abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 september 2005 @ 09:58:55 #1
3878 Vork
Manisch creatief
pi_30412992
Hoi,

Ik heb vandeweek eens na zitten denken over de mogelijkheid om twee opleidingen tegelijk te doen. Dit kwam doordat het nog onzeker is of ik volgend jaar wel de sfstudeerrichting kan kiezen die ik graag zou willen doen, maar daar gaat het even niet om.

In hoeverre is het mogelijk om (zeker met het competentiegerichte onderwijs systeem) twee opleidingen tegelijk te doen? Kan ik bij beide opleidingen een deel van de andere opleiding als minor kiezen? Is het mogelijk om bijvoorbeeld de stageperiodes te combineren (dat ik in feite voor twee opleidingen tegelijk stage loop)? Ik zou er graag wat meer over willen weten, ook van mensen die misschien zelf twee opleidingen combineren. Hoe is dat en in hoeveel jaar kun je biede opleidingen afronden?

Oh en voor de goede orde, ik doe momenteel een opleiding Voedingsmiddelentechnologie (marketinggericht, hoewel het voorbestaan van die afstudeerrichting dus onzeker is, voor mijn jaar, dat nog niet met het major/minor systeem wordt geconfronteerd) en ik wil daarbij een opleiding Marketing doen, omdat ik dat leuk vind, maar vooral omdat ik denk dat ik daarmee mijn baankansen kan vergroten voor dat wat ik eigenlijk wil.

Maargoed, informatie gezocht dus.
pi_30413039
Op zich kan je twee opleidingen tegelijk doen. En het moet ook mogelijk zijn om met 1 stage voor beide opleidingen te voltooiten. Echter moet de stage natuurlijk wel opleidings gericht zijn, en zal je over 2 verschillende onderwerpen scripties moeten schrijven (lijkt mij)

Beste kan je even aan je studie adviseur vragen wat mogelijk is.
  vrijdag 9 september 2005 @ 10:08:19 #3
3878 Vork
Manisch creatief
pi_30413208
Ik ga uiteraard nog wat informatie inwinnen op school. Opleidingsgericht voor beide opleidingen in een stage is geen probleem. Er zijn raakvlakken genoeg. Hooguit zal mijn keuze voor stageplaatsen wat beperkter worden.
pi_30413763
Dat moet niet zo'n probleem zijn. Volgens mij heb je bij een voltijd-opleiding HBO best nog wel wat algemene vakken die sterk overeenkomen. In goed overleg kun je die gewoon bij een van de instituten volgen. Gewoon doen. Lukt het niet, laat je toch de minst belangrijke weer los?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  vrijdag 9 september 2005 @ 10:39:47 #5
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_30414011
Probleem van HBO-studies is dat ze normaliter een groot deel van je week beslaan (25 uur op school is geen uitzondering). Overlapping wordt dan waarschijnlijk een probleempunt voor jou, of je moet echt deeltijd en voltijd zodanig roostertechnisch kunnen organiseren, dat het je goed uitkomt.

Succes!

Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_30414635
pff .. heb je niks te doen ? .. knap als je dat kan, maar volgens mij hou je geen reet kwa vrijetijd over en dat gaat je denk ik op een gegeven momment pijn doen
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:54:34 #7
3878 Vork
Manisch creatief
pi_30418681
Nou, het idee was om alles wat samenvalt (stages en minors) in een les te schuiven. In weze zou ik dan gewoon 6 jaar een opleiding volgen, waarbij ik niet met twee studies tegelijk bezig ben.

Maargoed, ik heb net de opleidingsdirecteur gesproken erover en die had een beter voorstel, namelijk om gewoon 2 jaar na m'n 4 jarige opleiding die ik nu doe een master marketing te volgen. Blijkbaar is het goed mogelijk om dat te doen (wat ik niet wist) en dan wordt het ineens een stuk interessanter, want dan zou ik in 6 jaar tijd ipv twee bachelortitels een bachelor en een Mastertitel hebben. Sterker nog, er komt misschien zelfs nog een module die zich helemaal richt op de vervolgopleiding waardoor deze misschien zelfs in anderhalf jaar kan.

Dus nu heb ik ineens heel wat meer opties erbij gekregen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')