Eens (met alles uit de post, overigensquote:Op donderdag 8 september 2005 11:15 schreef ElisaB het volgende:
Hij kan voor een waardebepaling gewoon kosten in rekening brengen. Wanneer je met hem in zee gaat, komen die kosten meestal te vervallen. Ik zou even in de papieren kijken, want het staat er zeer waarschijnlijk wel in.
Imho een vrij normale gang van zaken.
Overigens: heb je een suggestie voor een andere TT, want dit is een beetje
Papieren zijn er niet. Tevens werd mij verteld dat de waardebepaling geheel vrijblijvend was. Waardebapeling is trouwens niet meer dan een rondje lopen door het huis en dan een grove schatting maken...quote:Op donderdag 8 september 2005 11:15 schreef ElisaB het volgende:
Hij kan voor een waardebepaling gewoon kosten in rekening brengen. Wanneer je met hem in zee gaat, komen die kosten meestal te vervallen. Ik zou even in de papieren kijken, want het staat er zeer waarschijnlijk wel in.
feit is wel dat het hem geld heeft gekost, en dat hij dit dus gewoon betaald wil zien.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:19 schreef Echo99 het volgende:
Nou goed, de TT kan wat mij betreft aangepast worden naar iets neutralers.
Er is trouwens alleen maar een waardebepaling uitgevoerd, geen taxatie o.i.d...
dan is het wat anders natuurlijkquote:Op donderdag 8 september 2005 11:21 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Papieren zijn er niet. Tevens werd mij verteld dat de waardebepaling geheel vrijblijvend was. Waardebapeling is trouwens niet meer dan een rondje lopen door het huis en dan een grove schatting maken...
Bij een taxatie word er een taxatierapport opgemaakt. Bij een waardebepaling loop je een rondje door het huis en maak je een grove schatting van de verwachte verkoopwaarde.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:22 schreef Fe2O3 het volgende:
Ehrm en in hoeverre vind jij dat een waardebepaling anders is dan een taxatie?
Die was vrijblijvend totdat werd afgesproken dat je huis per 3 oktober in de verkoop ging. Vanaf dat moment is de beste man voor je aan de slag gegaan.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:21 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Papieren zijn er niet. Tevens werd mij verteld dat de waardebepaling geheel vrijblijvend was. Waardebapeling is trouwens niet meer dan een rondje lopen door het huis en dan een grove schatting maken...
Ik denk het taxatierapport. Het zal wel zo zijn dat aan een waardebepaling geen rechten verleent kunnen worden en een taxatie wel. Alhoewel het grammaticaal hetzelfde is.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:22 schreef Fe2O3 het volgende:
Ehrm en in hoeverre vind jij dat een waardebepaling anders is dan een taxatie?
Nee, nee, nee, hij heeft een vrijblijvende waardebepaling gedaan en naar aanleiding daarvan heb ik besloten om met em in zee te gaan. Als ik gelijk tegen hem gezegd had dat t niet via hem hoefde zou ik toch ook geen factuur voorgeschoteld krijgen?quote:Op donderdag 8 september 2005 11:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die was vrijblijvend totdat werd afgesproken dat je huis per 3 oktober in de verkoop ging. Vanaf dat moment is de beste man voor je aan de slag gegaan.
+1. scherp.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:25 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Alhoewel het grammaticaal hetzelfde is.
Ja, maar op het moment van "in zee gaan", dan gaat hij ook gewoon dingen voor je doen. (administratie enz.). Een factuur lijkt me gewoon billijk.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:27 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Nee, nee, nee, hij heeft een vrijblijvende waardebepaling gedaan en naar aanleiding daarvan heb ik besloten om met em in zee te gaan. Als ik gelijk tegen hem gezegd had dat t niet via hem hoefde zou ik toch ook geen factuur voorgeschoteld krijgen?
Misschien zou je zelf nog kunnen zeggen dat vrijblijvend iets anders is dan kostenloosquote:Op donderdag 8 september 2005 11:29 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, maar op het moment van "in zee gaan", dan gaat hij ook gewoon dingen voor je doen. (administratie enz.). Een factuur lijkt me gewoon billijk.
idd ik geef je gelijk op bijna alle punten. ik vond de eerste titel wel leukerquote:Op donderdag 8 september 2005 11:15 schreef ElisaB het volgende:
Imho een vrij normale gang van zaken.
Overigens: heb je een suggestie voor een andere TT, want dit is een beetje
maar als er vooraf geen prijs is afgesproken, of uberhaupt over geld is gepraat, dan spreekt dat toch niet bepaald in het voordeel van de makelaar. dan zou hij immers ook wel 1000 euro per uur kunnen factureren.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me serieus af of 'vrijblijvend' hier wel hetzelfde betekent als 'gratis'. Vrijblijvend wil volgens mij in deze context zeggen dat je niet verplicht bent om met ze in zee te gaan, niet dat de geleverde diensten gratis zijn.
Nee, want dat zou 'ie geheid verliezen, indien voor de rechter.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:34 schreef -erwin- het volgende:
[..]
maar als er vooraf geen prijs is afgesproken, of uberhaupt over geld is gepraat, dan spreekt dat toch niet bepaald in het voordeel van de makelaar. dan zou hij immers ook wel 1000 euro per uur kunnen factureren.
Administratiequote:Op donderdag 8 september 2005 11:40 schreef Echo99 het volgende:
Maar goed, ik krijg dus een factuur met als omschrijving overige werkzaamheden. a 280 euro's
]
Waardebepaling was (en is) gratis. Dus welke kosten zijn er nou daadwerkelijk gemaakt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |