abonnement Unibet Coolblue
pi_31199488
Dag allemaal,

Wat leuk om hier de verhalen van lotgenoten te vinden! Ik ben dus ook sinds september bezig met de selectierondes om toegelaten te worden tot de opleiding van luchtverkeersleider. In sepetember heb ik de eerste ronde gehad en gehaald. Eind september heb ik het interview gehad in Ouderkerk a/d Amstel en persoonlijk vond ik dat niet echt een heel prettig gesprek en toen ik buiten stond had ik ook het gevoel dat ik dit wel eens verknald kon hebben...........Maar niets is minder waar ik krege direct de volgende ochtend al een telefoontje met de mededeling dat ik door ben naar de volgende ronde! Echt super!
Vandaag heb ik de orientatiedag op schiphol-oost en donderdag de 13e ga ik op voor het assesment, ik ben erg benieuwd wat dat precies inhoudt maar we zullen het wel zien.
Gefeliciteerd iedereen die al begonnen zijn met de opleiding, ik hoop dat het niet tegen valt!
Ik houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen (of teleurstellingen) maar nu ga ik eerst even rondkijken op de plek waar het allemaal gebeurd.

Groet,

Jaap
pi_31248453
Als er maar 3 procent door heen komt, is er dan of A veel volk dat zich aanmeld en denkt oohj leuk . Of is het anders

Maar kan iemand me vertellen is het gewoon een aantal dagen voor die selectie, of is het echt complete weken wat je kwijt bent
pi_31249619
Een beetje van beide, er is veel volk dat zich aanmeld maar ook de selectieprocedure is zo streng dat vele mensen het niet halen. Wat betreft de selectieperiode is het zo dat je daar, mits je door alle rondes heen komt, 7 dagen mee bezig bent verspreidt over een periode van ongeveer 14 weken.
pi_31259534
@Jaap1980: Welkom op het forum. Als eerste succes aanstaande donderdag. Hoe heb je het verder gevonden op zaal? Was het een beetje wat je verwacht had? Of een stuk rustiger

@Brembo: Ze zoeken een appart soort mensen voor de opleiding. Daar zijn er helaas niet zo heel veel van dus een groot deel valt af. Verder kost de opleiding vreselijk veel dus tijdens de selectie wordt er erg gekeken naar inzet een doorzettingsvermogen om verkeersleider te worden.
pi_31265122
Maar is dat volk wat dus gewoon super intelligent moet zijn, of een bepaald inzicht + gedachte + rust heeft. Dus als er een situatie is die moet je zo oplossen.

Opzich 7 dagen in 14 weken kan ik nog wel missen . Denk er wel over om aan te melden en kijken hoever ik het schop.
Maar wat voor personeel zoeken ze, en hoe moeilijk is het allemaal. Maar goed dat is moeilijk in te schatten
pi_31274407
Ik weet niet of je super intelligent hoeft te zijn, je moet wel een aantal eigenschappen hebben die een must zijn voor dit vak zoals bijvoorbeeld stressbestendigheid en probleemoplossend ingesteld zijn. Verder moet je vooral echt je zelf blijven tijdens de testrondes daar ze vroeg of laat er toch wel doorheen prikken met andere tests.

@PHKBA: Ik was al een keer op zaal geweest via een kennis van mij die daar werkzaam is, ik heb toen zijn gehele dienst met hem meegelopen. was erg leuk en interessant. Ik was al erg enthousiast maar na die dag was ik dat nog veel meer! Nu heb ik zo`n dag dus nog een keer meegemaakt maar dan via de LVNL en dat blijft natuurlijk super! (is maar goed ook daar je daar, als alles goed gaat, nog heel wat uurtjes door gaat brengen ;-) ) Het was dus zeker wat ik ervan had verwacht en meer. Maar goed eerst maar eens de volgende ronde zien te overleven en dan zien we wel verder.
I`ll keep you posted!
pi_31447018
He Jaap,

Hoe is ie gegaan? Assesment is altijd erg zwaar dus niet direct in de put zitten en gewoon hier blijven posten hoor
pi_31495261
Haha....! Ja de assesment was zeker zwaar! De hele middag dus daar gezeten en eenmaal weer buiten sta je wel even te zoeken naar rustigere gedachten. Ik heb helaas nog geen uitslag maar die zal deze week wel binnen komen denk ik. Wel een super ervaring om mee te maken hoe dat nou in z`n werk gaat maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik daar met een heel lekker en ontspannen gevoel weg ben gelopen. Zodra ik een uitslag heb zal ik die hier neer zetten natuurlijk!
pi_31533171
Crashed and Burned in the third round.......................
pi_31561876
Hallo jongens/meiden.. Heb inmiddels ook al een aantal testen afgelegd..
Ben net als Jaap op Woensdag 5 oktober op de oriėntatiedag geweest..
De assesment vond ik zelf ook erg zwaar.. Werd vanochtend gebeld met het bericht dat ik wel door ben Ben dus erg blij..

Hou jullie op de hoogte als ik de grading gedaan heb..

Groet,

Martin
pi_31564123
@Jaap1980: He wat jammer joh. Ik vind het altijd weer jammer om dat soort dingen te moeten horen. Helaas is afvallen een doorlopend onderdeel van de selectie en helaas ook de opleiding. Hopelijk volgend jaar meer succes!!!

@Smartie: Succes met de voorbereiding!! Grading is te doen als het vak in je bloed zit
pi_31597541
Lijkt het jullie niet beklemmend dat je al weet wat je de rest van je leven gaat doen dan (indien aangenomen natuurlijk)? Altijd hetzelfde, maar in die toren vliegtuigen laten landen en opstijgen. Lijkt me toch wel beklemmend en dan niet om het evt. claustrofobische maar het feit dat je weinig andere carrieremogelijkheden hebt Of zie ik dat verkeerd? Ik kan bijvoorbeeld alle kanten op als ingenieur, bij duizenden bedrijven en functies. Wat zijn de mogelijkheiden als luchtverkeersleider?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_31603410
Ik heb zojuist de tweede keuring gedaan, maar ik heb geen idee of ik het heb gehaald. Voor mijn gevoel klopten de uitslagen van die vragenlijsten niet met hoe ik ben, maar in sommige gevallen juist weer wel (dat je denkt, hoe weten ze dat?!) Hoe hebben jullie dit ervaren?
pi_31607712
Hey mensen, een vraagje van mij.. Ben ik net dolblij dat ik voor de grading mag terugkomen, laat ik vandaag mijn ogen testen. Blijdschap vervlogen, want het blijkt dus dat ik op allebij de ogen op de -5,75 zit. :S

Hoe streng is de toegestane afwijking tussen de -3,75 en -5? Zijn ze hier erg strict mee of is er nog kans dat ze me doorlaten? Ik zou eventueel nog kunnen laten laseren (ondanks dat hier ook voorwaarden aan zitten vanuit de LVNL), maar als dat niet nodig is ga ik liever met lenzen in op sterkte -5,75..

Please help me out here,

Groet
pi_31613271
@StefanP: als ingenieur kun je misschien wel bij verschillende bedrijven werken, maar de basis van je werk blijft toch altijd hetzelfde. Net als bij een lvl'er. Ik zit nu in de opleiding en merk toch echt dat het een heel afwisselend beroep is. Elke dag ben je weer met andere situaties en andere oplossingen bezig. Die uitdaging maakt het juist weer interessant en voorkomt dat je in een sleur geraakt. Bovendien kun je later als je wilt extra taken op je nemen (bv. opleiding geven, assessments doen, etc.....). Ook uit gesprekken met lvl'ers die al jaren werken merk je dat het toch echt wel een leuke baan is.

@smartie-1985: als ik jou was zou ik lvnl ff opbellen. Als je al naar de grading mag ben je echt ver... zonde om je over zoiets druk te moeten maken tijdens die grading!
pi_31663038
voor mij is et feest voorbij.. de grading hoeft al niet meer.. -5,75 is een onoverkomelijk probleem.. helaas dus :S.. daar doe je al die moeite voor

suc6 voor de mensen die wel doorgaan..
pi_31980658
Vandaag moest ik in Amersfoort aantreden voor het eerste onderzoek... de capaciteitentest viel niet mee, was aan het einde behoorlijk gaar, evenals na de ca. 400 vragen voor het persoonlijkheidsonderzoek. De combinatie daarvan was zo gunstig dat ik op gesprek mocht bij een alleraardigste mevrouw (anders dan bij defensie waar je gewoon een uur en een kwartier door een psycholoog gepest wordt). En nu hoor ik binnen 10 dagen of ik door mag naar het assessment. Ik ben benieuwd en hoop er het beste van. Ben trouwens al blij dat ik bij de laatste 30% hoor (want 70 procent valt toch af de eerste ronde?)
pi_31980723
trouwens, die test met het balletje en het balkje, toen die begon zat ik nog met de armpjes over elkaar
maar daarna heb ik me blijkbaar goed genoeg hersteld...
pi_32042405
Hey mensen,

leuk om dat allemaal te lezen,
ik heb mezelf tijdje geleden al opgegeven en alles met succes doorlopen,
helaas was ik net te laat om in oktober te beginnen en begin ik dus in maart.
zijn er al meer mensen die weten dat ze in maart beginnen?
en de mensen die in oktober zijn begonnen hoe is de opleiding tot nu toe?

groetjes,


Dennis
  maandag 7 november 2005 @ 01:15:46 #70
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_32044983
Je kunt bij de Luchtmacht ook solliciteren als lvl, hoe zit dat? Is dat erg anders dan wat jullie doen? Mag je dan alleen bij de luchtmacht en is het niet internationaal erkend oid?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_32045165
Zouden ze je met t/m 4 VWO natuurprofiel en eindexamen oude stijl met natuurkund een een paar jaar WO willen? Ik zit met het idee van een tweede studie te spelen en rechten (wat ik doe) is zo onhandig als je zelfs maar bijv. naar Duitsland zou willen emigreren, ueberhaupt ben ik aan m'n studiekeuze aan het twijfelen ondanks 60/60 ect's in het eerste jaar. Luchtverkeersleider lijkt me breder en lekker stressvol, ik houd van stress, ik heb dan gelijk zo iets van he he, eindelijk iets om wakker voor te worden. En m'n -3.25 is volgens de website geen probleem. Niet nu hoor, als ik tenminste m'n bachelor heb komt dat aan de orde.
pi_32065696
@Euc: Bij de luchtmacht schijnt toch anders te zijn. je hebt daar de luchtverkeersbeveiliging (luchtverkeersleiding) en luchtgevechtsleiding. die gevechtsleiding is zowieso heel anders omdat je daar meer bezig bent met het leiden van f16's die bijvoorbeeld gevechten oefenen boven de waddeneilanden (hun oefenterrein) wat me trouwens ook heel leuk lijkt. De luchtverkeersbeveiliging daarentegen is vrijwel hetzelfde "spelletje" aangezien hun ook burger verkeer afhandelen. maar dit is niet te vergelijken met de drukte op bijv schiphol. Verder lijkt het me wel heel leuk dat je eerst ook echt militair wordt (eerste jaar is op de KMA in Breda). Maar als ik mag kiezen kies ik toch voor de LVNL, maar de luchtmacht was voor mij wel een logische 2e optie. Financieel zit je trouwens wel beter bij de LVNL.
pi_32072187
Ik weet ook dat je voor de klu eerst dezelfde selectierondes doorloopt als de mensen die opgaan voor gevechtsvlieger (f16, apache en dergelijke).
pi_32108946
Edit: silly me, gewoon niet goeg gekeken

[ Bericht 79% gewijzigd door Tetraktys op 10-11-2005 15:53:29 ]
pi_32112156
Update van mijn kant: ik werd net gebeld door een alleraardigste mevrouw van de lvnl, met de blijde boodschap dat ik 25 november op mag voor ronde TWEE!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')