Dat is weer een ander punt, maar heeft eigenlijk niet zoveel met dit lijstje te makenquote:Op woensdag 7 september 2005 22:43 schreef teknomist het volgende:
Klimatologisch lijkt het me toch geen fijn land om te wonen...
Waarom eigenlijk?quote:Op woensdag 7 september 2005 22:43 schreef teknomist het volgende:
Veel regen. (En meer dan als in Nederlandquote:Op woensdag 7 september 2005 22:54 schreef Adnan het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
Is het daar juist niet schoon en mooi enz?
Wat vooral opvalt is de lage levensverwachting, de educatie en het GDP zijn juist sterke factoren die bovengemiddeld zijn... dat zou kunnen wijzen op een slechte gezondheidszorg.quote:Op woensdag 7 september 2005 23:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe zou het komen dat NL naar beneden is gedenderd?
Al of niet, een bevolking in staat van oorlog, was een indicator in de survey.quote:Op woensdag 7 september 2005 23:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe zou het komen dat NL naar beneden is gedenderd?
ja maar daar willen ze vanaf geloof ikquote:Op donderdag 8 september 2005 01:01 schreef Ulx het volgende:
Had Noorwegen niet een enorme accijns op alcohol?
Hmm, dan is het enige struikelblok voor het gros van de Fok-Users om naar Noorwegen te verhuizen ook verdwenenquote:Op donderdag 8 september 2005 01:09 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar daar willen ze vanaf geloof ik
kutland.quote:
verdwaalfactorquote:Op donderdag 8 september 2005 02:42 schreef Steijn het volgende:
Mooi land, maar van de Scandinavische landen zou ik toch liever voor Denemarken kiezen. Noorwegen is echt leeg, je kunt er soms een uur rijden met de auto en niemand tegen komen.Bovendien zijn de afstanden gigantisch. Maar daar kijken ze natuurlijk niet naar.
BN'ers heb je ook in Noorwegen...je ontkomt er niet aanquote:Op woensdag 7 september 2005 23:09 schreef Pool het volgende:
Je hebt er ook keiveel wereldberoemde mensen.
Zoals Kurt Nilsen, Johan Olav Koss en.......eh.......uhhh
Misschien is Noorwegen wel zo fijn om te wonen, omdat je er niet zoveel BN'ers hebt. Die vergallen het voor mij hier aardig.![]()
www.norsk.nlquote:Op donderdag 8 september 2005 09:32 schreef Klonk het volgende:
als ze me vandaag zouden melden dat ik noorwegen kon wonen, ben ik voor 12 uur vanmiddag het land uit
Succes met Noors lerenquote:Op donderdag 8 september 2005 09:32 schreef Klonk het volgende:
als ze me vandaag zouden melden dat ik noorwegen kon wonen, ben ik voor 12 uur vanmiddag het land uit
Nou, daar kijken ze wel naar, en met hun oliecentjes plempen ze het hele land vol met pepedure tunnels en bruggen om sneller van A naar B te komen.quote:Op donderdag 8 september 2005 02:42 schreef Steijn het volgende:
Bovendien zijn de afstanden gigantisch. Maar daar kijken ze natuurlijk niet naar.
Nei, jeg snakker bare norskquote:
Als dat het criterium is, moet je helemaal niet weg willen uit Nederland, daar is het namelijk andersom het geval, het is absoluut onmogelijk in nederland een stuk te rijden zonder stedelijke omgeving, gebouwde objecten te zien, door de natuur te lopen en een rijks- of snelweg te horen ...quote:Op donderdag 8 september 2005 02:42 schreef Steijn het volgende:
Mooi land, maar van de Scandinavische landen zou ik toch liever voor Denemarken kiezen. Noorwegen is echt leeg, je kunt er soms een uur rijden met de auto en niemand tegen komen. :
ik had het toch bijna goedquote:Op donderdag 8 september 2005 09:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
bare =slechts / enkel / alleen oid
bare is toch iets van naakt? Hij spreekt naakt Noors?quote:
mits de juiste dame kan ik daar weinig problemen mee hebbenquote:Op donderdag 8 september 2005 09:50 schreef RM-rf het volgende:
[..]
bare is toch iets van naakt? Hij spreekt naakt Noors?
Hoe staat het eigenlijk precies met de vrouwen in Noorwegen, anders blijf ik liever bij een zekere voorkeur voor Zweden en evt Finland, ben nog nooit echt een mooie Noorwegerin tegen gekomen. (Diegene die ik leerde kennen waren vaak van die kleine dametjes en een beetje jongensachtig, niks vergeleken bij zweedse en finse dames)
Mja, ik vind nederlands meisjes doorgaans leuker.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:50 schreef RM-rf het volgende:
Hoe staat het eigenlijk precies met de vrouwen in Noorwegen, anders blijf ik liever bij een zekere voorkeur voor Zweden en evt Finland, ben nog nooit echt een mooie Noorwegerin tegen gekomen. (Diegene die ik leerde kennen waren vaak van die kleine dametjes en een beetje jongensachtig, niks vergeleken bij zweedse en finse dames)
Achja, als dat je smaak is, bij mij komen die erg, heel erg laag op de lijst, zelfs onder Deense vrouwen (maar boven engelse vrouwen, dat is echt erg)..quote:Op donderdag 8 september 2005 09:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Mja, ik vind nederlands meisjes doorgaans leuker.
Mwa, heeft misschien ook met de urbanisatiegraad te maken van de regio waar de meisjes vandaan komen natuurlijk. Ik heb het grootste gedeelte van mijn vakanties in Noorwegen (plm 15 x een maand) doorgebracht in of bij kutdorpjes, daar hebben ze meestal geen leuke meisjes.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Achja, als dat je smaak is, bij mij komen die erg, heel erg laag op de lijst, zelfs onder Deense vrouwen (maar boven engelse vrouwen, dat is echt erg)..
Sneller ? Dan kunnen ze beter de snelheidslimieten er wat verhogen.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Nou, daar kijken ze wel naar, en met hun oliecentjes plempen ze het hele land vol met pepedure tunnels en bruggen om sneller van A naar B te komen.
Tussen Noorse/Zweedse vrouwen merk ik weinig verschil. In de middle-of-nowhere gebieden is het allemaal wat minder.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:50 schreef RM-rf het volgende:
[..]
bare is toch iets van naakt? Hij spreekt naakt Noors?
Ik weet hoe het er in Noorwegen aan toe gaat.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Nou, daar kijken ze wel naar, en met hun oliecentjes plempen ze het hele land vol met pepedure tunnels en bruggen om sneller van A naar B te komen.
Ik heb het idee dat het er allemaal wat minder gecentraliseerd is, en je dus niet vaak naar de andere kant van het land hoeft te rijden.quote:Op donderdag 8 september 2005 14:21 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik weet hoe het er in Noorwegen aan toe gaat.Maar ik bedoelde dat ze in die index waar Noorwegen op nummer een staat er niet gekeken wordt naar de gigantische afstanden die je overal voor moet afleggen.
De Bekende Noren of de Bekende Nederlanders? Beetje wazige zin...quote:Op woensdag 7 september 2005 23:09 schreef Pool het volgende:
Misschien is Noorwegen wel zo fijn om te wonen, omdat je er niet zoveel BN'ers hebt. Die vergallen het voor mij hier aardig.![]()
Dat houdt de Noren niet tegen om regelmatig eens flink door te drinken!quote:Op donderdag 8 september 2005 01:01 schreef Ulx het volgende:
Precies, wat een prachtland en prachtmensen!quote:Op donderdag 8 september 2005 09:32 schreef Klonk het volgende:
quote:Op donderdag 8 september 2005 17:50 schreef Tirion het volgende:
[..]
De Bekende Noren of de Bekende Nederlanders? Beetje wazige zin...![]()
Er zijn ook best veel bekende Noren hoor. Zoals Viggo Mortensen. Enne... Hoe heet die ene uit Lord of the RIngs ook al weer, die Aragorn speelt? Die dus ook. oh, en Viggo Mortensen natuurlijkquote:Op donderdag 8 september 2005 20:30 schreef Pool het volgende:
[..]
"Goh, toevallig dat je het allebei kunt afkorten tot BN'ers."
Trouwens, bekende Noren zat: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Norwegiansquote:Op donderdag 8 september 2005 20:30 schreef Pool het volgende:
"Goh, toevallig dat je het allebei kunt afkorten tot BN'ers."
Klopt, Bergen bijvoorbeeld is wereldwijd de stad met de meeste regendagen per jaar.quote:Op woensdag 7 september 2005 22:43 schreef teknomist het volgende:
Heeft mogelijk te maken met de poolwinter en poolzomer.quote:Op donderdag 8 september 2005 21:45 schreef ButcherBird het volgende:
Ze hebben ook een hoger zelfmoordcijfer dan NL. Mij niet gezien.
Viggo Mortensen is een Deen.quote:Op donderdag 8 september 2005 20:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Er zijn ook best veel bekende Noren hoor. Zoals Viggo Mortensen. Enne... Hoe heet die ene uit Lord of the RIngs ook al weer, die Aragorn speelt? Die dus ook. oh, en Viggo Mortensen natuurlijk
Dat is gelijk het eerste dat ze hier in moeten gaan voeren.quote:Op donderdag 8 september 2005 01:01 schreef Ulx het volgende:
Noorwegen doet wel mee aan de EER, de Europese Economische Ruimte. Daarvoor moest het land alle EU-wetgeving over de interne markt(en dat is het overgrote deel van alles wat uit Brussel komt), overigens m.u.v. landbouw en visserij, opnemen in de eigen wetgeving. Ook de Brusselse regels over de eisen die aan goederen worden gesteld op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu zijn geldig. Dit geldt ook voor het gebied mededinging en concurrentie.quote:Op zaterdag 10 september 2005 17:05 schreef concac het volgende:
Noorwegen is zo verstandig om niet mee te doen aan het bureaucratische EU onzin in Brussel.
dat scheelt hun een hele hoop contributie geld.
http://hdr.undp.org/quote:Op zaterdag 10 september 2005 20:53 schreef McCarthy het volgende:
heeft iemand het COMPLETE rapport (in pdf formaat)?
Dat zijn geen bekende Noren, dat zijn gewoon álle Noren.quote:Op donderdag 8 september 2005 21:34 schreef Tirion het volgende:
[..]
Trouwens, bekende Noren zat: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Norwegians![]()
Dus, sinds ik naar Noorwegen geemigreerd ben in 2000 is Noorwegen steevast het beste land om in te wonen. Conclusie: ik heb goede invloed op het landquote:Op woensdag 7 september 2005 22:37 schreef Hallulama het volgende:
Voor de vijfde keer op rij is Noorwegen door de VN benoemd tot het beste land om in te wonen... <knip>
quote:Op zondag 11 september 2005 14:16 schreef Fogel het volgende:
Dus, sinds ik naar Noorwegen geemigreerd ben in 2000 is Noorwegen steevast het beste land om in te wonen. Conclusie: ik heb goede invloed op het land
Oslo.quote:
Dat weten we niet.... de VS daarentegen staat precies gelijk tot op de duizendste punt met NL, maar toch zijn er van die Hollanders die toch naar de VS trekken omdat ze graag misbruik willen komen maken van alles dat volgens hen zoveel beter aan dat land is, terwijl ze onderwijl hun nederlanderschap ook maar niet achter zich kunnen laten en zich heel erg betrokken bij wat in nederland en europa plaatsvind, meer nog dan wat er in de VS zelf aan de gang is ....quote:Op maandag 12 september 2005 02:13 schreef StefanP het volgende:
Hoe lang zal het duren voor de noord-Afrikanen er lucht van krijgen en ook daar massaal heentrekken om het te verzieken?
Hard optreden tegen criminelen: nou nee, niet echt, maar dat ligt er voornamelijk aan dat de Noorse politie niet zo aan criminaliteit gewend is/was. Ze lopen bijvoorbeeld ongewapend rond, maar als er geschoten moet worden, komt er wel meteen grof geschut uit de auto tevoorschijn. Het rechtsysteem is hier, zo mogelijk, nog milder dan in Nederland.quote:Op maandag 12 september 2005 02:13 schreef StefanP het volgende:
Mooi land hoorIk ben ooit een dagje vanuit Zweden naar Oslo gereden. Mooie stad. Echt nog Europees, in tegenstelling tot open riolen zoals Amsterdam. Allemaal van die klassieke gebouwen, van die kenmerkende houten bouwstijl. En aardige mensen. Het verbaast me niets dat het als beste land om te wonen verkozen is. Het is er nu nog rustig, kalm, mensen zijn vrij, werken nog voor hun geld, er zijn geen idioten die overal moskeeën bouwen, waarschijnlijk beschermt de overheid burgers nog dmv een verzorgingsstaat waar geen misbruik van wordt gemaakt, en door hard op te treden tegen criminelen.
Hoe lang zal het duren voor de noord-Afrikanen er lucht van krijgen en ook daar massaal heentrekken om het te verzieken?
Zatquote:Op dinsdag 13 september 2005 18:29 schreef McCarthy het volgende:
leuke dames daar in No?
hij had beloofd dat niet te doen, sterker nog: hij wil de belastingen juist verhogen, maar ja politici en beloftes....quote:Op dinsdag 13 september 2005 17:51 schreef -Pino- het volgende:
...
En nu maar hopen dat die Stoltenberg de belastingen een beetje omlaag brengt![]()
Noors is best wel te doen hoorquote:Op donderdag 8 september 2005 09:38 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat is natuurlijk een van de minpuntjes![]()
heeft vrijwel zeker ermee te maken. overigens raar om te zien dat bij continue daglicht de cijfers hoger zijn dan bij continue nachtlicht.quote:Op donderdag 8 september 2005 21:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Heeft mogelijk te maken met de poolwinter en poolzomer.
Zowel te veel als te weinig licht kan een mens niet zo goed tegen
Valt best mee dus zo te horenquote:Op woensdag 14 september 2005 09:41 schreef Fogel het volgende:
Wat mij betreft gaan de belastingen omhoog! Dat konstante gezever over dat de belastingen omlaag moeten word ik moe van omdat er toch nooit wat van komt. Dus, lekker met een paar procent omhoog smijten en dan over belangrijke zaken gaan beslissen en het extra geld goed besteden.
Over 2004 heb ik maar ergens tussen de 27 en 29% inkomenbelasting betaald (en daar zitten in Noorwegen de sociale belastingen, bv ziektekostenverzekering, al bij inbegrepen!), mag van mij best meer zijn. Ook de 'luxeaccijnzen' (tabak, alcohol, etc.) hoeven van mij niet omlaag, in verhouding tot het inkomen valt het allemaal reuze mee (en voor degenen die er niet zo over denken... als ze maar 1 fles sterke drank per week drinken ipv 2 hebben ze het zo slecht nog niet).
Dat is helemaal waar!quote:Op maandag 12 september 2005 10:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat weten we niet.... de VS daarentegen staat precies gelijk tot op de duizendste punt met NL, maar toch zijn er van die Hollanders die toch naar de VS trekken omdat ze graag misbruik willen komen maken van alles dat volgens hen zoveel beter aan dat land is, terwijl ze onderwijl hun nederlanderschap ook maar niet achter zich kunnen laten en zich heel erg betrokken bij wat in nederland en europa plaatsvind, meer nog dan wat er in de VS zelf aan de gang is ....
Ja serieus, wat doe jij nog op Fok? Nederland was toch zo'n kutland waar alles fout ging, waar jij blij was dat je er vertrokken was, etc.? Waarom oh waarom kan jij Nederland dan niet achter je laten om vervolgens nooit meer terug te keren cq. nooit meer te reageren op een nederlandse website?quote:Op donderdag 15 september 2005 05:01 schreef StefanP het volgende:
Hoor dat dan. 'Misbruik maken'. Stompzinnig geklets. Ik heb hier nog voor geen cent geprofiteerd, ze verdienen vet geld aan mij, anders had ik niet eens een visum gekregen. En dan dat standaard gebazel "wat doe je hier nog fok?!".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |