abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30455265
Welke vliegvaartmaatschappij is het betrouwbaarst en vooral het veiligst voor een ritje Verenigde Staten? Ik heb namelijk weinig zin om gekaapt te worden/neer te storten. Mijn eigen idee is dat ik het beste bv met KLM kan gaan ofzo, maar misschien dat mensen met meer verstand hierover er anders over denken?
pi_30455311
Waar moet je naar toe?
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_30455409
Detroit
pi_30455418
liefst rechtstreekse vlucht, anders ga je of via Frankfurt, of Parijs of New Ark
pi_30455494
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:00 schreef Furia het volgende:
.... Ik heb namelijk weinig zin om gekaapt te worden/neer te storten. ....
watje...

OT: Iranian Airways
pi_30455552
eigenlijk zijn alle grote europese en amerikaanse maatschappijen wel prima. klm is (vanuit NL) behoorlijk duur.
pi_30455707
KLM duur?

Dat valt echt wel mee. Het is een beetje zoals de AH. Het heeft de naam duur te zijn, maar het is echt niet veel duurder dan andere maatschappijen. Daarnaast is de service van KLM gewoon prima, terwijl het bij bv Delta toch net wat minder is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30455791
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:00 schreef Furia het volgende:
Welke vliegvaartmaatschappij is het betrouwbaarst en vooral het veiligst voor een ritje Verenigde Staten? Ik heb namelijk weinig zin om gekaapt te worden/neer te storten. Mijn eigen idee is dat ik het beste bv met KLM kan gaan ofzo, maar misschien dat mensen met meer verstand hierover er anders over denken?
Zo lang je met een normale bekende vliegtuigmaatschappij gaat, zit het kwa veiligheid wel goed hoor. Die 3 (of 4?) vliegtuigen die recentelijk zijn neergestort zijn op een aantal van één of twee miljoen vluchten, als het niet meer is, natuurlijk te 'verwaarlozen'.
// Last.fm
pi_30455804
Kijk voor ervaringen van FOK!'ers in:
Ervaringen vliegmaatschappijen.. [centraal topic]
[Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 2

Of voor een algemeen kwaliteitsoordeel van klanten van vliegtarieven.nl op: http://www.vliegtarieven.nl/iframe/matrix/overzicht_2_1.html

Je moet sowieso een keer overstappen. Met de Europes maatschappijen aan deze kant van de grote plas (in Frankfurt of London), met de Amerikaanse aan de andere kant (in o.a. Atlanta of Washington. Overstappen in Europa op een rechtstreekse vlucht is wat prettiger, maar daar betaal je zo'n 100 euro meer voor.

DE goedkoopste maatschappij - United Airlines - is op dit moment de 11e op de lijst van beste maatschappijen van Vliegtarieven.nl (400 euro); bij de beste maatschappij (British Airways) kost een retourtje 561 euro.
pi_30455944
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
KLM duur?

Dat valt echt wel mee. Het is een beetje zoals de AH. Het heeft de naam duur te zijn, maar het is echt niet veel duurder dan andere maatschappijen. Daarnaast is de service van KLM gewoon prima, terwijl het bij bv Delta toch net wat minder is.
KLM kost een rechtstreeks retourtje 520 euro, met United 400, dat is toch een verschil van 30%. Maar vergeleken bij Lufthansa en BA is KLM inderdaad niet duur. Logischerwijs zijn dat de concurrenten, want met de Amerikaanse maatschappijen valt nu niet echt te concurreren op prijs.
pi_30455952
Mijn ervaring is juist andersom. Ik ben met KLM, Delta, American Airlines en British Airways naar de USA gevlogen en ik vond de service en ruimte aan boord bij de KLM veruit get slechtst !
Weinig beenruimte, sjagerijnige flight attendents...nee...ik had van de KLM meer verwacht.
BA was top ! Verzorgde, schone en relatief ruime toestellen, zeer attente en vriendelijk flight attendents . Daar kan de KLM wat van leren.
Nu weet ik ook wel dat het van vlucht tot vlucht en van crew tot crew heel veel kan verschillen, maar ik heb toch de indruk dat het algemene service niveau bij BA erg hoog ligt.

pi_30455998
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:29 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

KLM kost een rechtstreeks retourtje 520 euro, met United 400, dat is toch een verschil van 30%. Maar vergeleken bij Lufthansa en BA is KLM inderdaad niet duur. Logischerwijs zijn dat de concurrenten, want met de Amerikaanse maatschappijen valt nu niet echt te concurreren op prijs.
Tja United...

Ik vergelijk liever met BA en Lufthansa, dan valt KLM nog best mee. Voor veel intercontinentale bestemmingen buiten de VS doet de KLM ook niet onder voor Amerikaanse maatschappijen qua prijs.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30456000
Zowel Northwest (flynwa.com) als KLM(klm.com) vliegen rechtstreeks op detroit vanaf Amsterdam.
pi_30456003
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:29 schreef El_Pinjo het volgende:
BA was top ! Verzorgde, schone en relatief ruime toestellen, zeer attente en vriendelijk flight attendents . Daar kan de KLM wat van leren.
Nu weet ik ook wel dat het van vlucht tot vlucht en van crew tot crew heel veel kan verschillen, maar ik heb toch de indruk dat het algemene service niveau bij BA erg hoog ligt.
Ik zou zelf inderdaad ook voor BA kiezen, veruit de beste vluchten mee gehad.
pi_30456081
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:31 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik zou zelf inderdaad ook voor BA kiezen, veruit de beste vluchten mee gehad.
BA hoor ik ook veel goede ervaringen over, al heb ik nooit slechte ervaringen gehad met KLM. Vandaar dat ik als het even kan KLM vlieg. Alleen die FD/FB-cards mogen ze weleens wat sneller opsturen.

Zit er nu al weken op te wachten.
pi_30456318
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:29 schreef El_Pinjo het volgende:
Mijn ervaring is juist andersom. Ik ben met KLM, Delta, American Airlines en British Airways naar de USA gevlogen en ik vond de service en ruimte aan boord bij de KLM veruit get slechtst !
Weinig beenruimte, sjagerijnige flight attendents...nee...ik had van de KLM meer verwacht.
Volledig mee eens. Qua comfort is KLM 10 jaar stil blijven staan. United is zeker niet slecht. BA is heel goed, maar ook duur.
Continental vindt ik ook prima, US Airways weer minder.

Volgens mij vliegen alleen Northwest (niet zo gelukkig mee) en KLM rechtstreeks naar Detroit van AMS.

Kijk anders even op www.amadeus.net.

Als je iets over de waardering wat wilt weten, kijk dan evt. hier:
http://www.airlinequality.com/
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_30456436
Ik geloof dat een retourtje all in bij KLM me zo'n 600 (601 nog waT) zou kosten. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat BA ook een optie was, maar nu ik daar zoveel over hoor zal ik toch eens gaan kijken. KLM biedt wel rechtstreekse vluchten idd (NWA is volgens mij ook onder dezelfde kap als KLM) en dat staat me wel net wat meer aan!
pi_30472736
Tsja ach zoveel maatschappijen en als je 1 of 2 stops accepteerd nog veeeeel meer keuzes. Ligt eraan wat je wilt maar een paar uurtjes rondneuzen kan toch aardige prijsverschillen opleveren
pi_30474094
Delta airlines is super!
  zondag 11 september 2005 @ 12:43:27 #20
107521 Furia
snoopy weer
pi_30480513
Mmm ik ga geloof ik toch voor de rechtstreekse vlucht van NWA. Iemand daar nog belangrijke dingen over? (North West Airlines dus)
pi_30481050
quote:
Op zondag 11 september 2005 12:43 schreef Furia het volgende:
Mmm ik ga geloof ik toch voor de rechtstreekse vlucht van NWA. Iemand daar nog belangrijke dingen over? (North West Airlines dus)
NWA = KLM

je zit in hetzelfde vliegtuig, krijgt hetzelfde eten en dezelfde bitches stewardessen

[ Bericht 8% gewijzigd door DutchTrain op 11-09-2005 13:07:27 ]
  zondag 11 september 2005 @ 13:10:10 #22
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30481349
KLM vliegt niet zelf naar Detroit, dat doet alleen NWA, dus kom je ondanks dat het wel één maatschappij lijkt wel in een Northwest vliegtuig terecht, met bitchy Amerikaanse stewardessen
pi_30481656
quote:
Op zondag 11 september 2005 13:10 schreef Douwe het volgende:
KLM vliegt niet zelf naar Detroit, dat doet alleen NWA, dus kom je ondanks dat het wel één maatschappij lijkt wel in een Northwest vliegtuig terecht, met bitchy Amerikaanse stewardessen
Nou das dan wel weer leuk... vliegen met zo'n oude MD-11 (ik neem aan dat ze er geen 74 of 76 op hebben vliegen) slechts 3 crashes op 1,3 miljoen vluchten, dus wel een betrouwbare manier om naar Detroit te gaan

bron

@Douwe, waarmee vliegt United eigenlijk? Een 767?
  zondag 11 september 2005 @ 13:22:24 #24
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30481749
quote:
Op zondag 11 september 2005 13:19 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nou das dan wel weer leuk... vliegen met zo'n oude MD-11 (ik neem aan dat ze er geen 74 of 76 op hebben vliegen) slechts 3 crashes op 1,3 miljoen vluchten, dus wel een betrouwbare manier om naar Detroit te gaan

bron

Wil je het echt safe dan vlieg je met US Airways met een 767

5x per dag met een A-330, van een jaar of 3 oud
Daarbij is er niks mis met de MD-11 hoor (die Northwest niet eens heeft ), KLM, Varig en Finnair (to name a few) vliegen er ook nog steeds mee rond.
pi_30481891
quote:
Op zondag 11 september 2005 13:22 schreef Douwe het volgende:
Daarbij is er niks mis met de MD-11 hoor (die Northwest niet eens heeft ),
O ja, daar hebben ze nog DC 10's

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')