abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30464849
Gamers kijken vaak graag terug naar games die ze vroeger gespeeld hebben.
Velen zeggen ook dat de games vroeger beter waren, ondanks de fantastische graphics van de games op dit moment.
Je hoort ook vaak dat de spellen van tegenwoordig veel te kort, te makkelijk en afgeraffeld zijn.
Wat vinden jullie hiervan?

Ik ben het hier wel mee eens, tegenwoordig komt zelden voor dat je langer dan 2 a 3 weken bezig bent om een spel uit te spelen.
Vroeger was dat wel wat anders in die snes tijd, denk bijvoorbeeld eens aan donkey kong of aan lufia... dat waren nog eens games waar je lang mee bezig bent
pi_30465171
't is wel te merken dat de search het niet doet
pi_30466300
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 21:18 schreef Burbo het volgende:
't is wel te merken dat de search het niet doet

Vroeger werkte die wel...
pi_30466490
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 21:43 schreef Nlx het volgende:

[..]


Vroeger werkte die wel...
ja vroeger was alles beter
pi_30467328
Nee. Vroeger had je geen internet. Cruel.
pi_30467761
Alles? Nee.
Het meerendeel? Ja.

Ik kan weinig games noemen die ik blijf spelen tegenwoordig, terwijl vroeger. Ik speel nog steeds games van vroeger
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_30468006
Ik speel veel games van vroeger, deels nostalgie, deels omdat het gewoon betere games zijn. Tegenwoordig zijn games meer van hetzelfde, te makkelijk, te groot en dus snel saai. Het is ook moeilijk om met wat nieuws op de proppen te komen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zondag 11 september 2005 @ 00:19:48 #8
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_30471878
Nee, vroeger was alles nieuw waardoor de ervaring anders was
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_30473312
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee, vroeger was alles nieuw waardoor de ervaring anders was
en was je veel jonger waardoor je fantasie veel beter geprikkelt werd
  zondag 11 september 2005 @ 01:51:48 #10
46045 mikando18
stop drop rofl
pi_30474030
Ik mis de nieuwe ervaringen wel een beetje, voor het eerst een rts of shooter spelen bijv. maar om nou te zeggen dat spellen slechter zijn geworden ofzo dat niet.
push it to the limit
  zondag 11 september 2005 @ 09:35:43 #11
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_30476749
Vroeger waren er meer matige games, dan goede games. Dat is nu nog steeds.
quote:
Velen zeggen ook dat de games vroeger beter waren, ondanks de fantastische graphics van de games op dit moment.
Was daarover geen poll op games.fok.nl? Meerderheid stemde volgens mij juist dat games tegenwoordig niet slechter zijn. (iemand die de uitslag terug kan vinden?)
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  zondag 11 september 2005 @ 09:42:00 #12
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_30476803
nieuwe games? het zijn slechts variaties
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_30476964
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee, vroeger was alles nieuw waardoor de ervaring anders was
Ik ben het gewoon met je eens Roy
pi_30478112
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee, vroeger was alles nieuw waardoor de ervaring anders was
uhm ja wat moet ik hier nou op zeggen
pi_30483536
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee, vroeger was alles nieuw waardoor de ervaring anders was
Deels waar. Het verklaar niet waarom ik oude games nog steeds liever speel dan veel nieuwe. Dat komt namelijk omdat de games gewoon steengoed waren. Waar vind je nog een Dungeon Keeper, een Theme Park of een Secret of Mana? Nergens, precies.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zondag 11 september 2005 @ 17:45:14 #16
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_30489581
Er komt nu net zo goed 90% bagger uit in gamesland hoor, dat was vroeger ook zo. Je herinnert je echter alleen de toptitels. Als je een secret of mana gaat vergelijken met een kutRPG van nu klopt dat niet. SoM was een top 5 RPG op de SNES dus die zou je moeten vergelijken met een top 5 RPG op de PS2 en dan kun je kijken of het vroeger beter was dan nu (qua verhaal en gameplay, want graphics en geluid zijn nu simpelweg wel krachtiger)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 11 september 2005 @ 17:47:58 #17
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_30489658
ik denk dat inderdaad de nostalgie een erg grote rol speelt. als tetris of pong of space invaders vandaag pas werd bedacht zou het misschien dor enkele mensen veel gespeeld worden, maar het zou nooit in een top 100 belanden.
pi_30489955
quote:
Op zondag 11 september 2005 17:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Er komt nu net zo goed 90% bagger uit in gamesland hoor, dat was vroeger ook zo. Je herinnert je echter alleen de toptitels. Als je een secret of mana gaat vergelijken met een kutRPG van nu klopt dat niet. SoM was een top 5 RPG op de SNES dus die zou je moeten vergelijken met een top 5 RPG op de PS2 en dan kun je kijken of het vroeger beter was dan nu (qua verhaal en gameplay, want graphics en geluid zijn nu simpelweg wel krachtiger)
Is ook zo, maar ik kan me niet meer in RPG's vinden, vind het niks in 3D. Op een Diablo hier na dan.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_30543091
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als ik naar mezelf kijk dan weet ik gewoon dat veel dingen niet zo snel meer een diepe indruk op mij maken. Toen ik vroeger Space Quest II in mijn handen gedrukt kreeg stond ik gewoon perplex van wat Sierra nu weer gedaan had met het CGA palletje. Dat vergeleek ik dus met SQ I. WAAAAUW, Test Drive!! The Black Cauldron, Kings Quest I. Het was gewoon stuk voor stuk indrukwekkend. Waarom? Ik was 11 en er was niks beter op PC gebied. In de 22 jaar dat ik nu al game (ehm... dat klink effe minder zeg) heb ik al zoveel gezien dat jezelf verzadigd raakt. De tijd dat Dune II uitkwam kan ik me echter nog herinneren als de dag van gisteren. Wat heb ik dat spel grijs gespeeld. Hoeveel "clonen" zijn daar nu al van uit? Naast Dune 2 staat ook C&C nog steeds op mijn pc. Waarom?? Er is geen beter alternatief dat zo lekker wegspeeld.

Ook is het feit er gewoon dat de Adventure dood is. In de 80 en 90-er jaren waren adventures de games. Ik ken maar weinig mensen in mijn directe omgeving die niet blauw gelegen hebben van het lachen bij Larry, Monkey Island, Zak McKracken, Maniac Mansion en Day of the Tentacle. Daar staat nu niks meer tegenover. Nu draait bijna alles om FPS, knallen en rammen of van die doodsaaie platform games (laatst Spiderman 2 seconden gespeeld. Jeetje zeg, wat een kutspel). The Sims daaraantegen vond ik wel weer verfrissend. Niet mijn genre, maar toch iets nieuws. Ook Splinter Cell vond ik erg aardig en eigenlijk de hele Colin McCrea serie.

Nu snap ik wel dat nu iets nieuws verzinnen verdomd moeilijk is maar ga dan niet door liggen melken op een genre en bak iets vreselijks in elkaar. Zoals Roy al zegt, 90% is bagger, maar wel hele DURE bagger. Vroeger was de markt zo klein dat al de bagger games in de serre of op de zolder gemaakt werden. Nu kost een bagger game gewoon 50 euro in de winkel en zijn de ontwikkelkosten gigantisch. Krijg je daarnaast ook nog eens een simpel DVD jewelcaseje.. Al mijn Sierra games (en ik heb ze bijna allemaa) hebben prachtige dozen met mooie boekjes. Dat vind ik die 70 gulden van vroeger wel waard.

Resumé; Ik wordt oud, kritisch en ben de huidige markt is alleen maar op de quick win uit (uitzonderingen daargelaten).

[ Bericht 6% gewijzigd door ZFLaSH op 13-09-2005 15:58:15 (tekstuele aanpassing) ]
pi_30545977
Ik pak nog wel eens de SNES uit de kast en dan speel ik weer eens even lekker Super Punch Out, of Mario Kart en dan merk ik hoe ongelooflijk goed de gameplay van toen was en nog steeds is.

De development time van games tegenwoordig zorgt er volgens mij wel voor dat er minder aandacht voor gameplay is gekomen. Alles moet maar gerushed worden, game na game, elk jaar weer. Tsja, R&D kosten mnoeten terugverdiend worden...

Was vroeger alles beter?
Vroeger had ik in elk geval een stuk meer games waar ik naar uitkeek... dat is tegenwoordig niet meer zo...
pi_30656926
Vroeger maakte alles gewoon meer indruk op me. Nadeeltje van het ouder worden. Als ik, toen ik 11 was, een xbox in mijn handen geduwd kreeg met een Splinter Cell, dan had ik dat ook als über spel genoemd. Ware het niet, dat adventures altijd mijn favoriet zullen blijven...

Sierra,... I miss you...

[ Bericht 0% gewijzigd door ZFLaSH op 17-09-2005 09:00:21 (typo) ]
pi_30669216
Over het uitspelen:

Vroeger als je ergens niet uitkwam ging je al het mogelijke uitproberen om erachter te komen en dit is dus ook heel leuk en geeft veel voldoening zodra het is gelukt,

tegenwoordig lukt het na 1 minuut niet en er word een walk-through van internet geplukt waardoor je het spel binnen no-time uitspeeld en dus geen klap aan is.

Over de kwaliteit:

Leeftijd heeft er zeker mee te maken! Als je jong bent heeft een spel veel meer waarde dan nu.
pi_30669846
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 17:50 schreef McGilles het volgende:
Over het uitspelen:

Vroeger als je ergens niet uitkwam ging je al het mogelijke uitproberen om erachter te komen en dit is dus ook heel leuk en geeft veel voldoening zodra het is gelukt,

tegenwoordig lukt het na 1 minuut niet en er word een walk-through van internet geplukt waardoor je het spel binnen no-time uitspeeld en dus geen klap aan is.
Of de Nintendo hotline bellen... Die had ik destijds gebeld (1993 of zo) toen ik er niet uitkwam met the legend of Zelda - Link's Awakening... alleen gaven me verkeerde tips waar ik dus geen flikker aan had... "ja goed je best doen"...
  zaterdag 17 september 2005 @ 20:17:17 #24
124714 Rikoko
Ik oog jou! IK OOOOOG JOU!!
pi_30673494
DUNE 2 PWNS YOU!
>>> Icons niet groter dan 100 KB.<<<
Rikoko is in een doodverwens-spree
M-m-m-m-monsterdeathwishhh!!!!!!
  zaterdag 17 september 2005 @ 22:24:10 #25
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_30678352
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:16 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Of de Nintendo hotline bellen... Die had ik destijds gebeld (1993 of zo) toen ik er niet uitkwam met the legend of Zelda - Link's Awakening... alleen gaven me verkeerde tips waar ik dus geen flikker aan had... "ja goed je best doen"...
Ik heb een keer twee keer op dezelfde middag gebeld (lang, lang gelee, toen het nog gratis was) en toen kreeg ik ook nog dezelfde vrouw aan de lijn... "Als je het nu nog niet snapt kan je er beter mee stoppen!!" Serieus, volgens mij was ze ongesteld, ofzo.
Nicht ärgern, nur wundern!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')