08:34 schreef LostFormat het volgende:
Vast al vele malen gevraagd maar ik zie er niks over in de OP staan; kan ik als ik een link in een nieuwe tab open dan in de huidige tab blijven? Is daar een manier voor?
Dan schakel je dus over naar de nieuwe tab. Ik wil in de originele tab blijven en de link in de achtergrond laden.quote:
Deze extensiequote:Op woensdag 21 september 2005 08:30 schreef DjDev het volgende:
[..]
Welke weer plugin is die ene rechtsbovenin?
Met de extensie, Tab Browser Preferences, dan via Tools -> Options naar de instellingen van deze extensie en één van de ''Load in Background'' aanvinken. Gewoon even uitproberen wat je wil.quote:Op woensdag 21 september 2005 08:40 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dan schakel je dus over naar de nieuwe tab. Ik wil in de originele tab blijven en de link in de achtergrond laden.
Wat is er nieuw?quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:14 schreef sone_nl het volgende:
[..]
http://www.mozilla.org/products/firefox/all
Versie 1.07.
Sinds gisteren ook in de NL-versie.
Zonder extensies kan het onder (in NL versie) Extra -> opties -> geavanceerd -> navigeren met tabbladen -> vinkje uitzetten bij 'Koppelingen die in tabbladen geladen worden op de voorgrond openen' En dan kun je met CRTL-linkermuisknop of middel muisknop een nieuwe tab op de achtergrond openen.quote:Op woensdag 21 september 2005 08:34 schreef LostFormat het volgende:
Vast al vele malen gevraagd maar ik zie er niks over in de OP staan; kan ik als ik een link in een nieuwe tab open dan in de huidige tab blijven? Is daar een manier voor?
Specific changes in Firefox 1.0.7quote:
Precies:quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:55 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
2 belangrijke security patches en wat kleinigheden, zou 'm maar installeren
quote:Release Notes
Firefox 1.0.7 is a security and stability release. We strongly recommend that all users upgrade to this latest version.
This version includes several security and stability fixes, including a fix for a reported buffer overflow vulnerability and a fix for a Linux shell command vulnerability.
Specific changes in Firefox 1.0.7
* Fix for a potential buffer overflow vulnerability when loading a hostname with all soft-hyphens
* Fix to prevent URLs passed from external programs from being parsed by the shell (Linux only)
* Fix to prevent a crash when loading a Proxy Auto-Config (PAC) script that uses an "eval" statement
* Fix to restore InstallTrigger.getVersion() for Extension authors
* Other stability and security fixes
Ja heb ik ook meteen gedaan.quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:55 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
2 belangrijke security patches en wat kleinigheden, zou 'm maar installeren
Laat je horen of het gewerkt heeft? Heb dezelfde problemen hier namelijk.quote:Op woensdag 21 september 2005 08:25 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Dat ga ik binnenkort maar eens proberen dan...
Ik heb gisteren met MozBackup een backup gemaakt van mijn volledige Firefox 1.0.6 installatie (inclusief cache). Daarna een uninstall van versie 1.0.6 gedaan. Om het helemaal af te maken heb ik de map C:\Program Files\Mozilla Firefox ook nog weggegooid. Daarna versie 1.0.7 (NL) erop, met MozBackup alle settings en extentions terugzetten. Tot slot via Firefox nog de extentions updaten en klaar.quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:48 schreef Flem het volgende:
Laat je horen of het gewerkt heeft? Heb dezelfde problemen hier namelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |