abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 september 2005 @ 19:20:30 #201
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30833155
lading teksten weer zeg...

@Bighit
het gevoel hebben dat je door je oogleden heen kijkt klinkt inderdaad heel erg bekend.

zo heb ik het ook gehad in den beginne. ik lag op me bed half wakker en ik deed me ogen dicht. opeens zag ik me kamer en ik dacht van "huh...ik heb me ogen toch net dichtgedaan. hoe kan ik verdomme iets zien". door nieuwsgierigheid bleef ik rustig en kreeg toen het gevoel dat ik niet alleen door me oogleden heen keek, maar ik voelde me oogleden ook en ik voelde alsof ik langzaam uit me lichaam kwam. ik zag heel me kamer, heel erg duidelijk, alsof me ogen gewoon open waren. aan me bed zat een dame, eind jaren 20 oud, op haar knieen naast me bed. ze zag er "grijs" uit in mijn belevenis en zat me beetje te porren, wakker proberen te schudden, om aandacht of iets dergelijks. aangezien het toen nog vrij nieuw was schrok ik wel een beetje, maar bleef rustig. ik deed net alsof ik haar niet zag en had geen interesse in "gezeur" op dat moment. dus heb me rug naar haar toegekeerd en deed net alsof ik sliep. maar omdat ik toen astraal was kon ik haar nog steeds zien zitten, proberen mijn aandacht te krijgen, tot ze eindelijk wegging. tot de dag van vandaag weet ik nog niet wat ze wilde. ik zag haar wel weer bij mijn 1e reiki inwijding en mijn stiefmoeder zag haar toen ook. daarna nooit meer wat van die geest vernomen.

terug naar jouw ervaring. ik was er zelf niet bij dus is het altijd lastig om te weten wat werkelijk gebeurd is en wat niet. maar ik zie het als een succesvolle eerste astrale ervaring. de reden dat je dingen onduidelijk waarnam komt omdat je 3e oog nog niet compleet open is en gewend aan het andere trillings niveau, waarop het alles moet waarnemen. iets wat vanzelf wel verbeterd naarmate je vaker astraal gaat.

@bastard
dat je dingen ziet in je kamer wil niet zeggen dat je astraal bent. mensen kunnen ook geesten e.d. waarnemen zonder astraal te gaan. dat is mogelijk door alleen al een goed ontwikkeld 3e oog chakra te hebben. ikzelf zie ook geesten e.d. zonder astraal te gaan.

desalniettemin...het is wel een belangrijk aspect om dat te kunnen wat je kunt

@pihkal
ik weet niet obe's onder invloed per se slecht zijn. je wordt wel toegangelijker en mentaal ben je dan minder onder controle. daarom zou het slecht kunnen uitpakken. ook kunnen hallucinaties zijn ipv werkelijke uittredingen. dus verklaringen onder invloed zijn nooit echt 100% betrouwbaar.

@netflier
antwoord op die vraag is al eerder gegeven door mijzelf op een eerdere pagina in dit topic. daarin heb ik het een stukje over coma e.d.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  donderdag 22 september 2005 @ 19:26:02 #202
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30833346
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:12 schreef Netflier het volgende:
Is dat uittreden niet gevaarlijk? Kan je altijd terug als je dat wilt of kan het voorkomen dat je 'verdwaalt', wat dus voor de buitenwereld betekent dat je geheel apatisch bent zolang je astrale lichaam je fysieke lichaam niet heeft gevonden?

By the way, je ziet er trouwens nog jong uit voor je leeftijd Sten. Men zou niet zeggen dat je al bijna 38 bent.
Wat ik van die schrijver Monroe begreep is, dat je maar aan je lichaam hoeft te denken of je bent er al weer bijna in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bastard op 22-09-2005 19:26:44 (schrijfer ook :N) ]
The truth was in here.
  donderdag 22 september 2005 @ 19:28:58 #203
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30833441
inderdaad. ook wel "terug keer wens" genoemd.
ik zeg meestal op het eind van "we gaan we trug naar ons lichaam" en dan ben ik er weer

met ons bedoel ik mij als mens en mijn hogere zelf.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:39:21 #204
121997 bighit
de 2e plek is de 1e verliezer
pi_30850041
@ enyalius dat klinkt in elkj geval goed

maar weet je wat het gekke is, tijdens deze hele ervaring was ik me volledig bewust van het feit dat ik in mijn bedje lag, dat ik bij kennis was, dat ik in elk geval niet in slaap was. ik kreeg ook niet het idee de ervaring dat ik uit me lichaam kwam of zou komen... wel had ik heel even het idee dat ik me arm aan het bewegen was terwijl dat niet het gewal was, maar dat kan ook veel met het tintelende gevoel wat daar plaats vond te maken hebben.

het was apart om mee te maken dat is in elk geval een feit. maar ik denk persoonlijk dat ik nog niet echt astraal was maar goed op weg was in elk geval.. wat me nu ook opeens te binnen schiet is dat ik een stem/schreeuw gehoord heb 1 malig weliswaar leek net alskinderen die overdag aant spelen zijn en heey roepen....

maar het is zo moeilijk om te zeggen beschrijven wat je ervaart en hoe je het verklaard. ik heb namelijk zelf nog steeds het gevoel dat ik mezelf maar een hoop wijs maak.

en dan weer een vraag de 'terugkeerwens' werkt dat ook als je tegen iets onbekends/onprettigs aanloopt?
(__/)NWFC Frend code: 249168083191
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste bunny into
(")_(")your signature to help him gain world domination.
  vrijdag 23 september 2005 @ 12:05:26 #205
121997 bighit
pi_30853797
en werkt dat ook meteen?
pi_30859471
tvp (nu snap ik trouwens ook waar 'cursus anaal projecteren' in ONZ vandaan kwam )
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:51:39 #207
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30860310
@bighit
bewust zijn en voelen is een belangrijk aspect. daaruit kan ik opmaken dat wat jij meemaakte geen gedachtenspinsels zijn.

je kan de "terug keer wens" ten alle tijden gebeuren. het is wel zo dat als je het abrupt gebruikt en nogal haastig terugkeert in je lichaam. dan zou je door onwennigheid even duizelig voelen. maar dat gaat vanzelf wel weer over.
  vrijdag 23 september 2005 @ 16:56:44 #208
121997 bighit
pi_30862439
hahah wel grappig dat jij der overtuigder van bent dan ik zelf maar tenslotte weet jij wel waar je het over hebt.

maar we hebben er weer wat van geleerd in elk geval en we zullen weer eens zien wat er de volgende keer gebeurd. t was wel apart in elk geval
  vrijdag 23 september 2005 @ 17:38:56 #209
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30863669
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 15:26 schreef trancethrust het volgende:
tvp (nu snap ik trouwens ook waar 'cursus anaal projecteren' in ONZ vandaan kwam )
Cursus Anaal Projecteren

altijd handig. je krijgt alleen van die bruine vlekken op de muren dus was gestopt met lesgeven in Anaal Projecteren. was ook niet veel animo voor om de 1 of andere reden :S
  zondag 25 september 2005 @ 10:14:11 #210
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30909795
gister had ik een ervaring die ik nog niet eerder heb meegemaakt. ik ging astraal bij iemand langs om te kijken hoe het met hem ging. bleek dat ie ergens in een kroeg zat biertje te drinken. om de 1 of andere reden kreeg ik toen het gevoel in zijn lichaam "gezogen" te worden. weet niet precies wat er gebeurde, maar opeens voelde zijn arm als de mijne aan. en voelde de drank over onze lippen door onze keel glijden. aangezien ik bier niet te drinken vind vond ik dat dus alles behalve prettig.

ik maakte me ook even zorgen van..."shit zit ik nu vast? hoe kom ik hier uit". gelukkig kwam ik er weer gewoon uit op dezelfde manier als dat ik astraal ga uit mijn eigen lichaam.

stenny heb je dit al eens meegemaakt? en zo ja wat is het en hoe voorkom je het?
pi_30915517
quote:
Op zondag 25 september 2005 10:14 schreef Enyalius het volgende:
gister had ik een ervaring die ik nog niet eerder heb meegemaakt. ik ging astraal bij iemand langs om te kijken hoe het met hem ging. bleek dat ie ergens in een kroeg zat biertje te drinken. om de 1 of andere reden kreeg ik toen het gevoel in zijn lichaam "gezogen" te worden. weet niet precies wat er gebeurde, maar opeens voelde zijn arm als de mijne aan. en voelde de drank over onze lippen door onze keel glijden. aangezien ik bier niet te drinken vind vond ik dat dus alles behalve prettig.

ik maakte me ook even zorgen van..."shit zit ik nu vast? hoe kom ik hier uit". gelukkig kwam ik er weer gewoon uit op dezelfde manier als dat ik astraal ga uit mijn eigen lichaam.

stenny heb je dit al eens meegemaakt? en zo ja wat is het en hoe voorkom je het?
Jawel, ik heb dat ook wel eens, maar niet zo vaak, met dieren en mensen. Zo leek ik een keer iemand anders die in een kamer werd gevangen gehouden, ik was op dat moment die persoon, en wat me het meest bijstaat was het felle licht dat onder de houten deur doorscheen en de wetenschap dat ik opgesloten zat, dat ik bewaakt werd. Het gevoel van machteloosheid, te beseffen dat je geen kant op kunt. Maar het ging over, na enige tijd was ik weer terug in mijn lichaam.
Ik heb ook wel gehad dat ik in een dier terecht kwam en voelde als een vis, een kat...
Maar meestal blijf ik bij mezelf...bij mij lijkt de reden te zijn, verdieping in een ander en andere situaties.
Ik zelf heb geen behoefte het te voorkomen, je komt uiteindelijk toch wel terug in je lichaam.
  zondag 25 september 2005 @ 14:41:36 #212
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30915587
ik heb geen behoefte om in iemands lichaam te gaan zitten en hun ervaringen over te nemen. :S
pi_30915723
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:41 schreef Enyalius het volgende:
ik heb geen behoefte om in iemands lichaam te gaan zitten en hun ervaringen over te nemen. :S
Het kan leerzaam zijn en als het spontaan en heel sporadisch gebeurt, zal het wel een reden hebben.
pi_30920713
leren bierdrinken zal je
tegen je wil in.
hehehe
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_30931783
Bij de gemeente doen ze aan cadastraal projecteren.
  maandag 26 september 2005 @ 07:57:53 #216
121997 bighit
pi_30935741
van het weekend niets noemenswaardigs meegemaakt helaas maar wel weer heerlijk geslapen gelukkig
  maandag 26 september 2005 @ 07:58:22 #217
121997 bighit
pi_30935743
iemand overnemen als het ware kan natuurlijk wel leuk zijn soms
pi_30969708
niet overnemen. ervaren
maar het lijkt mij zeer zeker ook zn positieve kanten hebben om het bewust te kunnen
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:04:57 #219
121997 bighit
pi_30969936
ervaren = ok
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:15:14 #220
121997 bighit
pi_30970293
@ enyalius hoe kom je sneller in de relaxte sferen om het zo eens te zeggen want ik heb het idee dat ik een beetje vastloop op dit onderdeel. ik steek daar soms teveel tijd in waardoor ik al slaap
pi_30974540
Interessant Enyalius! Bedankt hoor... ik ga er zeker mee aan de slag.
  dinsdag 27 september 2005 @ 18:08:17 #222
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30978503
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:15 schreef bighit het volgende:
@ enyalius hoe kom je sneller in de relaxte sferen om het zo eens te zeggen want ik heb het idee dat ik een beetje vastloop op dit onderdeel. ik steek daar soms teveel tijd in waardoor ik al slaap
lastig aangezien dat per persoon verschilt. waar wordt jij rustig van? bij mij is het onderdeel van mijn levensstijl, dus ik ben altijd ontspannen. en niet ontspannen zoals veel mensen zich denken te voelen, wat in feite een mindere vorm van stress is, maar ECHT ontspannen zijn.

laat je nooit haasten of dingen doen die je niet wilt doen...OOIT. voel goed over jezelf en accepteer zoals je ben, inclusief negatieve en positieve aspecten. accepteer alles zoals het is aangezien je dingen niet kunt veranderen zonder ze eerst te accepteren zoals ze zijn. of je het leuk vindt of niet. ga regelmatig de natuur in. doe een boswandeling of ga gewoon aan een waterkant zitten en geniet van de omgeving en elk levend wezen of het nu een mens of insect is. heel vaak lijken mensen en insecten hetzelfde...bij sommige mensen heb ik ook het geval om ze plat te slaan hahaha.

maar in ieder geval zo doe ik het en ik ben dus constant ontspannen. één van de redenen waarom ik astraal kan gaan waar en wanneer ik dat wil. of het ook voor jouw werkt weet ik niet aangezien elk mens weer anders is
pi_30978770
Is het misschien een idee om een nacht (of2) wakker te blijven en vervolgens op je bed te gaan liggen?. De wekker op 20 minuten zetten en het een paar keer te proberen?

Bij mij gebeurd het namelijk alleen en altijd als ik erg moe ben
You must try to maintain faith and trust in the potentiality of your own brain and the billion year old life process. With your ego left behind you, the brain can't go wrong.
pi_30980012
Ik ga vanavond meteen beginnen met week 1 : het leren volledig te ontspannen. Dat is sowieso wel goed voor mij . Verder zie ik ook staan dat je moet leren je dromen te onthouden. Gelukkig ben ik daar al een poos mee bezig om lucide te kunnen dromen. Iedere ochtend schrijf ik mijn dromen op.
  woensdag 28 september 2005 @ 10:33:46 #225
121997 bighit
pi_30993405
we zullen het eens gaan proberen, eerst was het ook niet zo'n probleem maar nu merk ik dat ik gewoon in slaap val tijdens het relaxen... op zich een goed teken natuurlijk want dan ben je ontspannen... maar wel jammer dat ik net me doel mis dan.

in de natuur.... ik vind het zo af en toe heerlijk om te ontspannen en dan het liefst in het bos op een hoog punt met mooi uitzicht, maar dat heb ik ook al lang niet meer gedaan dus das wel een goeie om maar weer eens op te pikken..

een nacht of 2 wakker blijven kunnen we ook eens testen maar dan wel int weekend want anders zijn we een wrak op het werk en dat willen ze hier niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')