lading teksten weer zeg...
@Bighit
het gevoel hebben dat je door je oogleden heen kijkt klinkt inderdaad heel erg bekend.
zo heb ik het ook gehad in den beginne. ik lag op me bed half wakker en ik deed me ogen dicht. opeens zag ik me kamer en ik dacht van "huh...ik heb me ogen toch net dichtgedaan. hoe kan ik verdomme iets zien". door nieuwsgierigheid bleef ik rustig en kreeg toen het gevoel dat ik niet alleen door me oogleden heen keek, maar ik voelde me oogleden ook en ik voelde alsof ik langzaam uit me lichaam kwam. ik zag heel me kamer, heel erg duidelijk, alsof me ogen gewoon open waren. aan me bed zat een dame, eind jaren 20 oud, op haar knieen naast me bed. ze zag er "grijs" uit in mijn belevenis en zat me beetje te porren, wakker proberen te schudden, om aandacht of iets dergelijks. aangezien het toen nog vrij nieuw was schrok ik wel een beetje, maar bleef rustig. ik deed net alsof ik haar niet zag en had geen interesse in "gezeur" op dat moment. dus heb me rug naar haar toegekeerd en deed net alsof ik sliep. maar omdat ik toen astraal was kon ik haar nog steeds zien zitten, proberen mijn aandacht te krijgen, tot ze eindelijk wegging. tot de dag van vandaag weet ik nog niet wat ze wilde. ik zag haar wel weer bij mijn 1e reiki inwijding en mijn stiefmoeder zag haar toen ook. daarna nooit meer wat van die geest vernomen.
terug naar jouw ervaring. ik was er zelf niet bij dus is het altijd lastig om te weten wat werkelijk gebeurd is en wat niet. maar ik zie het als een succesvolle eerste astrale ervaring. de reden dat je dingen onduidelijk waarnam komt omdat je 3e oog nog niet compleet open is en gewend aan het andere trillings niveau, waarop het alles moet waarnemen. iets wat vanzelf wel verbeterd naarmate je vaker astraal gaat.
@bastard
dat je dingen ziet in je kamer wil niet zeggen dat je astraal bent. mensen kunnen ook geesten e.d. waarnemen zonder astraal te gaan. dat is mogelijk door alleen al een goed ontwikkeld 3e oog chakra te hebben. ikzelf zie ook geesten e.d. zonder astraal te gaan.
desalniettemin...het is wel een belangrijk aspect om dat te kunnen wat je kunt
![]()
@pihkal
ik weet niet obe's onder invloed per se slecht zijn. je wordt wel toegangelijker en mentaal ben je dan minder onder controle. daarom zou het slecht kunnen uitpakken. ook kunnen hallucinaties zijn ipv werkelijke uittredingen. dus verklaringen onder invloed zijn nooit echt 100% betrouwbaar.
@netflier
antwoord op die vraag is al eerder gegeven door mijzelf op een eerdere pagina in dit topic. daarin heb ik het een stukje over coma e.d.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)