Bron: Telegraafquote:Moeder rookt? Meer kans op lesbisch kind
door René Steenhorst
AMSTERDAM, vrijdag - Vrouwen die tijdens hun zwangerschap roken, vergroten daarmee de kans dat zij een lesbische dochter krijgen. Dat beweert de Amsterdamse arts, bioloog en hersenonderzoeker Dick Swaab.
Volgens Swaab, hoogleraar neurobiologie aan de Universiteit van Amsterdam, kunnen nicotine en amfetamine (o.a. in afslankpillen) bij de ongeboren vrucht de basis leggen voor deze seksuele geaardheid. „Bovendien verhoogt nicotine de kans op agressie en criminaliteit.”
De twee stoffen verstoren de wisselwerking tussen hormonen en zich ontwikkelende systemen in de hypothalamus. Dat kleine gebiedje middenin de hersenen regelt lichaamsprocessen als temperatuur, hartslag en gewicht, maar ook seksuele voorkeur en gender (het ge-voel man of vrouw te zijn).
Prof. Swaab kwam eind jaren ’80 in conflict met de homobeweging door zijn bewering dat bepaalde hersencellen bij homo’s anders gevormd zijn dan bij heteroseksuelen. Die storm ging snel liggen toen dat wetenschappelijk bevestigd werd.
je bedoelt niets toevoegende offtopic posts?quote:Op vrijdag 9 september 2005 21:55 schreef cerror het volgende:
Over post-opkrikken gesproken.
Heb je toch mooi de waarheid van het artikel bewezen: jouw moeder rookte níet en je bent ook niet lesbisch!quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:03 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ben een man, mijn moeder heeft haar 16e haar laatste sigaret gerookt, en dat was zo'n 20 jaar voor mijn geboorte
Mn vader rookte wel. Hoe weegt dat mee?quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:05 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Heb je toch mooi de waarheid van het artikel bewezen: jouw moeder rookte níet en je bent ook niet lesbisch!
Ik heb het even aan Professor Swaab gevraagd.quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mn vader rookte wel. Hoe weegt dat mee?
Misschien reageert ze zo zelf nog evenquote:Op vrijdag 9 september 2005 22:23 schreef Dirkh het volgende:
Ik denk dat jouw verloofde er blij mee zou zijn als je eindelijk jouw sexuele voorkeur verandert. Ze zal inmiddels wel met al haar vriendinnen besproken hebben dat je best wel een leuke jongen bent, maar dat de rest nogal tegen valt.
Ze zegt wel dat het niet erg is als je klaar komt terwijl zij nog maar net opgewarmd is, maar haar vriendinnen kennen het echte verhaal.
Wees maar niet bang dat ze jou hier als een slechte minnaar beschrijft hoor, ze zal juist het tegenovergestelde doen. Ze weet dat jij in je mannelijkheid gekwetst wordt. Voor zover ze nog overtuigd is van jouw mannelijkheid, maardat kan je vaak wel zien aan de blikken van haar vriendinnen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Misschien reageert ze zo zelf nog even
Tja, als iemand voor de 400.313-e keer meldt dat hij verloofd is, of dat ie een verloofde heeft, zegt dat genoeg over zijn onzekerheid. Die naar het schijnt volledig terecht is.quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:28 schreef Phoenixx het volgende:
Hè Dirkh...
Waarom kom jíj je er nou weer tegenaan bemoeien?
Ik was net op het punt van "opgelost - slotje" gekomen....![]()
Welke vriendinnen?quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:35 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Wees maar niet bang dat ze jou hier als een slechte minnaar beschrijft hoor, ze zal juist het tegenovergestelde doen. Ze weet dat jij in je mannelijkheid gekwetst wordt. Voor zover ze nog overtuigd is van jouw mannelijkheid, maardat kan je vaak wel zien aan de blikken van haar vriendinnen.
quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:23 schreef Dirkh het volgende:
Ik denk dat jouw verloofde er blij mee zou zijn als je eindelijk jouw sexuele voorkeur verandert. Ze zal inmiddels wel met al haar vriendinnen besproken hebben dat je best wel een leuke jongen bent, maar dat de rest nogal tegen valt.
Ze zegt wel dat het niet erg is als je klaar komt terwijl zij nog maar net opgewarmd is, maar haar vriendinnen kennen het echte verhaal.
Het probleem is alleen dat hij het niet tegen kan houden. Nu jij hier al schrijft dat je het niet leuk vindt, legt alleen maar meer druk op hem en zal hij binnen de kortste keren door een minderwaardigheidscomplex erectie stoornisen krijgen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:57 schreef Sandraugiga het volgende:
[..]Hij weet best dat ik het niet leuk vind... Daar hou ik mijn mond niet over hoor...
![]()
Aardig van je dat je het dan gewoon tegen hem zegt, al heb ik het vermoeden dat hij het dan al weet hoor.quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:15 schreef Sandraugiga het volgende:
Oh, hij kan het best tegen houden hoor...![]()
Als hij het eens een keertje niet doet zeg ik dat gewoon tegen hem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |