abonnement Unibet Coolblue
pi_30432350
Nee, dit is geen Beatles topic. Dit gaat over het nieuwe Help! album voor War Child. Het is 10 jaar geleden dat de eerste War Child cd verscheen, waarop veel artiesten zoals Oasis, Radiohead (met het prachtige nummer Lucky), Portishead en vele anderen in 1 dag een nummer opnamen en op een cd zetten.

Nu is er dus een vervolg hierop. Tracklist:

Antony and the Johnsons – ‘Happy Xmas (War is Over)’
Babyshambles – ‘Bollywood To Battersea’
Belle & Sebastian – ‘The Eighth Station of the Cross Kebab House’
Bloc Party – ‘The Present’
The Coral – ‘It Was Nothing’
Damien Rice – ‘Crosseyed Bear’
Elbow – ‘Snowball’
Emmanuel Jal – ‘Gua’
The Go! Team – ‘Phantom Broadcast’
Gorillaz – ‘Hong Kong’
Hard-Fi – ‘Help Me Please’
Kaiser Chiefs – ‘I Heard It Through the Grapevine’
Keane and Faultline – ‘Goodbye Yellow Brick Road’
The Magic Numbers – ‘Gone Are the Days’
Manic Street Preachers – ‘Leviathan’
Maximo Park – ‘Wasteland’
Mylo – ‘Mars Needs Women’
Radiohead – ‘I Want None of This ’
Razorlight – ‘Kirby's House’
Tinariwen – ‘Cler Achel’
The Zutons – ‘Hello Conscience’

Het album is digitaal hier te bestellen. Over enkele weken komt er ook een cd versie, maar daarvan is de datum nog niet bekend. Ik ben zelf wel heel benieuwd naar deze cd. Nieuwe nummers van Radiohead, Belle and Sebastian en Damien Rice .

[ Bericht 18% gewijzigd door Man_in_a_Shed op 09-09-2005 20:15:56 ]
  vrijdag 9 september 2005 @ 20:21:52 #2
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_30432753
geen oasis........
The more debt, the better
pi_30446145
Maar wel nog een nieuw Coldplay nummer: Coldplay - How You See The World No.2
pi_30446964
Lijkt mij een prachtige verzamelplaat en dan ook nog voor een goed doel.
pi_30447341
Ik las ergens dat de cd waarschijnlijk rond de 26e zal verschijnen, maar er stond niet bij waar die info vandaan kwam.
pi_30520123
Misschien moet de titel even verandert worden of zo, want ik kan me niet echt voorstellen dat mensen hier niet geïnteresseerd zijn eigenlijk...
  maandag 12 september 2005 @ 19:12:42 #7
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_30520168
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:21 schreef flyguy het volgende:
geen oasis........
gelukkig...
  maandag 12 september 2005 @ 19:13:36 #8
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30520194
leuke artiesten... interesting!
pi_30522817
quote:
Op maandag 12 september 2005 19:13 schreef peaceman het volgende:
leuke artiesten... interesting!
Dat zeg ik . Ik ben zelf erg benieuwd naar het nieuwe nummer van Belle en Sebastian en Damien Rice!
pi_30523106
Wel spijtig. Eerst maken ze je lekker door 2 beatle-titels in de CD-naam te stoppen, en vervolgens is er geen Beatle-nummer op de tracklist te bekennen
pi_30533374
. Ja, dat is inderdaad wel jammer. Maar goed, Beatles covers zijn er al genoeg en een nieuw nummer zit er niet meer echt in. Maar de titel past wel, aangezien elke band precies 1 dag had om hun nummer op te nemen. Ze hebben geprobeerd om een snelheidsrecord te vestigen voor de tijd tussen opname en verkoop. Weet niet zeker of ze dat gelukt is.

Het oude record stond in ieder geval op 45 minuten voor Paul McCartney.
pi_30630822
quote:
A. The song we did for the War Child compilation was meant to be coming out on cd in a week or so, but at the last minute a couple of other bands contributed songs, taking the running time to more than would fit on a cd. So our song got chucked off to make room. For now, we haven't got anything definitely planned for it, but one day I'm sure it will see the light of day as a physical entity.

I think that 'books' japanese cd is the only thing that's different from the versions that have been released everywhere else.


Sarah - 16/09/05
Van de Belle and Sebastian website. WTF? Staat een van mijn favo bands er ineens niet op! Pfff, en dat wordt dan ingeruild voor Coldplay! Blergh..
  vrijdag 16 september 2005 @ 13:54:06 #13
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_30634252
leuke cd trouwens
The more debt, the better
pi_30635231
quote:
Op maandag 12 september 2005 20:50 schreef webfreak het volgende:
Wel spijtig. Eerst maken ze je lekker door 2 beatle-titels in de CD-naam te stoppen, en vervolgens is er geen Beatle-nummer op de tracklist te bekennen
zijn er wel verzamel albums met verschillende artiesten erop waar ook een Beatles nummer op staat? Ik heb eens gehoord dat The Beatles (/Apple?) daar geen toestemming voor willen geven. Zo zijn er wel meer bands, op alle verzamel albums waar een nummer van Queen op staat is dat nummer altijd het eerste nummer van de cd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')