Ja, die bedoelde ik..quote:Op zondag 26 februari 2006 17:22 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Neem aan dat je Morrowind bedoeld.
GOTY is een algemene term.
Ach ja, verder, als je verder wil gaan. Maar het verhaal is toch niet boeiendquote:Op maandag 27 februari 2006 15:10 schreef kepler het volgende:
dit is dus echt een die-hard RPG? Dus ook met levellen enzo voordat je verder kan?
Het is heel moeilijk om te zeggen of je een Elder Scrolls game wel gaat trekken of niet. De gameplay zal heel anders zijn dan die van Fable, waar Fable een beetje hakken en simpel upgraden is wordt dit een game met relatief weinig actie en een ingewikkeld skills systeem. De nadruk van dit spel ligt dan ook niet echt op het vechten, maar meer op het ronddwalen door de wereld, items bemachtigen waarmee je wapens/magic kunt upgraden en personages aanspreken die soms een quest voor je hebben.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:10 schreef kepler het volgende:
jullie maken het er niet makkelijker op
dit is dus echt een die-hard RPG? Dus ook met levellen enzo voordat je verder kan? Ik heb het inderdaad niet heel erg op oneindig veel opties om je karakter aan te passen/verbeteren...
Beetje ronddolen, bloemetjes kijken, dorpje tegenkomen, questjes doen, zelf spells maken,etcquote:Op maandag 27 februari 2006 15:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Ach ja, verder, als je verder wil gaan. Maar het verhaal is toch niet boeiend.
quote:Op maandag 27 februari 2006 15:42 schreef pkwarts het volgende:
Ik wacht met smart op de eerste mensen die dit spel kopen nav de screens en het voor een zacht prijsje van de hand doen
zou het op zich knap vinden als ze er een demo van uitgeven, lijkt me vrij lastig omdat het 1 grote wereld isquote:Op maandag 27 februari 2006 15:42 schreef kepler het volgende:
hopelijk komt er een demo, maar dat zal wel niet..
Precies dat is altijd het leukste aan de Elder Scrolls. Eigenlijk kun je wel zeggen dat ze geen kaas gegeten hebben van gameplay. IJzeren regel is dat je de speler alleen het gevoel van vrijheid moet geven. En er dan alles op richten om ze toch een bepaalde kant op te trekken, daar zijn hele intelligente technieken ('cues') voor. De enige cues die ze bij Elder Scrolls gebruiken is vage aanwijzingen in een richting op te geven aan de hand van een slap verhaal. Conclusie, je gaat gewoon je eigen weg en trekt je niets meer aan van het eigenlijke spel.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:38 schreef Tain het volgende:
Beetje ronddolen, bloemetjes kijken, dorpje tegenkomen, questjes doen, zelf spells maken,etc
daarom verwacht ik ook geen demo... maar ik hoop het welquote:Op maandag 27 februari 2006 15:48 schreef Tain het volgende:
[..]
zou het op zich knap vinden als ze er een demo van uitgeven, lijkt me vrij lastig omdat het 1 grote wereld is
Bij Gothic was dat ook zo, daar werden gewoon onzichtbare grenzen in de demo gestopt. Dit is de demo, je kunt niet verder. Zoiets.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:48 schreef Tain het volgende:
[..]
zou het op zich knap vinden als ze er een demo van uitgeven, lijkt me vrij lastig omdat het 1 grote wereld is
100+ hours gameplay..... als ik klaar ben met bloementjes kijken ben je de eerste die het hoort in 2007 !quote:Op maandag 27 februari 2006 15:42 schreef pkwarts het volgende:
Ik wacht met smart op de eerste mensen die dit spel kopen nav de screens en het voor een zacht prijsje van de hand doen
Oh, jij zal je er best mee kunnen vermaken, op jou doel ik dan ook nietquote:Op maandag 27 februari 2006 16:01 schreef Chocobo het volgende:
[..]
100+ hours gameplay..... als ik klaar ben met bloementjes kijken ben je de eerste die het hoort in 2007 !
Heb je in Gothic net zoveel vrijheid als met TES?quote:Op maandag 27 februari 2006 15:57 schreef peristilius het volgende:
[..]
Bij Gothic was dat ook zo, daar werden gewoon onzichtbare grenzen in de demo gestopt. Dit is de demo, je kunt niet verder. Zoiets.
Klopt.. in het boekje staat ook:quote:Op maandag 27 februari 2006 15:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Precies dat is altijd het leukste aan de Elder Scrolls. Eigenlijk kun je wel zeggen dat ze geen kaas gegeten hebben van gameplay. IJzeren regel is dat je de speler alleen het gevoel van vrijheid moet geven. En er dan alles op richten om ze toch een bepaalde kant op te trekken, daar zijn hele intelligente technieken ('cues') voor. De enige cues die ze bij Elder Scrolls gebruiken is vage aanwijzingen in een richting op te geven aan de hand van een slap verhaal. Conclusie, je gaat gewoon je eigen weg en trekt je niets meer aan van het eigenlijke spel.
Maar toch is het leuk, juist omdat je die vrijheid hebt.
klinkt wel erg tof, ik denk dat ik dit spel maar ga proberenquote:Op maandag 27 februari 2006 16:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Klopt.. in het boekje staat ook:
The essence of any Elder Scrolls role-playing game has always been simple: let you do what you want, and make sure you have fun doing it. Huge, detailed, and open-ended are words that frequently come up when talking about Arena, Daggerfall, Morrowind and now Oblivion. We don't believe a good role-playing game should restrict you from making choices, even if they're bad ones. Go ahead and play a wizard that wears heavy armor. You can do it, but remember that it's another skill to learn and might take time away from your magical studies.
One of the first questions people usually ask us is, "What do I do in this game?" The answer we give is inevitably "Well, what do you want to do?" Do you want to be a noble knight or a treacherous swine? Do you want people to like you? Do you want people to loathe and fear you? Do you prefer casting spells, wielding swords, or both? Want to plunder dungeons and tombs? Rise to head of a guild? Gather information from everyone about everything? Whatever your interests, there's plenty for you to do.
Everywhere you go you will find an assortment of do-gooders, scoundrels, eccentrics, and ordinary people just trying to make their way in the world. How you choose to interact with them is entirely up to you, and as a result you will find your gameplay experience may be completly different from anyone else's. Trust whom you will, dispatch whomever you want, but be prepared for the consequences.
Oblivion is filled with things for you to do...hundreds and hundreds of things. During your efforts to complete the main quest or rise to power in a faction, don't forget to leave the beaten path now and then to see what's over the next ridge. Or, talk to people you meet to see what problems or assistance they may reveal to you. It is in these moments, and thousands of others like them, that you will forget the real world - sometimes for much longer than you intended - and lose yourself in ours. Perhaps it'll be spent searching for a lost artifact rumored to be hidden in a tomb. Maybe you'll choose a side in a war between rival guilds.
No matter what your preferences, there's no right or wrong way to play Oblivion / Morrowind
De wereld is wel kleiner, maar voor de rest lijkt het er wel aardig op ja.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:07 schreef Tain het volgende:
[..]
Heb je in Gothic net zoveel vrijheid als met TES?
Ik misschien ook wel.. net een review gelezen in xbox360 magazine... spreekt me toch wel aan moet ik zeggenquote:Op maandag 27 februari 2006 16:24 schreef kepler het volgende:
[..]
klinkt wel erg tof, ik denk dat ik dit spel maar ga proberen
Review of preview? Zaten er toevallig nog leuke demo's bij het blad?quote:Op maandag 27 februari 2006 19:44 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik misschien ook wel.. net een review gelezen in xbox360 magazine... spreekt me toch wel aan moet ik zeggen![]()
fifa06quote:Op maandag 27 februari 2006 19:47 schreef pkwarts het volgende:
[..]
Review of preview? Zaten er toevallig nog leuke demo's bij het blad?
quote:Op maandag 27 februari 2006 19:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
fifa06
Nou degene die het heeft geschreven kon heeel veel er over vertellen, ik denk meer aan een review dan maar het spel was nog niet helemaal klaar toen hij het speelde.. (95%)
Maar hij is dus helemaal gek geworden, heeft een maand vrijgenomen om dit spel te spelen bij de release.
Dat is dus het mooie van een 360 kopen, daar hoef je je helemaal niet zorgen over te maken. Overigens valt dat uitvallen dus echt gigantisch mee. Zulke berichten heb je altijd bij de launch van een nieuw product. Ik heb iig nergens last van gehad.quote:Op maandag 27 februari 2006 19:58 schreef Nick-GizMo het volgende:
maar wat is nou goeie 3dkaart (8xAGP..)
hehe iddquote:Op maandag 27 februari 2006 20:03 schreef pkwarts het volgende:
[..]
Dat is dus het mooie van een 360 kopen, daar hoef je je helemaal niet zorgen over te maken. Overigens valt dat uitvallen dus echt gigantisch mee. Zulke berichten heb je altijd bij de launch van een nieuw product. Ik heb iig nergens last van gehad.
http://tweakers.net/pricewatch/131738quote:Op maandag 27 februari 2006 19:58 schreef Nick-GizMo het volgende:
maar wat is nou goeie 3dkaart (8xAGP..)
Werkt helaas niet.quote:Op maandag 27 februari 2006 20:06 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
btw, weet iemand of de rgb kabel voor de normale xbox ook werkt voor xbox360,
want heb pas een nieuwe gekocht, waarmee ik me home cinema set kan gebruiken, (950 watt is lief)
hehe mooi dingetje jaquote:Op maandag 27 februari 2006 20:07 schreef Retuobak het volgende:
[..]
http://tweakers.net/pricewatch/131738
GRRRquote:
512MB heb je nauwelijks een performance gain van momenteel, en op een 6800 kaartje al helemaal niet. De hoeveelheid geheugen op een kaart hoeft helemaal niks te zeggen over de prestaties. Zoek liever wat benchmarks op. Oh en waarom kopen @ mycom? Die lui zijn duur.quote:Op maandag 27 februari 2006 20:12 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
hehe mooi dingetje ja
maar kwam net een ASUS N6800/TD, 512MB tegen voor goedkoper dan die jij net gaf,
en die kaart die jij geeft kan ik niet vinden @ mycom..
true about that,quote:Op maandag 27 februari 2006 20:21 schreef Retuobak het volgende:
[..]
512MB heb je nauwelijks een performance gain van momenteel, en op een 6800 kaartje al helemaal niet. De hoeveelheid geheugen op een kaart hoeft helemaal niks te zeggen over de prestaties. Zoek liever wat benchmarks op. Oh en waarom kopen @ mycom? Die lui zijn duur.
quote:Op maandag 27 februari 2006 20:17 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
GRRR![]()
en bedankt voor de kabel jij ^%&^$%&$
Gijs aan de Oblivion......................quote:Op maandag 27 februari 2006 20:05 schreef Bastard het volgende:
Ik check de video wel Gijs
Maar ziet er gewoon ook zo verschrrrrrikelijk goed uit!!!
Lekker paddestoelen rapen en bloemen plukken!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 09:12 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Gijs aan de Oblivion......................
*traantje*
Die hypothese valt buiten mijn voorstellingsvermogenquote:
Ik denk dat het voor veel mensen tegen valt. Die hebben een te hoge verwachting ervan.quote:
Valt wel mee,... eerder geen idee wat ze in huis halen. En de makers hypen zelf ook goed hoor.... ze zijn uiteraard trots op wat ze gemaakt hebben maar tochquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:24 schreef wise het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor veel mensen tegen valt. Die hebben een te hoge verwachting ervan.
Als je morrowind hebt gespeeld dat zie je wel dat ze er flink op vooruit zijn gegaan.![]()
Ach ja, TES reeks is al jaaaren oud en altijd al ongeevenaard geweest kwa vrijheid. Fable was een leuk simpel RPG'tje, maar vrijheid had je er zeker niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:36 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Valt wel mee,... eerder geen idee wat ze in huis halen. En de makers hypen zelf ook goed hoor.... ze zijn uiteraard trots op wat ze gemaakt hebben maar tochIk merk ook dat dit de game is die Peter met Fable had willen maken.
Als je er nu over nadenkt dan is Fable echt 10x niks.... vrijheid dit, beste RPG dit,.. nee die Peter zou dit spel eens moeten proberen. Hoe meer ik erover lees hoe meer zin ik krijg.
Nog maar een maandje!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:47 schreef peristilius het volgende:
PC en 360 allebei 24 maart volgens www.tothegame.com.
Nog een maand.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:47 schreef peristilius het volgende:
PC en 360 allebei 24 maart volgens www.tothegame.com.
Dat het eigenlijk niet zolang meer is maar toch te lang duurtquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:53 schreef Nick-GizMo het volgende:
wat is het verschil tussen maand en maandje?
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:23 schreef _Flash_ het volgende:
Maar kan je dit nou een beetje relaxed op de 360 spelen? Met zo'n controller?
Ik bedoel, Morrowind vond ik fantastisch op de pc maar een verschrikking om te spelen op de xbox. (Ik ben een fan van de TES serie sinds deel in 1. Arena heb ik echt uren achtereen gespeeld.
Maar zo'n controller is toch geen volwaardige vervanging van muis + toetsenbord? Voor 3d-games.
quote:
Ik heb geloof ik op 1up.com gelezen dat dit een van de grotere verbeteringen was tov het vorige deel.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:41 schreef peristilius het volgende:
[..]
Als in Oblivion een goede storyline en een duidelijk quest systeem zit wordt het echt een geweldig spel.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:46 schreef H.Flick het volgende:
Ik game veel liever onderuit gezakt op de bank met een controller dan aan een bureautje met een muis.
Jawel! De uitkomst is dat PC-gamers niet sporen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:49 schreef peristilius het volgende:
PC vs. console discussie heeft geen uitkomst.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:35 schreef Chocobo het volgende:
Uit 1up![]()
The PC and the Xbox versions of Morrowind had clearly superior and inferior control schemes, respectively. But the 360 is next-gen in more than just its graphics -- the 360 controller is quite nice as well. Just like on a PC, on 360 you can now actually map any button to any function you like and save anywhere, anytime. More impressively, the default 360 control scheme is actually superior to the PC one.
The inventory and character screens are organized so smoothly that it's noticeably easier to just snap from field to field with your shoulder buttons and a thumbstick than to try to get to them with a mouse and keyboard -- and that's really impressive. And while a PC running at the top of today's models will have no problem running Oblivion, the 360 version looks and runs so smooth it's hard to justify taking up all that space on your PC's hard drive.
Jawel, namelijk dat elke console binnen het jaar hopeloos achter loopt op de pc kwa hardwarequote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:49 schreef peristilius het volgende:
PC vs. console discussie heeft geen uitkomst.
Ja dat weten we nu welquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jawel, namelijk dat elke console binnen het jaar hopeloos achter loopt op de pc kwa hardware...
Okquote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:17 schreef =HellFire= het volgende:
Fuckin geniaal spel dus als ik dit zo mag geloven.
Choco, start the hypemachine maar weer! (ik vind dat deze game nog niet genoeg gehijpt is).
Deze al gezienquote:
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:27 schreef H.Flick het volgende:
Ik ga die rode paddestoel zo ontzettend plukken en verkopen!
Volgens mij lijkt het in de verste verte niet op een 1st person shooter. Je hoeft alleen maar ongeveer in de goede richting te kijken en dan op een knopje te drukken. Gaat dus uitstekend met een controller. En dat speelt in de regel toch lekkerder, met alle knopjes zo dicht en ergonomisch bij elkaar. Vind ik althans.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:43 schreef wise het volgende:
ik speel dit soort spelen, netzoals 1st persoon shooters, liever met de muis dan met een controller.
weet ik, ik nam het ook als een voorbeeld voor muis en toetsenbord spelen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:07 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij lijkt het in de verste verte niet op een 1st person shooter.
Genoeg previews te lezen dus succesquote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar valt er eigenlijk nog iets anders te hypen dan mooie plaatjes?![]()
Jij hebt als "Opperhyper" niet zelf iets toe te voegen?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:46 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Genoeg previews te lezen dus succes
Denk dat je te laat komt. Genoeg gehyped voorlopig... interessante links geplaatst, filmpjes, screens, etc. etc.... vind je het niet genoeg?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij hebt als "Opperhyper" niet zelf iets toe te voegen?
studio nog niet bezocht?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:55 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Denk dat je te laat komt. Genoeg gehyped voorlopig... interessante links geplaatst, filmpjes, screens, etc. etc.... vind je het niet genoeg?
Ik blader even terugquote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:55 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Denk dat je te laat komt. Genoeg gehyped voorlopig... interessante links geplaatst, filmpjes, screens, etc. etc.... vind je het niet genoeg?
In de OP en op de officiele site staat ook erg veelquote:
Hij is gewoon weer aan het hypenquote:
Nee was blij dat GRAW niet uitgesteld wasquote:
Cool!quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:24 schreef Chocobo het volgende:
Nieuw Oblivion video preview van GT met focus op het verhaal en guild, Radiant A.I. en nog veel meer !!
http://www.gametrailers.com/player.php?id=9521&pl=game&type=wmv
Misschien is het wapenafhankelijk... ik heb nog geen schade model kunnen ontdekken eerlijk gezegd !quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Cool!
Wat me wel opviel bij de videobeelden uit het spel; op een gegeven moment zie je een of andere goblin aan gort gehakt worden en zie je daadwerkelijk schade (stukken vlees weggehakt) terwijl je bij het overgrote deel van de gevechten niets anders ziet dan dat het betreffende character 'weggeduwd' wordt. Is het schademodel dan nieuw of zitten we nog met het oude gevechtssysteem te kijken bij de uiteindelijke release?
5:59 dacht ik het op te zien, maar nu ik het nog een keer kijk is het dus niet zo...quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:55 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Misschien is het wapenafhankelijk... ik heb nog geen schade model kunnen ontdekken eerlijk gezegd !
quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:12 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
5:59 dacht ik het op te zien, maar nu ik het nog een keer kijk is het dus niet zo...
overactive imagination or something...
Ik wil zo graag beestjes uiteen zien spatten onder het virtuele geweld wat ik op ze loslaatquote:
Die kerel knippert irritant met zijn ogenquote:Op woensdag 1 maart 2006 12:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Cool!
Wat me wel opviel bij de videobeelden uit het spel; op een gegeven moment zie je een of andere goblin aan gort gehakt worden en zie je daadwerkelijk schade (stukken vlees weggehakt) terwijl je bij het overgrote deel van de gevechten niets anders ziet dan dat het betreffende character 'weggeduwd' wordt. Is het schademodel dan nieuw of zitten we nog met het oude gevechtssysteem te kijken bij de uiteindelijke release?
Beide dingen vielen mij ook op jaquote:Op woensdag 1 maart 2006 13:54 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Die kerel knippert irritant met zijn ogen
Veel te langzaam
Ik vond het filmpje in het begin vreemd waar die "ridder" zo naar achteren schoof en niet liep ofzoiets.
Wie weet vind je het vechtsysteem erg cool... ik zie de ridder ook naar achteren schuiven maar dat is na een klap op zijn schild ! Wat ik heftig vind is als hij aanvalt,... een slash krijgt en naar achteren strumpelt !quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:55 schreef Fliepke het volgende:
Ik ben er trouwens uit. Dat vechten is niks voor mij, maar die wereld wel.
Ik ga hem kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |