abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30537135
er zal denk ik als leek, ook een verschil zijn tussen rationeel willen en gevoelsmatig willen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_30537218
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 12:07 schreef DarkElf het volgende:
er zal denk ik als leek, ook een verschil zijn tussen rationeel willen en gevoelsmatig willen.
Verslavings-gedeelte.
I bet you are flying inside.
  dinsdag 13 september 2005 @ 12:22:54 #153
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_30537533
Volgens mij lijdt ze gewoon aan het Munchausen Syndroom (voor d'r zoontje te hopen dat het niet "by Proxy" wordt)
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_30538159
Het is precies zoals de psychologe zei:

Ze hebben geen identiteit, en hun eetstoornis wordt hun houvast, iets wat ze bijzonder maakt.

Bij veel meisjes vertaalt dat zich in: "Ik kan niet-eten, ik ben sterk", maar bij Marjolein is het wel heel letterlijk. Haar aandoeningen zíjn haar identiteit.
pi_30538338
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 12:49 schreef Toeps het volgende:

Haar aandoeningen zíjn haar identiteit.
Dat is natuurlijk ook wat anderen er kennelijk ook van maken ... ik zie veel gerant op 'haar' gedrag (meestal wel enigszins terecht) maar weinig mensen erkennen ook dat ze het vervolgens zelf ook wel heel erg persoonlijk het zich 'aantrekken' hoe die vrouw haar leven leidt ....

Natuurlijk, het is een aandachts-hoer, maar wat dat betreft zijn er ook weer veel 'aandachtshoerenlopers', mensen die kennelijk haar willen 'redden' of 'verbeteren' door haar aandacht te geven, en na een tijdje boos worden omdat het schijnbaar bij haar idd zo is dat het het ene oor ingaat en gewoon er aan de andere kant weer uitvliegt .... (iets wat je bij haar toch wel enigszins vooraf kunt 'weten')
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 13 september 2005 @ 12:56:05 #156
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_30538360
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 12:49 schreef Toeps het volgende:
Het is precies zoals de psychologe zei:

Ze hebben geen identiteit, en hun eetstoornis wordt hun houvast, iets wat ze bijzonder maakt.

Bij veel meisjes vertaalt dat zich in: "Ik kan niet-eten, ik ben sterk", maar bij Marjolein is het wel heel letterlijk. Haar aandoeningen zíjn haar identiteit.
Neenee, ze was Christen ook nog

Oh wacht da's ook een aandoening..
pi_30542792
Ben het eens met Auticia & Darkelf, ik denk ook dat het een soort verslaving is.

Overigens vind ik dat anderen daar ook wel eens bij stil mogen staan. In plaats van alleen maar kritiek op haar te leveren.

[ Bericht 16% gewijzigd door Barcelona op 13-09-2005 16:25:34 ]
pi_30543827
Ik heb moeite met de kritiek van mensen in dit topic. Het is waar dat ze graag aandacht wil, maar ik vind het niet eerlijk haar zo af te zeiken. Het blijft een feit dat ze ballen heeft dat ze daarheen gaat. En het blijft een feit dat ze daarmee wel mensen (die haar niet kennen) hun ogen opend. Ik vind dat iets waar je respect voor zou kunnen hebben. (ik heb dat wel)
Ik heb een eetstoornis, maar zal nooit van mijn leven de ballen hebben om daar in het openbaar (tv) over te vertellen. Ik snap dat mensen zich ergeren aan haar, maar om haar nu zo naar beneden te halen. Nee dat verdient ze niet. (vind ik dan..)

Voor de duidelijkheid; ik ben geen Marjolein fan, maar voor sommige dingen die ze doet (bijv 2vandaag) dwingt ze toch respect af bij mij.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mea.Culpa op 13-09-2005 16:22:14 ]
pi_30543890
nou simpel gezegd is dat ook gewoon een gevolg van haar gedrag bijv hier en je kan niet alles wat je doet toeschrijven aan wat je zegt te hebben..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_30543968
Darkelf, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb haar ook gevolgd, maar hier zijn over het algemeen volwassen mensen, en is het dan netjes om zo over iemand te doen? 100 tegen 1, is dat fair? Ik heb haar ook ooit beledigd, een ban gekregen, maar toch.. feit blijft dat haar leven kortgezegd kut is. En dat ze daar zelf niet alles aan doet? Hoe weet je dat? Tuurlijk, ze schrijft vanalles, maar hoe weet je precies wat ze voelt/denkt/doet?
Ik vraag me trouwens af wat de lol is van haar met de grond gelijk te maken. Ik wil hiermee niemand beledigen, ik begrijp ook best dat mensen zo over haar denken. Maar op een gegeven moment lijkt mij dat het wel genoeg is? Dat ze genoeg uitgekotst is?
pi_30543997
volgens mij is dat weer gewoon omdat het internet is. de mensen kennen elkaar niet, alleen van de posts die mensen doen en door een beeldscherm lijken, nee vallen vaak de gewone fatsoensnormen weg, want tsjah je reageert op een bericht.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_30544093
En toch raak je mensen met die berichten. Misschien bouwt ze nu een muur van ziektes om zich heen zodat de mensen die zeggen: Je stelt je aan, in haar ogen ongelijk krijgen. En inderdaad, als ze niet meer ziek is, heeft ze (in haar ogen) niets meer om mee in de picture te staan. Dat is triest genoeg. Maar ik ben zo ontzettend benieuwd naar wat er gebeurd als men haar totaal links gaat liggen. Heeft ze ineens een andere aandoening, dan zijn alle opmerkingen daarover terecht. Dan kickt ze inderdaad op die aandacht. Maar misschien dat wanneer deze hetze tegen haar voorbij is ze rust krijgt en dan echt iets aan zichzelf kan gaan doen. Dat indiceert ook wel weer hoe afwijkend zij denkt, gezien (wat ik zie) internet onnoemelijk belangrijk voor haar is.

Nah goed, dit zijn ook maar wat hersenspinsels.
pi_30544164
tis een wisselwerking, zij moet haar internet opzeggen (cru gezegd) want ze blijft het maar opzoeken en voeden door al die weblogs door alle topics die hier geweest zijn bijv.... en haar links laten liggen zou van andere mensen uit een veel beter idee zijn...

maar ja mensen zijn mensen en mensen kunnen dingen moeilijk los laten.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_30544247
Ja, ik wilde het gewoon even zeggen. Ik lees namelijk een aantal reacties op haar weblog, op een weblog van een "vijand" en hier en to be honest, als dat de maatschappij is, is het daar toch wel droef mee gesteld. Hoe kun je nou iemand doodwensen? Zeggen dat ze uit haar lijden verlost moet worden. Echt, dat zijn dingen waar ik het koud van krijg. En ik wil nu zeker niet de moraalridder uit gaan hangen, maar ik hoop dat mensen zich kunnen indenken hoe 't is om zo behandeld te worden. En zo te zijn als Marjolein. Ik denk dat Marjolein zijn op zich al een groot probleem is.
pi_30546780
*eens is met Mea.Culpa.
I bet you are flying inside.
pi_30548737
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 16:32 schreef Mea.Culpa het volgende:
Ja, ik wilde het gewoon even zeggen. Ik lees namelijk een aantal reacties op haar weblog, op een weblog van een "vijand" en hier en to be honest, als dat de maatschappij is, is het daar toch wel droef mee gesteld. Hoe kun je nou iemand doodwensen? Zeggen dat ze uit haar lijden verlost moet worden. Echt, dat zijn dingen waar ik het koud van krijg. En ik wil nu zeker niet de moraalridder uit gaan hangen, maar ik hoop dat mensen zich kunnen indenken hoe 't is om zo behandeld te worden. En zo te zijn als Marjolein. Ik denk dat Marjolein zijn op zich al een groot probleem is.
Ben het met jou eens. Ik werd ook niet goed van al die hatelijke reacties. Wat kunnen mensen zich toch verheven voelen tov een ander en alles beter weten. Bah.
Laat haar toch doen. Ze is zelf verantwoordelijk voor haar leven.
#geen
pi_30548877
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 16:22 schreef DarkElf het volgende:
volgens mij is dat weer gewoon omdat het internet is. de mensen kennen elkaar niet, alleen van de posts die mensen doen en door een beeldscherm lijken, nee vallen vaak de gewone fatsoensnormen weg, want tsjah je reageert op een bericht.
"gewoon omdat het internet is" ... wat een flauwe-kul-argument.
een doodsverwensing via internet of via een (anonieme) dreigbrief, wat is het wezenlijke verschil?
pi_30549182
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 19:17 schreef Gajus het volgende:

[..]

Bij mij werkt dat ook anders
Ook al is het internet, er zitten wel ménsen aan de andere kant van het beeldscherm. Geen excuus imho.

Trouwens, ze kan zichzelf hier niet eens verdedigen en zit dus ook niet aan de andere kant van het beeldscherm
#geen
pi_30549193
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 19:17 schreef Gajus het volgende:

[..]

een doodsverwensing via internet of via een (anonieme) dreigbrief, wat is het wezenlijke verschil?
ik zeg ook nergens dat het een correct iets is, ik noem alleen dat het gebeurt want er ís vaak een verschil te zien tussen bijv op elkaar reageren op een forum of in het echte leven.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_30550705
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 19:28 schreef DarkElf het volgende:
ik zeg ook nergens dat het een correct iets is, ik noem alleen dat het gebeurt want er ís vaak een verschil te zien tussen bijv op elkaar reageren op een forum of in het echte leven.
Van een moderator had ik een offensievere opstelling verwacht.
  Moderator dinsdag 13 september 2005 @ 20:18:03 #171
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_30550779
FTR ---> R&P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 13 september 2005 @ 21:04:05 #172
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_30552287
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 16:32 schreef Mea.Culpa het volgende:
Ja, ik wilde het gewoon even zeggen. Ik lees namelijk een aantal reacties op haar weblog, op een weblog van een "vijand" en hier en to be honest, als dat de maatschappij is, is het daar toch wel droef mee gesteld. Hoe kun je nou iemand doodwensen? Zeggen dat ze uit haar lijden verlost moet worden.
Nee, dat slaat natuurlijk ook nergens op.
pi_30552686
Precies! Het slaat allemaal helemaal nergens op. Het is een cirkeltje! Marjolein is kennelijk niet aan therapie toe (hoe hard ze waarschijnlijk wil) en iedereen hamert het erbij haar in (dat ze naar therapie moet) door haar ontzettend hard aan te pakken. Gevolg: Marjolein krijgt bevestigd wat ze van zichzelf denkt, blijft in hetzelfde kringetje lopen en mensen die vinden dat ze niet genoeg doet worden daar weerin bevestigd. Dus mijn conclusie zou eventueel zijn: laat Marjolein met rust. Of reageer jezelf op je eigen log af, maar prikkel haar niet met jouw frustraties jegens haar.

Snap je?
  dinsdag 13 september 2005 @ 21:16:22 #174
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_30552727
Ach..roddelen op Fok! is nu eenmaal een leuk tijdverdrijf. Dom, maar waar
pi_30553073
Ik ken leukere tijdverdijf dingen Jij niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')