Verslavings-gedeelte.quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:07 schreef DarkElf het volgende:
er zal denk ik als leek, ook een verschil zijn tussen rationeel willen en gevoelsmatig willen.
Dat is natuurlijk ook wat anderen er kennelijk ook van maken ... ik zie veel gerant op 'haar' gedrag (meestal wel enigszins terecht) maar weinig mensen erkennen ook dat ze het vervolgens zelf ook wel heel erg persoonlijk het zich 'aantrekken' hoe die vrouw haar leven leidt ....quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:49 schreef Toeps het volgende:
Haar aandoeningen zíjn haar identiteit.
Neenee, ze was Christen ook nogquote:Op dinsdag 13 september 2005 12:49 schreef Toeps het volgende:
Het is precies zoals de psychologe zei:
Ze hebben geen identiteit, en hun eetstoornis wordt hun houvast, iets wat ze bijzonder maakt.
Bij veel meisjes vertaalt dat zich in: "Ik kan niet-eten, ik ben sterk", maar bij Marjolein is het wel heel letterlijk. Haar aandoeningen zíjn haar identiteit.
Ben het met jou eens. Ik werd ook niet goed van al die hatelijke reacties. Wat kunnen mensen zich toch verheven voelen tov een ander en alles beter weten. Bah.quote:Op dinsdag 13 september 2005 16:32 schreef Mea.Culpa het volgende:
Ja, ik wilde het gewoon even zeggen. Ik lees namelijk een aantal reacties op haar weblog, op een weblog van een "vijand" en hier en to be honest, als dat de maatschappij is, is het daar toch wel droef mee gesteld. Hoe kun je nou iemand doodwensen? Zeggen dat ze uit haar lijden verlost moet worden. Echt, dat zijn dingen waar ik het koud van krijg. En ik wil nu zeker niet de moraalridder uit gaan hangen, maar ik hoop dat mensen zich kunnen indenken hoe 't is om zo behandeld te worden. En zo te zijn als Marjolein. Ik denk dat Marjolein zijn op zich al een groot probleem is.
"gewoon omdat het internet is" ... wat een flauwe-kul-argument.quote:Op dinsdag 13 september 2005 16:22 schreef DarkElf het volgende:
volgens mij is dat weer gewoon omdat het internet is. de mensen kennen elkaar niet, alleen van de posts die mensen doen en door een beeldscherm lijken, nee vallen vaak de gewone fatsoensnormen weg, want tsjah je reageert op een bericht.
Bij mij werkt dat ook andersquote:Op dinsdag 13 september 2005 19:17 schreef Gajus het volgende:
[..]
"gewoon omdat het internet is" ... wat een flauwe-kul-argument.![]()
ik zeg ook nergens dat het een correct iets is, ik noem alleen dat het gebeurt want er ís vaak een verschil te zien tussen bijv op elkaar reageren op een forum of in het echte leven.quote:Op dinsdag 13 september 2005 19:17 schreef Gajus het volgende:
[..]
"gewoon omdat het internet is" ... wat een flauwe-kul-argument.![]()
een doodsverwensing via internet of via een (anonieme) dreigbrief, wat is het wezenlijke verschil?![]()
Van een moderator had ik een offensievere opstelling verwacht.quote:Op dinsdag 13 september 2005 19:28 schreef DarkElf het volgende:
ik zeg ook nergens dat het een correct iets is, ik noem alleen dat het gebeurt want er ís vaak een verschil te zien tussen bijv op elkaar reageren op een forum of in het echte leven.
Nee, dat slaat natuurlijk ook nergens op.quote:Op dinsdag 13 september 2005 16:32 schreef Mea.Culpa het volgende:
Ja, ik wilde het gewoon even zeggen. Ik lees namelijk een aantal reacties op haar weblog, op een weblog van een "vijand" en hier en to be honest, als dat de maatschappij is, is het daar toch wel droef mee gesteld. Hoe kun je nou iemand doodwensen? Zeggen dat ze uit haar lijden verlost moet worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |