abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_30445911
registreer om deze reclame te verbergen
Uit de Telegraaf van vandaag
quote:
De gemeente Zaanstad moet flink bloeden voor de liefdesrelatie tussen haar burgemeester Henry Meijdam en gemeentesecretaris Maria Overmars.

In weerwil tot wat eerder door de gemeente en het liefdespaar werd gesuggereerd, blijkt Overmars helemaal niet vrijwillig te zijn opgestapt. Pas nadat ze, na juridisch advies met een beroep op haar rechtspositie, in het diepste geheim een goudgerande afvloeiingsregeling had weten los te peuteren, toonde ze vorige week bereid de liefde te laten prevaleren boven haar baan.
Werkelijk om te kotsen zoiets. De burger mag geld ophoesten omdat twee mensen op het werk verliefd op elkaar worden. Ik kan eigenlijk niet geloven dat zoiets gebeurt, mja het is natuurlijk wel Nederland.
Hebben die twee dat geen enkel greintje zelfrespect
pi_30446058
Wat is je punt?
pi_30446132
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:12 schreef SCH het volgende:
Wat is je punt?
Nou weet ik van jou dat je altijd alles goed lult, maar vertel me nou niet dat je dit normaal vindt.
Mijn punt is dat mensen die het land besturen (van onder tot boven) zichzelf met gemeenschapsgeld proberen (en het lukt nog altijd ook) te verrijken.
Ikzelf zou niet kunnen slapen als ik zo aan m'n geld zou moeten komen, maar blijkbaar verlies je al je waardigheidd als je eenmaal in de politiek belandt.
pi_30446203
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:17 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Nou weet ik van jou dat je altijd alles goed lult, maar vertel me nou niet dat je dit normaal vindt.
Mijn punt is dat mensen die het land besturen (van onder tot boven) zichzelf met gemeenschapsgeld proberen (en het lukt nog altijd ook) te verrijken.
Ikzelf zou niet kunnen slapen als ik zo aan m'n geld zou moeten komen, maar blijkbaar verlies je al je waardigheidd als je eenmaal in de politiek belandt.
Is dat niet een wat te snelle conclusie. Die mevrouw moet van de gemeente vertrekken en heeft blijkbaar een advocaat ingeschakeld om te kijken of dat kan en rechtvaardig is en blijkt uiteindelijk recht te hebben op geld. Ik weet niet of dat nou zo typerend is voor een politicus hoor. Eerder menselijk.
pi_30446308
Punt is: ambtenaartjes zouden in het contract een clausule moeten opnemen dat relaties op de werkplek niet zijn toegestaan. Beginnen ze dan wel een relatie, dan mogen ze 2 ton betalen!
censuur :O
pi_30446433
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Is dat niet een wat te snelle conclusie. Die mevrouw moet van de gemeente vertrekken en heeft blijkbaar een advocaat ingeschakeld om te kijken of dat kan en rechtvaardig is en blijkt uiteindelijk recht te hebben op geld. Ik weet niet of dat nou zo typerend is voor een politicus hoor. Eerder menselijk.
Menselijk, ik dacht het niet ... niet iedereen wil zoveel mogelijk geld bij elkaar graaien.
Die twee beginnen een relatie en dat heeft consequenties. Die relatie is hun eigen keuze. Ntauurlijk hebben deze politici allerlei mooie regeltjes voor zichzelf bedacht waardoor ze ook bij een vertrek door hun eigen acties toch weten te incasseren.
En dan te bedenken dat er in die gemeente mensen zijn die niet kunnen rondkomen van de habbekrats die ze ontvangen of zorg die ze ontberen, want daar is geen geld voor. Logsich, want dat gaat op aan dit soort zaken .
Schaam je Maria
pi_30446516
Ah, dus wanneer ik (werkzaam in het bedrijfsleven) een relatie begin met een collega en mijn baas vindt dat ik daarom ontslagen zou moeten worden, dan zou ik dat zonder slag of stoot moeten accepteren?

Dat zal het CWI/ UWV leuk vinden.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_30446545
Achja, hier in het dorp hebben ze het ook mooi geregeld.
Akkefietje met de burgemeester en lipstick, blabla geen aangifte gedaan, niks aan de hand en de gemeenteraad knikkert haar eruit.

Zij krijgt gewoon nog jaren wachtgeld en de gemeente spant het ene na het andere rechtzaak tegen haar aan omdat ze vinden dat ze niet hoeven te betalen.
Ondertussen beslist elke rechter telkens weer dat de gemeente wel degelijk moet betalen.

Mooi, en wie betaald dat? Juist ik

Ronduit Open, val op een hoop ofzo
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_30446570
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:35 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Menselijk, ik dacht het niet ... niet iedereen wil zoveel mogelijk geld bij elkaar graaien.
Die twee beginnen een relatie en dat heeft consequenties. Die relatie is hun eigen keuze. Ntauurlijk hebben deze politici allerlei mooie regeltjes voor zichzelf bedacht waardoor ze ook bij een vertrek door hun eigen acties toch weten te incasseren.
Maria heeft de regeltjes zelf bedacht?

Ik snap je boosheid wel maar het is de gemeente die wil dat ze weggaat en gelukkig kan iemand niet zomaar ontslagen worden vanwege een liefdesrelatie.
pi_30446722
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:40 schreef Five_Horizons het volgende:
Ah, dus wanneer ik (werkzaam in het bedrijfsleven) een relatie begin met een collega en mijn baas vindt dat ik daarom ontslagen zou moeten worden, dan zou ik dat zonder slag of stoot moeten accepteren?

Dat zal het CWI/ UWV leuk vinden.
Deze vergelijking gaat niet op. Het betreft hier gemeenschapsgeld en het lijkt me logisch dat er geen echtparen bij de gemeente in beslissende functies mogen zitten.
In het bedrijfsleven lijkt me dit minder problematisch.
pi_30446763
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Maria heeft de regeltjes zelf bedacht?

Ik snap je boosheid wel maar het is de gemeente die wil dat ze weggaat en gelukkig kan iemand niet zomaar ontslagen worden vanwege een liefdesrelatie.
Vertel dat maar tegen de mensen die zorg e.d. moeten ontberen omdat Maria een extra zakcentje wil hebben. Tuig is het.
pi_30446793
De mensen achter dit schandaal (althans het openleggen)

http://www.forum.nederlandtransparant.nl/forum/viewtopic.php?t=47

Zoals ik reeds melde in het dubbele draadje: http://forum.fok.nl/topic/751895
pi_30446822
De krant:

En gnoe:

http://www.gnoe.net

pi_30446829
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:50 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Deze vergelijking gaat niet op. Het betreft hier gemeenschapsgeld en het lijkt me logisch dat er geen echtparen bij de gemeente in beslissende functies mogen zitten.
In het bedrijfsleven lijkt me dit minder problematisch.
Het blijven mensen en ondanks dat het ambtenaren zijn, hebben zij dezelfde rechten als wie dan ook.
pi_30446845
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:54 schreef Kikkel het volgende:
De krant:
Da's geen krant
pi_30446885
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:54 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Da's geen krant
Is een stuk papier, word iedere dag op zondag? na bezorgt. Gelezen door vele mensen.

Ookal is de boodschapper niet zo mooi of geweldig, dat doet niet veel af aan de boodschap lijkt me. Kijkend naar de feiten is het simpel. Man en vrouw krijgen relatie. Vrouw gaat weg en krijgt 200.000 euri. Deze centen zijn door de gemeenschap betaald. Schande!
pi_30446922
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:56 schreef Kikkel het volgende:

[..]

Is een stuk papier, word iedere dag op zondag? na bezorgt. Gelezen door vele mensen.

Dat maakt het nog geen krant.
quote:
Ookal is de boodschapper niet zo mooi of geweldig, dat doet niet veel af aan de boodschap lijkt me. Kijkend naar de feiten is het simpel. Man en vrouw krijgen relatie. Vrouw gaat weg en krijgt 200.000 euri. Deze centen zijn door de gemeenschap betaald. Schande!

Kijkend naar de feiten: die regels heeft de gemeenschap zelf gemaakt. Hulde!
pi_30446925
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:54 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het blijven mensen en ondanks dat het ambtenaren zijn, hebben zij dezelfde rechten als wie dan ook.
Je mist het punt. Een gemeente is geen bedrijf. Bedrijven gaan failliet en gemeentes vullen hun tekorten aan uit jouw en mijn zak. Gemeentes behoren jouw en mijn belangen te behartigen, bedrijven willen winst maken.
De burgervader had z'n handjes thuis moeten houden en nu geeft hij z'n liefje twee ton ... gespuis, niets anders is het.
pi_30446959
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:58 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Je mist het punt. Een gemeente is geen bedrijf. Bedrijven gaan failliet en gemeentes vullen hun tekorten aan uit jouw en mijn zak. Gemeentes behoren jouw en mijn belangen te behartigen, bedrijven willen winst maken.
De burgervader had z'n handjes thuis moeten houden en nu geeft hij z'n liefje twee ton ... gespuis, niets anders is het.
Ho!

De rechter geeft haar dat. (en de rechter doet dan o.a. namens ons)
pi_30447104
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ho!

Bull ... blijkbaar is het tegen de regels dat die graaister bij de gemeente blijft werken. De brugervader en z'n liefje wisten dat heus wel.
De burgervader moet op staande voet ontslagen worden.
Bovendien is twee ton volkomen onredelijk ... verreweg de meeste mensen in dit land verdienen nog geen twee ton in vijf jaar tijd.
Tuig, gespuis, dieven ... dat zijn ze (vind ik)
pi_30447150
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:57 schreef Five_Horizons het volgende:

Kijkend naar de feiten: die regels heeft de gemeenschap hebben de politici zelf gemaakt. Hulde!
pi_30447224
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 11:03 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Bull ... blijkbaar is het tegen de regels dat die graaister bij de gemeente blijft werken. De brugervader en z'n liefje wisten dat heus wel.
De burgervader moet op staande voet ontslagen worden.
Bovendien is twee ton volkomen onredelijk ... verreweg de meeste mensen in dit land verdienen nog geen twee ton in vijf jaar tijd.
Tuig, gespuis, dieven ... dat zijn ze (vind ik)
Als de rechter vindt van niet, dan is het dus net tegen de regels.

En daarnaast: politici -- > gemeenschap.
pi_30447270
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ho!

Lezen !!!

Kijk naar de stukken op: http://www.nederlandtransparant.nl/?dossier=NT-Graaicu
Er komt geen rechter aan te pas, alleen een juridisch advies. Maar dat zegt niet veel, kan ik je ook wel geven
pi_30447296
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 11:09 schreef Kikkel het volgende:

[..]

Lezen !!!

Kijk naar de stukken op: http://www.nederlandtransparant.nl/?dossier=NT-Graaicu
Er komt geen rechter aan te pas, alleen een juridisch advies. Maar dat zegt niet veel, kan ik je ook wel geven
Een gemeente gaat niet over n nacht ijs. Een relatie is gewoon geen reden voor ontslag.
pi_30447375
Ach man, de voorzitter van college is de vriend van de betrokken persoon. Men gaf zelf al aan dat het "geheim" is, geheim my ass !! Dat zijn ONZE centen.

Verklaar maar:
Hoe kan ze OOIT 200.000 euri vangen van ONS voor het beginnen van een relatie
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')